• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.148 actors
  • 9.373.069 votes
Profile

Toplijsten (centraal topic)

donkied

• 334 messages
  • 618 votes

We zien toch steeds meer buitenlandse (niet-ameriaans ) films in de top. Mogen we aannemen dat Hollywood verslapt? Ik weet het niet.

13woutie13

• 4384 messages
  • 0 votes

chevy93 wrote:

Niks mis met de film. Mooie film.

Ik dacht overigens dat die er al instond (op 183)

Dan raad ik je ten zeerste aan om het boek te lezen.

donkied

• 334 messages
  • 618 votes

OH NEE!!!

Ik zie dat V for Vendetta aan een zijden draadje hangt in de top 250 .

Dat is één van mijn favorieten

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

donkied wrote:

OH NEE!!!

Toffe film, maar echt geen hoogstandje.

Hoeft er voor mij niet in, maar kan wel mooi vulsel zijn als die er toch in staat.

donkied

• 334 messages
  • 618 votes

Tja, ik ben nogal idealistisch ingesteld en een groot voorstander van Politieke revoluties En als je dat bent dan heb je gewoon zin om met een vlag en sabel op de baricades te gaan nadat je deze film hebt gezien.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Ik heb dat ook. Maar ik denk dan eerder aan een film als "Braveheart" of "Lawrence of Arabia" Deze film heeft dat veel minder.

donkied

• 334 messages
  • 618 votes

Ja, ik zag al dat je ''Lawrence of Arabia'' in je top had staan . Echt een geweldige film. En Braveheart natuurlijk ook. Geweldig land ook. Ben er echt verliefd op

V for Vendetta echter, heeft ook een leuke sfeer vind ik. Daarnaast is V natuurlijk echt een briljant karakter naar mijn mening. De poetische held

aSMoDeuS

• 1119 messages
  • 5046 votes

Taegukgi Hwinalrimyeo in de Top 250? Waar is het oude niveau van MM gebleven!? :s

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

13woutie13 wrote:

Dan raad ik je ten zeerste aan om het boek te lezen.

Het is nou niet echt een film waarmee ik een steengoed boek associeer.

donkied wrote:

OH NEE!!!

Hij is al weken (misschien wel maanden) aan het in en uitgaan.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Jammer dat er wat denigrerend wordt gedaan over oudere klassiekers. Gone with the wind bvb staat niet in de top 250.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

En hoort er wel in!

donkied

• 334 messages
  • 618 votes

Film Pegasus wrote:

Jammer dat er wat denigrerend wordt gedaan over oudere klassiekers. Gone with the wind bvb staat niet in de top 250.

Ja, ik ben ook echt een groot fan van de klassiekers. Vind het zo jammer dat ze ondergewaardeerd worden hier. Maar ook in het algemeen hoor. Je kan ze bijna nergens kopen en er is gewoon te weinig aandacht voor.

dimi303

• 3418 messages
  • 3665 votes

Speciale reden waarom er maar enkele van de films uit 2008 uit de top recent overgebracht werden naar de top 250 op MM?

KSUS

• 80 messages
  • 204 votes

Een top 250 heeft niets met de kwaliteit van een film te maken imo.

Dat is andermans oordeel, heeft niets met je eigen smaak te maken.

Nogal logisch. Beetje naïef.

Fikret8

• 6170 messages
  • 4233 votes

aSMoDeuS wrote:

Taegukgi Hwinalrimyeo in de Top 250? Waar is het oude niveau van MM gebleven!? :s

Waarom zou die er niet in mogen? Zou het eerder vreemd vinden als een Soylent Green er in zou zitten (waar jij 5 sterren voor geeft).

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

dimi303 wrote:

Speciale reden waarom er maar enkele van de films uit 2008 uit de top recent overgebracht werden naar de top 250 op MM?

We gaan uit van de Nederlandse bioscooprelease data. Reken vervolgens 2 jaar daar bij op.

