• 178.094 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.663 votes
Profile

MovieMeter Top Horrorfilms

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Zij haalden niet de top 5 maar wél de top 10

81. Wai Dor Lei Ah Yut Ho (2010) (49,75)

Scheelt dus ook maar een halve punt, maar qua horror kan deze wel tellen en terecht in de top 10. Een keer een topplaatts uit 7 nominaties en die komt van MovieMind wiens lijstje me wellicht het meest aanspreekt omdat hij resoluut gaat voor de films die weinig te verbergen hebben. Ook een 2de plaats van Collins.

80. Nosferatu, eine Symphonie des Grauens (1922) (50,75 punten)

Terecht in de top 10 maar een hogere notering was wellicht te lastig. Silents liggen niet iedereen en ik moet ook toegeven dat de overacting de film niet altijd even goed doet. 7 noteringen waarvan een topplaats van John Milton en 2 keer een 2de plaats van Woland en wibro

79. The Cabin in the Woods (2012) (51,5 punten)

Tja het is op zich een leuk concept, maar de uitwerking laat wat mij betreft nogal te wensen over. CGI monsters vind ik sowieso al een dikke min. 9 noteringen met als beste een 2de plaats van Hollywood007

78. Shaun of the Dead (2004) (51,75 punten)

Slechts 0,25 verschil hier dus het ligt allemaal erg dicht bij elkaar. Een parodie op Dawn of the Dead remake. De een vindt het geweldig een ander helemaal niet, meer kan ik er niet op zeggen. Ik weet er niet veel meer van en dat is niet zo een goed teken. 8 noteringen Alexander1900 vond deze duidelijk geweldig met een topnotering en 2de in de lijst van IH88.

77. The Innocents (1961) (55,75 punten)

Dat deze klassieker op een zucht van de top 5 belandt is best wel jammer maar ik had nooit verwacht dat deze zo goed zou scoren tegen de moderne films. Uit slechts 7 noteringen een topplaats van mij en Chainsaw en 2 maal 2de van Dievegge en joolstein. Nog 2 keer 4de plaatsen enkel John Milton valt uit de toon door deze een schamele 8ste plaats te geven. Thanks a lot Johnnie Boy

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Shaky wrote:

(quote)

Re-Animator is een geweldige film en de avatar is awesome, maar wat is dat rare idee toch dat je avatar je favoriete film zou zijn?

Hoe dan ook: mooi om te zien dat Re-Animator nog niet bij de laatste 5 zit van vandaag

Tja Night of the Living Dead is ook niet mijn favoriete film, dus eerder een plaagstoot naar jou toe hier

Maar als je de top 5 ziet ga je nog wel even lachen denk ik...

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

alexspyforever wrote:

77. Frontière(s) (2007) (55,75 punten)

Dat deze klassieker op een zucht van de top 5 belandt is best wel jammer maar ik had nooit verwacht dat deze zo goed zou scoren tegen de moderne films. Uit slechts 7 noteringen een topplaats van mij en Chainsawen 2 maal 2de van Dievegge en joolstein. Nog 2 keer 4de plaatsen enkel John Milton valt uit de toon door deze een schamele 8ste plaats te geven. Thanks a lot Johnnie Boy

ik heb Frontieres niet eens gezien en helemaal geen plaats gegeven?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

John Milton wrote:

(quote)
ik heb Frontieres niet eens gezien en helemaal geen plaats gegeven?

Dat heeft em dan weer direct gezien hé, ik heb het ondertussen aangepast, het gaat om The Innocents sorry

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Hij is erg lang geleden voor mij en ik gaf hem 'slechts' 3,5*, dus die moet eerst herzien worden voor ik hem boven andere titels durf te plaatsen.

