• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.373.043 votes
Profile

Toplijsten (centraal topic)

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Tijd voor een 3-maandelijkse up-date:

AGE-411 wrote:

En we zijn 3 maanden verder. Wat is er sinds dan veranderd?

* Tekkon Kinkurîto kwam vorige maand de lijst binnen!

* Ivanovo Detstvo heeft slechts 2 stemmen gekregen op 3 maanden (1 van die 2 kwam gisteren). Mijn eerdere voorspelling (een binnenkomst rond kerstmis) kan enkel nog maar bewaarheid worden als 4 mensen deze film gaan kijken de komende maand.

* Een volgende binnenkomst? Ik durf er mij niet aan wagen. Kan heel goed nog tot de zomer duren! Wie het dus haat dat er te veel onbekende films in de lijst komen, kan op beide oren slapen.

Ivanovo Detstvo (1962) (246 stemmen)(3,77)

L'Armée des Ombres (1969) (240 stemmen)(3,86)

Chi Bi Xia: Jue Zhan Tian Xia (2009) (233 stemmen)(3,83)

Kimssi Pyoryugi (2009) (227 stemmen)(3,88)

Umberto D. (1952) (226 stemmen) (3,86)

Nostalghia (1983) (222 stemmen) (3,86)

A Woman under the Influence (1974) (220 stemmen)(3,96)

Du Rififi chez les Hommes (1955) (218 stemmen)(3,97)

Tasogare Seibei (2002) (211 stemmen)(3,82)

To Be or Not to Be (1942) (209 stemmen)(3,82)

Suna no Onna (1964) (208 stemmen)(3,91)

Un Condamné à Mort S'est Échappé ou Le Vent Souffle Où Il Veut (1956) (205 stemmen)(3,98)

What Ever Happened to Baby Jane? (1962) (205 stemmen)(3,87)

* Ivanovo Detstvo blijft traag gaan. Slechts 1 stem extra sinds November. Ik durf zelf niet meer gokken wanneer deze zal debuteren in de top 250. (Tegen Pasen?)

* L'Armée des Ombres schoot als een pijl naar boven, stak Ivanovo Detstvo voorbij ... en maakte 2 weken geleden z'n opwachting in de top 250. (Plaats 137).

* Ik heb de documentaire over Anvil terug opgenomen in de lijst. Die steeg terug naar 3,77, en staat nu voor de poort van de top250

Anvil! The Story of Anvil (2008) (248 stemmen)(3,77)

Ivanovo Detstvo (1962) (247 stemmen)(3,77)

Kimssi Pyoryugi (2009) (243 stemmen)(3,86)

Chi Bi Xia: Jue Zhan Tian Xia (2009) (239 stemmen)(3,80)

Umberto D. (1952) (232 stemmen) (3,87)

A Woman under the Influence (1974) (228 stemmen)(3,96)

Nostalghia (1983) (224 stemmen) (3,86)

Du Rififi chez les Hommes (1955) (225 stemmen)(3,96)

To Be or Not to Be (1942) (214 stemmen)(3,80)

Tasogare Seibei (2002) (213 stemmen)(3,82)

What Ever Happened to Baby Jane? (1962) (212 stemmen)(3,87)

Suna no Onna (1964) (211 stemmen)(3,92)

Un Condamné à Mort S'est Échappé ou Le Vent Souffle Où Il Veut (1956) (210 stemmen)(3,97)

Pearl Jam Twenty (2011) (207 stemmen)(3,78)

Tengoku to Jigoku (1963) (206 stemmen)(4,00)

Seppuku (1962) (205 stemmen)(4,02)

Stop Making Sense (1984) (203 stemmen)(3,88)

Prinz

• 1085 messages
  • 4221 votes

Heb Ivan een duwtje in de rug gegeven.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Prinz wrote:

Heb Ivan een duwtje in de rug gegeven.

Kan me er weinig van herinneren, ben geneigd mijn stem weer weg te halen

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Anvil kreeg deze middag z'n 250ste stem.

De film komt morgen op plaats 238 in de toplijst terecht.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Ik heb even Chi Bi geholpen. Had die film in januari gezien maar nog niks achtergelaten op MM.

Fikret8

• 6170 messages
  • 4233 votes

Ivan's Childhood staat vanaf morgen (weer) in de top 250.

Prinz

• 1085 messages
  • 4221 votes

Terecht

Prinz

• 1085 messages
  • 4221 votes

Heeft er iemand nog wat alternatieve (top)lijstjes? Vooral voor de minder doorsnee film zoek ik nog inspiratie voor kijkmateriaal.

Prinz

• 1085 messages
  • 4221 votes

Ben vooral benieuwd naar hoe mensen als starbright boy en Mochizuki Rokuro en dergelijke filmfanaten bepalen wat ze de volgende avond/dag/... gaan kijken. Heb zelf soms moeite om leuke films te vinden, al is er genoeg boeiends te vinden.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Shameless plug: niet écht in die hoek, maar nog steeds alternatief en minder doorsnee. Meer Aziatisch, moderne arthouse en apart genrewerk:

Mijn top 170

En met reviews bij

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Onderhond wrote:

Shameless plug: niet écht in die hoek, maar nog steeds alternatief en minder doorsnee. Meer Aziatisch, moderne arthouse en apart genrewerk: Mijn top 170 En met reviews bij

lijstje geliked Onderhond, Avalon binnenkort maar eens kijken, heb hem al wel liggen!

