- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2013
MovieMeter top 1000 project - Editie 2013
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Zit er weer klaar voor.
(ook al duurt het waarschijnlijk nog een uur)
Leuk om The Man Who Fell to Earth trouwens te zien. Een favoriet hier in huis hoewel ik zelf hem nog niet heb gezien. Zal wel van de week gebeuren; ben benieuwd.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Met het huidige systeem gaan we er zondag niet geraken trouwens (100 vandaag, 100 morgen en 250x2 in het weekend). 't is maar dat je niet voor verrassingen komt te staan TOR 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Maar we hebben een lang weekend - of kent België geen 2e Pinksterdag?
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Zal wel leuk zijn als TOR een geintje zou uithalen om de nummer 1 pas volgend jaar bekend te maken
Anyway, ik zit er ook weer klaar voor 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Al we 999 titels gehad hebben, lukt het ons heus wel de nummer 1 te raden. 
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
Maar we hebben een lang weekend - of kent België geen 2e Pinksterdag?
Gelukkig wel, lang weekend 
Bélon
-
- 1795 messages
- 0 votes
Ik vindt dit juist eerlijk. De film met zes stemmen heeft meer liefhebbers, maar de film met drie stemmen heeft fans die die film meer liefhebben. Dat balanceert elkaar uit. Daarbij wordt het hoe hoger je komt steeds moeilijker om met minder stemmen in de lijst te komen. Er zitten echt geen films meer met drie lijsten als basis in de top 100.
OK dat klinkt geruststellend. Ik vreesde ergens dat bijv. een film met maar 2 stemmen maar die nr. 1 staat op 2 lijsten heel hoog in de eindlijst zou kunnen komen en dat zou denk ik -mede gezien het geringe aantal deelnemers- een vertekend beeld kunnen opleveren.
Achteraf gezien had ik misschien ook beter 500 films kunnen insturen, want zie heel wat films passeren die ik een 3.5 heb gegeven maar omdat ik er maar 250 heb ingestuurd kwamen deze niet in aanmerking.
Om films waar je toch niet heel enthousiast over bent wat hogerop te helpen?
Dit is een interessant punt. Ik kwam zelf ook niet aan 500 films met 4+ waardering en heb besloten om niet mee te doen voornamelijk omdat ik dacht dat het sorteren erg veel werk zou zijn. Heb nu wel spijt dat ik er niet gewoon 250 heb ingestuurd, dan filter je toch meer de echte favorieten eruit. Volgende keer beter.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Punt is dat een volgende keer nooit zo authentiek wordt als de eerste keer, want je gaat dan toch stiekem rekening houden met welke titels kansrijk zijn..... Geen enkele reden een titel op te nemen in je lijst wanneer je weet dat niemand anders daarop stemt. en andere kan je juist een beetje pushen. (Ben vast niet de enige die zo denkt, wat overigens niet betekend dat ik het ook zou toepassen.)
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Komen er ook nog films in voor die niet op MM staan. Lijkt me sterk dat er bijvoorbeeld een "short" instaat, hoewel die er ook in mochten.
Er staan shorts in de lijst, maar laat ik daarover zeggen dat het er extreem weinig zijn. Andere films die niet op MovieMeter staan, omdat ze nog niet toegevoegd zijn hebben ondanks de beste pogingen van Legan de lijst niet gehaald, dat lijkt me geen verrassing.
Met het huidige systeem gaan we er zondag niet geraken trouwens (100 vandaag, 100 morgen en 250x2 in het weekend). 't is maar dat je niet voor verrassingen komt te staan TOR
Ik had al wat op maandag gerekend (ook een zondag deze keer inderdaad), maar mocht het vrijdag of zondag lekker lopen doe ik er misschien meer. Daarover ga ik echter geen beloftes maken, wie weet worden het er minder. Vrijdagen zijn altijd wat onvoorspelbaar voor mij. Meestal ben ik 's middags vrij, maar soms moet ik dan nog langer doorwerken. Dat weet ik meestal pas als het zover is, dus we zullen zien.
Op naar de volgende 100!
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Hopelijk kan Reinbo door het laatste blokje weer ademhalen 
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Het verbaast me dat ik maar een 6je heb gegeven voor The Warrior (en dus niet meegenomen heb) Maar goed! next 10....
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
In Search of a Midnight Kiss - daar had ik nu werkelijk nog nooit van gehoord.
Maar eens zien...
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Heb net de trailer bekeken, op zich lijkt het mij ook wel wat 
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Oh, ik vond het al zo raar dat ik geen reacties in het topic zat.
voor al het werk.
Tot nu toe al 16 films langsgekomen.
(afbeelding)
Illusionniste, L' [The Illusionist] (2010)
Regie: Sylvian Chomet
Punten: 722,9905488, 4 lijsten
MM-gem.: 3,40, 211 stemmen
Stemmers: Chevy93 (31) Alastor (478) Koenr (99) Maxcomthrilla (416)

Tips wilde ik eigenlijk nog niet noteren (anders wordt de lijst alleen maar langer..), maar En Kärlekshistoria (1970) lijkt me gelijk al interessant.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Hopelijk kan Reinbo door het laatste blokje weer ademhalen
Eureka! Toch nog twee medestanders. Mooie notering. 
Ook blij met Crash an Naked Lunch. Sowieso veel bijzondere films in de lijst. Wel jammer van Warrior, daar hoor je over twee jaar nooit meer iets van.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Amerika begint nu toch zijn reguliere dominantie weer zo langzamerhand te krijgen zo te zien... ben benieuwd hoe hoog India Song en Noisy Requiem dan zullen geraken (die zullen er toch nog wel in staan toch!?! 
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
Zou zeker stemmen op Eureka......
Count me in next time 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Hoogste aziatische film. Welke wordt dat? Bin Jip, Ikuru, Survive Style, Dolls, Bom Bom, Totoro?
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
We hebben een kwart van de lijst gehad!
Amerika begint nu toch zijn reguliere dominantie weer zo langzamerhand te krijgen zo te zien...
Is meer toevallig bij de laatste paar updates. Zo meteen meer niet-Amerikaans werk.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4511 votes
Zozo, al lekker veel Disneys meegeholpen erin te stemmen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4511 votes
Dat is niet mijn fout
TS3 had ik wel in de lijst staan, zal vast wel nog langskomen.
En Hitch scoort inderdaad. Zijn eigen favoriet zojuist geweest. Benieuwd welke zijn hoogste zijn.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Hoogste aziatische film. Welke wordt dat? Bin Jip, Ikuru, Survive Style, Dolls, Bom Bom, Totoro?
Een aardige om te gokken inderdaad, de input aan Aziatische titels voorspelt veel goeds
Japanse klassiekers als Ikiru, Tokyo Story en Seven Samurai moeten hoog kunnen eindigen
Maar anime heeft ook grote aanhang, zou dan zelf Spirited Away nog boven Totoro gokken
Overig Azie, toch meestal minder gewaardeerd dan de Japanse cinema, verwacht ik hoge noteringen voor Close-Up, In the Mood for Love en ik gok Bin Jip ook met je mee
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.