En ik ben geen Haunted House fan pur sang, denk ik. Wees maar blij dat ik hem er überhaupt tussen heb gezet

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Tot slot de top 5 van deze lichting

76. Frontière(s) (2007) (56,5)

Met nog geen punt voorsprong op The Innocents haalt deze dan toch de top 5. Er zijn nogal wat francofielen onder ons dus ik zal het daar op stoten zeker want creatief of origineel kan ik deze film echt niet noemen. 9 noteringen met een topnotering van Onderhond en 2 keer een 2de plaats van DjFrankie en neen toch van Noodless, dat bestaat toch niet

75. Zombieland (2009) (59 punten)

Een film die zowel weinig horror als comedy uitstraalt in mijn ogen. Eerder een roadmovie met wat elementen van beide. Heeft een zekere cultfollowing gekregen en wellicht niet verassend dat deze de top 5 heeft gehaald. Hij kreeg 10 nominaties maar slechts 1 iemand zette deze in zijn top 3. Dat was de laatste man die een lijstje doorstuurde IH88 die hem een topnotering gaf. Was dat niet gebeurd had Zombieland niet in de top 5 gestaan maar was wellicht op plaats 7 of 8 beland (wat ik weliswaar nog steeds te hoog had gevonden). Nog enkele 4de plaatsen van Onderhond en wibro maar ook van John Milton die eigenlijk billenkoek verdient hiervoor, vind je ook niet Miss Milton?

74. The Last House on the Left (2009) (59,5 punten)

Vind ik wel verrassend maar ik kan de stemmers geen ongelijk geven. De film hakt er stevig in zoals wibro het zo mooi omschreef. 8 noteringen is misschien niet zo veel maar wel 2 maal de toppositie door wibro en DjFrankie.

73. The VVitch: A New-England Folktale (2015) (72,5 punten)

De nrs 1 en 2 duidelijk afgescheiden van de rest van het veld. De heks kreeg maar liefst 11 noteringen met 2 topnoteringen van Woland en joolstein. Een 2de plaats van John Milton die nu wellicht lichtelijk vloekt dat hij ze toch geen nr 1 positie heeft gegeven maar ook dan had de film een halve punt te weinig gehad om te 'winnen'.

72. Re-Animator (1985) (74 punten)

Ja The Witch had op een gegeven moment toch een redelijke voorsprong maar Re-Animator heeft het dan toch gehaald. En dat is wat ik dus bedoelde met grappoig Shaky. Je gaf deze plaats 2 maar detopplaats aan een film die uiteindelijk 16de eindigt. De film had hiervoor 'slechts' 9 noteringen nodig met een topnotering van wendyvortex. De film werd nooit lager dan plek 4 gezet en stond 7 maal in de top 3 (the Witch maar 4 keer in de top 3 ter vergelijking). Ik denk dan toch een terechte 'winnaar' van deze batch. Straf toch met 2 noteringen minder dan The Witch.

https://i0.wp.com/culturedvultures.com/wp-content/uploads/2018/02/re-animator.jpg

Shaky ik suggereer dat je uw avatar nu verandert naar deze afbeelding

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMDVjZGVlOWQtOGIwNy00M2RjLTkzYTgtNzg4NWI0NmZmOTdhXkEyXkFqcGdeQXVyNTAyNDQ2NjI@._V1_.jpg

Shaky

• 3736 messages
  • 13046 votes

Nr 72 en 73 steken qua punten er behoorlijk bovenuit. De rest ligt erg dicht bij elkaar zeg; om maar weer eens aan te tonen hoe lastig is om allerlei top films te rangschikken.

Zoals ik al aangaf bij het indienen van mijn lijstje; vraag het me morgen opnieuw en ik maak misschien een heel andere lijst. Ach, dat is ook de charme van zo'n lijst.

Terechte nr. 1 (of ja... nr. 72). Bijzonder sterke film met een geweldige Combs. Ik heb hem in 2016 mogen ontmoeten en dat was toch wel even een 'bakvis-momentje'. Als volwassen vent was ik behoorlijk zenuwachtig om één van mijn favoriete horror-acteurs te mogen ontmoeten. Hij was gelukkig erg vriendelijk en het charisma druipt van de man af.

mijn broertje refereert nog altijd naar hem als 'Jeffrey Combs, dat was toch die hele charmante man he?'

Ik heb overigens vooral over andere projecten met hem gesproken, ik ging er vanuit dat hij altijd dezelfde vragen over Re-Animator wel zat was.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

alexspyforever wrote:

75. Zombieland (2009) (59 punten)

Nog enkele 4de plaatsen van Onderhond en wibro maar ook van John Milton die eigenlijk billenkoek verdient hiervoor, vind je ook niet Miss Milton?

