• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.453 votes
Profile

onafzienbare films: de lijst

pinky

• 373 messages
  • 1999 votes

Nou, het moet er dan maar eens van komen. Voor de zekerheid nog wat ruggenspraak gehad met FisherKing: die vond het ook volkomen onzinnig. Dus waar wachten we nog op? Eens zien of we kunnen komen tot een alternatieve flop-756 van onafzienbare films (woordspeling, doet het altijd leuk). Definitie van een onafzienbare film : hoe dapper je ook probeerde, het is je niet gelukt de film tot het einde uit te zien. Je viel er van in slaap. Je ging er van over je nek. Je ergerde je dood. Je zat al een half uur te wachten tot het echt begon. Dat soort films.

Even wat spelregels:

1.Externe factoren tellen niet. De bios werd geruimd, de TV ontbrandde spontaan, morgenvroeg scheikunde-examen: dat zijn niet de redenen waarom een film in dit lijstje mag belanden. (Tenzij je ze natuurlijk als een geschenk van God beschouwd om die vreselijke film niet af te hoeven kijken.)

2.All movie-makers are equal. Dit wordt die ene lijst waar de slechtste en de beste filmmakers broederlijk naast elkaar komen te staan. Ja, ook de beste. Geen valse schaamte.

3.Een film die je ooit hebt uitgekeken zet je niet in deze lijst, ook niet als je hem bij de 70e x kijken eindelijk voortijdig uitzette.

May the most boring picture win!

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

Hmm..The English Patient is één van de weinige films die ik niet heb afgekeken (2 keer inmiddels). Over het algemeen kijk ik saaie of slechte films wel af hoor.

yosemite44

• 1241 messages
  • 1314 votes

"Der Himmel uber Berlin" heb ik jaren geleden twee keer geprobeerd te kijken, maar kwam ik nooit verder dan een uur. Ironish genoeg is het nu mijn favoriete film

sydney

• 2223 messages
  • 0 votes

"Der Himmel über Berlin" is ook niet om te bekijken. Deze film moet je beleven. Dan weet je pas hoe fantastisch hij is.

yosemite44

• 1241 messages
  • 1314 votes

van mij mag je je stem verhogen

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Ik kreeg Moulin Rouge niet af.

En bij Adolphe ben ik maar na een half uurtje weggelopen in de bioscoop, zo traag en nietszeggend vond ik het allemaal.

Maar verder is die lijst niet zo lang hoor.

pinky

• 373 messages
  • 1999 votes

O, ik vergeet nog wat: mijn eigen onafzienbarefilmlijst. In de afgelopen 20 jaar heb ik van een hele serie films genoteerd wat ik er van vond, maar ook of ik ze wel had afgezien. Dat bleek nog een griezelig lange lijst te zijn, maar meteen ook een aardige voorzet. Hier zijn ze in alfabetische volgorde:

Afurika monogatari (1981)

Alexander's Ragtime Band (1938)

American President, The (1995)

Baby Geniuses (1999)

Bequest to the Nation, A (1973)

Big Momma's House (2000)

Bill & Ted's Bogus Journey (1991)

Billion Dollar Brain (1967)

Billy Two Hats (1973)

Blade (1998)

Blame It on the Bellboy (1992)

Blind Fury (1989)

Blue Streak (1999)

Bridge at Remagen, The (1969)

Caveman (1981)

Chanel Solitaire (1981)

Clones, The (1974)

Comfort of Strangers, The (1990)

Con Air (1997)

Corpi presentano tracce di violenza carnale, I (1973)

Cuisine au beurre, La (1963)

Daylight (1996)

Death Ship (1980)

Demoiselles de Rochefort, Les (1967)

Dolce vita, La (1960)

Earth Girls Are Easy (1988)

El Cid (1961)

Endless Love (1981)

Eyes Wide Shut (1999)

Eyewitness (1981)

Fear and Loathing in Las Vegas (1998)

Final Assignment (1980)

Four Seasons, The (1981)

Fußgänger, Der (1973)

Gator (1976)

Geisha Boy, The (1958)

Giù la testa (1971)

Goodbye Girl, The (1977)

Grand Canyon (1991)

Grass Is Greener, The (1960)

