• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.992 actors
  • 9.370.973 votes
Profile

MovieMeter Top Horrorfilms

John Milton

• 24220 messages
  • 13384 votes

Woland wrote:

(quote)

Ik heb net vier dagen in een apresskihut gestaan, maar ben nu terug. Zal er vandaag eens even naar kijken

dat zou mij wel inspiratie geven inderdaad, de horror

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Gang_Star wrote:

(quote)

Jazeker, was nog moeilijk om 50 titels te selecteren. Daarom alleen gebruik gemaakt van films uit mijn eigen collectie. En aangezien ik niet bepaald een liefhebber van horror ben, zal ik dus genoeg nog niet hebben gezien (zo zal ik vast genoeg klassiekers niet hebben gezien). Vandaar dat mijn lijst een aantal titels bevat die bij menigeen nooit in de buurt van een lijst kunnen komen, zelfs enkele films die bij mij 3,5* scoren hebben geen 3* gemiddelde op MovieMeter...

Misschien de volgende keer maar afwijken van horror zodat je bijvoorbeeld een toplijst van actiefilms kan maken ?

Ik kan bij actiefilms wellicht niet eens aan een top 10 geraken, misschien zelfs geen top 5

Het is mij teveel van hetzelfde al zal jij er wel anders over gaan denken. Uiteraard heb ik je in horror ook veel formulewerkjes waar er lustig op los wordt gekopieerd van een ander. Maar het is gewoon de combinatie met veel andere genres en veel subgenres die ik minder zie in andere genres die de keuze een stuk ruimer maakt.

Overigens ben ik zoals arno74 streng in mijn beoordelingen en denk ik dat top 50 ook genoeg was voor mij. Meer kan altijd maar top 100 dan zou ik op een moment klassiekers moeten gaan selecteren die ik zo eens 1 keer kijk en daarna geen behoefte meer aan heb, zo beetje het straatje van Psycho.

Ik heb eveneens enkel films geselecteerd die ik zelf in mijn collectie heb op DVD of blu ray. De enige die ik misschien nog hadden willen opnemen waren de Hellraiser films (1 en 2), maar dan moest ik er 2 andere uitlaten en ik vond er niet meteen 2 mindere.

Enkel films die ik opnieuw en opnieuw wil kijken die komen voor mij in een toplijst niet films die indruk maken een eerste keer en daarna zoiets van mwah ok zo denderend is nu ook weer niet bij een herkijkbeurt (ik denk daarbij aan The Shining, Poltergeist).

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Baggerman wrote:

Volgens mij zal meer dan 50% van alle genomineerde films van eenieder die meedoet niet aan een gemiddelde van 3* hier op MM komen, denk ik....

+ Metalfist:

Als ik even in mijn Excel bestand duik, dan lijkt het zo op het eerste gezicht erop dat circa 70% (als het niet meer is) van de stemmers op een film hebben gestemd (ik heb hier niet gekeken op unieke films) die rond de 3 gemiddeld scoren. Soms iets lager dan een 3, en soms iets hoger. Dit is steekproefsgewijs gedaan. Ik kan niet alle films checken. Dat duurt te lang.

Dit had ik zelf ook niet verwacht, maar dit zal denk ik vooral komen omdat er ook op veel films zijn gestemd die op MM geen horror aanduiding hebben en op IMDb wel. Maar dit is juist interessant... zodat de echte horror fanaten sneller nieuwe films ontdekken.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

alexspyforever wrote:

Enkel films die ik opnieuw en opnieuw wil kijken die komen voor mij in een toplijst niet films die indruk maken een eerste keer en daarna zoiets van mwah ok zo denderend is nu ook weer niet bij een herkijkbeurt (ik denk daarbij aan The Shining, Poltergeist).

Mja, maar alles verveelt op een gegeven moment wel he? Zelfs m'n top 3 beste films ooit gemaakt wordt op een gegeven moment wel een beetje saai, na de films vele malen te hebben gezien.

Komedie of actie films bijv. kun je vaak wel blijven kijken, maar horror of een thriller slechts enkele keren. De spanning is er dan gewoon af en daar moet je het van hebben. Ik zou daarom niet te kritisch zijn in het selecteren van films in je toplijst.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Alexander1900 wrote:

(quote)

Mja, maar alles verveelt op een gegeven moment wel he? Zelfs m'n top 3 beste films ooit gemaakt wordt op een gegeven moment wel een beetje saai, na de films vele malen te hebben gezien.