De film staat ook bij mij in de top 4.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Shaky wrote:

Terechte nr. 1 (of ja... nr. 72). Bijzonder sterke film met een geweldige Combs. Ik heb hem in 2016 mogen ontmoeten en dat was toch wel even een 'bakvis-momentje'. Als volwassen vent was ik behoorlijk zenuwachtig om één van mijn favoriete horror-acteurs te mogen ontmoeten. Hij was gelukkig erg vriendelijk en het charisma druipt van de man af.

mijn broertje refereert nog altijd naar hem als 'Jeffrey Combs, dat was toch die hele charmante man he?'

Ik heb overigens vooral over andere projecten met hem gesproken, ik ging er vanuit dat hij altijd dezelfde vragen over Re-Animator wel zat was.

Ik ken Jeffrey Combs als Adolf Hitler in The Frighteners (1996) met Michael J. Fox. Hij mist alleen een snorretje.

https://i.pinimg.com/originals/ea/cb/1a/eacb1a51f019170557170d713f1213c5.jpg

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Charmant of niet, Combs is een vreselijk acteur. Al kan het ook wel aan de films liggen waarin hij opdraaft.

Shadowed

• 11364 messages
  • 6689 votes

Onderhond wrote:

Charmant of niet, Combs is een vreselijk acteur. Al kan het ook wel aan de films liggen waarin hij opdraaft.

Vond hem anders echt geweldig in The Frighteners. Voor de rest alleen in Re-Animator gezien waar hij inderdaad wat minder was maar nog wel charme had.

Shaky

• 3736 messages
  • 13046 votes

Onderhond wrote:

Combs is een vreselijk acteur.

Totaal niet mee eens. Hij is een ouderwets geschoolde toneelacteur en dat over-the-top acteerwerk schemert zeker geregeld door in zijn werk. Het kan goed zijn dat zoiets je ding niet is, maar een slechte acteur is hij allerminst.

Collins

• 7294 messages
  • 4311 votes

alexspyforever wrote:

82. Tucker and Dale vs. Evil (2010) (49,25 punten)

een toppositie van Collins, die had ik dus totaal niet verwacht!

Ik ben even verbaasd als jij.

De kijkbeurt is trouwens al weer van 6 jaar terug. Ik vond het een originele en oerkomische film. Denk wel dat een herkijk de film iets van zijn frisheid berooft en waarschijnlijk een lagere waardering tot gevolg zal hebben. Ik laat het maar zo. Ik bewaar 'm gewoon in m'n geheugen als origineel en oerkomisch.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ok terwijl we nog even kunnen nakaarten over de eindposities is het weer tijd voor een nieuwe batch, deze is met 17 films iets kleiner dan de voorgaande, de films met 7 nominaties, of het een geluksgetal is moeten we nog even afwachten.

Wie trouwens zin heeft om voor volgende batches posters te voorzien, laat maar iets weten. De grootste batch die na deze komt is die van 8 nominaties met 12 films. En het levert ook het voordeel op dat je al weet wat gaat komen vraag maar aan John Milton en joolstein

Bij deze

Frankenstein (1931)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/2000/2857.jpg?cb=1369559136

Freaks (1932)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1567.jpg?cb=1366666850

Dawn of the Dead (1978)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/731.jpg?cb=1531851329

Invasion of the Body Snatchers (1978)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/4000/4280.jpg?cb=1497876699

Possession (1981)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/3000/3282.jpg?cb=1498079641

Phenomena (1985)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/6000/6427.jpg?cb=1383002582

Henry: Portrait of a Serial Killer (1986)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1574.jpg?cb=1489686410

Angel Heart (1987)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1457.jpg?cb=1429434664

In the Mouth of Madness (1994)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/2000/2264.jpg?cb=1367757873

Sleepy Hollow (1999)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/27.jpg?cb=1363248188

The Blair Witch Project (1999)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/700.jpg?cb=1549715342

Dawn of the Dead (2004)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/15000/15561.jpg?cb=1459792225

