• 177.925 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.356 votes
Profile

MovieMeter Top Horrorfilms

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Dat scheelt mij weer in werk.

Aan de controleurs:

Wanneer je een bug in een lijst tegenkomt, waardoor de link niet goed werkt (je krijgt vaak twee films te zien en/of met allemaal html codes etc), dan kun je gewoon de filmtitel (met jaartal) zonder link plaatsen. Dan weet ik genoeg en zoek ik de link bij de betreffende film zodat ik het goed in Excel kan zetten.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

alexspyforever wrote:

kunnen jullie als deze fouten zich voordoen (vooral dan als er meer dan 50 films worden doorgestuurd) de betreffende users vragen dit zelf recht te zetten?

yes, gedaan. Ik zal straks batch 2 naar Alexander sturen na controle.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

alexspyforever wrote:

Een top 1000 zoals die wat jaarlijks of om de paar jaar wordt georganiseerd lijkt mij veel te ambitieus. Een top 100 of zelfs tot 250 zou in principe wel mogelijk moeten zijn.

Ik hoop wel toch minimaal een horror top 250 ? Van mij mag het ook wel een top 500 zijn. Zonde als een hoop al dan niet minder bekende films wegvallen die door diverse mensen zijn genoemd omdat de stop op 100 komt of zo.

Ook omdat een flink deel van de lijst gevuld zal worden met bekende topnamen, de bovenkant van die lijst lijkt me voorspelbaar, des te meer vind ik juist de lagere regionen interessant.

Is er al een idee Alexander1900 van op hoeveel unieke films we al zitten? Mijn lijstje komt er binnenkort aan.

Glacius

• 4297 messages
  • 3030 votes

Kan ik nog een lijst insturen?

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

arno74 wrote:

Ook omdat een flink deel van de lijst gevuld zal worden met bekende topnamen, de bovenkant van die lijst lijkt me voorspelbaar, des te meer vind ik juist de lagere regionen interessant.

Precies dit.

Shaky

• 3734 messages
  • 13043 votes

Absoluut mee eens. Wanneer de uiteindelijke top lijst uit meer titels bestaat, dan kunnen wij als horror-liefhebbers pas echt gaan smullen; dan kunnen we wellicht nog wat titels vinden die we zelf nog niet gezien hebben. Daar heb ik nu al zin in .

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

arno74 wrote:

Is er al een idee Alexander1900 van op hoeveel unieke films we al zitten? Mijn lijstje komt er binnenkort aan.

19 namen heb ik inmiddels verwerkt (van de 46 mensen die zich tot op heden hebben ingeschreven), en kom op 486 unieke films van de 925 die zijn genomineerd. Bijna iedereen heeft een top 50 lijst ingediend.

Ik zag zelf behoorlijk wat - interessante - titels die ik niet kende, en die staan inderdaad lager op de lijst.

Wat mij betreft maken we de hele lijst bekend als deze klaar is, en dus geen 'stop' op de lijst. Dit zou ik zonde vinden.

Daarnaast hebben we nog:

Fase 3: eens alle lijsten ingediend, zal de organisator de lijst van users randomizen. Dit zal de volgorde worden waarin de users hun lijst mogen plaatsen in het topic. Waarom dan die stap van lijstjes via pm doorsturen vraag je je misschien af. Met de horrordraft nog in het hoofd zouden mensen misschien gaan denken van ok een of meer films uit mijn lijst werd al vernoemd dan neem ik toch maar een andere die er voor mijn part ook wel in mag. Moest een user plots een andere lijst gaan doorsturen dan is het de taak van de controleur om naar voren te treden en te zeggen dit klopt niet en zelf de correcte toplijst te plaatsen van de betreffende user.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

Zojuist mijn titels naar John Milton gestuurd (in 2x helaas) want toen ik op enter drukte werd het bericht verzonden in plaats van naar de volgende regel te gaan

Man, man, man daar zat meer tijd in dan ik op voorhand had gedacht, maar toch mooi een redelijk afwijkend lijstje (vermoed ik) ingezonden

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Succes aan alle controleurs en organisators. Ik weet wat het is bij de top 1.000 om al die lijstjes te verwerken. Maar het is wel leuk om te doen. Succes!

