- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2015
MovieMeter top 1000 project - Editie 2015
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Saw stond vorige keer best hoog dus die was ergens wel terug te verwachten.
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Er zijn wel een paar titels die hoger waren geëindigd als mijn toplijst langer was geweest. Westworld bijvoorbeeld.
16 titels staan er nu in. alleen van lancelot du lac had ik niet verwacht dat hij erin zou staan. Briljante still overigens..
Niet veel verassende tips tot nu toe. De meeste staan al op mijn tiplijst. Alleen Aquele queridomes... en shit Year komen erbij.
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Komt de ICM lijst als de lijst hier compleet is gepost? Ik ben wel benieuwd 
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3566 votes
Mooie entry op #770 Joen (1967)
Mijn favoriete Yoshida, maar nog wel een paar te gaan.....
BBarbie
-
- 12893 messages
- 7675 votes
Dat O Homem Que Copiava (2003) (#764) de lijst gehaald heeft, is een aangename verrassing.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Bij de laatste 10 maar liefst 4 uit mijn lijst, waarvan 3 uit m'n top 100. Mogen altijd hoger, maar ben evengoed blij dat ze in de eindlijst zitten. Zal niet voor mijn hele top 100 zo zijn. 
JT Chinaski
-
- 94 messages
- 107 votes
Goed bezig Beavis! Altijd leuk om te volgen dit soort lijstjes, al zitten er een paar draken van films tussen (Les Mis
), maar die diversiteit geeft deze lijst natuurlijk zijn charme.
Uit de eerste 200 heb ik 24 uit mijn lijst mogen begroeten.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
De eerste 250 zitten er alweer op. Voorlopig: 68/250 gezien en 24 eigen keuzes belandden al in de lijst. Ik weet absoluut niet wat te verwachten. Het aantal nieuwe films lijkt bijzonder hoog, en er zijn nog maar een handvol films geweest die 2x de lijst haalden en ook nog eens stegen.
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3566 votes
Het valt op dat veel films een geweldige duik nemen, benieuwd wat er in de plaats komt......
deze dus 
Mijn eerste top 10 film is een feit ! Bad Timing (1980) 218 plaatsen winst 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
In het nieuwste blokje zien we opnieuw een persoonlijke nummer 1 voorbij komen.

Die still bij Lancelot du Lac is inderdaad geweldig grappig als je bedenkt dat het Bresson is. Nu ik alles van hem heb gezien en er ooit aan herkijk moet worden begonnen begin ik denk ik met Lancelot. Ik heb ze allemaal op DVD, dus wie weet.
En Bad Timing gewoon nog steeds steady in de lijst, daar was Reino dus helemaal niet voor nodig.
beavis
-
- 6627 messages
- 14794 votes
We hebben 9/10 grootste dalers al gehad nu, en (uiteraard) nog geen van de tien grootste stijgers.
Het blijft spannend 
Ik twijfelde over die Lancelot still, want Bresson maakt natuurlijk geen Monty Python. Voor mij ook een film om te herzien overigens. Was mijn eerste van hem, eeuwen geleden, toen ik nog niet eens wist wie Bresson was eigenlijk. Ik weet nog dat ik me vooral ergerde aan het feit dat hij tijdens de ridder-spelen zijn camera alleen maar op de hoeven van de paarden gericht hield... wellicht zie ik daar nu ook wel humor van in... of een meer symbolische/diepere betekenis...
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
We hebben 9/10 grootste dalers al gehad nu, en (uiteraard) nog geen van de tien grootste stijgers.
beavis
-
- 6627 messages
- 14794 votes
En, hops, gelijk wéér een nieuwe Bresson binnen! Zijn grotere aanwezigheid in de nieuwe lijst is erg opvallend. Een van de gevolgen van het bredere deelnemersveld, en wat mij betreft een welkome 
Al heb ik de persoonlijke klik met Bresson nog steeds niet helemaal gevonden (zal misschien ook wel niet meer gebeuren dan), maar zijn invloed zie ik wel veel, en ik heb zeker bewondering voor zijn werk
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Mmm, (ik zou het kunnen opzoeken), maar wie stemden er vorige keer op Abendland. Ik deed niet meer en nu met mijn hele vracht punten (#14) toch gedaald. Of komt dat door het simpele feit dat er veel meer deelnemers zijn?
Blijft een leuke lijst met Disney en dit soort typische Euro-cinema afgewisseld met van alles en nog wat.
