• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.148 actors
  • 9.373.072 votes
Profile

MovieMeter Top Horrorfilms

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Duidelijk een minder lijstje films, met de nieuwe Suspiria, oude It, Don't Look Now en The Beyond als magere beestjes.

Noodless

• 10042 messages
  • 6178 votes

Twee lijstjes dit keer in één opslag : 25/28 gezien, Suspiria 2018 nog niet gezien en Haze 2005, Tetsuo 1989

Totaal : 368/630

Ook slechts één nominatie hier van mij nl. It (1990)

Split 2016, Revenge 2017 en A Tale of Two Sisters 2003 kregen 3,75 of 4* , al had ik bij de eerste film nooit gedacht aan horror.

Livide 2011 springt voor mij er nog uit met 4*......top 100 overigens bij mij.

Dan films met 3,5 * : Black Sunday 1960, Angst 1983, Hellraiser II, Cube 1997, Dead End 2003, You're Next 2011, Funny Games US 2007, Sleep Tight 2011

Dan heel wat klassiekers met een povere 3* gezien hun status : The Haunting 1963, Don't Look Now 1973, The Beyond 1981, Videodrome 1983, Pet Sematary 1989, Friday the 13th,

Night of the living Dead 1968

Green Room 2015, The Devil's Blackbone 2001, III 2015 zelfs matige films met 2,5*

American Psycho 2000 krijgt bij mij een zware onvoldoende. Snap die positiviteit rond die film niet goed. Saaie, trage film die mij ook op gore niet wist te bekoren.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Noodless wrote:

American Psycho 2000 krijgt bij mij een zware onvoldoende. Snap die positiviteit rond die film niet goed. Saaie, trage film die mij ook op gore niet wist te bekoren.

Het is satire, denk dat wij dat gewoon niet snappen of het interesseert ons geen fuk

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Voor het eerst heb ik niks op de kijklijst gezet.

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

Dus als ik het goed begrijp heeft de horrorliefhebber besloten dat It (2017) definitief beter is dan It (1990)...

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

remorz wrote:

Dus als ik het goed begrijp heeft de horrorliefhebber besloten dat It (2017) definitief beter is dan It (1990)...

Dat klopt en ben het daar ook mee eens.

It uit 2017 vind ik meer horror en er zit meer tempo in. Het is alleen jammer dat de personages niet uitgediept worden en de acteurs vind ik minder leuk en goed dan het orgineel. Desondanks beter dan deel 1 die ook gewoon een goede film is.

It uit 1990 is o.a. voor de kids, maar ik zou mijn kids die ik overigens niet heb ( ) niet It uit 2017 laten kijken. Dat is te eng.

Shaky

• 3736 messages
  • 13046 votes

remorz wrote:

Nee. Totaal niet. Er zullen altijd twee kampen blijven bestaan. Ik vind beide films erg genietbaar, met het origineel als beste van de twee.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Alexander1900 wrote:

(quote)

Dat klopt en ben het daar ook mee eens.

It uit 2017 vind ik meer horror en er zit meer tempo in. Het is alleen wel jammer dat de personages niet uitgediept worden en de acteurs vind ik minder leuk en goed dan het orgineel. Desondanks beter dan deel 1 die ook gewoon een goede film is.

Maar de remake is maar 1 gedeelte van het hele verhaal als ik het goed begrepen heb als ze nog kinderen zijn? Dus eigenlijk kun je nog geen eerlijke vergelijking maken. Ik ga de remake mss wel ooit kijken maar niet als het maar een halve film blijft.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ik heb 9 films opgestuurd, dat zijn daarom niet allemaal geweldige films maar er gaan 9 films van deze batch sowieso in de top 100 komen. Dead End was er dus bijna in gekomen.

Noodless

• 10042 messages
  • 6178 votes

Inderdaad...de nieuwe It kun je pas helemaal vergelijken met het originele als je het tweede deel hebt gezien. It (2017) was goed, maar het originele verbeteren zit er voorlopig nog niet in, tenzij een uitstekend tweede deel volgt....al zal dat toch niet bij mij zijn gezien de uitstekende score van It (1990). Jeugdsentiment doet ook iets. Een herziening dient zich wel aan.