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Gang_Star wrote:

Zojuist mijn titels naar John Milton gestuurd (in 2x helaas) want toen ik op enter drukte werd het bericht verzonden in plaats van naar de volgende regel te gaan

En JM was zo snel dat hij ze ook in 2 keer naar Alexander heeft toegestuurd

Hoe gaat het met jouw lijst Woland? Zal ik maar wat voor je verzinnen?

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

John Milton wrote:

(quote)

Arme Alexander, die krijgt al zoveel pm's momenteel. Was niet de bedoeling Alexander, hoop dat je er niet door in de war raakt

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Zo, ingestuurd. Van de ruim 400 horrors die ik zag had ik slechts 23 titels met 4* of hoger (ik ben streng), maar ook zo'n 80 titels met 3,5* waar ik dus slechts 27 uit mocht kiezen, dat was een lastige klus. Heb het ook als excelbestand geupload en de link gemaild, scheelt wat werk voor jullie hoop ik .

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Misschien een idee om volgend jaar - mocht die er komen natuurlijk - een top 100 lijst in te mogen dienen en minimaal 25 (laagste is tot nu toe 28 films). 50 vind ik zelf een beetje karig. Ik had zelf graag een lijst van 75 films in willen dienen maar volgend jaar tik ik misschien wel de 100 aan...

Shaky

• 3734 messages
  • 13043 votes

Alexander1900 wrote:

Misschien een idee om volgend jaar - mocht die er komen natuurlijk - een top 100 lijst in te mogen dienen en minimaal 25 (laagste is tot nu toe 28 films). 50 vind ik zelf een beetje karig. Ik had zelf graag een lijst van 75 films in willen dienen maar volgend jaar tik ik misschien wel de 100 aan...

Een jaarlijkse horrorlijst, ik stem 'voor'.

Maar laten we eerst maar eens deze editie afmaken

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Reminder:

Bij voorkeur je films doorsturen door de url van de filmpagina te plakken in je bericht zodat meteen de juiste titel en link naar de juiste film verschijnt

Bijvoorbeeld:

Jaws (1975)

Alien (1979)

Braindead (1992)

Dus ook graag zonder nummering ervoor

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Glacius wrote:

Vergeet niet Glacius nog in te delen alexspyforever. Voordat we weer op de volgende pagina zitten .

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Glacius wrote:

Aan de lijst toegevoegd, je lijst naar joolstein sturen dus.

arno74 ik was sowieso niet van plan om er films uit te laten. Ik had niet verwacht dat er ook zo een animo voor zou zijn dus misschien nog goed dat we geen top 100 per persoon hadden gemaakt. Voor een eerste keer mag je zeker niet te gek gaan doen.

Alexander1900 we gaan sowieso allemaal kleur (moeten) gaan bekennen en zien wie wat heeft genomineerd dus er wordt niets uitgelaten.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Shaky wrote:

Absoluut mee eens. Wanneer de uiteindelijke top lijst uit meer titels bestaat, dan kunnen wij als horror-liefhebbers pas echt gaan smullen; dan kunnen we wellicht nog wat titels vinden die we zelf nog niet gezien hebben. Daar heb ik nu al zin in .

Dan hoop ik ook dat je eens komt meedoen bij horrorchallenges bijvoorbeeld in oktober die is er sowieso elk jaar rond die tijd.

Shaky

• 3734 messages
  • 13043 votes

Tag me gerust wanneer er weer een dergelijke challenge begint

VanRippestein

• 1178 messages
  • 1052 votes

I'm in! naar wie kan ik de lijst sturen>?

