• 178.096 movies
  • 12.213 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.990 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2015

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Hakunamatafaka wrote:

(quote)

In een top 1000 past Zelig inderdaad niet in. Een van zijn minste films, een schande voor de filmwereld. In een top miljoen zou hij wellicht een plekje kunnen krijgen op 999.999.

Nochtans kost het Zelig weinig moeite zich ergens in te passen. Geniale film.

mister blonde

• 12694 messages
  • 5828 votes

Hakunamatafaka

• 629 messages
  • 1733 votes

McSavah wrote:

(quote)

Nochtans kost het Zelig weinig moeite zich ergens in te passen. Geniale film.

Touché.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

De Scorcese Cape Fear in de lijst? Nou maar hopen dat ook de originele versie het haalt.

JT Chinaski

• 94 messages
  • 107 votes

chevy93 wrote:

(quote)
Ik zou eerder het tegenovergestelde beweren. In Nederland hebben we nogal de neiging om veel spul van eigen bodem minder credits te geven dan ze in het buitenland krijgen. Zwartboek is 'gewoon' een Hollywood-blockbuster (budget bijna 20 miljoen). De Vierde Man zou met een hoger budget (is nogal oubollig) zomaar een klassieker geworden kunnen zijn.

Tja wanneer is een film een klassieker. Wat mij betreft is De Vierde Man (ook zonder extra budget) een van de beste Nederlandse films. Een blauwdruk voor Basic Instinct, al heeft De Vierde Man mijn voorkeur.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

West Side Story al langs geweest, mijn eerste top 10 notering. Daarin zit nog een musical die ik hopelijk (en denk het wel) zie passeren. Halloween had ik hoger verwacht. Niet veel mensen hebben de film opgenomen blijkbaar. Whiplash heb ik pas na inzending gezien, had er ook in gestaan anders. En dus nog hoger geëindigd.

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1827 votes

Brave-Neo wrote:

Op dit moment 6 in mijn top 100 van ingeleverde lijst met totaal nu 18 films in de top 350. En tot voor zo´n 2 jaar terug had ik hiervan slechts 3 films ( Akira, Ran en Shichinin no Samurai ) gezien.

Flink gedaald maar goed dat we op 623 Dalkomhan Insaeng (2005) ( A Bittersweet Life) tegen te komen, 1 van de 6! Mooie sfeervolle film met een aantal heftige scenes.

Ik zag afgelopen maandag Byung-hun Lee ook nog met een te korte maar coole rol in Terminator Genesys.

Norma

• 3463 messages
  • 5088 votes

JT Chinaski wrote:

Persoonlijk heb ik ook een zwak voor Broadway Danny Rose en Shadows and Fog. Ook Stardust Memories en Love and Death zou ik graag langs zien komen.

Stardust Memories geniet ook zeker mijn voorkeur, maar..ik heb er nog een aantal in mijn lijst die volgens mij nog niet genoemd zijn

Metalfist wrote:

Ik ben al lang content dat Marilyn Monroe al vertegenwoordigd is Hopelijk 2 keer, want Some Like it Hot verwacht ik ook nog wel.

Die laatste zeker, als het aan mij ligt..Ik heb overigens nog twee van haar films in mijn lijst, maar ik acht de kans niet zo groot dat anderen die ook hebben gekozen... Al hoop ik natuurlijk dat ik me vergis.

Zo was Sue, uit mijn top 50, eigenlijk wel een verrassing om in de lijst terug te zien. Leuk

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Wat gek dat ik The Ascent van Shepitko niet in mijn eigen lijst had staan. Maar goed het was toch echt zo.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Nog niemand Oltmans gespot? Als ik eerder had geweten dat hij in JFK meespeelt, dan had ik die film misschien wel eens gekeken! Kan altijd nog natuurlijk....

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

De 100 van vandaag zitten er alweer op!

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3566 votes

en het blijf interessant

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

McSavah wrote:

Nochtans kost het Zelig weinig moeite zich ergens in te passen.

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3566 votes

Twee Tsukamoto's die flink stijgen....

Onderhond kan met een gerust hart gaan slapen

Onlangs Tokyo Fist gezien, had misschien mijn stem ook nog wel gekregen. Het betere werk van Tsukamoto.

Dievegge

• 3172 messages
  • 8194 votes

Dag 1: 15/100

Dag 2: 12/100

Dag 3: 22/100

Dag 4: 13/100

Totaal: 62/400 (waarvan 11 uit mjn top 100)

Een serieuze terugval t.o.v. gisteren. Van 640 tot 601 slechts één film uit mijn top 500: Die Ehe der Maria Braun.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Al 400 films, bijna aan de helft.

Ingezonden: 72/400 (12 uit top 100 - 1 uit top 10)

Gezien: 182/400

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Het beste vandaag voor het laatst bewaard, want ik heb er maar liefst zes bij de laatste tien! En ook nog een Fassbinder en Bergman die ik nog niet zag. Cast Away doen we dan maar af als een schoonheidsfoutje. In totaal zit ik echter pas op 45 ingestuurde titels die het hebben gered.

Was door die recente toptienen van hem trouwens vergeten dat Dagen der duisternis de nummer twee van Mochizuki Rokuro is. Bij mij stond hij twee jaar geleden ook op die plek (terwijl ik hem in eerste instantie slechts 4* gaf), maar bij herziening in de bioscoop vorig jaar bleek hij toch iets minder dan verwacht (met name vanwege de op momenten lelijke montage), maar alsnog heb ik hem net bij de eerste 100 weten te stoppen.

