• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.148 actors
  • 9.373.068 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2015

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Alleluia! Jammer dat hij er bij mij nog niet bijstond. Binnen 2 jaar dan maar!

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Snowwhite op 726. Daar gaat m'n nummer 1. Maar goed, ik vreesde al dat hij niet meer in de top 1000 zou zitten.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

snowwhite je nummer 1?

Dan denk ik niet dat je een fan ben van diepgang.

Die matrixfilm is imo ook belachelijk.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

TornadoEF5 wrote:

snowwhite je nummer 1?

Dan denk ik niet dat je een fan ben van diepgang.

Nope, prinsessenstuff heel het jaar door. En Who's Afraid of Virginia Woolf? tijdens de donkere wintermaanden.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Ja iedereen zijn rare film in zijn top zeker. Bij mij is dat titanic Al zakt die ook steeds verder weg.

Volgende keer hoop ik ook eens mee te kunnen insturen, maar nu was ik te laat en had ik nog niet aan het minimum van 250 films geraakt tenzij ik slechte films zou insturen (want heb ongeveer 300-320 films gezien).

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Ik moet wel zeggen, ik vind Snow White and the Seven dwarfs wel de beste film van de disneyfilms voor de jaren '50. Tussen de jaren '50 en '90 eigenlijk amper een film gezien. Dan heb je de goudendisneyjaren recht in mijn jeugd of er eigenlijk voor, dus die heb ik dan wel weer relatief veel gezien, en dan ook weinig gezien (eigenlijk meer pixar).

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Is de film met maar twee stemmen al geweest of heb ik die gemist?

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

TornadoEF5 wrote:

Ja iedereen zijn rare film in zijn top zeker. Bij mij is dat titanic.

Ik zou noch Snowwhite, noch Titanic een rare film noemen om in een toplijst te hebben. Beide een waardevolle stempel gedrukt in de filmgeschiedenis. Snowwhite startte het gehele animatiefilmgenre, en Titanics grandeur en populariteit nam Gone With The Wind-achtige proporties aan.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Baggerman wrote:

Is de film met maar twee stemmen al geweest of heb ik die gemist?

Dat was Un Amour à Taire op # 966

we zitten inmiddels op minimaal 5 stemmen in de lijst

Finisterra

• 15532 messages
  • 4691 votes

Enkele hoge noteringen (top-100): Isabella, Shit Year, Leviathan, Cold Fish, Abendland, Alleluia, The Grandmaster. Maar buiten de nieuwe entries zijn ze allemaal hard gedaald. Vrees een beetje voor de hogere regionen van deze top-1000.

Is Noche nog ergens te zien? Ziet er echt zéér interessant uit maar kom hem nergens tegen (ook niet op de pindakaas)...

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Finisterra wrote:

Is Noche nog ergens te zien? Ziet er echt zéér interessant uit maar kom hem nergens tegen (ook niet op de pindakaas)...

Voor zover ik weet momenteel inderdaad nergens te vinden, En áls er een officiële release voor deze film zou komen.... dan zou die er toch ondertussen wel geweest zijn...?

Het is hopen op een 'lost Argentine'-boxje ooit met Leones (2012) en Los Salvajes (2012) erbij ofzo, als ik een dvd-publisher was, zou ik het wel weten! (niet dat ik daar direct een winst-marge zie maar daar gaat het bij dit soort films ook niet om, dat zou pure film-liefde zijn)

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Erg leuk om te volgen

Zit inmiddels op 133/300 gezien, 51 uit mijn lijst.

Titels die ik niet zoveel kans gaf, maar waarmee ik erg blij ben dat ze de lijst gehaald hebben: Di Si Zhang Hua, Shit Year en O Homem Que Copiava.

Nog een verrassende verschijning: Yeopgijeogin Geunyeo.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

26/290 uit mijn lijst en ik kan de volgende keer best aan een top 500 komen want ik zie nog best vaak films voorbij komen die ook best in mijn lijst hadden gemogen. Soms ben ik erg blij met een film die niet in mijn lijst staan (Alice Doesn't Live Here Anymore bijvoorbeeld, een vaak onderbelichte Scorsese) Fijn om weinig bekeken films voorbij te zien komen als Noche, Distance en Joen. En nog een zwik die ik niet gezien heb.

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3566 votes

Alvast één constante in deze lijst, Ferdydurke stemt op alle Bressons

Vooral die still van Le Diable Probablement spreekt me wel aan.

• 22407 messages
  • 5072 votes

Is Noche eigenlijk de film met de minste stemmen in de lijst? Slechts 15 stemmen.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

starbright boy wrote:

Is Noche eigenlijk de film met de minste stemmen in de lijst? Slechts 15 stemmen.

Abendland heeft er pas 10... maar heb dit eerlijk gezegd niet uitgezocht... wellicht is er eentje met minder nog... maar veel kansen zullen er niet zijn

Edit: India Song ook 15, Kamen 13 momenteel,,, waren ook nog kanshebbers

Kamen verbaast me nu eigenlijk wel, Sokurov is niet zo héél obscuur en de film heeft bovendien een BluRay release!