By the way mijn totaal was helemaal verkeerd... we zaten al wat verder....dus 410 / 687

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Ik sla deze lijst over pik. Kan geen tijd vinden dit vandaag nog te doen..

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Kondoro wrote:

Ik sla deze lijst over pik. Kan geen tijd vinden dit vandaag nog te doen..

Je hebt nog tot en met vrijdag de tijd.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Alexander1900 wrote:

(quote)
Je hebt nog tot en met vrijdag de tijd.

dacht vanavond 23:59 . Zal even kijken of het me lukt.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Kondoro wrote:

(quote)

dacht vanavond 23:59 . Zal even kijken of het me lukt.

Aandachtig lezen is precies toch moeilijk hé

Ondertussen Hell Fest (2018) gezien. Was maar een slappe hap ondanks de heel fraaie setting. Dat ze dit soort formulewerkjes nog uitbrengen in 2018...

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

12/14 checks op deze 26e dag.

Eigen nominaties:

- #10 Funny Games U.S. (2007) is niet voor iedereen maar bleek bij een 2e kijkbeurt en wat meer reflectie bijzonder sterk

- #36 Suspiria (2018) is zowaar nog beter dan zijn inspiratie, en waarom licht ik graag toe.

- #48 Janghwa, Hongryeon (2003), bleek óók bij herziening een stukje sterker dan gedacht. Toevallig net als Funny Games een film die ik ooit bij een filmanalyse vak heb behandeld, wat wellicht bij het appreciëren geholpen zou kunnen hebben.

Andere persoonlijke favorieten:

- #66 Green Room (2015), ondergewaardeerde Saulnier, behoorlijk sterk.

- #113 Don't Look Now (1973) invloedrijk dramamysterie met horrortrekjes over rouw.

- #131 American Psycho (2000), Patrick Bateman, op zijn eigen manier toch wel iconisch.

- #132 ...E tu Vivrai nel Terrore! L'Aldilà (1981) leuke Fulci, zeker geen gebrek aan verbeeldingskracht en horrorschwung.

- #239 Van de 5 Cronenbergs in mijn horror top 250 de laagst geplaatste, maar toch!

Dan hebben we films die mijn top 250 niet haalden maar waar ik wel een band mee heb. Pet Sematary (1989) blijft jeugdsentiment en van Zelda heb ik echt nachtmerries gehad als kind, vre-se-lijk. It (1990) is zowaar nog belangrijker en vormender geweest, aangezien ik het boek meermaals las en de film ook vaak zag als jonge tiener. Toch is het me op een of andere manier gelukt de film geen plekje te geven in mijn top 250, en Gremlins wel; wellicht omdat ik niet meer herzien heb. Ik denk dat het bij deze versie van It meer schuurt om hem nu te zien, en dat ik meer cringe om wat er allemaal niet goed aan is op het vlak van effecten (die spin!) en vooral acteerwerk. Desalniettemin, ook voor mij een belangrijke film, al kan ik hem niet goed noemen zonder met mijn ogen te knipperen.

The Haunting (1963) en Split (2016) vond ik respectievelijk de moeite en geinig. Ichi the Killer staat al zolang op de watchlist dat de dvd die ik ervan had allang weer ongezien van de hand is gedaan, maar hij ligt alsnog digitaal klaar om eens te kijken. Verder zag ik dus alleen Mientras Duermes (2011) niet, en hoewel die door Alexspy en joolstein niet werd gewaardeerd, zie ik dat Collins en Woland hem beiden 4* geven; genoeg reden tot een kijkbeurt dus, en dat treft, want ik zie dat ook die titel klaar blijkt te liggen zonder dat ik me daar nog echt bewust van was.

MovieMeter Top Horror Films @ICM (325/687)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

John Milton alsof een lage beoordeling van mij voor jou een indicatie gaat zijn om de film niet te kijken Ondertussen is het toch wel duidelijk dat onze smaken niet vaak overeen komen. Al die films die je daar als sterk aanhaalt vind ik weinig tot niks aan op The Beyond na dan.