Qua Bresson zal ik mijn bijdrage wellicht geleverd hebben. Als we het toch over Abendland hebben, is het opvallend dat díe wel i de lijst stond en deze (één van de bekendste Bressons niet). Een bevestiging van wat ik net schreef denk ik.
JT Chinaski
-
- 94 messages
- 107 votes

Die still bij Lancelot du Lac is inderdaad geweldig grappig als je bedenkt dat het Bresson is. Nu ik alles van hem heb gezien en er ooit aan herkijk moet worden begonnen begin ik denk ik met Lancelot. Ik heb ze allemaal op DVD, dus wie weet.
En Bad Timing gewoon nog steeds steady in de lijst, daar was Reino dus helemaal niet voor nodig.
Bad Timing wel, maar Eureka van Nicolas Roeg is uit de lijst gevallen ben ik bang, mijn stem heeft ie wel iig
.
beavis
-
- 6627 messages
- 14794 votes
Mmm, (ik zou het kunnen opzoeken), maar wie stemden er vorige keer op Abendland. Ik deed niet meer en nu met mijn hele vracht punten (#14) toch gedaald. Of komt dat door het simpele feit dat er veel meer deelnemers zijn?
heb het even gedaan:
Abendland [Nightfall] (1999)
Regie: Fred Kelemen
Punten: 965,1849323, 3 lijsten
MM-gem.: 4,44, 9 stemmen
Stemmers: Beavis (119) Alastor (36) Finisterrra (14)
Het puntenaantal is met 1209,96 dus zeker gestegen, maar er is nu gewoon wat meer nodig om hoger te komen...
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Huh, de twee films van Rohmer die ik heb zien passeren hebben meer stemmen. 4 Aventures de Reinette et Mirabelle (1987) is de enige Rohmer met negen stemmen, maar die staat niet in de lijst...
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3566 votes
Bad Timing wel, maar Eureka van Nicolas Roeg is uit de lijst gevallen ben ik bang, mijn stem heeft ie wel iig
.
Die van mij ook maar daarmee gaan we het redden..... 
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
849. Samaria
Deze zag ik niet, maar de still heeft een totaal andere sfeer dan de opvallende poster. Welke vangt de film beter?
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Dat O Homem Que Copiava (2003) (#764) de lijst gehaald heeft, is een aangename verrassing.
beavis
-
- 6627 messages
- 14794 votes
In het nieuwste blokje is The Seven Year Itch de hoogst genoteerde film met vier stemmen! oftewel, vanaf hier hebben alle films vijf stemmen of meer.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Beetje nutteloze Matrix film erbij. Wel fijn dat Monday een beetje gestegen is!
beavis
-
- 6627 messages
- 14794 votes
de meeste essentiële Matrix film van de serie! goed om em op een mooie plaats binnen te zien komen 
Insignificance
-
- 3220 messages
- 5588 votes
Leuk dat Stoker het gehaald heeft. Niet gedacht. En
voor Hundstage.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Ik ben benieuwd, weten sommigen hier nou echt uit het hoofd welke (duizenden) films ze wel/niet gezien hebben en kunnen al die titels uit elkaar houden?
Brave-Neo
-
- 607 messages
- 1827 votes
Meest essentiële Matrix film is toch nog altijd de 1e die ik ook de beste vind. Deze en Revolutions kijk ik toch ook nog graag ( en dus best vaak ) en waardeer ze alle 3 op 5.
Nu maar wachten op welke plaats The Matrix zelf terecht komt; ik hoop toch nog wat hoger dan in 2013 ( toen 71 ).
En wie weet Revolutions straks op 730 ook al zal vooral Onderhond daar niet vrolijk van worden...
beavis
-
- 6627 messages
- 14794 votes
Ik ben benieuwd, weten sommigen hier nou echt uit het hoofd welke (duizenden) films ze wel/niet gezien hebben en kunnen al die titels uit elkaar houden?
als je niet op een mobiel apparaat zit, kan je iig door de muis even boven de hyperlink/filmtitel te houden snel zien in het pop-up boxje wat je eigen score voor die film is, en dus of je hem hebt gezien of niet.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Leuk dat Stoker het gehaald heeft. Niet gedacht. En
voor Hundstage.
Ja, top dat Hundstage er in staat! 
Cellulord
-
- 597 messages
- 2382 votes
Muziek als tweede genre zou trouwens ook kunnen, als bijvoorbeeld Umfeld dat ook heeft.
De muziek (John Zorn en Ikue Mori) is wel beter (intressanter)
.
Heb er geloof ik ooit iets van op youtube gezien.