- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter Top Horrorfilms
MovieMeter Top Horrorfilms
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Van deze deelnemers (11x) heb ik nog geen lijst ontvangen:
Lijst van Collins (5x):
Shinobi
Hollywood007
Miss Z
Valak
TornadoEF5
Lijst van joolstein (2x):
Kondoro0614
only1ELEANOR
Lijst van John Milton (4x):
BlueJudaskiss
mikey
leatherhead
VanRippestein
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Fase 3 (vanaf zondag), het om de beurt plaatsen van de toplijst door de deelnemer zelf zal als volgt verlopen:
* Ik ga de lijsten per controleur randomizen, zo krijgen we 3 lijsten die we naast elkaar gaan leggen (Collins-joolstein-John Milton) waar we horizontaal en verticaal mee gaan werken
* Concreet: nr 1 van lijst Collins, nr1 van lijst joolstein, nr 1 van lijst John Milton, nr2 van lijst JM, nr 2 lijst joolstein, nr 2 lijst Collins, nr 3 lijst Collins, nr 3 lijst joolstein, nr 3 lijst JM, nr 4 lijst JM etc. Het principe is van links naar rechts tot het eind, naar onder, van rechts naar links tot het eind, naar onder. Deze lus wordt herhaald tot eenieder zijn/haar lijst heeft geplaatst.
* Ik stel voor om minstens 1 uur tussen de plaatsingen te laten zodat we niet een hoop lijsten achter elkaar gaan krijgen om te bekijken en eventueel te becommentariëren.
* Maximumduur tussen de plaatsingen, een voorstel?
Even terug inpikken in de vele gesprekken... 
Als ik het begin had begrepen zend gewoon iedereen een lijst in met favoriete horrorfilms om dan tot een uiteindelijke lijst te komen op basis van al die inzendingen. Moeilijker moet je het niet maken, zo wordt de top 1.000 ook samengesteld. Concept is simpel, verwerking vraagt wel enig werk natuurlijk.
Als ik dit lees wordt het ongelofelijk complex met lijsten op basis van tussenlijsten met posities en punten. Om dan blijkbaar verschillende lijsten voor te stellen? Ik denk (net als veel gebruikers hier) dat er uiteindelijk toch 1 leuke gevarieerde horrorlijst zal komen op basis van al die inzendingen? Of zie ik het te simpel en krijgen we een variatie van random lijstjes?
Of lijkt het zo ingewikkeld omdat jullie de praktische inside afspraken hier publiek afstemmen? 
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Dit is mijn resultaat en direct een reminder voor degene die nog geen lijstje naar mij hebben gestuurd
Ik zorg er voor dat hij morgen of zaterdag bij je binnen is. Onverwachts toch iets drukker gekregen.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Morgen noch zaterdag betekent geen van beide, dyac? 
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Morgen noch zaterdag betekent geen van beide, dyac?
Ik weet het allemaal even niet meer
.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Even terug inpikken in de vele gesprekken... 
Als ik het begin had begrepen zend gewoon iedereen een lijst in met favoriete horrorfilms om dan tot een uiteindelijke lijst te komen op basis van al die inzendingen. Moeilijker moet je het niet maken, zo wordt de top 1.000 ook samengesteld. Concept is simpel, verwerking vraagt wel enig werk natuurlijk.
Als ik dit lees wordt het ongelofelijk complex met lijsten op basis van tussenlijsten met posities en punten. Om dan blijkbaar verschillende lijsten voor te stellen? Ik denk (net als veel gebruikers hier) dat er uiteindelijk toch 1 leuke gevarieerde horrorlijst zal komen op basis van al die inzendingen? Of zie ik het te simpel en krijgen we een variatie van random lijstjes?
Of lijkt het zo ingewikkeld omdat jullie de praktische inside afspraken hier publiek afstemmen?
Ik heb geen idee waar je dat allemaal vandaan haalt mijn beste 
Het gaat er om dat eenieder om de beurt zijn/haar lijstje plaatst als het ware kleur bekent. Er gaan punten worden gegeven op deze indivduele toplijstjes. We komen net zoals bij een top 1000 tot 1 gezamenlijke toplijst alleen weten we pas het aantal eens als het duidelijk is hoeveel unieke films er op de lijstjes voorkomen.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Fase 3 is voorzover ik jou nu begrijp: je bekijkt per deelnemer (meestal is dat 50 films) welke films er in zijn / haar lijst staan en die vergelijk je met het gezamenlijke top lijst (van alle deelnemers)?