Harvey Girls, The (1946)

Hawmps! (1976)

Heartbreak Ridge (1986)

Heartland (1980)

Highlander (1986)

Hospital, The (1971)

Husbands and Wives (1992)

Interview with the Vampire: The Vampire Chronicles (1994)

Invitation to the Dance (1956)

Kagemusha (1980)

King of Marvin Gardens, The (1972)

Knickerbocker Holiday (1944)

Lady Ice (1973)

Land of the Pharaohs (1955)

Last Picture Show, The (1971)

Li'l Abner (1959)

Life (1999)

Mac and Me (1988)

Man Called Horse, A (1970)

Man for All Seasons, A (1966)

Man with the Golden Arm, The (1955)

Man's Favorite Sport? (1964)

Men at Work (1990)

Mens erger je niet (1975)

Metropolis (1927)

Monster (1979)

Morte a Venezia (1971)

Moving Violations (1985)

My Best Friend's Wedding (1997)

Navy Lark, The (1959)

Nero veneziano (1977)

Night They Robbed Big Bertha's, The (1975)

Nightbeast (1983)

Other Love, The (1947)

Out of Sight (1998)

Pétroleuses, Les (1971)

Perfect Friday (1970)

Petrified Forest, The (1936)

Portiere di notte, Il (1974)

President's Analyst, The (1967)

Quartet (1981)

Quintet (1979)

Rancho del miedo (1971)

Redeemer: Son of Satan!, The (1978)

Reigen (1973)

Roar (1981)

Sérénade au Texas (1958)

Satan's Blade (1984)

Sea Hawk, The (1940)

Secret Garden, The (1949)

Sergeant Dead Head (1965)

Showgirls (1995)

Society (1989)

Steel Magnolias (1989)

Strangeness, The (1985)

Thief Who Came to Dinner, The (1973)

Too Many Girls (1940)

Truth About Cats & Dogs, The (1996)

Under Fire (1983)

Under the Rainbow (1981)

Welcome to L.A. (1976)

With Honors (1994)

Benieuwd op welke film ik het eerst wordt afgebrand...

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

op Bill & Ted natuurlijk!

pinky

• 373 messages
  • 1999 votes

Jordy wrote:

op Bill & Ted natuurlijk!

...Ja, daar schaamde ik me ook het meest voor.

pinky

• 373 messages
  • 1999 votes

We hebben een tussenstand:

1 (exeekwoo):

The English Patient

Adolphe

Moulin Rouge

...en die hele riedel films die ik oplepelde.

Himmel is gediskwalificeerd want die is bij nader inzien TOCH afgekeken. Pech voor Himmel.

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

Als ik dat lijstje zo zie lijkt het me niet echt aan de films liggen, maar meer aan het feit dat jij er geen zin in had

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

om de hele discussie weer op te halen: La Vita e Bella.

JoeHallenbeck

• 3413 messages
  • 0 votes

Once upon a time in America.

LZA

• 474 messages
  • 1557 votes

Bless the child

en The Ninth Gate.

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

idd, bless the child heb ik in twee pogingen niet af kunnen zien. ik schat de gemiddelde kijktijd op 59,4 min. (van mezelf)

LZA

• 474 messages
  • 1557 votes

Die gemiddelde kijktijd klopt dan aardig,.. ik had het ook helemaal gehad na 1 uur.

pinky

• 373 messages
  • 1999 votes

kos wrote:

Als ik dat lijstje zo zie lijkt het me niet echt aan de films liggen, maar meer aan het feit dat jij er geen zin in had

Die films en ik lagen elkaar op dat moment even niet zo... Maar dat ik als enige een film niet afkijk zegt natuurlijk niet zoveel. Het wordt pas aardig als meer mensen dezelfde ervaring delen over een film.

pinky

• 373 messages
  • 1999 votes

...En we hebben een nieuwe koploper: met de ongelofelijke score van 2 stemmen gaat Bless the Child nu aan de leiding!

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Pinky toch! Waarom zoveel films niet afkijken?!