Komedie of actie films bijv. kun je vaak wel blijven kijken, maar horror of een thriller slechts enkele keren. De spanning is er dan gewoon af en daar moet je het van hebben. Ik zou daarom niet te kritisch zijn in het selecteren van films in je toplijst.

Nuja ieder zijn meug, ik ben zelf niet zo een fan van comedy. Actiefilms vind ik in het algemeen gewoon saai. Die kijk ik meestal enkel als ze mij meenemen ( of sleuren) naar de bios om de anderen een plezier te doen. Dan zet ik persoonlijk liever een videogame van weleer op, dan kan ik zelf de actie maken

En favoriete horrorfilms kan ik vaak jaren laten liggen en dan kijk ik ze weer en waardeer ze vaker nog meer dan de vorige kijkbeurt. Door challenges kijk ik ook genoeg films voor een 1ste keer of wanneer er genomineerd wordt bekijk ik ook films die ik anders aan me voorbij laat gaan (zoals al die arthouse of meer psychologische horror).

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

* De films moeten op MovieMeter en/of imdb 'horror' als een van de genreaanduidingen hebben

Waarom nou zo'n regel eigenlijk alexspyforever? Ik heb denk ik meerdere titels ingeleverd waar die duiding niet wordt gegeven op het heilige (??) imdb. Dat zijn films die ik juist als horrortips heb opgedaan bij andere websites. Die regel kan toch gewoon 'omzeild' worden, niet? Ik hoop het wel in ieder geval.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Ik zal ook iets insturen. Jammer genoeg nog niet zoveel films bekeken in tussentijd, maar denk wel dat als ik er nu nog zal kijken dat het vooral coming-of-age en horrorfilms zullen zijn.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Waarom nou zo'n regel eigenlijk alexspyforever? Ik heb denk ik meerdere titels ingeleverd waar die duiding niet wordt gegeven op het heilige (??) imdb. Dat zijn films die ik juist als horrortips heb opgedaan bij andere websites. Die regel kan toch gewoon 'omzeild' worden, niet? Ik hoop het wel in ieder geval.

Zie het gewoon als een leidraad en niet als absoluut. Ik heb dat in het verleden ook zo gedaan dit om discussies te vermijden en het bleek ook wel handig voor mensen die niet zo vertrouwd waren met het genre. Ik heb zelf ook op buikgevoel geselecteerd en ben ook voorstander dat er geen 'bewijs' moet worden geleverd dat het wel als horror is gelabeld. Ik kijk dat zelf niet na vertrouw op de eerlijkheid van de deelnemers en vraag dat ook niet aan de controleurs om dit na te gaan. Alexander1900 hoeft dit ook niet te doen, maar blijkbaar is hij gestoten op films die naar zijn mening geen horror zijn. Ik weet ook niet wat anderen hebben ingestuurd dat weet enkel Alexander en de controleurs althans van diegene waar zij een lijst van hebben ontvangen.

Vraag maar aan deelnemers van challenges, ik ben totaal niet streng, misschien soms iets te soepel

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Er zijn films die het label horror krijgen die het imo niet verdienen, en er zijn er die ze niet krijgen, terwijl ze wel een typisch voorbeeld van een horrorfilm zijn (bvb. Jaws)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

TornadoEF5 wrote:

Ik zal ook iets insturen. Jammer genoeg nog niet zoveel films bekeken in tussentijd, maar denk wel dat als ik er nu nog zal kijken dat het vooral coming-of-age en horrorfilms zullen zijn.

Gaat je dat nog lukken tegen zaterdag 23:00 uur dat is de deadline.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Ik ben wat dat betreft vrij strikt. Echter, met overleg met alexspyforever is Aliens (1986) goedgekeurd ondanks dat deze officieel niet het genre horror heeft. In mijn ogen valt Aliens ook onder horror. Ook heb ik The Sixth Sense (1999) goedgekeurd, en die valt officieel ook niet onder horror. Maar vele (zie betreffende topic van de film) vinden dat dit wel onder het horror genre valt dus daar ga ik niet moeilijk over doen. Deze is dan ook goedgekeurd.

Verder waren alle films van wat ik heb gezien horror en was het een makkie.

Uiteindelijk bepaalt alexspyforever, en hij is wat dat betreft vrij makkelijk en daar moet ik in mee gaan, want hij is immers de organisator.