Voorbeeld:
Stel dat ik in mijn top lijst heb staan: Child's Play (1988) en de gezamenlijke lijst heeft deze film 18x genomineerd. Dan krijg ik 18 punten voor deze film? En zo ga je alle films af en je telt het bij elkaar op?
Mocht dit zo zijn, dan heb ik daar persoonlijk niet zo'n behoefte aan, maar dat is slechts mijn mening natuurlijk. Het hoeft geen 'sport' te zijn, niet met de top lijsten.
Of moeten de deelnemers een cijfer geven op de ander zijn lijst? Is het een leuke lijst? Dan een 10, en vind ik het niks dan een 1? Ik persoonlijk heb daar geen behoefte aan, maar dat is nogmaals mijn bescheiden mening.
En het principe van users randomizen wordt puur gedaan om eventuele klachten te voorkomen? 'Ja, maar om die tijd kan ik niks posten' ?
..................................
Ik dacht namelijk dat het doel van fase 3 was: iedereen betrokken houden door hun eigen lijsten openbaar te maken en deze eventueel te discussieren. Zo kun je zien of iemand bijv. jou smaak heeft of er springt een film uit die je interessant lijkt etc. en dit geef je dan in het topic aan. Dat is altijd leuk om te horen!
En dan na fase 3 presenteren we de 'gezamenlijke' top lijst en daar kijkt iedereen sowieso naar uit. Dat is het uiteindelijke doel van dit topic.
Fase 5: en als blijkt dat er in de gezamenlijke top lijst twee of meerdere films evenveel nominaties hebben, dan wordt er door iedereen gestemd op deze 'twee of meedere' films om zo de - uiteindelijke - rangorde te bepalen?
Ik denk dat je het te moeilijk uitlegt alexspyforever...
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik snap het ook niet helemaal. Jullie willen individuele lijstjes bespreken alvorens de gezamenlijke lijst te presenteren? Dan geef je toch een hoop info vrij plus je haalt zo het 'verrassingselement' toch weg?
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Fase 3 is voorzover ik jou nu begrijp: je bekijkt per deelnemer (meestal is dat 50 films) welke films er in zijn / haar lijst staan en die vergelijk je met het gezamenlijke top lijst (van alle deelnemers)?
Voorbeeld:
Stel dat ik in mijn top lijst heb staan: Child's Play (1988) en de gezamenlijke lijst heeft deze film 18x genomineerd. Dan krijg ik 18 punten voor deze film? En zo ga je alle films af en je telt het bij elkaar op?
Mocht dit zo zijn, dan heb ik daar persoonlijk niet zo'n behoefte aan, maar dat is slechts mijn mening natuurlijk. Het hoeft geen 'sport' te zijn, niet met de top lijsten.
Of moeten de deelnemers een cijfer geven op de ander zijn lijst? Is het een leuke lijst? Dan een 10, en vind ik het niks dan een 1? Ik persoonlijk heb daar geen behoefte aan, maar dat is nogmaals mijn bescheiden mening.
En het principe van users randomizen wordt puur gedaan om eventuele klachten te voorkomen? 'Ja, maar om die tijd kan ik niks posten' ?
..................................
Ik dacht namelijk dat het doel van fase 3 was: iedereen betrokken houden door hun eigen lijsten openbaar te maken en deze eventueel te discussieren. Zo kun je zien of iemand bijv. jou smaak heeft of er springt een film uit die je interessant lijkt etc. en dit geef je dan in het topic aan. Dat is altijd leuk om te horen!
En dan na fase 3 presenteren we de 'gezamenlijke' top lijst en daar kijkt iedereen sowieso naar uit. Dat is het uiteindelijke doel van dit topic.
Fase 5: en als blijkt dat er in de gezamenlijke top lijst twee of meerdere films evenveel nominaties hebben, dan wordt er door iedereen gestemd op deze 'twee of meedere' films om zo de - uiteindelijke - rangorde te bepalen?
Ik denk dat je het te moeilijk uitlegt alexspyforever...
Wat jij zegt zo zal het gaan, maar dit staat toch ook zo in de openingspost.
