• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.148 actors
  • 9.373.068 votes
Profile

Toplijsten (centraal topic)

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Zo'n regel voor Aziatische landen zou ook niet misstaan.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

mar007 wrote:

.nou ook geen halszaak natuurlijk

maar vind de top 250 lijst nogal saai.

Hoe bedoel je?

Jesper187 wrote:

Je hebt 't dan ook over de klassiekers met hoge waarderingen en meer dan 250 stemmen.. dat zijn dan ook alleen maar de allerallerbekendste klassieke Hollywoodfilms.

Wat dat betreft mis ik nog één en ander. Lijkt me ook wel persoonlijk wat men allerallerbekendst vindt.

Jesper187 wrote:

Zou er bij 1960 een bodemgrens zijn van 150 stemmen om in de top 250 te komen dan maken plots films als: Seppuku, Le Trou, Tengoku to Jigoku, Suna no Onna, Tystnaden etc. kans om in de top 250 te komen. Rond de jaren 70 zouden het aantal stemmen benodigd voor de top 250 dan rond de 190 liggen, dat levert dan bijv. films als A Woman under the Influence en Il Conformista op. Uit de jaren 50 zou het de volgende films opleveren: Du Rififi chez les Hommes, Un Condamné à Mort S'est Échappé ou Le Vent Souffle Où Il Veut, Die Brücke, In a Lonely Place en Umberto D. Uiteindelijk zijn het niet eens zo heel veel films die erbij zullen komen, maar het zou tenminste iets meer diversiteit geven.

Diversiteit misschien wel maar misschien ook nog meer reacties van "wat doet dat erin".

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

Dk2008 wrote:

"wat doet dat erin".

dat klinkt als gezonde nieuwsgierigheid, goed dus!

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ja, ga er nog een promolijst van maken. Daar is deze lijst al voor: http://www.moviemeter.nl/list/tip/

mar007

• 1151 messages
  • 949 votes

@dick2008

met saai bedoel ik wat bv de eerste 50 betreft alsmaar hetzelfde, ik zou liever

meer recente films erin willen zien...een frisse wind erdoor heen maar dat wordt

lastig als een film pas na twee jaar in de lijst mag.

maar ach de een wil dit de ander wil weer wat anders...

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik vind de overige lijsten het meest interessant, dan kan je bijvoorbeeld je favoriete genre of decennia bekijken, een combinatie zou nog mooier zijn bijvoorbeeld 1980 + drama. Jij zou dan de lijst top recent kunnen raadplegen. Voor elk wat wils.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Een dynamische lijst, waar de stemmen van gebruikers dit pakweg 2 jaar niet meer actief geweest zijn niet mee worden genomen.Van de huidige gebruikers is nog wel een deel dat films herziet en een nieuwe score geeft. Simpel te verklaren aan meer filmervaring en/of ouder worden. Dat kan niet bij inactieve leden.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dat heef AGE-411 ook voorgesteld vanwege het vastroesten. Dat gaat ten koste denk ik van klassiekers....en niet van de nummer 1.....kijk maar naar de stemgrafiek van bijvoorbeeld Casablanca ...

porcupine3

• 142 messages
  • 6112 votes

porcupine3 wrote:

Los van dit alles zou het misschien een idee zijn als de leiding van deze site eens bij de gebruikers zou inventariseren hoe zij denken over bepaalde dingen zoals:

- Het minimaal aantal stemmen voor opname in de top 250

- De termijn voor deelname van een film(ik vind 2 jaar te lang)

- Het al dan niet toelaten van documentaires in de lijst (nu al 5)

Er zijn duidelijk een heleboel meningen en ideeën bij diverse mensen. Waarom niet een enquete. Nu maken een stuk of 5 mensen de regels. Oke, het is hun site, maar een beetje democratie moet toch kunnen ?

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Uiteindelijk is het Jordy's site en zijn beslissing. Destijds zijn die beslissingen natuurlijk al genomen en is daar ook over documentaires en de termijn voor deelname gedacht. Ik denk niet dat dat snel veranderd, het verhogen van het minimum aantal stemmen is wel iets dat eens in de zoveel wordt aangepast.

nclo

• 1494 messages
  • 157 votes

Wat ik tevens vrij verwerpelijk vind is dat er ook een top 250 nieuw is. Begrijpelijk, want is het representatief als er een nieuwe film uit is en iedereen is er laaiend enthousiast over? Alleen, wanneer kan een film van de top 250 nieuw af? Hoe oud moet hij daarvoor zijn. Black Swan bijvoorbeeld komt al uit 2010, heeft een gemiddelde van 3,80 (een top 250 notering waardig dus) en staat wel in de nieuwe top 250 terwijl hij niet in de centrale lijst staat. Er zijn echter ook andere films uit 2010 die erin staan. Wanneer is de grens dan getrokken?