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

Grootste ontgoocheling tot nu toe: Irréversible (2002) is geen horror.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

remorz wrote:

Grootste ontgoocheling tot nu toe: Irréversible (2002) is geen horror.

Tuurlijk is dat horror. Kom zeg. Als dat geen horror is dan zijn films als Day of the Woman ook geen horrorfilms.

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

Ramon K wrote:

Tuurlijk is dat horror. Kom zeg. Als dat geen horror is dan zijn films als Day of the Woman ook geen horrorfilms.

En dat ben ik natuurlijk met je eens, anders zou ik het niet delen. Jammer genoeg heb ik me braaf aan de regels (die richtlijnen bleken) gehouden én mijn lijstje al ingestuurd.

joolstein

• 10828 messages
  • 8911 votes

En The Cook, the Thief, His Wife & Her Lover is ook horror want anders is Cannibal Holocaust het ook niet.

John Milton

• 24220 messages
  • 13384 votes

Alexander1900 wrote:

Ik ben wat dat betreft vrij strikt. Echter, met overleg met alexspyforever is Aliens (1986) goedgekeurd ondanks dat deze officieel niet het genre horror heeft. In mijn ogen valt Aliens ook onder horror.

krijg nou wat, die is er bij mij ook tussendoor geslopen, terwijl ik toch echt via de advanced search functies van MM en IMDb tot de selectie ben gekomen. Vermoedelijk doordat ik toen ik de eerste Alien tegenkwam, gelijk 1,2 en 3 door de eerste schifting liet gaan. Bizar dat die op IMDb niet óók het horrorlabel heeft.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Dit is dan wellicht de definitieve versie. Ik zal herhalen dat mensen vooral op hun buikgevoel horrorfilms selecteren en de regel van horror tag vooral als leidraad moeten zien. Ik ben soepel, maar denk eraan dat er achteraf mensen kunnen zeggen dat ze bepaalde films niet in een horrorlijst vinden passen. En ik kan er niet genoeg op hameren, kies uw eigen favorieten.

Ik stel de deadline op zaterdag 23 maart 2019 om 23:00 u

* Een lijst van minimum 10 tot maximum 50 films

* De films moeten op MovieMeter geregistreerd staan

* De films moeten op MovieMeter en/of imdb 'horror' als een van de genreaanduidingen hebben

* Gebruik de originele titel met jaartal tussen haakjes zoals die op MovieMeter staat. Wil je bijvoorbeeld "Jaws (1975" in je lijst opnemen dan kan je dit doen door de url zijnde [/quote]https://www.moviemeter.nl/film/909 [/quote] te plakken dan zal de correcte titel verschijnen als je deze in de pm plakt die je uiteindelijk zal versturen naar jouw controleur.

* Kies de films die je zelf tot je favorieten rekent. Kijk niet naar algemene gemiddeldes ze zullen niet automatisch een hogere ranking gaan krijgen. Het gemiddelde wil ik niet laten meespelen voor de rangschikking.

* Aantal stemmen die de films op MM of imdb hebben gekregen maakt niet uit, weet wel dat als je veel obscure titels gaat nemen deze wellicht een lage ranking gaan krijgen, onbekend is onbemind zeg maar. Maar het kan natuurlijk anderen aanzetten om die titels te gaan bekijken.

Dit is de verdeling, zoek je naam op en kijk naar wie je uw lijst moet sturen. Stuur je toplijst via pm door maar pas als je een definitieve versie hebt. Eens je een lijst hebt doorgestuurd dan mag je nadien geen aangepaste lijst meer sturen, dus stuur pas door als je echt tevreden bent met je lijst. Gelieve geen nummering te gebruiken als je uw lijst doorstuurt, dit bezorgt Alexander1900 enkel extra werk bij de verwerking, dank u.

Controleurs sturen na ontvangst van een lijst deze asap door naar Alexander1900.

Collins ontvangt een lijst van

arno74

Chainsaw

John Milton

john mcclane 2

Dying Rose

Alexander1900

wibro

TheBunk

alexspyforever

Shinobi

Dopke

Hollywood007

Miss Z

Film Pegasus

jeroentjuhhhhh

Valak

TornadoEF5

joolstein ontvangt een lijst van

Shadowed

Kondoro0614

Zandadder

Shaky

Collins

ikkegoemikke

scorsese

baspls

U96

IH88

Noodless

only1ELEANOR

handsome_devil

Lord Flashheart

Dievegge

Glacius

John Milton ontvangt een lijst van

BlueJudaskiss

Onderhond

mikey

wendyvortex

MovieMind

joolstein

Metalfist

leatherhead

Woland

DjFrankie

remorz

Gang_Star

Ramon K

Baggerman

Alastor

VanRippestein

Aan mijn controleurs de vraag of jullie mij in de loop van de dag een stand van zaken kunnen doorgeven, wie al de lijst heeft bezorgd en wie niet.