[/quote]
Fase 3: eens alle lijsten ingediend, zal de organisator de lijst van users randomizen. Dit zal de volgorde worden waarin de users hun lijst mogen plaatsen in het topic. Waarom dan die stap van lijstjes via pm doorsturen vraag je je misschien af. Met de horrordraft nog in het hoofd zouden mensen misschien gaan denken van ok een of meer films uit mijn lijst werd al vernoemd dan neem ik toch maar een andere die er voor mijn part ook wel in mag. Moest een user plots een andere lijst gaan doorsturen dan is het de taak van de controleur om naar voren te treden en te zeggen dit klopt niet en zelf de correcte toplijst te plaatsen van de betreffende user.
[quote]
Ik vraag me af wat daar nu zo ingewikkeld aan is? En of mensen daar commentaar op willen geven is niet verplicht geheel vrijblijvend.
Ramon K ik vraag me af of je op voorhand de werkwijze hebt gelezen, anders had je toch geweten waarvoor je je had ingeschreven. Ik heb meerdere keren gesproken van openheid en niet teveel werk achter de schermen, meer inbreng van de deelnemers tijdens het opstellen van de rangorde (bij gelijke standen). Het is niet zoals de algemene top die Film Pegasus doet. Was ik misschien verplicht dat zo te doen volgens jou?
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Ik had het eerst verkeerd begrepen. Ik dacht dat films van drie deelnemers tegen elkaar werden gezet, maar het zijn dus drie lijsten die tegen elkaar worden afgezet, om te bespreken. In fase 3 wordt er dus niet gestemd o.i.d.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Ik had het eerst verkeerd begrepen. Ik dacht dat films van drie deelnemers tegen elkaar werden gezet, maar het zijn dus drie lijsten die tegen elkaar worden afgezet. Maar gaan we dan op de lijsten stemmen, of is het alleen bespreken?
Alleen bespreken. In fase 4 zal door iemand (Alexander1900?) de gezamenlijke toplijst worden gepresenteerd.
Mijn vraag/idee is wel om die toplijst in stapjes te doen (net zoals de MM top 1000). Dus niet gelijk 250 films, maar per dag 30 ofzo (10 per keer). Ik vind dat zelf het leukste omdat het ook de spanning erin houdt. En als films een gelijk aantal punten hebben kunnen we gelijk stemmen tijdens de presentatie van de 10 films. Fase 4 en 5 worden op deze manier samengevoegd.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Alleen bespreken. In fase 4 zal door iemand (Alexander1900?) de gezamenlijke toplijst worden gepresenteerd.
Mijn vraag/idee is wel om die toplijst in stapjes te doen (net zoals de MM top 1000). Dus niet gelijk 250 films, maar per dag 30 ofzo (10 per keer). Ik vind dat zelf het leukste omdat het ook de spanning erin houdt. En als films een gelijk aantal punten hebben kunnen we gelijk stemmen tijdens de presentatie van de 10 films. Fase 4 en 5 worden op deze manier samengevoegd.

Zo heb ik het ook voor ogen eens als alle lijstjes zijn ingediend, in principe morgen om 23 u, dan kan Alexander de toplijst samenstellen. Ondertussen doen wij fase 3 bij wijze van overbrugging van die wachttijd en zo komen we ook te weten welke films er allemaal in zullen komen. Geen enkele film zal er ook worden uit gelaten.
Eens die toplijst klaar stuurt Alexander die naar mij. Dan kunnen we ze zoals je voorstelt in groepjes van 10 laten stemmen en maximum 30 per dag, beginnende onderaan met films die slechts 1 nominatie hebben gehad. Vervolgens die wat 2 nominaties kregen en zo verder naar boven.
arno74 nogmaals het is geen draft, we zetten geen lijstjes tegenover elkaar. Het is simpel uw eigen lijstje plaatsen volgens een volgorde bepaald door de randomizer. Simpleren kan ik het echt niet meer uitleggen. 
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Even de statistieken opmaken, zonder al te veel weg te geven:
38 lijsten van de 49 zijn binnen.
Totaal zijn er op 1810 films gestemd, waarvan er 745 unieke films zijn. Dat is afgerond 20 unieke films per deelnemer.
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
745 unieke films bij individuele lijstjes van maximaal 50 films per lijst. Wauw; dat is dan een behoorlijke variatie. Toont maar weer eens dat Horror een bijzonder interessant genre is en genoeg te bieden heeft.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Ik heb veel films van de lijstjes snel bekeken, om te controleren of het wel horror is, en ik heb weinig films gezien die een score hadden van in de 2 (laat staan lager, nooit gezien volgens mij?). Ik denk echt dat het gemiddelde tegen de 3 aan zit van alle films die zijn genomineerd.