BBarbie

• 12893 messages
  • 7675 votes

Net als Dievegge ook ik slechts één film in de 601 - 640 range: Breaking the Waves

Matige dag vandaag.

601 - 1000:

Gezien: 205/400

Gestemd: 51/400

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3566 votes

Als ik goed geteld heb krijgen we nog 60 nieuwkomers (60/600). Stilaan benieuwd welke film de hoogste nieuwe wordt en op welke plaats.....

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Badalamenti wrote:

Twee Tsukamoto's die flink stijgen....

Onlangs Tokyo Fist gezien, had misschien mijn stem ook nog wel gekregen. Het betere werk van Tsukamoto.

mooie 1-2 combinatie in die laatste ronde daar inderdaad!

interessant ook om te zien welke user welke film van die twee het beste vind

ik vind eigenlijk alles van Tsukamoto wel erg goed (alleen Gemini en Hiruko the Goblin zijn wat mij betreft echt minder), maar mijn stem ging hier dus duidelijk naar Tokyo Fist. Naar het einde toe onvergetelijk grotesk, op een fijne manier.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

beavis wrote:

(quote)

ik vind eigenlijk alles van Tsukamoto wel erg goed (alleen Gemini en Hiruko the Goblin zijn wat mij betreft echt minder), maar mijn stem ging hier dus duidelijk naar Tokyo Fist. Naar het einde toe onvergetelijk grotesk, op een fijne manier.

Tokyo Fist vind ik waarschijnlijk beter, maar die moet ik herzien, terwijl ik A Snake of June pas recentelijk voor het eerst zag. Ze staan allebei laag in mijn lijst, maar Tokyo Fist zou de volgende keer wel eens hoger kunnen komen te staan.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

Veel fraais weer, waaronder twee top 10 films van mij die ik allebei hoopte aan te treffen in de lijst maar waarvan ik niet zeker was.

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3566 votes

beavis wrote:

(quote)

Ik moet er nog een aantal zien, voorlopig liggenTokyo Fist en A Snake of June een beetje in de weegschaal...

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

Vreet trouwens wel gigantisch data op m'n telefoon. Moet echt wachten tot ik weer WiFi heb voor ik de pagina ga openen Vond het wel lekker in de trein van het werk even te kijken, maar dan maar even wat langer wachten.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

beavis wrote:

Nog niemand Oltmans gespot? Als ik eerder had geweten dat hij in JFK meespeelt, dan had ik die film misschien wel eens gekeken! Kan altijd nog natuurlijk....

Ja, hij is aan het swingen in de film.

Gezien: 187/400

Gestemd: 53/400

Uit de laatste rij erg blij met The Naked Island, Eternity and a Day, Central Do Brasil, The Grapes of Wrath, The Ascent, Blessing Bell & Sky Crawlers (en stiekem ook met Dirty Harry! )

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

mjk87 wrote:

Vreet trouwens wel gigantisch data op m'n telefoon. Moet echt wachten tot ik weer WiFi heb voor ik de pagina ga openen Vond het wel lekker in de trein van het werk even te kijken, maar dan maar even wat langer wachten.

Ik kijk het juist in de trein, lekker op mijn gemak. Ik was verbaasd hoe snel het openende met zoveel afbeeldingen! Data hoef ik me met mijn bundel geen zorgen over te maken gelukkig. Met 20 gieg kan ik een hoop afbeeldinkjes openen

Hakunamatafaka

• 629 messages
  • 1733 votes

ik vind het trouwens jammer dat er ook films van voor de jaren vijftig inzitten, zoals White Heat. In dit moderne tijdperk en de technologische vooruitgang op het gebied van Cinema, zie je wel dat zulke films echt van treurigheid aan elkaar hangen. Vaak zijn ze superslecht geacteerd, de camerashots zijn heel raar en het is gewoon een zooitje, je ziet altijd gelijk dat je naar een film aan het kijken bent. Ze doen me vaak denken aan een gemiddelde GTST-aflevering qua begin en einde van een scene. Je ziet gewoon dat iemand zegt: begin! En dan die kopjes. Dergelijke films de hemel in prijzen is pure propaganda. Na de jaren veertig begint de cinema echt goed op te komen, op een paar uitzonderingen daargelaten.

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1827 votes

Voor mij vandaag geen slechte dag :

Dag 1: 15/100

Dag 2: 5/100

Dag 3: 5/100

Dag 4: 12/100 ( 6 daarvan uit mijn top 100 )

Totaal: 37/400 en 14 uit mijn top 100.

Totaal gezien nu zo´n 70; vooral van films voor 1970 weet ik niet altijd zeker of ze al heb gezien.

Zo´n film als Scott Pilgrim vs. The World lijkt mij nou niets maar ik heb wel Xing Kong, Rokugatsu no Hebi en Tokyo Fist op mijn te zien lijstje gezet.

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3566 votes

Badalamenti wrote:

Als ik goed geteld heb krijgen we nog 60 nieuwkomers (60/600). Stilaan benieuwd welke film de hoogste nieuwe wordt en op welke plaats.....

Ik gok op Birdman: or (The Unexpected Virtue of Ignorance) (2014) al zou het ook best La Grande Bellezza (2013) kunnen zijn

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Jammer dat het Winter Sleep iig niet is geworden

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.