• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.148 actors
  • 9.373.068 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2015

Spetie

• 38871 messages
  • 8150 votes

beavis wrote:

(quote)

Abendland heeft er pas 10... maar heb dit eerlijk gezegd niet uitgezocht... wellicht is er eentje met minder nog... maar veel kansen zullen er niet zijn

Edit: India Song ook 15, Kamen 13 momenteel,,, waren ook nog kanshebbers

Kamen verbaast me nu eigenlijk wel, Sokurov is niet zo héél obscuur en de film heeft bovendien een BluRay release!

Kamen heeft er inmiddels 14 . Mooie tip, dat moet gezegd worden.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Spetie wrote:

Kamen heeft er inmiddels 14 . Mooie tip, dat moet gezegd worden.

BBarbie

• 12893 messages
  • 7675 votes

701 – 1000

Gezien: 154/300 (mijn gemiddelde schommelt per blokje van 10 rond 50%)

Gestemd: 41/300, waarvan 11 uit mijn top 100, maar… mijn echte kanjers moeten nog komen.

Buitengewoon tevreden dat een van mijn favoriete komedies Yeopgijeogin Geunyeo (2001) (mooie still met Ji-hyun Jun alias Gianna Jun; wat een schatje!) de lijst ook gehaald heeft.

Oh ja, de meest wanstaltige film die ik ken is inmiddels ook voorbijgekomen. Heb ik dat in ieder geval al achter de rug.

Ik heb vanavond voor het eerst sinds zeer lange tijd weer eens een film gekeken op een commerciële zender. Kon ik tijdens de doorgaans irritante reclameblokken de werken van beavis bewonderen.

Ik wil beavis bij deze nogmaals nadrukkelijk bedanken voor het vele werk en complimenteren met zijn indrukwekkende presentatie.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Wat bedoel je met de laatste zin? Wil je ze cadeau of zoek je iemand met een creditcard om ze voor je te bestellen. In dat tweede geval moet je me maar even PM sturen.

Ik bedoelde dat iemand ze cadeau moest doen. Een grapje natuurlijk

Hoewel ik wel erg graag nu die Ozu-boxen van Criterion zou willen hebben (Late Ozu plus de twee Silent Ozu collecties). Door deze lijst, jouw recente aftelling van beste Japanse films en het kleine retrospectief van Ozu in Lux ben ik er nu enorm voor in de stemming. Maar goed, die kan ik zelf aanschaffen. Jammer dat de Criterions toch zo duur zijn.

beavis wrote:

Niets Japans aan inderdaad, zie daar één van de imago problemen die Aziatische cinema moet overkomen

Niks geen imagoproblemen, alle Aziatische landen en dus ook hun films zijn precies hetzelfde!

Maar serieus, ik haat het als zoiets gebeurt, want ik weet heel goed dat Johnnie To van Hong Kong komt. Zulke fouten sluipen er een beetje in als ik lange teksten schrijf in de late avond. Hopelijk blijf ik in het vervolg scherp, voordat ik Hitchcock een Amerikaan noem.

beavis wrote:

Dit is kritiek die ik me totaal niet voor kan stellen. Het is een regisseur die juist als geen ander de 'spirit' van jeugdigheid weet te vangen volgens mij. Komt eerder gewoon realistisch op me over dan dat ik er het label zwaarmoedig aan zou hangen... en bij deze specifieke film kan ik me zo'n gevoel al helemaal niet herinneren...

Het zou goed kunnen wat je zegt. De film staat me niet bepaald scherp meer voor de geest. Ik herinner me vooral nog dat ik de toon zwaarmoedig vond. Misschien moet ik deze eens herkansen, maar met zo veel dat ik nog moet zien en herzien kan ik daar echt geen prioriteit aan geven.

Vanavond heb ik geen tijd voor zo'n uitgebreide post, maar morgen waarschijnlijk des te meer, dus waarschijnlijk ga ik dan 800 tot 601 af. De illusie dat ik deze week recensies ging inhalen is doorbroken...

Wel kan ik al onthullen dat ik van de nummers 800 tot en met 701 56 films zag en er 16 in mijn eigen lijst stonden. Enorm consistent is dit, gek genoeg.

Cellulord

• 597 messages
  • 2382 votes

Knisper wrote:

(quote)
Zeker, zou ik ook niet hebben verwacht, maar dat is standaard een van mijn favoriete films.

Fijn dat hij erin staat. Een echt leuke film.

Bewijst ook weer eens dat het (tot nu toe) een heel goede top is. Alles wat ik tot nu toe gezien heb uit de top scoren bij mij toch hoog, veel 4* die niet in mijn persoonlijke top staan en slechts een handvol films die ik niet goed vond. Primer is er zo eentje (2*). Heb hem zelfs 3X gezien en hoopte steeds dat hij wel zou verbeteren , krijg toch weer zin om hem nog eens te proberen.

Ook leuk om te zien wie op de films stemt, hem weer iemand om te volgen . Soms ook verrassend om te zien hoe kort bij elkaar de stemmen voor sommige films zijn.