Mede dankzij IMDb die veel films als horror beschouwd. Hadden we puur gekeken naar de genres die op MM staan, dan hadden we (een stuk) minder unieke horror films gehad.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
John Milton gaat het uw madam lukken om een lijst te maken?

Ik stuur hem zo op
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik ben helemaal niet meer mee hoe het hier zal verlopen, ik zie wel. Mijn interesse gaat vooral naar de gezamenlijke lijst. Wat toch het doel lijkt te zijn? De rest wordt hopelijk wat duidelijk met lijsten publiceren (verrassing is er dan wel af als je dat op voorhand doet) en punten geven.
Als ik maar leuke films kan ontdekken. 
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Heb eindelijk mijn lange lijst opgestuurd. Heb me keurig gehouden aan dat het 'horror' moet zijn volgens MM, maar ik heb een paar keer gesmokkeld.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Ik ben helemaal niet meer mee hoe het hier zal verlopen, ik zie wel. Mijn interesse gaat vooral naar de gezamenlijke lijst. Wat toch het doel lijkt te zijn? De rest wordt hopelijk wat duidelijk met lijsten publiceren (verrassing is er dan wel af als je dat op voorhand doet) en punten geven.
Beste heer Pegasus,
Allereerst bedankt voor uw deelname.
Uit uw bericht maak ik op dat u wat verward klinkt: 'Ik ben helemaal niet meer mee hoe het hier zal verlopen'.
Echter was het nooit onze bedoeling geweest om het zodanig spannend danwel onduidelijk te maken, dat u lichamelijke dan wel psygische ongemakken ervaart. Echter wil ik u mededelen dat ik als werknemer niet verantwoordelijk ben voor de schade die men tijdens de deelname heeft opgelopen. Ik verwijs u hiervoor naar de organistor alexspyforever, mijn werkgever.
Heeft u geen bijsluiter gehad dat er mogelijke bijwerkingen kunnen optreden tijdens deelname? Mijn excuses als dit niet is gebeurd.
Ik wens u veel sterkte en gezondheid toe.
Met vriendelijke groet,
Team MovieMeter Top Horrorfilms
(oke, dit is dus een grapje van mijn kant, I have too much time on my hands... )
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik zal het toch moeten doorgeven aan mijn verzekering. 
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Ik heb mijn lijstje ingestuurd, een top 25.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ik heb mijn lijstje ingestuurd, een top 25.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Een ingewikkelde formule uitdenken dat lukt hem wel, maar een eenvoudige methode volgen ho maar dan slaat ie tilt 
Dat was dan weer een flauw mopje van mijn kant 
Alexander1900 van wie moeten we nu nog een lijst krijgen dan?
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Wat jij zegt zo zal het gaan, maar dit staat toch ook zo in de openingspost.
Fase 3: eens alle lijsten ingediend, zal de organisator de lijst van users randomizen. Dit zal de volgorde worden waarin de users hun lijst mogen plaatsen in het topic. Waarom dan die stap van lijstjes via pm doorsturen vraag je je misschien af. Met de horrordraft nog in het hoofd zouden mensen misschien gaan denken van ok een of meer films uit mijn lijst werd al vernoemd dan neem ik toch maar een andere die er voor mijn part ook wel in mag. Moest een user plots een andere lijst gaan doorsturen dan is het de taak van de controleur om naar voren te treden en te zeggen dit klopt niet en zelf de correcte toplijst te plaatsen van de betreffende user.
Ik vraag me af wat daar nu zo ingewikkeld aan is? En of mensen daar commentaar op willen geven is niet verplicht geheel vrijblijvend.
Ramon K ik vraag me af of je op voorhand de werkwijze hebt gelezen, anders had je toch geweten waarvoor je je had ingeschreven. Ik heb meerdere keren gesproken van openheid en niet teveel werk achter de schermen, meer inbreng van de deelnemers tijdens het opstellen van de rangorde (bij gelijke standen). Het is niet zoals de algemene top die Film Pegasus doet. Was ik misschien verplicht dat zo te doen volgens jou?