Fase 3 (vanaf zondag), het om de beurt plaatsen van de toplijst door de deelnemer zelf zal als volgt verlopen:

* Ik ga de lijsten per controleur randomizen, zo krijgen we 3 lijsten die we naast elkaar gaan leggen (Collins-joolstein-John Milton) waar we horizontaal en verticaal mee gaan werken

* Concreet: nr 1 van lijst Collins, nr1 van lijst joolstein, nr 1 van lijst John Milton, nr2 van lijst JM, nr 2 lijst joolstein, nr 2 lijst Collins, nr 3 lijst Collins, nr 3 lijst joolstein, nr 3 lijst JM, nr 4 lijst JM etc. Het principe is van links naar rechts tot het eind, naar onder, van rechts naar links tot het eind, naar onder. Deze lus wordt herhaald tot eenieder zijn/haar lijst heeft geplaatst.

* Ik stel voor om minstens 1 uur tussen de plaatsingen te laten zodat we niet een hoop lijsten achter elkaar gaan krijgen om te bekijken en eventueel te becommentariëren.

* Maximumduur tussen de plaatsingen, een voorstel?

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Ik heb 28 lijsten (van de 49) van de controleurs ontvangen en ook verwerkt:

Lijst van Collins:

arno74

Chainsaw

John Milton

Alexander1900

wibro

TheBunk

alexspyforever

Dopke

Film Pegasus

jeroentjuhhhhh

Lijst van Joolstein:

Zandadder

Shaky

Collins

ikkegoemikke

scorsese

baspls

IH88

Noodless

handsome_devil

Lord Flashheart

Dievegge

Lijst van John Milton:

wendyvortex

MovieMind

joolstein

Metalfist

DjFrankie

Gang_Star

Baggerman

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

alexspyforever wrote:

* Ik stel voor om minstens 1 uur tussen de plaatsingen te laten zodat we niet een hoop lijsten achter elkaar gaan krijgen om te bekijken en eventueel te becommentariëren.

* Maximumduur tussen de plaatsingen, een voorstel?

2 uur maximaal? Dat zijn zo'n 7 lijsten op een dag. Als er daadwerkelijk alle deelnemers (49) meedoen komt dat op precies 1 week uit.

(49 deelnemers / 7 lijsten per dag = 7 dagen).

Houd er wel rekening mee dat veel mensen doordeweeks werken en daarom niet altijd zijn of haar lijstje kunnen plaatsen in de ochtend en middag... misschien dat de controleurs het dan maar moeten doen?

Of is het misschien beter en makkelijker om geen strikte tijden te hanteren, maar gewoon zeggen 7 mensen (wie dat dan ook mogen zijn) kunnen op zondag 24 maart hun lijstje plaatsen. Je hebt 24 uur de tijd... of zeggen: iedereen (de 7 mensen) op zondag 24 maart voor 12.00...

alexspyforever

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Alexander1900 wrote:

Of is het misschien beter en makkelijker om geen strikte tijden te hanteren, maar gewoon zeggen 7 mensen (wie dat dan ook mogen zijn) kunnen op zondag 24 maart hun lijstje plaatsen. Je hebt 24 uur de tijd... of zeggen: iedereen (de 7 mensen) op zondag 24 maart voor 12.00...

Of x aantal lijsten elke dag in de ochtend? Zodat iedereen evt. de hele dag kan reageren? Ik begrijp alleen de bedoeling niet helemaal, is dit om de films te presenteren, want 150 films elke twee uur gaat lastig worden om te bespreken. Weet ook niet of dat nodig is?

Als het om de films gaat is het misschien een idee om juist die alfabetisch te presenteren, een x aantal per dag, ongeacht door wie of hoe vaak ze zijn genoemd? In plaats van userlijsten film voor film tegen elkaar af te zetten, want dat lijkt me niet echt uitvoerbaar. Of ik begrijp het verkeerd .