Klik bij de betreffende film op de Statistieken tab om de bioscoop releasedatum te zien.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Twee nieuwe films trouwens vanaf vandaag:

Instinct de Mort, L' (2008)

Seven Pounds (2008)

Ceeda7

• 3544 messages
  • 1381 votes

The Untouchables, Trade, Scent of a Woman, The Longest Day, Rio bravo...

Korte selectie van films die volgens mij niet in de top zouden mogen staan.

En nu Seven Pounds ook. Schrijnend.

MoFeDu

• 2946 messages
  • 0 votes

Instinct de Mort, L' is wel een fijne toevoeging voor de top 250

Wazowski

• 52 messages
  • 4220 votes

In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic:

Hallo!

Een vraagje/ suggestie (en ik heb geen idee of dit al eens eerder geopperd is):

is het wellicht wat om bij de toplijsten ook een lijst van best gewaardeerde films door de top 250 users toe te voegen? Die zou dan zijn samengesteld uit de groep users die minimaal 2000+ films heeft gezien en wellicht een wat "andere" (ik wil niet meteen zeggen "betere" maar misschien wel uitgebreidere) kijk hebben, waardoor er ook een ietwat andere lijst zou ontstaan dan bij de algemene top 250 beste films.

Zo maar een idee....

Chau!

Wazo

Edit:en ja, ik zit ook in die top 250 users :-p maar wil vooral benadrukken me niet verheven te voelen t.o.v. andere users

Sven Vermant

• 472 messages
  • 4547 votes

Ceeda7 wrote:

The Untouchables, Trade, Scent of a Woman, The Longest Day, Rio bravo...

Korte selectie van films die volgens mij niet in de top zouden mogen staan.

En nu Seven Pounds ook. Schrijnend.

Seven Pounds ! Pffff dat kan toch niet waar zijn.

donkied

• 334 messages
  • 618 votes

Heb mooie poster van ''L'instinct de Mort''. Was wel echt weg van die film. En is sowieso een veel betere toevoeging dan ''Seven Pounds''

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Zou het veel interessanter vinden om die users juist uit te sluiten. 2000+ films is gewoon belachelijk veel, die mensen sporen vast niet.

Dus wat mij betreft een top-250 op basis van de stemmen van gebruikers die minder dan 1000 films hebben gezien.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Er zijn weleens experimenten gedaan, maar in principe komt daar altijd praktisch dezelfde lijst uit met wat kleine verschillen. Maar ga er maar vanuit dat bij deze ook The Shawshank Redemption de grootste gemene deler is.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

eRCee wrote:

om die users juist uit te sluiten. 2000+ films is gewoon belachelijk veel, die mensen sporen vast niet

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

(Psst, ik maakte een grapje.)

SnakeDoc

• 4687 messages
  • 2243 votes

Ik vind het geen praktisch nut hebben om een top 250 lijst te maken voor een zogenaame 'élite club' van users met 2000+ stemmen. Vind het eigenlijk meer discriminatie

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik zie niet in waarom iemand die 2000+ films heeft gezien, een betere smaak zou hebben dan 'gewone' kijkers. Vaak is het juist andersom. Als je 2000 films hebt gezien, betekent dat natuurlijk niet dat dat goede films zijn. Wellicht is de helft daarvan juist meer categorie gedrocht te noemen.

En mijn inziens zijn er sowieso al meer dan genoeg toplijsten.

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2579 votes

Is toch ook niks meer dan een leuk feitje? Denk dat mensen die 2000+ wel een beter beeld hebben van films en van hun eigen smaak aangezien je er meer hebt gezien en meer kan vergelijken. Je kan dan wel 300 films in je hele leven hebben gezien, allemaal heel bijzonder en goed. Ook de wat mindere films horen bij je filmkennis, het moet in evenwicht zijn.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Misschien kan er een top 250 komen voor mensen die 1321 stemmen of minder hebben gestemd?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.