Ils (2006)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/37000/37197.jpg?cb=1392156687

Cloverfield (2008)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/45000/45971.jpg?cb=1482050455

Orphan (2009)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/54000/54688.jpg?cb=1470484937

Oculus (2013)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/95000/95387.jpg?cb=1428353374

Død Snø 2 (2014)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/94000/94020.jpg?cb=1527051781

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ook hier dezelfde methode als bij de vorige batch. Minimum 5 films en maximum 10 mogen er worden gekozen en uiteraard ook weer ranken beginnend bij de beste. Jullie hoeven er trouwens geen cijfers voor te zetten dat maakt het voor mij en Alexander1900 makkelijker om te verwerken.

Jullie hebben tijd tot zaterdag 23:59 u.

Collins ontvangt een lijst van

arno74

Chainsaw

John Milton

john mcclane 2

Dying Rose

Alexander1900

wibro

TheBunk

alexspyforever

Shinobi

Dopke

Hollywood007

Miss Z

Film Pegasus

jeroentjuhhhhh

Valak

TornadoEF5

joolstein ontvangt een lijst van

Shadowed

Kondoro0614

Zandadder

Shaky

Collins

ikkegoemikke

scorsese

baspls

U96

IH88

Noodless

only1ELEANOR

handsome_devil

Lord Flashheart

Dievegge

Glacius

John Milton ontvangt een lijst van

BlueJudaskiss

Onderhond

mikey

wendyvortex

MovieMind

joolstein

Metalfist

leatherhead

Woland

DjFrankie

remorz

Gang_Star

Ramon K

Baggerman

Alastor

VanRippestein

Controleurs sturen na ontvangst van een lijst deze asap door naar Alexander1900 en alexpsyforever.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Hoe verder we komen, hoe meer het schrapen wordt om aan het minimum te geraken. Met enkel 4* ratings kom ik niet meer aan 5 films.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Onderhond wrote:

Hoe verder we komen, hoe meer het schrapen wordt om aan het minimum te geraken. Met enkel 4* ratings kom ik niet meer aan 5 films.

Tja nu komen de bekendere films die door meer mensen zijn gezien logisch dat het voor degene die op zoek zijn naar iets minder bekend nog weinig te rapen valt. Onvermijdelijk kom je nu ook meer in het gebied van de mainstream, de must sees die op vele lijstjes terugkomen, klassiekers en films die al wat verder in het geheugen liggen.

Het mimimum is voor mij niet echt een probleem. Aan 10 ga ik evenwel niet geraken deze keer.

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

alexspyforever wrote:

MovieMind wiens lijstje me wellicht het meest aanspreekt..

Nou dat is verrassend om te lezen, want ik had het idee dat onze filmsmaak ver uit elkaar staat.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Dag 28

17/17 op deze 28e dag, de laatste ongeziene van deze titels zag ik precies een jaar geleden.

Eigen nominaties:

- #29 Possession (1981), wtf’s are pretty much guaranteed

- #43 Frankenstein (1931), blijft een klassieker

Andere persoonlijke favorieten:

- #74 Cloverfield (2008)

- #83 Dawn of the Dead (2004), zo ‘moet’ een remake van een horrorfilm.

- #106 Freaks (1932), moet eigenlijk herzien.

- #110 Orphan (2009), lekker hoor. Fijne verrassing

- #115 Phenomena (1985) niet Argento’s beste, maar zonder problemen naar boven afgerond

- #149 Dawn of the Dead (1978)

- #155 Oculus (2013). Lang niet gek! Ik heb me er prima mee vermaakt, haalt The Babadook niveau net niet, maar ik moest er wel een paar keer aan denken.

- #179 Død Snø 2 (2014), Dead Snow 2 werd steeds leuker; en uiteindelijk heb ik ook hier weer gekraaid van plezier bij sommige scènes.

- #223 Invasion of the Body Snatchers (1978)

- #250 The Blair Witch Project (1999), op plekje 250 omdat ik hem niet weg wilde laten...

Ils was een vakkundig gemaakte home invasion film, maar geen top 250 voor mij. Sleepy Hollow was te lang geleden om in aanmerking te komen, en dat geldt ook voor Angel Heart en Henry.