Prinz

• 1085 messages
  • 4221 votes

Onderhond wrote:

Shameless plug: niet écht in die hoek, maar nog steeds alternatief en minder doorsnee. Meer Aziatisch, moderne arthouse en apart genrewerk:

Mijn top 170

En met reviews bij

Die site al uitvoerig gescreend, zéér interessant, maar hier ligt de focus me net iets té veel op hedendaagse Aziatische cinema (waar overigens niks mis mee is).

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

After the Tone (2014) voert inmiddels de Top Recent aan - met een gemiddelde waar Intouchables nog van mag dromen (Intouchables promoveert denk ik over twee weken naar de 'echte' lijst) .

Beetje jammer wel dat 9 van de 13 5* stemmen bij After the Tone van medewerkers van de film komen. Bij zo'n film die bijna niemand ziet is dat natuurlijk erg vertekenend. Maar hopelijk voelen anderen zich nu extra uitgenodigd de film die nu in de filmhuizen te zien is te gaan kijken - de ontvangst bij de filmkritiek is volgens mij ook prima geweest (overigens is er maar 1 echte 5* stem denk ik, de anderen hebben er voor de vorm ook bij andere films een paar geplaatst krijg ik het gevoel).

Als er zo weinig mensen After the Tone gaan zal de film over twee jaar misschien wel voor eeuwig de tiplijst gaan aanvoeren

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Prinz wrote:

Ben vooral benieuwd naar hoe mensen als starbright boy en Mochizuki Rokuro en dergelijke filmfanaten bepalen wat ze de volgende avond/dag/... gaan kijken. Heb zelf soms moeite om leuke films te vinden, al is er genoeg boeiends te vinden.

Ik kijk nog steeds vrijwel alles uitsluitend van DVD/BD en soms iets van TV. Er is altijd wel voorraad, tot twee jaar terug standaard zo'n 300 titels, tot (vrij recent) zo'n 10-15 titels. Op dit moment heb ik nogal wat geleend van en geruild met diverse users en ligt de kijkvoorraad rond de 40.

Daaruit bepaal ik wat ik kijk. Ik kan dus altijd wel kiezen wat voor stijl, genre of land, want de voorraad bevat meestal van alles wat (en de wensenlijst is nog zeker 500 titels lang). Hangt ook af van welke gezinsleden er thuis zijn en wat die willen zien (zoals op zaterdag Perks of Being a Wallflower) of op de achtergrond willen horen - mijn vriendin gaat tegenwoordig s avonds wel vaak boven op bed een boek lezen - 'k heb zeker teveel giallo's en blaxploitation gekeken de laatste tijd....

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik ben geen filmfanaat hoor. (Maar ik wil wel even reageren).

Ik vind het leuk om films op dvd te hebben. Niet te veel, maar toch zo dat je iedere keer genoeg keus hebt. Downloaden zou een optie kunnen zijn, maar in combinatie met de nu veel betere tv's, kijkt dat veel beter. Bovendien zijn er dan (meestal) ondertitels en de extra's geven zoals het woord al zegt wat extra's.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Als er zo weinig mensen After the Tone gaan zal de film over twee jaar misschien wel voor eeuwig de tiplijst gaan aanvoeren

Wees maar gerust dat mensen op zoek gaan naar de film als hij een lijst aanvoert. Dan zal het er vooral van afhangen of hij "beschikbaar" zal zijn op het web.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

After the Tone (2014) voert inmiddels de Top Recent aan - met een gemiddelde waar Intouchables nog van mag dromen (Intouchables promoveert denk ik over twee weken naar de 'echte' lijst) .

Beetje jammer wel dat 9 van de 13 5* stemmen bij After the Tone van medewerkers van de film komen. Bij zo'n film die bijna niemand ziet is dat natuurlijk erg vertekenend. Maar hopelijk voelen anderen zich nu extra uitgenodigd de film die nu in de filmhuizen te zien is te gaan kijken - de ontvangst bij de filmkritiek is volgens mij ook prima geweest (overigens is er maar 1 echte 5* stem denk ik, de anderen hebben er voor de vorm ook bij andere films een paar geplaatst krijg ik het gevoel).

Wel opvallend dat er idd 8 mensen zijn die de film een 5,0 geven.

Allemaal rond 11 februari aangemeld, en daarna geen activiteit meer vertoond.

Misschien een mod' tippen om eens een IP-check te doen?

