• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.373.043 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2015

mister blonde

• 12694 messages
  • 5828 votes

De betere films van Verhoeven zijn goedgemaakte (technisch) films met kloten. Uitstekend vermaak, maar Soldaat van Oranje, Turks Fruit of de Vierde Man hebben ook veel inhoud. Het heeft hem niet voor niets een mooie Hollywood carrière opgeleverd van 15 jaar. Niets chauvinisme.

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Yi Yi, al heb ik er niet op gestemd, is een mooie film; ik heb 'm destijds omschreven als een super soapdrama vol humor en tragedie.

Ik heb alle films van Xavier Dolan gezien en als enige sprak Les Amours Imaginaires mij totaal niet aan: ik vond 'm dodelijk saai en dwangmatig; twee andere staan wel in mijn top 500.

En over Zwartboek blijven de meningen verdeeld: ik vind het de beste Nederlandse speelfilm ooit.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Onderhond wrote:

Het moment van de ommekeer is daar zo te zien. Bij de laatste 20 een paar films die ik er liever niet in gezien had. Zwartboek, Spoorloos, Bourne Identity, Belle de Jour ...

Haha, je kaapt precies de titels voor me weg! Maar ja, ieder zijn meug...

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Belle de Jour hoort er natuurlijk wel in. Of je er van houdt of niet.

BBarbie

• 12893 messages
  • 7675 votes

Badalamenti wrote:

Zijn die films (de vierde man, zwartboek) van Verhoeven echt zo goed ?

Of speelt hier toch een beetje het Nederlandse chauvinisme.....

Natuurlijk is Zwartboek een uitstekende film. Dat geldt ook voor Spoorloos, al ben ik vergeten daarop te stemmen. Dat heeft niks met chauvisme te maken.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Zwartboek is echt Nederland dat probeert om iets Hollywoodiaans te maken. Als België dat doet zijn die films even slecht trouwens.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Blow Up Een van de slechtste films die ik ooit heb gezien en ik kan me niet voorstellen dat Antonioni niets beters heeft afgeleverd. Zelf enkel Il Deserto Rosso nog gezien en die was al een stuk beter. Ik had Il Gattopardo (mijn persoonlijke nummer 2) toch ook wel ergens in de top 100 verwacht eigenlijk, maar die strandt nu op plaats 817... Heel die Batman trilogie (want de Dark Knight gaat sowieso nog passeren) had voor mijn part ook niet gehoeven. Zo'n overgewaardeerde trilogie

Ach, zo wordt het in ieder geval wel een lekker divers lijstje. Ik ben al lang content dat Marilyn Monroe al vertegenwoordigd is Hopelijk 2 keer, want Some Like it Hot verwacht ik ook nog wel.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Met The Seven Year Itch wel haar beste film (en beste Wilder).

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Sue is weer zo'n film die bij mij al de hele tijd hoog op de verlanglijst staat

Lijkt me wel een treurige/confronterende film, dus een goed moment vinden is lastig, maar als hij goed gaat vallen, dan zal het vast ook wel een grote favoriet worden. Deze nieuwe binnenkomst in onze lijst is dus bemoedigend!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

McSavah wrote:

Ik verwacht ook maar weinig films uit mijn lijst die het hebben gehaald. Jammer trouwens dat Naomi Watts geen lijst heeft aangeleverd, had weer een grotere kans betekend op een mooie klassering van Spring Breakers

Eesh. Excuus, alleen dat al was reden 'm in te vullen.

Unique-

• 91 messages
  • 0 votes

beavis wrote:

(quote)

Dat was Un Amour à Taire op # 966

we zitten inmiddels op minimaal 5 stemmen in de lijst

Dan heb ik nu toch wel de hoop opgegeven dat Redline misschien nog de lijst zou halen! Sowieso de film uit mijn top 10 waar ik het meest bang voor was, had gehoopt dat naast Onderhond nog wat andere mensen hem (hoog) in hun lijst hadden gestopt!

Het is trouwens wel smullen die stills!

Insignificance

• 3220 messages
  • 5588 votes

Dat zou zuur zijn. Goed, Lisa Bonet heeft het gehaald, maar dit project kan natuurlijk ook niet zonder een actie still van Sonoshee McLaren! Aan mij heeft het in ieder geval niet gelegen..

Mooie notering voor (en still van) Borgman overigens.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

Unique- wrote:

Dan heb ik nu toch wel de hoop opgegeven dat Redline misschien nog de lijst zou halen! Sowieso de film uit mijn top 10 waar ik het meest bang voor was, had gehoopt dat naast Onderhond nog wat andere mensen hem (hoog) in hun lijst hadden gestopt!

Komt goed! Staat in mijn lijst in ieder geval ook op #34.

Unique-

• 91 messages
  • 0 votes

Misschien was ik toch wat te voorbarig, ik heb weer hoop!

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Die still van One, Two, Three! Wat een heerlijke kop van Cagney

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Wel hallucinant, al die goede titels die mijn stem blijkbaar niet hebben gekregen.