Geen tips dit keer, alles gezien.

MovieMeter Top Horror Films @ICM (364/724)

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Van de 17 films er twee niet gezien. Dawn of the Dead (1978) en Død Snø 2 (2014). Of ik die zal gaan bekijken, daar heb ik mijn twijfels over. De re-make van die eerste kreeg van mij niet meer dan een 2,0*. Ik houd niet zo van dat zombie horror genre trouwens, tenzij het een komedie is zoals Zombieland (2009)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

MovieMind wrote:

(quote)
Nou dat is verrassend om te lezen, want ik had het idee dat onze filmsmaak ver uit elkaar staat.

Misschien niet zo ver als gedacht. Maar ik vind het vooral tof dat jij zegt ik verwacht van een horror dat hij bruut is en vervolgens stem je ook zo. Zo zijn er nog wel mensen die zeggen ik wil dat een horror eng, bruut is of zoveel mogelijk gore maar als puntje bij paaltje komt blijken er soms veel uitzonderingen te zijn op die vooropgestelde regel. Dus ja duidelijk straightforward en trouw aan wat je beweert en daar hou ik wel van;

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

net als vorige keer:

De titels waar we uit kunnen kiezen @ICM

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Dit keer dien ik geen lijstje in. Ik heb er net iets te weinig van gezien doordat het mijn smaak niet is. De films die ik wel heb gezien waren veelal niet bijzonder op een enkele na. Helaas pindakaas, echter scheelt het me wel in werk.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ik quote even de post van John Milton en bewerk deze dan hoef ik niet ver te gaan zoeken naar de titels

Ook ik heb ze allemaal gezien, voor de 1ste keer denk ik.

Possession (1981): inderdaad er zijn nogal wat wtf's maar zelfs dat gaat wennen en wordt behoorlijk saai, weird for the sake of being weird

Frankenstein (1931), blijft een klassieker niets aan toe te voegen

Cloverfield (2008): gezien toen die uitkwam behoorlijk veel hype rond vond hem toen al belachelijk en dat zal nu niet anders zijn

Dawn of the Dead (2004), Neen John deze film is geen echte remake , zombies en warenhuis en voor de rest lijkt het niet op Romero's film. Night of the Living Dead 1990 is wel een echte remake. Nu maakt niet uit, deze film zuigt dankzij zn vervelende karakters en ik haat die rennende zombies.

Freaks (1932): de sterkte ligt eigenlijk in het feit dat de freaks echt zijn en geen vermommingen nodig hebben. Ongelooflijk controversieel voor zijn tijd en ik denk heden ten dage zou het niet meer kunnen.

Orphan (2009): er zijn veel films die niet het herzien waard zijn eens je de twist kent nu deze vind ik nog steeds zeer herkijkbaar

Phenomena (1985) : geen Argento fan maar het concept is wel leuk alleen had hij er toch wat meer mee kunnen doen, het blijft weer teveel hangen in arty visuals

Dawn of the Dead (1978): klassieker om een dooddoener te gebruiken, lang een favoriet geweest omwille van dat apocalyptische gevoel en de overrompeling van zombies, ondertussen zijn er een aantal zombiefilms die ik beter vind maar blijft een goeie

Oculus (2013): de vergelijking met The Babadook snap ik niet meteen, een al of niet denkbeeldig monster tegenover een mysterieuze spiegel? Oculus wint hands down, fijnere karakters, leuke mindfucks, rauw einde. The Babadook veel geschreeuw, irritant joch, happy end.

Død Snø 2 (2014): gekraaid heb ik niet echt bij deze film, eerder gedacht hoeveel dommer kunnen ze het nog maken? Het eerste deel stelde ook al niet vel voor maar was dan toch niet zo slecht tegenover de sequel.

Invasion of the Body Snatchers (1978): vreemd genoeg ben ik geen fan van deze noch van het origineel. bepaalde acteurs liepen er bij alsof ze er niet veel zin in hadden zelfs nog voor ze een plant werden.

The Blair Witch Project (1999): ver ver hier vandaan in een alternatief universum, een andere tijd, een andere dimensie of een re-ïncarnatie van mezelf zou deze 'film' misschien in mijn top 250 komen...