Zie ook een heel deel films die ik vroeger wel gezien heb (jaren 50-60) maar nooit op gestemt heb. Zo word mijn lijstje "Ooit gezien" (maar nooit op gestemt) weer een stuk langer, idem voor de lijst "nog te zien"

Leuke boel!

SimonSav

• 337 messages
  • 3414 votes

Zeer interessante en boeiende lijst tot dusver, heb toch al behoorlijk wat dingetjes genoteerd die ik binnenkort eens wil proberen te zien.

Ook erg leuk om iets relatief minder bekende werkjes als Suzhou River en Isabella te zien opduiken, daar wordt ik toch weer wat vrolijker van. Alleen valt de positie van About Elly me wel lelijk tegen. Ben groot Farhadi-fan, en Elly is m'n favoriete film uit zijn oeuvre, maar blijkbaar denken daar zeer weinige anderen ook zo over

SimonSav

• 337 messages
  • 3414 votes

Ohja en een dikke pluim voor de vlekkeloze organisatie so far.

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Van de 300 producties heb ik er 145 gezien.

49 Films uit mijn Top 500 staan al in de Top 1000 en vandaag was ik vooral blij met:

Se, Jie (Lust, Caution) (2007) van mijn favoriete regisseur Ang Lee (volgens mij is het de tweede en ik hoop dat er meer volgen).

De Vierde Man (1983) (Paul Verhoeven).

Angst Essen Seele Auf (1974) (voor mij de beste Fassbinder).

Mijn (zeker) nog te zien lijstje groeit ook gestaag: 33.

Verder viel me op dat er vandaag relatief veel Japanse producties voorbijkwamen.

BBarbie

• 12893 messages
  • 7675 votes

SimonSav wrote:

(...) Alleen valt de positie van About Elly me wel lelijk tegen. Ben groot Farhadi-fan, en Elly is m'n favoriete film uit zijn oeuvre, maar blijkbaar denken daar zeer weinige anderen ook zo over

Wij weten in ieder geval dat Darbareye Elly (2009) een geweldige film is met acteerwerk om vingers en duimen bij af te likken. Wij blijven deze film gewoon promoten.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

Ik zit al een paar dagen met veel plezier mee te lezen. Al veel potentieel interessante films voorbij zien komen, vaak ook erg mooie stills. Top Beavis!

Erg spannend ook welke films iedere dag voorbij komen. Tot nog toe een mooie afwisseling van modern en klassiek, arthouse en blockbusters en VS. versus Azië/Europa.

Paar bespiegelingen:

* Fijn dat The Wrestler hard aan populariteit verliest en zelfs de grootste daler in de lijst is.

* Datzelfde geldt overigens voor The Evil Dead, slechte film maar daar snap ik de status beter van.

* Verder vind ik wel meer films niet zo goed, maar eigenlijk vind ik alleen de Harry Potters, Matrix Reloaded & Avengers vrij overbodig voor zo`n lijst. Goed nieuws dus!

* Niet op gestemd ( volgende keer weer een Top 500.... ), maar wel leuk om A Love To Hide terug te zien in de lijst! En dat geldt eigenlijk voor wel meer films waarbij ik dacht, waarom ben ik die vergeten?!

* Mooi om te zien dat relatief onbekende films met veel smoelwerk zoals o.a. Dog Bites Dog, Dong, Breathe In Breathe Out, Distance en "in mindere mate onbekend maar niet alom gewaardeerd in lijstjes" The Dreamers hier een welverdiend podium krijgen.

* Jammer dat ik Tokyo Tribe ( Zal vast niet meer langs gaan komen ) en Alleluia pas na de sluitingsdatum heb gezien, anders hadden deze zeker in mijn lijst gestaan.

* Les Triplettes de Belville is tot nog toe mijn hoogst genoteerde film die al is langsgekomen meen ik. Gauw weer eens opzetten!

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

BBarbie wrote:

(quote)

Wij weten in ieder geval dat Darbareye Elly (2009) een geweldige film is met acteerwerk om vingers en duimen bij af te likken. Wij blijven deze film gewoon promoten.

Naar aanleiding van de notering in de lijst gezien, en het is een goede film gebleken. Dank daarvoor! Toch kom ik ook niet boven de 3,5* uit.

Cellulord

• 597 messages
  • 2382 votes

Spetie wrote:

(quote)

Zat net buiten mijn top 500. Altijd moeilijk die keuzes.

Een van de films waar ik zelfs nog niet eens op gestemt had, zoals zovele van die jaren 50-60-70 films

Cellulord

• 597 messages
  • 2382 votes

Tussenstand:

gezien 155/300

gestemd 116/300

"nog te zien" 49 waarvan 14 reeds een tijdje op de plank liggen.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Finisterra wrote:

Is Noche nog ergens te zien? Ziet er echt zéér interessant uit maar kom hem nergens tegen (ook niet op de pindakaas)...