Cagneys kop is goed, maar Renji Ishibashi steelt hier wat dat betreft toch wel de show.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Met Zelig de tweede Woody Allen die ik hier eigenlijk niet vind thuishoren. De man heeft zoveel beters gemaakt. Tof ook om nog zoveel Hollywood films uit de jaren '40-50 te zien. Best al wel wat gezien uit die jaren, maar er komt een hoop bij op de to-see lijst.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Ben verbaasd dat Central do Brasil een nieuwkomer is, een topfilm weer die zeker in een top1000 thuishoort.

JT Chinaski

• 94 messages
  • 107 votes

Metalfist wrote:

Met Zelig de tweede Woody Allen die ik hier eigenlijk niet vind thuishoren. De man heeft zoveel beters gemaakt. Tof ook om nog zoveel Hollywood films uit de jaren '40-50 te zien. Best al wel wat gezien uit die jaren, maar er komt een hoop bij op de to-see lijst.

Die komen allemaal ook nog wel voorbij (denk ik). Of heb je het niet over de Annie Hall's en Manhattan's?

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Zelig, schiet spontaan in de lach als ik daaraan terugdenk. Nee, erg mooi dat die het heeft gehaald, niet verwacht. Maar ik heb helaas weinig referentiemateriaal en het Woody programma in EYE gaat voorlopig ook langs mij heen.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

JT Chinaski wrote:

Die komen allemaal ook nog wel voorbij (denk ik). Of heb je het niet over de Annie Hall's en Manhattan's?

Ik heb ze niet allemaal in mijn lijst gezet, maar ik denk inderdaad aan Vicky Christina Barcelona (die is al gepasseerd), Annie Hall, Hannah & Her Sisters, Midnight in Paris of een Bullets over Broadway. Al denk ik ook wel dat een aantal nog gaan passeren, maar Zelig was leuk vanwege zijn gimmick en zakt daarna nogal ineen.

Allen had oorspronkelijk een cut van 45 minuten en ik had dat veel beter gevonden

JT Chinaski

• 94 messages
  • 107 votes

Metalfist wrote:

(quote)
Ik heb ze niet allemaal in mijn lijst gezet, maar ik denk inderdaad aan Vicky Christina Barcelona (die is al gepasseerd), Annie Hall, Hannah & Her Sisters, Midnight in Paris of een Bullets over Broadway. Al denk ik ook wel dat een aantal nog gaan passeren, maar Zelig was leuk vanwege zijn gimmick en zakt daarna nogal ineen.

Allen had oorspronkelijk een cut van 45 minuten en ik had dat veel beter gevonden

Persoonlijk heb ik ook een zwak voor Broadway Danny Rose en Shadows and Fog. Ook Stardust Memories en Love and Death zou ik graag langs zien komen.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Erg fijne sprong voor A Swedish Love Story! Een film die ik ten tijde van de vorige editie nog niet had gezien. Sowieso een hele sterke film, maar als je bedenkt dat het een debuut is, dan is het wel echt héél bewonderenswaardig! Zeer bijzondere regisseur.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Zeker. Zowaar vier van mijn inzendingen bij de laatste tien. Voor mij ook allemaal oudgedienden .

Stoux

• 84 messages
  • 644 votes

Het doet me goed om Batman Begins op 707 te zien. Als ik de berekening die beavis gebruikt goed begrijp had hij zonder mijn stem de lijst niet eens gehaald..

Één van de redenen waarom ik besloten heb om mee te doen, toen ik in 2013 mee las mistte ik dit soort films waar ikzelf het gevoel bij had dat ze me van voor tot eind geboeid en vooral vermaakt hebben.

Overigens ook van mijn kant; het ziet er echt top uit (Y). Ik zit inmiddels meerdere malen per dag op F5 te duwen om te zien of er al een nieuwe update is geplaatst

Hakunamatafaka

• 629 messages
  • 1733 votes

Metalfist wrote:

In een top 1000 past Zelig inderdaad niet in. Een van zijn minste films, een schande voor de filmwereld. In een top miljoen zou hij wellicht een plekje kunnen krijgen op 999.999.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Stoux wrote:

Het doet me goed om Batman Begins op 707 te zien. Als ik de berekening die beavis gebruikt goed begrijp had hij zonder mijn stem de lijst niet eens gehaald..

Met 442 punten er af, had deze de ondergrens niet gehaald inderdaad. Jij bent de schuldige

dank voor de complimenten en mooi dat je ook al zo verslaafd bent aan dit topic

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3566 votes

Aardig blokje dit laatste

4/10 gestemd : Written on the Wind, Manhunter, L'Intrus en Breaking the Waves.

Kijk bijna geen kortfilms, Un Chien Andalou en Meshes of the Afternoon wel gezien maar veel verder geraak ik niet. Benieuwd naar La jetée........

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Leuk om Alleluia te zien, hoopte er al op. Erg opvallend voor een film die op dit moment nog in de bioscoop te zien is.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Badalamenti wrote:

Zijn die films (de vierde man, zwartboek) van Verhoeven echt zo goed ?

Of speelt hier toch een beetje het Nederlandse chauvinisme.....

Ik zou eerder het tegenovergestelde beweren. In Nederland hebben we nogal de neiging om veel spul van eigen bodem minder credits te geven dan ze in het buitenland krijgen. Zwartboek is 'gewoon' een Hollywood-blockbuster (budget bijna 20 miljoen). De Vierde Man zou met een hoger budget (is nogal oubollig) zomaar een klassieker geworden kunnen zijn.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.