En Mientras Duermes zal jou denk ik wel liggen, vooral psychologisch meer thriller weinig tot niets om bang van te worden.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

alexspyforever wrote:

John Milton alsof een lage beoordeling van mij voor jou een indicatie gaat zijn om de film niet te kijken

hangt van het soort film af denk ik. Joolstein en ik komen inderdaad beduidend vaker overeen, maar ook niet altijd. Hoe dan ook, dat is ook met maatje Woland niet altijd het geval hoor

En Mientras Duermes zal jou denk ik wel liggen, vooral psychologisch meer thriller weinig tot niets om bang van te worden.

En ik houd wel van psychologisch, zoals wellicht bekend! Of ik er bang van word, en of er gore of naakt in zit, is voor mij echt van ondergeschikt belang.

Collins

• 7294 messages
  • 4311 votes

Dag 26.

Op de kijklijst.

Pet Sematary (1989) Eén keer eerder bekeken en Zelda staat nog steeds op m'n netvlies gegrift.

It (1990) De versie van 2017 vond ik erg goed. Van deze versie vond ik dat lang geleden ook. Ok, zit ook wat sentiment bij. Wel interessant om te zien hoe de waardering nu gaat uitvallen.

Funny Games U.S. (2007) Toch maar eens proberen. Deze film blijft maar opduiken. Dat moet beloond worden.

Eén eigen nominatie. Mientras Duermes (2011) 4* is een hele fijne psychologische thriller.

Split (2016) met 3.5* doet het goed. De intense voorstelling van James McAvoy maakt de film.

Geen zeperds dit keer. Hoewel Green Room (2015) dichtbij komt.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

alexspyforever wrote:

Ondertussen Hell Fest (2018) gezien. Was maar een slappe hap ondanks de heel fraaie setting. Dat ze dit soort formulewerkjes nog uitbrengen in 2018...

Ik had je recensie gelezen.

Hell Fest heb ik dankzij dit topic op dvd aangeschaft. Ik hoop dat ik positiever ben dan jij.

Ik houd sowieso van sfeervolle films en dat kan in een film heel veel goed maken en dit was dan ook de reden om Hell Fest aan te schaffen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Alexander1900 wrote:

(quote)

Ik had je recensie gelezen.

Hell Fest heb ik dankzij dit topic op dvd aangeschaft. Ik hoop dat ik positiever ben dan jij.

Ik houd sowieso van sfeervolle films en dat kan in een film heel veel goed maken en dit was dan ook de reden om Hell Fest aan te schaffen.

De tijd van de blind buys ligt achter mij ...

Tja de andere film van de dag was iets beter maar ook niet echt geweldig. Mom and Dad (2017)

Cage vind ik toch echt een vervelende acteur om naar te kijken.

Shaky

• 3736 messages
  • 13046 votes

Ik zie dat wij Hell Fest precies hetzelfde hebben ervaren alexspyforever.

Op dit moment ben ik bezig met Collective: Unconscious (2016) die ik via deze Horror Toplijst gevonden heb, maar de waas van smugness van die film is zo dik dat je bijna niks meer ziet Die intro alleen al...... Nou goed, ik kijk m uiteraard wel af. Wie weet slaat het volledig om en vind ik het uiteindelijk goed. We gaan het zien.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Batch gisteren: 14/14 gezien.

Batch vandaag: 14/14 gezien.

Totaal gezien: 469/687

Ik denk dat ik American Psycho ben vergeten bij het opstellen van mijn top 50. Blijft een heerlijke film! Het boek van Bret Easton Ellis is helemaal geweldig!

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ramon K wrote:

Batch gisteren: 14/14 gezien.

Batch vandaag: 14/14 gezien.

Totaal gezien: 469/687

Ik denk dat ik American Psycho ben vergeten bij het opstellen van mijn top 50. Blijft een heerlijke film! Het boek van Bret Easton Ellis is helemaal geweldig!

Veel satire weinig horror naar mijn mening.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Ik heb inmiddels 8 lijstjes binnen en ook verwerkt. Van controleur John Milton heb ik nog niks gehad.

Nog 1 dag te gaan.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

Update

Dag 26 : 5 gezien nl. Pet Sematary, It, American Psycho, Green Room en Split

En zo dadelijk zal mijn lijstje ook doorgestuurd worden.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Veel satire weinig horror naar mijn mening.