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

Bij twee jaar na de Nederlandse release in de bioscopen. Dan gaat zo'n film als het gemiddelde groot genoeg is naar de top- of tiplijst. Voor Black Swan ging 3 februari 2011 draaien dus die verdwijnt over een paar weken uit de Top Recent.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

nclo wrote:

Wat ik tevens vrij verwerpelijk vind is dat er ook een top 250 nieuw is. Begrijpelijk, want is het representatief als er een nieuwe film uit is en iedereen is er laaiend enthousiast over? Alleen, wanneer kan een film van de top 250 nieuw af? Hoe oud moet hij daarvoor zijn. Black Swan bijvoorbeeld komt al uit 2010, heeft een gemiddelde van 3,80 (een top 250 notering waardig dus) en staat wel in de nieuwe top 250 terwijl hij niet in de centrale lijst staat. Er zijn echter ook andere films uit 2010 die erin staan. Wanneer is de grens dan getrokken?

Bericht van even geleden:

AGE-411 wrote:

- Films uit de toplijst recent met meer dan 3,75 en 200 stemmen die tot december volgend jaar binnen zullen komen (indien hun huidige score bewaard blijft).

Temple Grandin (2010) (573 stemmen) (3,97) (1 Januari 2013) (Geen Bioscooprelease)

Senna (2010) (295 stemmen) (3,92) (1 Januari 2013) (Geen Bioscooprelease)

Kokuhaku (2010) (368 stemmen) (3,83) (Geen Bioscooprelease)

Foute Vrienden (2010) (327 stemmen) (3,79) (Geen Bioscooprelease)

Black Swan (2010) (3321 stemmen) (3,83) (3 februari 2013)

Incendies (2010) (675 stemmen) (3,86) (10 februari 2013)

Jodaeiye Nader az Simin (2011) (360 stemmen) (3,78) (11 augustus 2013)

Warrior (2011) (1704 stemmen) (3,96) (6 oktober 2013)

Kongen av Bastøy (2010) (411 stemmen) (3,76) (8 december 2013)

The Help (2011) (932 stemmen) (3,79) (29 december 2013)

mar007

• 1151 messages
  • 949 votes

kijk dat bedoel ik nou...staan veel films in de top 250 met een lager gemiddelde

als de lijst hierboven.

warrior een gemiddelde van 3,96 maar mag pas in oktober in de lijst,dat vind ik dus echt irritant.

terwijl een documentaire er wel in mag,we zitten hier toch op moviemeter en niet op documeter.

maar goed dit vind ik iemand anders denkt daar weer heel anders over.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

mar007 wrote:

kijk dat bedoel ik nou...staan veel films in de top 250 met een lager gemiddelde

als de lijst hierboven.

En wat is het probleem daarvan?

mar007

• 1151 messages
  • 949 votes

nou probleem?dat nou ook weer niet....

zoals ik al had aangegeven dat ik het niet begrijp waarom een film pas na 2 jaar in

de lijst mag, vaak zijn dat ook betere films met een hoger gemiddelde dan die wel in de lijst staan.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

mar007 wrote:

vaak zijn dat ook betere films met een hoger gemiddelde dan die wel in de lijst staan.

Sorry? Volgens mij is het zo, liefhebbers gaan sneller de film kijken, hierdoor hoger gemiddelde, daarna komen andere kijkers waardoor gemiddelde kan dalen (dit is niet altijd zo). Lijsten kunnen nadelig werken, veel aandacht dan kun je ook kritische tegenargumenten verwachten. Veel films hebben heel weinig stemmen, weinig aandacht maar heel hoge gemiddelden. Hier op de site is vooral veel aandacht voor recentere films, zal die lijst dan straks niet anders zijn.

Ik had eerlijk gezegd ook nooit van de nummer 1 gehoord, toch alweer uit 1994 het is pas sinds ik op de site ben dat is dus 2008 (en ja ik ben ook vastgeroest ).

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

mar007 wrote:

nou probleem?dat nou ook weer niet....

zoals ik al had aangegeven dat ik het niet begrijp waarom een film pas na 2 jaar in

de lijst mag, vaak zijn dat ook betere films met een hoger gemiddelde dan die wel in de lijst staan.