Tik hem eens aan op Twitter want hij deelt zijn film graag via Vimeo.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Het laatste blok van 70 titels (ik moest werken):16 films uit mijn lijst voorbij zien komen! Het meest blij ben ik met de noteringen van de Bressons en films als Gozu (mijn favoriete Miike) en Bigger Than Life (omdat ik ergens dacht dat die film niet zo populair was).

#800-701

Gezien: 83/100

Gestemd: 23/100

Totaal gezien: 248/300

Totaal gestemd: 45/300

Heel veel goede films voorbij zien komen. Ook veel films die gewoon in mijn Top 500 hadden kunnen staan op een ander moment in de tijd (afwegen en nog eens afwegen). Maar ik zie nu ook veel 3*tjes voorbij komen en ik kom wat vaker een diepe onvoldoende tegen (ik heb de films die bij mij tussen de 0,5* en 1,5* scoren nog niet geteld).

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Toevallig gisteren Tillsammans gezien. Geweldige film (4,5*) die ik absoluut in mijn lijst gezet zou hebben. Mooie positie, maar hoop dat Fucking Amal nog lang op zich zal laten wachten.

Oh ja, en Umfeld.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Jammer dat Umfeld daalt inderdaad, maar nog steeds geweldig dat hij de lijst gehaald heeft.

Tot dusver:

1000-0901: 55 gezien / 18 ingezonden

0900-0801: 61 gezien / 22 ingezonden

0800-0701: 64 gezien / 15 ingezonden

En 4 films die ik ooit wel gezien heb, maar niet op gestemd heb (Daens, Interview with the Vampire, My Sassy Girl en Der Name der Rose)

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

Noche. Fantastisch dat ie de lijst heeft gehaald, toen ie gisteren niet langs kwam durfde ik er eigenlijk al niet meer op te hopen. Voor Leones en Los Salvajes schat ik de kansen nog kleiner in.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Inmiddels 139 gezien en 37 waarop ik heb gestemd; ik ben niet ontevreden. Veel van de andere films mogen er van mij best instaan en veel andere stonden al op mijn 'to see'-lijst. Ook al wel eluke tips opgedaan!

Heel blij ben ik met Safety Last!, Landscape in the Mist, Onibaba, Hana and Alice en The Shop on Main Street.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Point Blank is een titel die ook bij mij er niet net inkwam. Geldt ook voor Ghost Dog. Zie aardig wat Jarmusch voorbij komen. Fijn, maar bij mij staat alleen Dead Man in mijn lijst vreemd genoeg. Toch wel een fijne regisseur.

Cosoco wrote:

Voor [...] Los Salvajes schat ik de kansen nog kleiner in.

Noche helaas gemist op IFFR (en geen Twitter), maar Los Salvajes heb ik mijn lijst staan (op 254) dus met wat steun is het misschien mogelijk.

Ondertussen:

38/300 gestemd

267/300 gezien

(de WiFi is heel instabiel vanmorgen, dus het bericht komt en gaat bij het editen)

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Fear and Loathing in Las Vegas is de laatste uit de top 10 van grootste dalers

eentje waarvan ik het dalen ook echt wel jammer vind...

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

fear and loathing was bij mij ook de zoveelste afvaller. Volgende keer toch voor de 500 gaan, al zou hij zeker niet hoog komen te staan

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Naast de users waarvan ik al wist dat hun smaak dicht bij de mijne ligt, kom ik nu ook Poisonthewell, Ferdydurke, Prinz en TheBunk veel tegen. Zonder hen zouden veel titels de lijst niet gehaald hebben.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Het moment van de ommekeer is daar zo te zien. Bij de laatste 20 een paar films die ik er liever niet in gezien had. Zwartboek, Spoorloos, Bourne Identity, Belle de Jour ...

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Significante verandering in titels nu

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

Eens!

Wel fijn om te zien dat Les Amours Imaginaires ( Dolan! ) standhoudt! Hopelijk volgen er nog meer van zijn hand!

The Abbys, Karhozat & The Hudsucker Proxy misstaan ook absoluut niet in deze lijst. Verder vooral benieuwd naar Kiss Me Deadly, ligt al tijden klaar hier.

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3566 votes

Zijn die films (de vierde man, zwartboek) van Verhoeven echt zo goed ?

Of speelt hier toch een beetje het Nederlandse chauvinisme.....

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Weer enkele mooie stills die uitnodigen om de film te zien.

Vicky Cristina Barcelona moet ik nog eens herzien. Leuk dat die in de lijst staat. En ook Le Passé viel er bij mj net uit.

Van de films die ik gezien heb en die me totaal niet ligt: Fear and Loating in Las Vegas.

Ik heb geen feeling met de Nederlandse films, maar ik heb zelf oa Daens ingezonden en nog andere Vlaamse films, dus ik zal maar zwijgen.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Badalamenti wrote:

Zijn die films (de vierde man, zwartboek) van Verhoeven echt zo goed ?

Of speelt hier toch een beetje het Nederlandse chauvinisme.....

Zwartboek is een prima film, zelfs in Spanje bij de bieb te huur. --Vierde Man ken ik niet.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Zwartboek zat niet in mijn top maar het is zeker voor een Nederlandse film best oké te noemen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.