- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2013
MovieMeter top 1000 project - Editie 2013
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
Dit was zeker niet mijn favoriete tiental. Met name Vertigo en Casablanca heb ik altijd overgewaardeerd gevonden.
Rusland komt nog een paar keer langs.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Zo dat was een klassiek blok - fijn dat Casablanca het zo goed doet. Welke verwachten we nu nog van de <1970 films?Vertigo staat eigenlijk best laag. Oh Rear Window komt nog...
Het ziet er in elk geval naar uit dat ik de Top 100 helemaal heb gezien, dan blijft Martyrs de hoogst genoteerde film die ik nog niet heb gezien.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4689 votes
Dit was zeker niet mijn favoriete tiental. Met name Vertigo en Casablanca heb ik altijd overgewaardeerd gevonden.
Jep, en Psycho eigenlijk ook. Wel fan van Rear Window.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Alien boven Aliens
... verder helemaal niks met 40-31.
Volstrekt logisch natuurlijk.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Hotaru no Haka scoort beter dan Ghost in the Shell
Je bedoelt vast The Matrix scoort beter dan Ghost in the Shell
... da's echt onbegrijpelijk. Verbaas mij ook over de hoge positie van The Matrix. Kitsch uit het verleden wat mij betreft.
Volstrekt logisch natuurlijk.
Dat dan weer wel.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4511 votes
Die komt nog denk ik? Als hoogste Hitchcock dan,
Dan nog eenmaal Japan (Seven Samurai), éénmaal Frankrijk (Irreversible), eenmaal USSR (Stalker) en dat was het wel wat betreft buiten Hollywood.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Ik heb le Notti Bianche uit mijn lijst zien passeren, wellicht is er nog al iets langs gekomen, maar het is niet heel veel inderdaad. Hij maakt hele goede films, maar ze hebben ook altijd een zo'n persoonlijk randje, dat ik vaak niet helemaal met hem mee ga, maar het meer van de buitenkant blijf bewonderen. Laatst Il Gattopardo nog in de bios gezien, misschien wel de meest perfecte production design van enige film die ik ooit zag, en ook in andere opzichten weinig op aan te merken, maar het is héél lastig om echt met de hoofdpersonen mee te voelen en dus een meer persoonlijke band met de film op te bouwen. Bij een enkele lukt me dit (L'Innocente bijvoorbeeld ook en heb nog heel veel verwachtingen van Gruppo di Famiglia in un Interno, en dan is het gelijk ook geweldige cinema) maar tot nu toe vaak ook niet.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Drive, A Clockwork Orange, Idi i Smotri, Stalker, Pi (?), Requiem for a Dream, ook nog niet gezien..
Spetie
-
- 38871 messages
- 8146 votes
Die komt nog denk ik? Als hoogste Hitchcock dan,
Dan nog eenmaal Japan (Seven Samurai), éénmaal Frankrijk (Irreversible), eenmaal USSR (Stalker) en dat was het wel wat betreft buiten Hollywood.
Vozvrashchenie en Idi I Smotri komen ook nog wel.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4511 votes
Vozvrashchenie ook nog niet gepasseerd.
*edit, exact Spetie. En dan weet ik het echt niet meer.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Drive hopelijk de waan van de dag, zo'n film die binnen twee jaar ergens rond plaats 500 mag gaan staan.
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
Amélie uiteraard. Hoogste Europese notering lijkt me.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Er zijn vier films met vermelding in 21 lijsten, is dat tot nu toe het meeste? Zo te zien wel. 2,74 Soutland Tales is laagste gemiddelde, 2,79 voor Vinyan ook erg laag.
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
Ik heb le Notti Bianche uit mijn lijst zien passeren, wellicht is er nog al iets langs gekomen, maar het is niet heel veel inderdaad.
Visconti is voor mij de grootste afwezige......
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
U vraagt, wij draaien. 10 maal Hollywood (vooruit, Alien en Eyes Wide Shut zijn op de eerste plaats Brits).
grappig, die twee Britse zijn ook de enige uit dat blokje met een stem van mij. ik doe het verder niet expres hoor 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Psycho.
Een van de weinige klassiekers voor mij die na al die jaren weinig aan kracht heeft ingeboet. (En dus niet overgewaardeerd
)
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Drive, A Clockwork Orange, Idi i Smotri, Stalker, Pi (?), Requiem for a Dream, ook nog niet gezien..
Pulp Fiction en Se7en zijn ook nog niet geweest, toch?
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4511 votes
En Fight Club heb ik ook gemist zeker.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Titels waar ik mij echt over verbaas (buiten die 2 waar ik nog nooit van gehoord had) in de top 100:
Eyes Wide Shut & Punch-Drunk Love (beide toch matig ontvangen)
Monty Python & Holy Grail (dacht altijd dat Life of Brian dé grote klassieker was)
Donnie Darko (beetje een nu al vergeten hype-film)
Survive Style 5+ (weinig stemmen)
Let wel: niet dat ze er onterecht instaan maar ze verrassen me.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3123 votes
En daar is mijn laatste top tien film in de lijst (OUATIA). Ga er niet van uit dat Kimssi Pyoryugi en Cargo nog zullen passeren.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4511 votes
Amélie uiteraard. Hoogste Europese notering lijkt me.
Of Once Upon a Time in the West. deels Italië
En 2001 en ACO zijn beide UK ook deels.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
C'era una Volta, Good, The Bad and Ugly zijn ook europese films.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4511 votes
Godfarher Part II staat ook laag eigenlijk. Maar ja, drie maal Coppola in de top 10 lijkt me ook te veel. En The Tree of Life toch maar eens kijken.
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8193 votes
Oef, dan toch Black Swan. Staat slechts twee plaatsen lager dan bij mij. Ik ben dus niet de enige die die film goed vind.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Mijn nr 1 is geweest: Alien. Goed dat die er instaat, maar je hoopt altijd op nog beter.
Volver mag ik denkelijk al vergeten of het moest echt wel een knappe prestatie zijn. Nu nog zien of Black Swan en My name is Khan deze lijst hebben overleefd...
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Irréversible komt te vroeg. Eigenlijk nog maar weinig om naar uit te kijken bij de laatste 25, al is dat niet zo verwonderlijk. Wel nog een paar fijne films (Amélie), maar da's meer top 200+ werk. Mulholland is er ook zo eentje, goeie film maar niks om enthousiast op te wachten.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4511 votes
Oef, dan toch Black Swan. Staat slechts twee plaatsen lager dan bij mij. Ik ben dus niet de enige die die film goed vind.
Maakte je je daar echt druk om? Als je ziet hoe eenvoudig je de top 1000 in komt, dan had deze er zeker in gemoeten als je even keek bij de stemmen. En ja blijkbaar erg populair die.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4689 votes
De Aronofsky's waren wel een zekerheidje. Erg geliefd in de breedte ook (22 lijsten voor Black Swan).
The Return, nog zo een film die ik eigenlijk eens moet herzien.
En Pi toch niet hoger dan Requiem.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.