En dan? De beste horrorfilms ontstijgen juist de genreconventies; ze spelen met het verwachtingspatroon van de kijker. Wil je de gore? Dan kun je in dit geval beter het boek lezen; daar likken honden hun eigen ingewanden en bewoont Bateman een apartement vol gespiesde mensenhoofden.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Alexander1900 wrote:

Ik heb inmiddels 8 lijstjes binnen en ook verwerkt. Van controleur John Milton heb ik nog niks gehad.

Nog 1 dag te gaan.

komt goed!

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ramon K wrote:

(quote)

En dan? De beste horrorfilms ontstijgen juist de genreconventies; ze spelen met het verwachtingspatroon van de kijker. Wil je de gore? Dan kun je in dit geval beter het boek lezen; daar likken honden hun eigen ingewanden en bewoont Bateman een apartement vol gespiesde mensenhoofden.

Ik ben geen lezer. Klinkt wel geweldig in theorie al betwijfel ik of het veel verschil had gemaakt in mijn waardering moesten ze dat verwerkt hebben in de film. Het zou satire gebleven zijn (en misschien zelfs meer arthouse met zulke beelden erbij) en ik vond Bateman een irritant karakter. Ik heb die ook enkel gekeken omdat Kondoro0614 deze had genomineerd voor de draft.

Je noemde eerder de helft van wat wordt genomineerd niet horrorwaardig terwijl je eerder vond dat er veel films zijn die niet het horrorlabel kregen dit nu net wel zouden moeten hebben. Dus als ik het goed begrepen heb dan is horrorwaardig of niet volgens jouw persoonlijke mening. Ik ga niet zeggen dat American Psycho geen horror is, dat is het degelijk wel maar niet het soort film waar ik van hou.

Maar ik blijf toch wel benieuwd naar al die films die je niet horrorwaardig vindt dan?

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

alexspyforever wrote:

Let er dus op dat jullie gewoon de url van de betreffende filmpagina op MovieMeter rechtstreeks kopiëren in jullie pm en niet werken via de knop link invoegen.

Toch wordt dit nog steeds niet altijd gedaan, helaas. Ik zie wederom links voorbij komen die niet goed gaan. Ik snap het eerlijk gezegd niet, want je hoeft alleen maar de links te kopieren en te plakken en dan is het klaar. Het kan niet sneller en makkelijker dan dit. Waarom er dan toch voor een omweg wordt gekozen en het daardoor ook nog eens fout gaat, tja...

Het is op zich geen ramp want ik check alles toch wel al is het maar voor de MM bugs en dergelijke. Het is meer dat het gewoon niet makkelijker en sneller kan voor de ander maar ook voor mij. Een kind kan de was doen? Ik vraag geen onmogelijke / moeilijke dingen dacht ik zo.

Dit moest ik even kwijt.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Alexander1900 wrote:

(quote)

Toch wordt dit nog steeds niet altijd gedaan, helaas. Ik zie wederom links voorbij komen die niet goed gaan. Ik snap het eerlijk gezegd niet, want je hoeft alleen maar de links te kopieren en te plakken en dan is het klaar. Het kan niet sneller en makkelijker dan dit. Waarom er dan toch voor een omweg wordt gekozen en het daardoor ook nog eens fout gaat, tja...

Het is op zich geen ramp want ik check alles toch wel al is het maar voor de MM bugs en dergelijke. Het is meer dat het gewoon niet makkelijker en sneller kan voor de ander maar ook voor mij. Een kind kan de was doen? Ik vraag geen onmogelijke / moeilijke dingen dacht ik zo.

Dit moest ik even kwijt.

Alex, ik heb je net een pm gestuurd omwille van dat probleem. Als je natuurlijk zoals wij veel met computer en IT bezig bent dan is het voor ons vanzelfsprekend allemaal en klinkt het erg simpel.

Daarom misschien dat we toch een duidelijke instructietekst moeten maken zoals het zou moeten. Misschien dat sommige mensen zelfs niet weten hoe je op een snelle of eenvoudige manier copy-paste kan doen, wat een url is etc?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.