- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- onafzienbare films: de lijst
onafzienbare films: de lijst
MR APOCALYPSE
-
- 610 messages
- 0 votes
In the name of the king heb ik niet afgekeken.
Was gewoon een hele slechte film en kon me niks schelen wat er nog allemaal ging gebeuren.
The aviator met veel moeite uitgezeten...
misterwhite
-
- 4726 messages
- 656 votes
Epic movie, gewoon afgezet na een klein uurtje. Verschrikkelijk dom en irritant!
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Sweeney Todd. Ik moest nog maar 20 minuten maar ik kon het niet meer aanzien.
De laatste 20 minuten vond ik persoonlijk het best. Met de rest had ik ook moeite, inderdaad. Om elke scheet die maar een beetje dwars zat moest er gezongen worden. 
gillette
-
- 314 messages
- 575 votes
Disaster Movie.
Na een uur uitgezet.
Irritant vanaf het begin.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Alleen Match Point heeft bij mij deze twijfelachtige eer. Alweer 2 jaar geleden, maar ik kon het na 30 minuten allemaal niet meer aanzien, zelden zo `n steriel, onsfeervol gedrocht gezien waar vlees noch vis aan zat.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Waarom stem je dan toch?
Je bent natuurlijk niet de enige, maar telkens verbaas ik me over mensen die stemmen op films die ze niet volledig gezien hebben.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Een uur vind ik dan nog wel kunnen hoor. Je hebt dan wel zoveel van een film gezien om te beslissen dat het echt geen goede film is. Voorals als de film maar krap 1½ uur duurt. Bij een film van 160 minuten is dit natuurlijk een ander verhaal.
Mensen die na 15 tot 30 min hebben gekeken zouden inderdaad niet mogen stemmen. En dat zie ik ook vaak zat gebeuren.
MR APOCALYPSE
-
- 610 messages
- 0 votes
Waarom stem je dan toch?
Je bent natuurlijk niet de enige, maar telkens verbaas ik me over mensen die stemmen op films die ze niet volledig gezien hebben.
Wat is daar zo gek aan?
Als je een half uur zit te kijken en je vind een film super slecht en je wilt hem niet eens meer afkijken,dan stem je toch een dikke onvoldoende?
Natuurlijk verschilt het per film.
Je hebt natuurlijk films die een langzame opbouw hebben naar het echte verhaal of de echte aktie.
Een film als deliverance of jurrasic park kun je niet na een half uur keuren omdat het een lange opbouw is.
Maar als iemand bijvoorbeeld een film als epic movie geen bal aan vind na een half uur en zo slecht dat je hem niet kunt afkijken dan kun je gewoon een dikke onvoldoende geven want de humor verandert echt niet opeens.
Ik heb in the name of the king na ong 45 minuten afgezet terwijl ik het eigenlijk na 20 minuten al wou doen maar na 45 minuten had ik wel door dat de acteer-prestaties,special effects en het verhaal totaal nergens over ging en dan vind ik dat ik in me recht sta een dikke onvoldoende te geven.
Maar ja,als jij het daar niet mee eens bent heb ik daar begrip voor dus dan kun je zelf je stem weglaten als je een film niet afkijkt.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
@ MR APOCALYPSE
Zelf stem ik enkel als ik de film volledig heb gezien. Het kan soms een hel zijn om een film volledig af te kijken, maar dan heb je ook genoeg argumenten om die 0,5* te geven.
Maar bij sommige films kan ik er nog begrip voor opbrengen dat mensen ze niet volledig afkijken en toch stemmen. Na een halfuur weet je wel dat zo een tienerkomedie niet beter gaat worden.
Maar ik stoor me vooral aan mensen die een film van meer dan twee uur na een kwartier afzetten en dan toch 0,5* geven. Dit soort stemmen zijn er dus echt.
Ik heb in het verleden al voorbeelden aangehaald in het opmerkingen topic. Maar helaas onderneemt men daar geen actie tegen.
MR APOCALYPSE
-
- 610 messages
- 0 votes
Ja,maar hoe kun je daar nou echt aktie tegen ondernemen.
Niet iedereen zegt erbij dat ze een film een kwartier gezien hebben en zodra ze die cijfers gaan weghalen zegt niemand het meer en de moderators kunnen ook moeilijk bij iedereen die stemt een quiz spelen om te zien of ze hem gezien hebben.
Ik ben het er mee eens dat een film na een kwartier afzetten(tenzij het een film a la epic movie is) en dan stemmen nergens op slaat.
Ben benieuwd bij welke films dat is gebeurt.
Ik bedoelde meer te zeggen dat ik niet vind dat je een film per se tot 10 minuten voor het einde moet zien om te mogen stemmen.
Ik heb al moeite om een top 3 lijstje te bedenken met films die ik voortijdig heb afgezet dus als ik dat dan heb gedaan was ik er heilig van overtuigd dat de film me totaal niks meer kon schelen.
Ik heb zelfs highlander 5 en fighting fish afgekeken,dat zegt wel genoeg 
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Ben benieuwd bij welke films dat is gebeurt.