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

Als we zelf die lijsten moeten plaatsen, dan kan mijn naam er net zo goed uit worden gehaald. Er wordt hier namelijk aangegeven dat er ook mensen doordeweeks werken en daardoor niet altijd in de ochtend of middag kunnen plaatsen. En aangezien ik in continue diensten werk, zal ik dit toch vrijwel zeker niet zelf kunnen plaatsen.

John Milton

• 24220 messages
  • 13384 votes

Ik kan dat ook doen hoor. Komen we wel uit!

joolstein

• 10828 messages
  • 8911 votes

Shadowed en U96 hebben ook een lijst ingediend maar deze heb ik nog niet kunnen verwerken doordat ik gisteren moest werken. Ik stuur ze zo spoedig mogelijk naar Alexander1900

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

John Milton wrote:

Ik kan dat ook doen hoor. Komen we wel uit!

Als Gang_Star zijn inloggegevens stuurt kunnen we dat regelen (grapje).

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Gang_Star wrote:

Als we zelf die lijsten moeten plaatsen, dan kan mijn naam er net zo goed uit worden gehaald. Er wordt hier namelijk aangegeven dat er ook mensen doordeweeks werken en daardoor niet altijd in de ochtend of middag kunnen plaatsen. En aangezien ik in continue diensten werk, zal ik dit toch vrijwel zeker niet zelf kunnen plaatsen.

Mensen die doordeweeks werken maak mij geen blaasjes wijs

Desnoods plaatst jouw controleur wel of Alexander1900 aka Alexander de Grote die blijkbaar continu online is

John Milton

• 24220 messages
  • 13384 votes

Ik heb ze nu van alle ontvangen users doorgestuurd behalve BlueJudaskiss (moet nog even correct ingeleverd worden op juiste manier, om nomineren van verkeerde titel met zekerheid te voorkomen), en hoop het lijstje nog van van mikey, leatherhead en VanRippestein te ontvangen

John Milton ontvangt een lijst van

BlueJudaskiss

Onderhond ingeleverd

mikey

wendyvortex ingeleverd

MovieMind ingeleverd

joolstein ingeleverd

Metalfist ingeleverd

leatherhead

Woland ingeleverd

DjFrankie ingeleverd

remorz ingeleverd

Gang_Star ingeleverd

Ramon K ingeleverd

Baggerman ingeleverd

Alastor ingeleverd

VanRippestein

Ik werk zelf ook, maar kan vast wel een lijst publiceren als de gebruiker daar zelf op de dag van bekend maken niet toe in staat is. Dat komt wel goed.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

John Milton wrote:

Ik werk zelf ook, maar kan vast wel een lijst publiceren als de gebruiker daar zelf op de dag van bekend maken niet toe in staat is. Dat komt wel goed.

En als jij niet kan, dan kan ik het wel doen...

Zo net 8 nieuwe lijstjes via de pm binnen en deze ga ik vanavond verwerken. Dan zijn er bij mij 36 lijstjes binnen van de 49.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Alexander1900 wrote:

(quote)

En als jij niet kan, dan kan ik het wel doen...

Zo net 8 nieuwe lijstjes via de pm binnen en deze ga ik vanavond verwerken. Dan zijn er bij mij 36 lijstjes binnen van de 49.

Dus nog 13 lijstjes te ontvangen, ik heb hier 33 namen waar ik OK bij heb staan en 16 dus niet OK

john mcclane2, Dying Rose, Shinobi, Dopke, Hollywood007, Film Pegasus, Valak, TornadoEF5, Miss Z

Kondoro0614, only1ELEANOR, Glacius

Bluejudaskiss, mikey, leatherhead, VanRippestein

Welke 3 kan ik nog OK bij zetten?

John Milton gaat het uw madam lukken om een lijst te maken?

joolstein

• 10828 messages
  • 8911 votes

alexspyforever

Glacius heeft zijn lijst ingestuurd!

joolstein

• 10828 messages
  • 8911 votes

Dit is mijn resultaat en direct een reminder voor degene die nog geen lijstje naar mij hebben gestuurd

Shadowed: ingeleverd

Kondoro0614

Zandadder: ingeleverd

Shaky: ingeleverd

Collins: ingeleverd

ikkegoemikke: ingeleverd

scorsese: ingeleverd

baspls: ingeleverd

U96: ingeleverd

IH88: ingeleverd

Noodless: ingeleverd

only1ELEANOR

handsome_devil: ingeleverd

Lord Flashheart: ingeleverd

Dievegge: ingeleverd

Glacius: ingeleverd

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.