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Zodra VanRippestein aan de lijst wordt toegevoegd, dan hebben we 48 deelnemers. Dat is bijna 50.

Van 24 deelnemers heb ik de lijsten verwerkt. Precies op de helft.

Tot nu toe zijn er 563 unieke films genomineerd, met een totaal van 1155 films.

De deadline om je lijst op te sturen naar de controleur is op zaterdag 23 maart 2019 om 23:00.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

VanRippestein wrote:

I'm in! naar wie kan ik de lijst sturen>?

Naar John Milton

Iedere controleur heeft er nu exact 16

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Alexander1900 wrote:

Zodra VanRippestein aan de lijst wordt toegevoegd, dan hebben we 48 deelnemers. Dat is bijna 50.

Van 24 deelnemers heb ik de lijsten verwerkt. Precies op de helft.

Tot nu toe zijn er 563 unieke films genomineerd, met een totaal van 1155 films.

De deadline om je lijst op te sturen naar de controleur is op zaterdag 23 maart 2019 om 23:00.

Ik weet nog wel enkele mensen die nog een waardevolle inbreng kunnen leveren zoals Cikx die daar lekker goed zijn best doet bij de HORROR contest van wibro maar blijkbaar geen zin heeft.

En dan is er nog Boeikens waar ik al lang niets meer van te horen krijg hoewel hij de site wel checkt.

Mac Hammer Fan en Grindhouse62 hebben het steeds te druk denk ik. TornadoEF5 en Miszmi zitten wellicht weer in een of andere filmdip.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Ik heb mijn lijstje (50 films) doorgestuurd en een bevestiging daarop ontvangen van Collins.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

Ook mijn democratische plicht is weer gedaan .

Lastig zeg om je tot 50 films te beperken.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

baspls wrote:

Ook mijn democratische plicht is weer gedaan .

Lastig zeg om je tot 50 films te beperken.

Is er nog twijfel welk genre het populairst is

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Is er nog twijfel welk genre het populairst is

Jazeker, was nog moeilijk om 50 titels te selecteren. Daarom alleen gebruik gemaakt van films uit mijn eigen collectie. En aangezien ik niet bepaald een liefhebber van horror ben, zal ik dus genoeg nog niet hebben gezien (zo zal ik vast genoeg klassiekers niet hebben gezien). Vandaar dat mijn lijst een aantal titels bevat die bij menigeen nooit in de buurt van een lijst kunnen komen, zelfs enkele films die bij mij 3,5* scoren hebben geen 3* gemiddelde op MovieMeter...

Misschien de volgende keer maar afwijken van horror zodat je bijvoorbeeld een toplijst van actiefilms kan maken ?

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

Gang_Star wrote:

Vandaar dat mijn lijst een aantal titels bevat die bij menigeen nooit in de buurt van een lijst kunnen komen, zelfs enkele films die bij mij 3,5* scoren hebben geen 3* gemiddelde op MovieMeter...

Volgens mij zal meer dan 50% van alle genomineerde films van eenieder die meedoet niet aan een gemiddelde van 3* hier op MM komen, denk ik....

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Even een search gedaan op alle films met het genre horror en een gemiddelde tussen 3.5* en 5*: Er zijn 340 films gevonden die aan je zoekopdracht voldoen. Een zoekopdracht met een halfje lager (dus tussen 3* en 5*) is blijkbaar wel te breed: Je zoekopdracht is te algemeen. Verfijn je zoekopdracht en probeer het opnieuw.

Lijkt me te dus wel wat kloppen inderdaad, maar vooral als je je de iets meer 'kwalitatieve' films wilt hebben

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

John Milton wrote:

(quote)

Hoe gaat het met jouw lijst Woland? Zal ik maar wat voor je verzinnen?

Ik heb net vier dagen in een apresskihut gestaan, maar ben nu terug. Zal er vandaag eens even naar kijken

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.