- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2013
MovieMeter top 1000 project - Editie 2013
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Nu maar hopen dat Fargo en The Big Lebowski snel het onderspit delven...
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Oh ja, maakt misschien ook nog kans. Denk dat American Beauty ook wel top-5 kan halen? En dan Pulp Fiction voor die andere top-5 plek.
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8192 votes
128 films uit mijn top 500
43 films uit mijn top 100
2 films uit mijn top 10
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Gelukkig toch nog iets van Robbe-Grillet in de lijst, maar had graag iets van hem als regisseur gezien, L'Éden et Après voornamelijk uiteraard 
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4689 votes
ouch
zowel satantango als marienbad buiten de top 100!?!?!
wel satantango dus ruim boven werckmeister, zoals het hoort wat mij betreft, die eerste film blijft elke keer toch weer een onvergetelijke ervaring!
en beide Resnais toppers dus NIET in de top 100... toch wel erg onverwacht eigenlijk, hoewel het hier altijd wel erg mee (tegen dus) lijkt te vallen met de liefde voor Resnais...
Hoeveel keer heb je Satantango gezien dan? Hoop die ooit nog eens te kunnen meepikken op groot scherm. Lijkt me een hele ervaring.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
En Trainspotting gaat ook nog langskomen.
Net zoals Kokuhaku overigens, een mooie plek in de Top 100. 
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Gelukkig toch nog iets van Robbe-Grillet in de lijst, maar had graag iets van hem als regisseur gezien, L'Éden et Après voornamelijk uiteraard
idemdito voor Duras met die andere Resnais film
hoewel die er óók zelf nog eens in staat met India Song
Resnais had zijn vinger stevig op de literaire pols van dat moment! en dat waren dan ook weer mensen met sterke cinematische ideeën
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Hoeveel keer heb je Satantango gezien dan? Hoop die ooit nog eens te kunnen meepikken op groot scherm. Lijkt me een hele ervaring.
twee keer in de bios, en ik wacht nu al een paar jaar op de volgende kans 
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Het gaat denk ik vooral daarom welke film ook daadwerkelijks echte topposities (nummer 1 en top 10-noteringen) heeft gehaald. Ik denk dat enkele van de topfilms er daardoor tussenuit vallen. Overigens lijken de Usual Suspects de top 100 te gaan domineren: Leone (2x), Lynch (3x), PTA (4x), Kubrick (5x), Copolla (4/5x) (zowel vader, als dochter verwacht ik nog).
En wat betekent het dat The Godfather Part III nog niet in de lijst staat?
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4511 votes
Leone 3 maal denk ik (America, West, Bad Ugly), en Hitch ook nog 4x, Tarantino zeker 2x (is Django al geweest? Anders 3 maal)
En dat van Godfather III betekent simpelweg dat die niet in de lijst komt.
Kan me dat niet voorstellen eigenlijk zo hoog.
TheBunk
-
- 746 messages
- 3093 votes
Verder benieuwd of Bertolucci nog lansgkomt mat Last Tango in Paris... Ik verwacht ook Drive nog hoog. Terrence Malick (Tree of Life én Thin Red Line).
One Flew over the Cuckoo's Nest, Midnight Cowboy, Alien, Blade Runner, Big Lebowski, Requiem for a Dream verwacht ik bij de volgende 2 rijtjes...
TheBunk
-
- 746 messages
- 3093 votes
En ik blijf het pijnlijk vinden dat Nuit et Brouillard totaal vergeten is...
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Nog tweemaal Tarkovskiy ook toch? +Seven Samurai. Bin-jip, Dolls, 2xGhibli. Dan hebben we er wel 100 genoemd zeker. Lynch nog wel 4x (Mulholland Dr., Inland E (of deze niet??), Blue V en Lost H).
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
Verder nog SS5+ en 2x Noé zelfs - benieuwd hoe hoog Irréversible staat. Enter the Void zal wel snel volgen.
Eraserhead ook in de top 100?
3x Ghibli nog.
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
Ik zag 't ja. Apart, dacht dat dat de populairste Anderson was.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
En ik blijf het pijnlijk vinden dat Nuit et Brouillard totaal vergeten is...
Die moet ik ook echt eens gaan zien, volgende keer staat-ie erin 
Nick_SN
-
- 33 messages
- 1755 votes
En Trainspotting gaat ook nog langskomen.
Net zoals Kokuhaku overigens, een mooie plek in de Top 100.
Kokuhaku, echt? geweldige film maar geen top100 materiaal toch? dan eerder SS5+ 
TheBunk
-
- 746 messages
- 3093 votes
Als we toch bezig zijn. Tarantino, 4x.
Black Cat, White Cat? Monty Python's Holy Grail? Fincher's Fight Club + Se7en.
En het klassieke duo Citizen Kane en Casablanca wellicht.
En dan mag TOR het in de juiste volgorde zetten 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Verder nog SS5+ en 2x Noé zelfs - benieuwd hoe hoog Irréversible staat. Enter the Void zal wel snel volgen.
Eraserhead ook in de top 100?
Dan hebben we wellicht nog 5x Lynch. Volgens mij komen we plek tekort.
Nuit et Brouillard heb ik ook nog steeds niet gezien.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4689 votes
Kokuhaku, echt? geweldige film maar geen top100 materiaal toch? dan eerder SS5+
Kokuhaku volgt zeker nog. En terecht.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Ik zag 't ja. Apart, dacht dat dat de populairste Anderson was.
Die stond wel verrassend laag ja, maar de beste staat gelukkig het hoogste: Rushmore
Bottle Rocket nog te onbekend denk ik.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Ik sprak eerder zelfs mijn vrees uit dat Kokuhaku de hoogst genoteerde Aziatische film kon gaan worden 
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Ik ben ook benieuwd waar de 2 Ki - Duk `s gaan uitkomen.....
En Sud Pralad had ik eigenlijk ook wel in de lijst verwacht, net als 300.
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
Hele opvallende afwezige in de lijst trouwens: Me and You and Everyone We Know. Dacht dat die film een grotere fanschare had hier. Stond iig wel in mijn lijstje en had zeker een plekje verdiend.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4689 votes
Ik sprak eerder zelfs mijn vrees uit dat Kokuhaku de hoogst genoteerde Aziatische film kon gaan worden
Kijk die film nog eens, McSavah. Kan me niet voorstellen dat die Boris-riffs je niets deden.
En dan die geweldige opening...
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Grease staat er niet eens in (fijn voor jou TOR) en The longest day ook niet en Shrek had ik eigenlijk ook wel verwacht.
Maar gezien de vele films die op de site staan en ook wie doet er mee met het project, dat zijn natuurlijk ook wel factoren die een rol spelen.
Ook opmerkelijk. Laurel & Hardy met Sons of the desert staat er wel in met maar niet met de Flying deuces, die ik eerder zou verwachten.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Kijk die film nog eens, McSavah. Kan me niet voorstellen dat die Boris-riffs je niets deden.
En dan die geweldige opening...
Misschien...
Heb 'm op dvd, maar nu die op blu-ray is, is dat een beetje achterhaald eigenlijk.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Ook opmerkelijk. Laurel & Hardy met Sons of the desert staat er wel in met maar niet met de Flying deuces, die ik eerder zou verwachten.
Als er nog een Laurel & Hardy in had moeten staan was dat deze 
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4689 votes
Verwacht zelf In the Mood for Love ook wel dichtbij de Aziatische titel.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.