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

Draait in april zowaar Apeldoorn, was toch al van plan deze te zien en nu dus helemaal. We zullen dus zien of dit een nieuw meesterwerk is, of gewoon iets geinigs. Maar er zullen inderdaad nog flink wat stemmen bij gaan komen daarvoor, daar nodigt elke topnotering tot uit.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Ik ga het gemiddelde van After the Tone ook nog wel wat naar beneden trekken.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

AGE-411 wrote:

Wel opvallend dat er idd 8 mensen zijn die de film een 5,0 geven.

Allemaal rond 11 februari aangemeld, en daarna geen activiteit meer vertoond.

Misschien een mod' tippen om eens een IP-check te doen?

Ik heb het nagetrokken en er waren inderdaad een aantal accounts gelinkt. Ik heb die stemfraude aangepakt waardoor het gemiddelde iets is omlaag is gegaan.

Overige accounts / stemmen hebben geen aanwijsbare link.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

Prinz wrote:

Ik heb een kast vol ongeziene DVD's (meer dan 400 films). En dat varieert van pakweg Tiexi Qu (2003) tot RoboCop (1987). Daar put ik uit. En elke film die ik zie leidt bij wijze van spreke weer tot drie nieuwe die ik ooit wil zien. Er is zoveel te ontdekken nog.

En ideeën doe ik overal en nergens op. In lijstjes, medegebruikers met een verwante smaak op MM, door van bepaalde regisseurs alles te willen zien, door te lezen noem maar op.

En ik kijk minder dan sommige anderen op MM hoor. 200 tot 250 films per jaar zo ongeveer.

Prinz

• 1085 messages
  • 4221 votes

starbright boy wrote:

(quote)

Ik heb een kast vol ongeziene DVD's (meer dan 400 films). En dat varieert van pakweg Tiexi Qu (2003) tot RoboCop (1987). Daar put ik uit. En elke film die ik zie leidt bij wijze van spreke weer tot drie nieuwe die ik ooit wil zien. Er is zoveel te ontdekken nog.

En ideeën doe ik overal en nergens op. In lijstjes, medegebruikers met een verwante smaak op MM, door van bepaalde regisseurs alles te willen zien, door te lezen noem maar op.

En ik kijk minder dan sommige anderen op MM hoor. 200 tot 250 films per jaar zo ongeveer.

Kwaliteit is dan ook belangrijker dan kwantiteit. Ik noemde bijvoorbeeld ook jouw naam omdat ik naast jouw mening (die ik heel vaak deel) ook jouw keuzes voor interessante films waardeer. Als je spreekt over lijstjes, kan je daar specifieke voorbeelden van geven?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

starbright boy wrote:

Bij twee jaar na de Nederlandse release in de bioscopen. Dan gaat zo'n film als het gemiddelde groot genoeg is naar de top- of tiplijst.

kappeuter wrote:

We gaan uit van de Nederlandse bioscooprelease data. Reken vervolgens 2 jaar daar bij op.

Ook al vaker bediscussieerd, maar ik gooi 'm nog eens op: Top 250 vs. Top Recent...

Twee jaar na de Nederlandse bioscoop release (die nog eens achterloopt - hoewel veel minder dan voor het pindakaas tijdperk - ) op de internationale release. Ik blijf het merkwaardig lang vinden.

Is het nog eens een overweging om met één jaar te gaan werken? Dat lijkt mij eerlijk gezegd lang genoeg om hypes te filteren, kritische massa te genereren en een redelijk reëel gemiddelde te krijgen. Titels als Intouchables en Jagten staan nog altijd in de 'recent' lijst, maar zijn respectievelijk ruim en bijna twee jaar na hun internationale release. Dat voelt voor mij echt niet als 'recent' in elk geval.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Jagten voelt door de Oscar-inzending nog steeds recent genoeg aan, Intouchables is een ander verhaal.

Veel verschil maakt dat extra jaar inderdaad niet denk ik. Het is vooral een periode dat een film een klein beetje daalt maar niet extreem. Die extreme daling komt er vooral als de film uiteindelijk in de Top250 belandt.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

@Mochizuki Rokuro

Intouchables gaat er a.s. zondag uit.

Een hype kan toch wel langer dan een jaar duren? Zeker wat betreft de meest gehypte titels.

Al maakt het mij verder niet zoveel uit waar de grens getrokken wordt, het blijft een arbitraire keuze.

Ga je naar een grens van 1 jaar, dan blijft er weinig over van de top recent en krijg je misschien films met een gemiddelde van 3,20 in de toplijst. De vraag is of je daar wat mee opschiet...

1,5 jaar zou dan misschien beter zijn.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Intouchables in de top 250...

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Volgende binnenkomsten:

20 juli 2014: The Dark Knight Rises (2012) - 3,80 (3196)

25 oktober 2014: Jagten (2012) - 4,06 (1680)

20 december 2014: Searching for Sugar Man (2012) - 3,84 (410)

17 januari 2015: Django Unchained (2012) - 4,02 (3584)

jarno1975 (moderator series)

• 10971 messages
  • 2790 votes

Hoe kan Modern Times (1936) in de toplijst recent staan?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Waarschijnlijk weer ergens in de bioscoop heruitgebracht.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.