Hier is zo een voorbeeld:
Lees de berichten van thomas_ en Dion van 17 en 18 augustus 2008 maar eens. Er is natuurlijk weinig tegen te doen, maar dit soort stemmen haalt het gemiddelde van de film wel heel erg naar beneden. Vooral omdat de film nog weinig stemmen heeft.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Er zijn gewoon films die je niet uit kan zitten. Dat zijn er bij mij maar weinig, maar soms kom ik er wel eens één tegen (zoals recentelijk een flutfilm met Dennis Quaid) en dan krijgt die film ook gewoon een dikke 0,5 ook al heb ik 'm niet helemaal gezien.
MR APOCALYPSE
-
- 610 messages
- 0 votes
Ja ik zie het,nog wel 2 onder elkaar haha.
Maar ik ken de film niet dus kan niet echt oordelen in dit geval maar het lijkt me wat te vroeg ja...
Lovebreeze
-
- 201 messages
- 8 votes
dit is wel een beetje dom maar ik ben iemand die ALTIJD de film uitzit Onlangs heb ik voor de eerste keer in jaren een film niet uit gekeken. Hij was zo zinloos en verwarrend dat ik uit zelfbescherming ben in slaap gevallen, meestal herkijk ik dan maar deze was echt slecht. Ik mijn ogen dan.
Amusement
gillette
-
- 314 messages
- 575 votes
Ik heb The Forbidden Kingdom eigelijk wel afgekeken maar ik heb paar scenes doorgespoelt. Verhaal was oersaai en de personages waren al evensaai. De gevechten waren mooi maar die duurden dan weer te lang. En de verkozen jongen was irritant.
Was blij dat het gedaan was.
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Ik heb gisteren Mephisto niet uitgekeken. Na circa een uur, waarbij ik ondertussen al begon te computeren, heb ik hem definitief afgezet.
Kan hoodrolspeler Brandauer niet uitstaan.
Wel beoordeeld, maar geen sterren gegeven.
yeyo
-
- 6351 messages
- 4614 votes
W over George Bush, die was echt zo simplistisch en lachwekkend slecht.
Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
Ik ben in slaap gevallen bij het ingenieuze
Wall-E..
Green Destiny
-
- 254 messages
- 1396 votes
2001: A Space Odyssey heb ik meerdere keren uitgezet en weer aangezet. Want het is natuurlijk een 'meesterwerk' die iedereen gezien moet hebben. But not my cup of tea. Heb een paar keer voorruit gespoeld, maar snapte toen het hele verhaal niet, dus weer terugspoelen om die irritante beelden te bekijken. Ik heb op een gegeven moment het geluid uitgezet en het einde versneld bekeken.
MR APOCALYPSE
-
- 610 messages
- 0 votes
2001: A Space Odyssey heb ik meerdere keren uitgezet en weer aangezet. Want het is natuurlijk een 'meesterwerk' die iedereen gezien moet hebben. But not my cup of tea. Heb een paar keer voorruit gespoeld, maar snapte toen het hele verhaal niet, dus weer terugspoelen om die irritante beelden te bekijken. Ik heb op een gegeven moment het geluid uitgezet en het einde versneld bekeken.
denk niet dat ooit iemand die film zo bekeken heeft..
Ik moet hem zelf ook nog zien...
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Nekromantik is volgens mij de enige. Bij het konijn heb ik er de brui aan gegeven. Ik ben niet vies van wat gore of shock gebeuren, maar dit ging me toch wat te ver. (En het was verder ook nog eens erg saai.)
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Prima, dat je 2001 geen goede film vindt. Maar deze film moet je eigenlijk niet proberen te willen begrijpen. Het is gewoon een abstract gebeuren met schitterende beelden en muziek waar je zelf theorieën uit kunt destilleren. Dat maakt de film nou zo mooi en veelzijdig. 
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Public Enemies; eerste film waarbij ik de zaal ben uitgelopen.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Heb genoeg films niet uitgezien, meestal gaat het dan om films op tv die ik met een half oog kijk, waarvan ik op den duur wat gaperig wordt, of die te infantiel zijn om nog langer tijd aan te besteden.
Val verder ook wel eens bij films in slaap, bijvoorbeeld bij Hadaka no Shima. Al drie keer getracht te kijken, maar hij werkt bij mij als slaaplied, lijkt wel. Heeft dus niet te maken met het wel of niet apprecieren van de film (vond het deel dat ik driemaal zag namelijk best aangenaam [misschien dus zelfs te]).
Wanneer ik zelf een film op zet of de bios in stap, zet ik vrijwel nooit een film af en loop ik al helemaal niet de bios uit.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
American History X 2. Flutfilm. Ben na een uur de zaal uitgelopen.
yeyo
-
- 6351 messages
- 4614 votes
Dat meen je niet? Is dat niet juist tijdens de scène waar Derek het opneemt tegen de hele Million Man March? Want die scène vond ik nou net weergaloos.
MR APOCALYPSE
-
- 610 messages
- 0 votes
American History X 2. Flutfilm. Ben na een uur de zaal uitgelopen.
American History X heeft geen deel 2 
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Hmm..de laatste films waren denk ik die over de Olympische spelen van Spielberg en KingKong.
kos
-
- 46690 messages
- 8846 votes
Zozo.. wat deed King Kong? Het script of camerawerk?
.