Nee hoor. Ik constateerde enkel iets (en ik had die laatste 'fase' in jouw werkwijze inderdaad niet doorgelezen). En verder ging ik ervan uit dat zo'n toplijst op dezelfde manier gepresenteerd zou worden als voorheen. Geen dealbreaker verder hoor, maar voor mij persoonlijk is dit niet de ideale manier om zo'n lijst te presenteren. Zelf had ik het in omgekeerde volgorde gedaan; eerst de algemene toplijst presenteren en dan (eventueel) individuele lijstjes doorspitten/bespreken om oa wat tips op te doen of enkele discussies te laten ontstaan. Verder vind ik alles best hoor. Jij bent de organisator.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Alexander1900 van wie moeten we nu nog een lijst krijgen dan?
Van 8 deelnemers nog.
Lijst van Collins (3x):
Shinobi
Hollywood007
Valak
Lijst van joolstein (2x):
Kondoro0614
only1ELEANOR
Lijst van John Milton (3x):
mikey
leatherhead
VanRippestein
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Mijn lijst heb ik een paar uur geleden al ingestuurd.
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
Mijn lijst heb ik een paar uur geleden al ingestuurd.
Klopt hoor. Ik moet ' m nog even nalopen 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Nee hoor. Ik constateerde enkel iets (en ik had die laatste 'fase' in jouw werkwijze inderdaad niet doorgelezen). En verder ging ik ervan uit dat zo'n toplijst op dezelfde manier gepresenteerd zou worden als voorheen. Geen dealbreaker verder hoor, maar voor mij persoonlijk is dit niet de ideale manier om zo'n lijst te presenteren. Zelf had ik het in omgekeerde volgorde gedaan; eerst de algemene toplijst presenteren en dan (eventueel) individuele lijstjes doorspitten/bespreken om oa wat tips op te doen of enkele discussies te laten ontstaan. Verder vind ik alles best hoor. Jij bent de organisator.
Ik snap dat je het anders had gewild en dat misschien spanning verloren is gegaan door het openbaren van de individuele toplijstjes, maar aan de andere kant weten de controleurs van 1/3 van de deelnemers al wat er werd doorgestuurd en Alexander1900zal het als eerste van iedereen weten. Denk dat de anderen net zoveel recht hebben om te weten wie wat heeft doorgestuurd. En ik denk niet dat mensen bij deze openbaring zich gaan bezig houden met zelf de oefening gaan doen van de berekening die Alexander al gaat doen. We zouden deze fase kunnen overslaan of achteraf doen (al weet ik niet wie daar dan nog interesse in heeft), maar ik ben net zo nieuwsgierig naar de horrorsmaak van mijn horrorbuddy joolstein als bijvoorbeeld die van Remorz die ik totaal niet ken. Dit maakt het allemaal wat persoonlijker naar mijn mening. Ik vind dat zelfs interessanter dan te weten waar mijn genomineerde films uiteindelijk gaan eindigen. Dat eenieder zijn/haar favorieten onder de aandacht kan brengen vind ik boeiender dan de 'harde statistieken' die er het resultaat van zijn. Misschien is dat niet de perfecte benaderingswijze voor een toplijst maar de 'mysterieuze aanpak' waar het merendeel achter de schermen gebeurt vind ik niet interessant. Als blijkt dat die aanpak wel beter zou werken dan laat ik het een volgende keer ook over aan iemand anders.
En zoals IH88 al aangaf de lijst ineens plaatsen van misschien 800 films of meer, dan worden we overrompeld en weten we al meteen welke films er bovenaan en onderaan gaan staan. Dan is er van spanning ook weer niet veel sprake. En zoals oa jeroentjuhhhhh al aangaf is hij eerder geïnteresseerd in wat er zich in de onderste regionen zal afspelen, dus zijn interesse en die van gelijkgestemden zou eens de grote kleppers er aan komen (we gaan er toch van uit dat die nogal wat nominaties zullen krijgen) toch een stuk minder worden.
Dus laten we het nu doen zoals vooropgesteld en later kunnen we nog evalueren of dit al of niet werkt en waar er nog aan kan gesleuteld worden.
joolstein
-
- 10828 messages
- 8911 votes
only1ELEANOR vandaag om 23 uur sluit de MovieMeter Top Horrorfilms. Dus voor jullie de laatste kans om jullie lijstje in te sturen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
only1ELEANOR vandaag om 23 uur sluit de MovieMeter Top Horrorfilms. Dus voor jullie de laatste kans om jullie lijstje in te sturen.
Ik heb degene die nog geen lijst hebben ingestuurd reeds een herinnering gestuurd via pm 
Dus hiermee weet jij, Collins en John Milton dat nu ook.