Ils: vakkundig inderdaad maar het leek allemaal zo kunstmatig en zonder ziel en tja een Franse film die lijken mij al bij voorbaat niet te liggen

Sleepy Hollow: leuke dark fairy tale met Depp en Ricci

Angel Heart: snap het label horror bij deze niet zo, misdaad met wat horrorelementen, niet echt boeiend en vooral langdradig

Henry: veel beter dan Angst hoewel het toch behoorlijk verschillende films zijn, positieve verrassing al had ik hier wel een leuker einde gewild maar ok blijft een sterke film

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

alexspyforever wrote:

Dawn of the Dead (2004), Neen John deze film is geen echte remake , zombies en warenhuis en voor de rest lijkt het niet op Romero's film.

Ik wil ook niet dat een remake lijkt, misschien is dat het. Als dat het criterium is, dan houd ik niet van 'echte' remakes. En ik vond de rennende zombies juist geweldig. Altijd maar traag en gedienstig aan hoe het was blijven... Mag af en toe best een twist aan gegeven worden, wat mij betreft.

Waarom ik tijdens Oculus een paar keer aan The Babadook moest denken weet ik niet meer, control c control v van mijn post destijds. Beide wil ik herzien, maar ik ga ervan uit dat Oculus het wederom ruim niet haalt bij The Babadook. Ruim. Maar ja, ik vond die 4 keer zo goed als jij met je armetierige ene sterretje :-p

Shaky

• 3736 messages
  • 13046 votes

Hmmm... ik sluit me denk ik wel aan bij Alexander1900. Deze batch doet vrij weinig voor me. Veel 6+jes, slechts een enkele uitschieter.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

John Milton wrote:
(quote)
Ik wil ook niet dat een remake lijkt, misschien is dat het. Als dat het criterium is, dan houd ik niet van 'echte' remakes. En ik vond de rennende zombies juist geweldig. Altijd maar traag en gedienstig aan hoe het was blijven... Mag af en toe best een twist aan gegeven worden, wat mij betreft.

Waarom ik tijdens Oculus een paar keer aan The Babadook moest denken weet ik niet meer, control c control v van mijn post destijds. Beide wil ik herzien, maar ik ga ervan uit dat Oculus het wederom ruim niet haalt bij The Babadook. Ruim. Maar ja, ik vond die 4 keer zo goed als jij met je armetierige ene sterretje :-p

Als zombies gaan beginnen rennen zijn het eigenlijk geen zombies meer. Het zijn lijken, met weinig tot geen breincapaciteit. 20 jaar eerder werd dat rennen al toegepast in The Return of the Living Dead (1985) dus neen een nieuwe vondst of twist was het niet. Return was een horror comedy evenwel, denk niet dat het de bedoeling was van Dawn remake om op de lachspieren te werken? Nu goed jij hebt je ermee vermaakt dat is het bijzonderste hé.

En die ene ster die ik gaf aan Babadook zal wellicht komen door dat jochie. Ik heb graag kinderen en ben geduldig maar dat kereltje wou ik na 15 minuten al de nek omwringen, dus hoed af voor die prestatie. Maar het blijft weer zo een typische it's all in the head en rouwverwerking film en daar heb ik mijn buik van vol.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Dat kind was ab-so-luut onuitstaanbaar, dat klopt.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

John Milton wrote:

Dat kind was ab-so-luut onuitstaanbaar, dat klopt.

Ja en toen de moeder ook nog vreselijk ging beginnen doen was er nog maar weinig kijkplezier en dat vind ik toch nog een erg belangrijk aspect als ik een film kijk.

Noodless

• 10042 messages
  • 6178 votes

15/17 gezien. Totaal 444/724 Possession 1981 en Frankenstein 1931 nooit helemaal gezien.

Toch 3 nominaties hier van mij :

Invasion of the Body Snatchers (1978) alleen dat geluidje al

Dawn of the Dead (1978)

Ils (2006)

dan heb ik toch nog 3 films met 4*, de rest zijn meestal een zes of een zeven....1 onvoldoende ..Henry

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.