- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter Top Horrorfilms
MovieMeter Top Horrorfilms
Noodless
-
- 10042 messages
- 6178 votes
Dat kind was ab-so-luut onuitstaanbaar, dat klopt.
Kan het kind toch niks aan doen? Heb het maar aan de hand....vond dit net de kracht van de film !
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
444/724 Vanaf het vorige lijstje stond er al geen film meer in die niet heb gezien. Evenveel als Noodless zo te zien!
En hier staat één eigen nominatie:
Een bijzondere Jaren '30 horror. Toentertijd controversieel en in sommige landen zelfs verboden. Maar Tja, tijden veranderen! Wat blijft is de vervreemde en fascinerende sfeer.
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
ik haat die rennende zombies.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Maar in kleine ruimtes of in grote getale ja dan zijn die slenterende zombies natuurlijk wel vies.
Ik wil maar zeggen, als je juist die eigenschap wegneemt dan heb je eigenlijk een ander wezen ervan gemaakt. Op dat vlak ben ik wel old school. De originele zombies hadden trouwens niets van doen met het vlees van de levenden te willen verorberen en hen zo te infecteren, dat waren eigenlijk mensen die onder de invloed van voodoo een willoze marionet werden. Dat gebeurde pas in Night of the Living Dead (1968) en romero noemde ze eerst ghouls. Maar ghoul is ook weer iets anders. Er klopt dus eigenlijk allemaal niks meer van 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Dat kind was ab-so-luut onuitstaanbaar, dat klopt.
Kan het kind toch niks aan doen? Heb het maar aan de hand....vond dit net de kracht van de film !
Tja ik kan er ook niet aan doen dat ik het niet fijn vind om naar een irritant joch te kijken.
Goed geprobeerd maar die 1* blijft staan, hou maar op of ik verlaag em straks nog naar het minimum. 
En wtf een onvoldoende voor Henry, amuseer je dan maar verder met dat krijsend joch maat 
maar laten we vrolijk eindigen, deze kwam vandaag binnen in de brievenbus:
https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/extralarge/FC/9/0/6/7/1002004013427609.jpg
Collins kom je meekijken als ik een avondje Gutterballs organiseer 
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Henry heb ik echt sinds de nineties niet gezien, ik herinner hem me als niet bijzonder, maar ik was toen echt jong
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Henry heb ik echt sinds de nineties niet gezien, ik herinner hem me als niet bijzonder, maar ik was toen echt jong
Ben je nu oud dan? 
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Maar in kleine ruimtes of in grote getale ja dan zijn die slenterende zombies natuurlijk wel vies.
Verder vind ik de evolutie van de zombie, ghoul, geinfecteerde of hoe je het ook wil noemen wel een verrijking in het genre.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ben je nu oud dan?
Wel.... alles is relatief natuurlijk. Er zijn genoeg users die het winnen op dat vlak, maar vergeleken met de lichtjes grijzende (niet kalende!) bijna veertiger die ik nu ben (en die duizenden films heeft gezien) is de JM die ooit Henry zag, een onwetende spring chicken met een nog amper ontwikkelde smaak.
Ik bedoel, oordelen uit de tijd dat je Braveheart de beste film ooit gemaakt vond, en The Devil's Advocate Pacino's beste rol ooit (waar denk je dat mijn nickname vandaan komt?
), die mag je niet zonder meer voor vol aanzien.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Verder vind ik de evolutie van de zombie, ghoul, geinfecteerde of hoe je het ook wil noemen wel een verrijking in het genre.
Dat is natuurlijk wel zo dat een (sub)genre moet blijven evolueren want anders riskeert men teveel in herhaling te blijven vallen. Ondertussen zijn er ook al redelijk wat zombiefilms waar de zombies erg menselijk blijven of waar de transformatie veel langer duurt; Maar romantiek tussen zombies dat vind ik niet meteen een goed idee.
John Milton mijn nickname is dan weer van een animatie (Totally Spies) en omdat ik die al vele jaren gebruikte lag het voor de hand om dezelfde te gebruiken bij verschillende sites.
Ik heb toen ik twen was biijvoorbeeld al de Godfather films gezien en vond die toen wel bijzonder maar denk niet dat ik het nu nog zo geweldig ga vinden. Uiteindelijk heb ik niet zo veel meer met het misdaadgenre of maffiafilms. Actiefilms vond ik vroeger ook veel leuker, idem dito bij superhelden.