Oke, ehm, dat was even vooraf. Ik heb er ook nog 1... Ik ben 4 keer begonnen aan The Siege, maar ik ben nooit verder gekomen dan de eerste 20 minuten. Telt ie dan ook 4 keer mee?

narva77 (crew films)

• 12723 messages
  • 6540 votes

pinky wrote:

Benieuwd op welke film ik het eerst wordt afgebrand...

With Honors ? Nou ja zeg

Agony

• 1985 messages
  • 1256 votes

Soul Assassin (Nederland, 2001)

...zo slecht..pfff..

troy31

• 329 messages
  • 130 votes

dumb &dumber en childsplay zoveel: the bride of chucky..

renske

• 1105 messages
  • 926 votes

God ja, Interview With The Vampire. Ongeloof-lijk (pun intended) saai.

En: Die Salzmänner von Tibet. Wel afgekeken want ik zat in de bioscoop. Heb geprobeerd te slapen op de schouder van de vriend met wie ik was, maar viel niet in slaap want heb daar geen talent voor in bioscopen, me uiteindelijk wel vermaakt omdat mijn vriend cynische opmerkingen over de film begon te maken.

Zojuist Keeping the Faith gezien die ook érg saai was. Tussendoor af en toe weggelopen. Wel afgekeken, daarna afgezeken.

T.O.

• 2414 messages
  • 2791 votes

Ik heb The English Patient ook twee keer niet afgekeken (of tussendoor in slaap gevallen). Slechte films kijk ik vaak niet af, kan ik gewoon niet opbrengen. Vandaar dat mn gemiddelde redelijk hoog ligt waarschijnlijk..

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

PEARL HARBOR ja sorry dat ik zo schreeuw maar kolere wat is die saai zeg.

Ik was voor dat ik deze film zag met een paar vrienden naar Cast Away gegaan en ze zeiden allemaal Jeetje jij weer met die saaie films Dus zegt 1 van die "vrienden" Pearl Harbor is een goeie film man, dus ik de DVD lenen nou Cast Away stukken leuker dan Pearl Harbor kan ik je zeggen

Costa, gelukkig was Matrix op sbs6 die avond kon ik soms heen en weer zappen.

Vast nog veel meer, maar die typ ik wel een keer als ik er op kom, want die films waren waarschijnlijk zo saai dat ik ze al weer vergeten ben

Linda

• 1336 messages
  • 0 votes

Ik kijk eigenlijk altijd een film af al is hij nog zo slecht. De (volgens mij) enige keer dat ik een film uit heb gezet was een jaar of 3 geleden met The Boys from Brazil. Toen zat ik nog echt in de zoveel mogelijk actie en bloed fase. Na een half uur heb ik het maar opgegeven. Toch wel zonde eigenlijk want daardoor heb ik een soort afkeer van die film gekregen en het schijnt toch wel een redelijk goede film te zijn.

bioscoopzaal

• 2805 messages
  • 4325 votes

Ik heb een tijdje geleden "Wing Commander" na een uurtje afgezet. Ik was nog verbaasd dat ik het zo lang heb uitgehouden.

En die Franse effectenfilm "Vidocq" vond ik ook niet om doorheen te komen. Die ging na een klein halfuurtje alweer terug in de doos ...

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

renske: Ai interview with a vampire.... altijd pijnlijk als iemad een film noemt die ik juist erg goed vond....

Ik heb crouching tiger hidden dragon nooit afgekeken, ik viel er namelijk bij in slaap. Dat had ook met de tijd te maken, het was zondagnacht, de laatste nacht van lowlands en ik was een beetje aan het inkakken en in bioscooptent ben ik toen in slaap gevallen.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Ik ben niet iemand de een film heel snel uit zet of weg loopt uit de bios (deze beide dingen heb ik geloof ik nog nooit gedaan). Als ik een film eenmaal zie wil ik, hoe voospelbaar, slecht of slaapverwekkend (saai zalik er maar niet bijzetten, want anders krijg ik het met Fisherking aan de stok ) hij ook is, hem toch wel afzien.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Ik heb tot nu toe elke film waar ik aan begon uitgezeten. Maar nu heb ik al 3x de videorecorder aan en uit gezet om MASH te bekijken en de film kan me niet boeien. Ik ga t nog een paar x proberen maar t zou zomaar kunnen dat ik m niet meer afkijk.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.