Maar dan krijg je toestanden als op IMDb, waar films binnen komen in de top 20, en na een jaar nog maar op plaats 200 staan.

Da's pas toplijstvervalsing.

mar007

• 1151 messages
  • 949 votes

ben ik niet met je eens.

in die lijst staan dus wel recente films en ik zie niet in wat daar mis mee is.

nu hebben we hier een top 250 maar recente films mogen er pas na 2 jaar in(veel te lang)

niet dat er daadwerkelijk wat gaat veranderen verder maar het is toch leuk om in een forum

topic als deze eens met elkaar van gedachten te wisselen.

ik ben er een voorstander van dat recente films eerder in de lijst worden opgenomen en

documentaires eruit (aparte lijst )tekenfilms hoeven van mij ook niet in de lijst.

maar dit is slechts mijn mening niet meer dan dat....

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

AGE-411 wrote:

Maar dan krijg je toestanden als op IMDb, waar films binnen komen in de top 20, en na een jaar nog maar op plaats 200 staan.

Da's pas toplijstvervalsing.

Dat geloof ik niet. Je hebt daar veel meer mensen die stemmen, misschien wel hele groepen tegelijk en dan kan het hard gaan. En alleen regular voters tellen mee. (Wanneer ben je dat?)

Moet je wel heel weinig films (her)kijken of weinig tijd hebben, als je niet eens één keer per (half)jaar op de site komt.

Het is net als één keer bellen anders ben je je beltegoed kwijt. Kan je zo ook doen met die lijsten, je hoeft stemmen niet te verwijderen maar op non-actief zetten is geen slecht idee.

Afijn het gebeurt toch niet.

mar007 wrote:

niet dat er daadwerkelijk wat gaat veranderen verder maar het is toch leuk om in een forum

topic als deze eens met elkaar van gedachten te wisselen.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Dick2008 wrote:

(quote)

Dat geloof ik niet. Je hebt daar veel meer mensen die stemmen, misschien wel hele groepen tegelijk en dan kan het hard gaan. En alleen regular voters tellen mee. (Wanneer ben je dat?)

Moet je wel heel weinig films (her)kijken of weinig tijd hebben, als je niet eens één keer per (half)jaar op de site komt.

Het is net als één keer bellen anders ben je je beltegoed kwijt. Kan je zo ook doen met die lijsten, je hoeft stemmen niet te verwijderen maar op non-actief zetten is geen slecht idee.

Afijn het gebeurt toch niet.

(quote)

Ee voorbeeld: Django Unchained heeft nu een score van 4,03.

Ik hoef er vast geen tekening bij te maken om te weten wat dat nog fameus zal dalen.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Geef eens een voorbeeld van een film die eerst heel hoog stond en nu een heel stuk lager. Want die film die jij gebruikt als voorbeeld, scoort hier ook goed, zie statistieken.

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

The Hobbit is heel snel van 4,??* naar 3.91* gedaald.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

- The Dark Knight begon op 4,33 (nu: 4,13)

- Inglourious Bastards kwam binnen op 4,28 ... staat nu op 3,95

- The Avengers kwam binnen op 4,08, en staat nu op 3,64.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Goed het klopt wel, alleen ik vind het geen echte toplijstvervalsing, maar eerder zoals ik al zei, eerst gaan mensen die enthousiast zijn de film zien (in de bioscoop), die zullen vrij hoog stemmen en dan volgen anderen.......hierdoor wordt het weer minder saai wat mar007 aangaf.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Dk2008 wrote:

Goed het klopt wel, alleen ik vind het geen echte toplijstvervalsing, maar eerder zoals ik al zei, eerst gaan mensen die enthousiast zijn de film zien (in de bioscoop), die zullen vrij hoog stemmen en dan volgen anderen.....

Om die 'valperiode' te overbruggen wordt de limiet op deze site op 2 jaar gehouden. Of willen we een toplijst met films als 'The Avengers' of 'The Hobbit' in de top20?

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

We hebben niks te willen, we doen gewoon wat Jordy wil.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Ik garandeer het u: Jordy wil dat ook niet!

J. Clouseau

• 976 messages
  • 1074 votes

Het valt mij op dat er een gebruiker is die zelf de gang van zaken in de Top 250 wat wil bepalen: gebruiker ssstijn geeft alle films die onderaan de lijst bengelen een 0,5. Daarnaast heeft hij ook enkel 5 gegeven aan een aantal films en nergens een bericht achtergelaten. Is dit verdacht?

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

De stemmen zijn verwijderd. Bedankt, voortaan kan je het beste via pm contact met een moderator opnemen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.