Collins
-
- 7294 messages
- 4311 votes
Collins kom je meekijken als ik een avondje Gutterballs organiseer
Ik wil best een keer een filmpje komen kijken, maar voor Gutterballs kom ik m'n huis niet uit 
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Maar romantiek tussen zombies dat vind ik niet meteen een goed idee.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Maar ik neem aan dat je hier niet echt een brute horror zoals je dat zo mooi omschrijft moet verwachten?
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Geen brute horror inderdaad, maar zoals ik al zei vrij origineel en niet eens zo onaardig. (vond ik dan)
En ondanks dat ik een gorehound genoemd kan worden, moet je me er niet op vastpinnen. 
Ik kan een film met weinig of geen gore evengoed waarderen. 
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
In The Mouth of Madness
Angel Heart
Oculus
Possession
Dawn of the Dead 2004
Is mn top 5
Eventuele toevoegingen:
Ils
Cloverfield
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
In The Mouth of Madness
Angel Heart
Oculus
Possession
Dawn of the Dead 2004
Is mn top 5
Eventuele toevoegingen:
Ils
Cloverfield
Het is niet de bedoeling om dit in het topic te plaatsen maar naar je controleur te sturen.
remorz
-
- 2497 messages
- 2739 votes
Gaat hier morgen de definitieve Dawn of the Dead-versie uitrollen?
Collins
-
- 7294 messages
- 4311 votes
Dag 28.
Op de kijklijst: Henry: Portrait of a Serial Killer (1986). Van lang geleden en een vage herinnering. Vond 'm toen erg goed.
Eigen nominaties. Angel Heart (1987) 4* en In the Mouth of Madness (1994) 3.5*. Weer zo'n fijne Carpenter.
Fantastisch: Frankenstein (1931) en goed: Orphan (2009) 3.5*
Niet goed: Død Snø 2 (2014) 2*. Ik heb niet veel met zombies. De combinatie zombie en komedie ontging mij dan ook. Deel 1 is overigens nog erger.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Gaat hier morgen de definitieve Dawn of the Dead-versie uitrollen?
Ben benieuwd! Persoonlijk had ik de remake nog net iets hoger.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ben benieuwd! Persoonlijk had ik de remake nog net iets hoger.
Ik weet zeker van niet aangezien je nog tot morgen 23:59 een lijst kan indienen 
Meer benieuwd of er mensen zijn die nog tot 10 gaan kunnen komen.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Meer benieuwd of er mensen zijn die nog tot 10 gaan kunnen komen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Moet de mijne nog indienen. Ik kom nog tot 7 maar dat is ook omdat ik besloot gul te zijn 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Niet goed: Død Snø 2 (2014) 2*. Ik heb niet veel met zombies. De combinatie zombie en komedie ontging mij dan ook. Deel 1 is overigens nog erger.
Misschien moeten we die eens gaan bekijken ten huize Milton, ik wil John Milton wel eens horen kraaien 
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Angel Heart (1987) herzien. Blijft een zeer goede film maar ik zie dit toch absoluut niet als horror. Verder vond ik het eerste uur niet altijd even boeiend. Ik heb mijn waardering daarom bijgesteld van 5,0* naar 4,5*.
Hoewel ik niet zo van zombiefilms houd wil ik het originele Dawn of the Dead uit 1978 toch maar eens een kans geven. Kan alleen maar meevallen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
De batch valt precies nogal tegen, voorlopig loopt het niet storm met lijstjes of zit den John de boel op te houden?
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
De batch valt precies nogal tegen, voorlopig loopt het niet storm met lijstjes of zit den John de boel op te houden?
Zullen we de hele batch met films gewoon uit de top 100 gooien? Die plaatsen we helemaal achterin de lijst of zullen we die helemaal laten verdwijnen?

alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Zullen we de hele batch met films gewoon uit de top 100 gooien? Die plaatsen we helemaal achterin de lijst of zullen we die helemaal laten verdwijnen?
Dat is een idee vooral die Blair Witch Project daar is toch geen hol in te zien of te beleven 
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
of zit den John de boel op te houden?
Hmm den John ziet het inderdaad staan nu, verdekt opgesteld helemaal onder je bericht 
ik heb ze ook naar jou gestuurd nu!
Noodless
-
- 10042 messages
- 6178 votes
Net mijn lijstje gestuurd....lijstje van 6 films.
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
Same here, niet tot tien gekomen deze keer. Met moeite 7 kunnen noemen. Gek dat het algemene geluid is dat dit niet zo'n goede batch is, maar dat deze films wel zo vaak genoemd zijn in de eerste fase.