- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2013
MovieMeter top 1000 project - Editie 2013
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Wow!
Van Aziatische animatie naar een Hollywood slapstickklassieker en via een Japanese misdaadfilm naar een stomme film om daarna via een Russische film door te gaan naar een Amerikaanse arthouse productie.
Vital, Sonatine en My Neighbours the Yamadas in de Top 250. 
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8193 votes
Mijn #2: Modern Times. In elk geval blij dat hij erin staat. Ook met "Some Like It Hot".
Zou het kunnen dat alle Di Caprio-films geweest zijn, of zie ik iets over het hoofd?
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
La Vie Nouvelle in de top 250
7 lijsten, mooi! en in 4 daarvan bij de top 100!
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
En over de hoogst geplaatste animatiefilm in de hele lijst wil ik wel één ding kwijt: dat was een van de grootste verrassingen die ik tegenkwam...
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4689 votes
Eerste film uit mijn top-10, La Vie Nouvelle.
JT Chinaski
-
- 94 messages
- 107 votes
Van alle films uit mijn top 500 vind ik het toch het meest jammer dat Toxic Avenger en Repo Man (1983) de lijst niet gehaald hebben.
Hmmm Repo Man had ik ook vrij hoog op mijn lijstje (74).
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Eerste tip nav de top1000 gezien. Een film waar ik niks van wist....
Dear Zachary: A Letter to a Son about His Father (2008)
En ik maar denken dat ik 90 minuten naar een mockumentairy zat te kijken.... 
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Is Happiness bij mij per ongeluk gesneuveld? Vreemd..
Edit: had m er wel gewoon instaan op plek 60. En als ik zo zie is TOR hem ook niet vergeten in de berekening, alleen in deze weergave, aangezien hij in 10 lijsten zou staan en er hier maar 9 users vermeld worden.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Avalon ... had toch écht iets hoger gemogen. Maar al een hoop erg mooie titels voorbij zien komen. Is ook wel tijd nu want mijn echte favorieten verwacht ik niet meer in de top 100, GitS ook een erg mooie notering.
Titanic had ik helemaal niet meer verwacht, had ook niet echt gehoeven.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Fijn dat Vita e bella buiten de top 250 is gevallen. Jammer van Before Sunset en Before Sunrise, vreselijke films....
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
M'n geld dan maar op Perfect Blue (favorietje van TOR en Mary & Max staat hier ook al in de top 250, dus niet verrassend genoeg?)
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Spirited Away is mijn hoogste animatie notering op plaats 46... maar dat zou inderdaad geen verassende titel zijn...
Nick_SN
-
- 33 messages
- 1755 votes
Ik hoop eigenlijk dat Innocence de animatie kroon in handen neemt
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ook met "Some Like It Hot".
Ben ik ook wel blij mee.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Is Happiness bij mij per ongeluk gesneuveld? Vreemd..
Edit: had m er wel gewoon instaan op plek 60. En als ik zo zie is TOR hem ook niet vergeten in de berekening, alleen in deze weergave, aangezien hij in 10 lijsten zou staan en er hier maar 9 users vermeld worden.
Je stem is wel meegenomen, maar je naam is gek genoeg verloren geraakt bij het overzicht van wie erop gestemd heeft. Vreemd, maar ik heb je naar nu toegevoegd.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Mooi dat 4 Months, 3 Weeks and 2 Days de top 250 gehaald heeft!
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4511 votes
Koenr's nummer 1 is ook binnen zo te zien.
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8193 votes
Met "Natural Born Killers" heb ik de kaap van honderd films bereikt - merkwaardig genoeg mijn nummer 99.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Als ik zien naar mijn inzendingen die de top 10 gehaald hebben ben ik vooral blij met de drie Chaplins (Great Dictator, Gold Rush en Modern Times) een Marilyn Monroe film (Some like it hot) en uit mijn top 50: Haute Tension.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Van 300-200 kom ik maar liefst 35 titels tegen uit mijn lijst. Niet slecht, al is dat vooral een teken dat ik ze niet alleen goed vind. Geen top 10-film deze keer, hoogste notering was voor The Descent, die bij mij op nr 12 staat. Wel enkele verrassingen. Bij titels als The Graduate en Wizard of Oz had ik niet meer verwacht dat ze nog zouden komen. Leuk!
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Ivan's Childhood geloof ik mijn eerste top 10 film die voorbij komt.
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8193 votes
Morgen de final countdown?
In principe kun je vanaf nu vrij goed voorspellen welke films nog komen, al zullen er nog wel verrassingen zijn.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Angel - A vind ik al zo `n leuke verrassing!
En van Haute Tension had ik niet verwacht dat hij de Top 250 zou gaan halen. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4511 votes
Wat te verwachten nog?
Wilder met Double Indemnity en Sunset Blvd.
Hitchcock met North by Northwest, Vertigo, Psycho, Rear Window en Strangers on a Train?
Spielberg met Saving Private Ryan, Raiders of the Lost Ark, Jaws, Schindlers List?
Kurosawa met zeker nog twee films
Coppola nog met drie films
Scorsese nog zeker drie films.
Tarkosvki ook wellicht nog 3?
Kubrick kan er ook nog wel drie of vier in hebben. En hoeveel van The Lord of the Rings?
Aranosfky ook nog met drie films (is Pi al geweest?)
Leone met nog vier films denk ik
Tarantino nog met twee films, Darabont ook. Fincher ook minstens twee films, meer denk ik niet meer.
Polanski nog met Chinatown wellicht?
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Inderdaad nog Koenr's nummer 1, Tokyo.Sora, is ook voorbij gekomen nu.
Van de laatste 100 films heb ik maar liefst op 45 gestemd! Dat is wel een flinke sprong ineens. Daar komt nog eens bij dat ik Oslo, 31st. August nog niet gezien had toen ik mijn lijst maakte, maar dat die ook mijn stem zou hebben gehad als dat wel het geval was. Die film blijft sterk hangen. Zou waarschijnlijk ergens tussen de 225 en 250 zijn belandt. Leuk om die zo hoog tegen te komen, want toch ook geen film die je vaak genoemd hoort worden. Verder noemenswaardig zijn 4 Monts en Ordet onverwacht in de top 250 en Children of Men, The General, To Be or Not to Be en Walkabout daar net buiten. Leuk dat die zoveel aandacht hebben weten te trekken. Brief Encounter moet ik eens herzien, maar had ik hier ook echt niet meer verwacht.
À l'Intérieur en Haute Tension, twee van de slechtste horrorfilms die ik ooit zag, zie ik dan maar door de vingen tussen al dit moois. Wel fijn dat The Usual Suspects en Lock, Stock and Two Smoking Barrels eens wat lager staan in de top 250. Nooit begrepen hoe die twee zoveel steun konden krijgen. Verder gek: District 9 zo hoog. Leuke film, maar dit is wat overdreven in mijn ogen. Staat zelfs een plaats boven de originele Star Wars.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik mag dan een persoonlijke smaak hebben die soms anders schreeuwt. Ik vind dat er tot nog toe bar weinig op tegen in te brengen is.
Fantastische lijst! Divers en goed gevuld met het beste dat cinema heeft te brengen. Van pulp tot minimalistisch drama en van documentaire tot musical. Ook verre van overwegend Hollywood.
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
Boogie Nights, Pierrot Le Fou en L'Année Dernière à Marienbad in de top 100 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Morgen maak ik de lijst dus af, beginnend vanaf ongeveer 11 uur. Dan weten we precies welke films er staan in de MovieMeter top 1000 (inmiddels beter bekend als O Shawshank, Where Art Thou?)!
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.