Ferdydurke

• 1353 messages
  • 854 votes

Badalamenti wrote:

Alvast één constante in deze lijst, Ferdydurke stemt op alle Bressons

Wat de fans van Queen kunnen, kan ik ook

Maar m'n favoriet zal het niet halen, vrees ik

Je zal ongetwijfeld verder moeten kijken dan je neus (en Amazon) lang is, maar is Distance überhaupt nog ergens verkrijgbaar?

• 22407 messages
  • 5072 votes

Ferdydurke wrote:

Je zal ongetwijfeld verder moeten kijken dan je neus (en Amazon) lang is, maar is Distance überhaupt nog ergens verkrijgbaar?

De enige legale DVD (met ondertiteling) die me bekend is is er een uit Hong Kong. Die was een tijd lang erg goedkoop te krijgen, maar inmiddels al jaren niet meer.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

yesasia heeft em nog (de Japanse release, met Engelse subs) in voorraad zo te zien

via deze link zijn er ook nog andere web-winkels te vinden

http://www.dvdbeaver.com/film/DVDReview/distance.htm

Dievegge

• 3172 messages
  • 8194 votes

Aangename verrassingen:

*The Virgin Suicides (mijn 275): Sofia Coppola is mijn favoriete vrouwelijke regisseur.

*Stoker (mijn 492): deed mij denken aan Shadow of a Doubt, ook met een uncle Charlie. Niet verwacht dat deze elf stemmen zou krijgen.

*Safety Last (mijn 500): Toegegeven, het woord "last" in de titel gaf de doorslag om hem de laatste plaats in mijn lijst te geven. Het valt op dat films uit mijn lagere regionen het ook nog goed doen, geen opvullertjes dus. Goed dat Harold Lloyd niet ontbreekt.

• 22407 messages
  • 5072 votes

beavis wrote:

yesasia heeft em nog (de Japanse release, met Engelse subs) in voorraad zo te zien

via deze link zijn er ook nog andere web-winkels te vinden

http://www.dvdbeaver.com/film/DVDReview/distance.htm

I stand corrected, ik had in mijn hoofd dat de Japanse zonder subs was. Prijs is pittig, maar dan heb je ook wat.

Ferdydurke

• 1353 messages
  • 854 votes

Okee, dank heren.

Ik moet so wie so nodig eens de Aziatische markt op...

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Al 300 films met een mooi gevarieerd lijstje. Het enige dat ik misschien mis, zijn de Japanse animatiefilms. Volgens mij nog maar 1 geweest? Misschien eindigen die gewoon hoger.

Van mijn eigen lijst: 60/300 (waarvan 9 uit mijn top 100)

Gezien: 136/300

Dievegge

• 3172 messages
  • 8194 votes

Dag 1: 15/100

Dag 2: 12/100

Dag 3: 22/100(!)

Totaal: 49/300 (waarvan 8 uit mijn top 100)

Ik hoop in de buurt van de 200 uit te komen.

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3566 votes

Point Blank (1967) in 5 lijsten, valt een beetje tegen

Cellulord

• 597 messages
  • 2382 votes

Baggerman wrote:

... Azië is volgens mij het gebied waar de meest originele ideeën vandaan komen de laatste 20 jaar.

Vind ik ook. Vind veel Aziatische films ook veel kleurrijker (soms moet je bijna een zonnebril opzetten ) en esthetisch mooier, zeker op gebied van vlakverdeling. Moet ook voortdurend denken aan de verpakkingen in Japan, soms zijn de doosjes interessanter dan wat erin zit. Zelf fruit (o.a. appels) worden elke apart in een doosje verkocht

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Film Pegasus wrote:

Het enige dat ik misschien mis, zijn de Japanse animatiefilms. Volgens mij nog maar 1 geweest?

omdat ik er al 7 voorbij heb zien komen, weet ik niet of je dit ironisch bedoeld

Spetie

• 38871 messages
  • 8150 votes

Weer genoeg moois zien passeren vandaag. Heb tot nu toe tussen de 75 en 80% gezien van de lijst. Ik verwacht dat dat percentage de komende dagen wel iets zal oplopen. Verder al een hoop titels zien passeren, waar ik zelf op gestemd heb. Leuk dat De Vierde Man ook de lijst gehaald heeft, een titel waarvan ik het wel hoopte, maar niet gedacht had.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

beavis wrote:

(quote)

omdat ik er al 7 voorbij heb zien komen, weet ik niet of je dit ironisch bedoeld

Nee, gewoon over het hoofd gezien. Zijn er dus meer dan ik dacht. Ik zal mij teveel focussen op die animatiefilms die ik ken.

Spetie

• 38871 messages
  • 8150 votes

Badalamenti wrote:

Point Blank (1967) in 5 lijsten, valt een beetje tegen

Zat net buiten mijn top 500. Altijd moeilijk die keuzes.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.