• 178.104 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.198 votes
Profile

Toplijsten (centraal topic)

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

eRCee wrote:

Zou het veel interessanter vinden om die users juist uit te sluiten. 2000+ films is gewoon belachelijk veel, die mensen sporen vast niet.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Elineloves wrote:

Ik zie niet in waarom iemand die 2000+ films heeft gezien, een betere smaak zou hebben dan 'gewone' kijkers

Ik denk niet dat het met smaak te maken heeft. Waarschijnlijk gaat het Wazowski om die users die maar tijdelijk op deze site zijn en met maar een klein aantal stemmen en die de lijst natuurlijk wel wat beïnvloeden.

De gemiddelde leeftijd op deze site speelt wel een grote rol. Of het nou mensen zijn met veel of weinig stemmen dat maakt toch niet uit en blijft zo'n lijst toch grotendeels hetzelfde. Dus ben het wel eens met Knisper.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Wat een slecht idee ook zeg. Juist het aantal stemmen van veel mensen neem ik niet serieus. Veel mensen die op films stemmen die ze 10 jaar geleden een keer hebben gezien. Zo kan ik ook wel duizenden stemmen extra verkrijgen

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Maar het klopt sowieso ook niet helemaal. Ik heb wel meer dan 700 (zo ongeveer mijn aantal stemmen van nu) gezien, maar ik zit nog niet zo lang op moviemeter en heb alleen op films gestemd waarop ik ook al gestemd had op andere site's. Ongeveer vanaf halverwege 2009 ofzo.

Voor die tijd heb ik ook films gezien, maar niet op gestemd omdat ik echt niet weet wat voor cijfer ik een film moet geven die ik 4 jaar geleden gezien heb. Kan best dat er zich vandaag een user aanmeld en dan bijvoorbeeld niet mee mag stemmen, terwijl hij in zijn leven best 2000+ films gezien heeft.

Kiros

• 607 messages
  • 1327 votes

rep_robert wrote:

Wat een slecht idee ook zeg. Juist het aantal stemmen van veel mensen neem ik niet serieus. Veel mensen die op films stemmen die ze 10 jaar geleden een keer hebben gezien. Zo kan ik ook wel duizenden stemmen extra verkrijgen

Dus iemand die een film voor het laatst in 2001 heeft gezien, kan geen goed waarde oordeel meer geven, want het is - in jouw visie- te lang geleden?

Blow je veel of zo?

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Kiros wrote:

(quote)

Dus iemand die een film voor het laatst in 2001 heeft gezien, kan geen goed waarde oordeel meer geven, want het is - in jouw visie- te lang geleden?

Blow je veel of zo?

Nee, nog nooit geblowd.

Maar doe maar niet alsof alle stemmen van mensen echt rechtvaardige stemmen zijn.

Daarbij stem ik zelf het liefst ook niet op een film die ik te lang geleden heb gezien. Dat kan inderdaad effect hebben op je stemgedrag. Stemmen uit nostalgie bijvoorbeeld, zonder dat je een goed oordeel over de film kan geven. Ik wijzig zelf ook vaak genoeg een stem omdat ik eigenlijk op een film heb gestemd die ik eigenlijk te lang geleden heb gezien om er een goed oordeel over te vellen.

Daarnaast moet je de gemiddelde leeftijd van de mensen op de site ook in acht nemen. Iemand van een jaar of 30 die 2000 stemmen heeft geplaatst neem ik hoe dan ook serieuzer dan iemand van 14 die 2000 stemmen heeft geplaatst.

Het is gewoon een onzinregel die niet toe te passen is. Gewoon een barslecht idee naar mijn mening.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Ik ben het met rep_robert eens hoor. Hoe kan je nou een film op waarde schatten die je 10 jaar geleden gezien hebt?

Kiros

• 607 messages
  • 1327 votes

melvddonk wrote:

Ik ben het met rep_robert eens hoor. Hoe kan je nou een film op waarde schatten die je 10 jaar geleden gezien hebt?

Na hoeveel jaar is een film dan voor een groot gedeelte uit jouw geheugen gewist? 5? 3? 1?

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Ligt natuurlijk aan de impact van een film. Maar ik vind 5 jaar wel erg lang ja om er dan nog goed over te kunnen oordelen. Ik vind herzieningen ook erg belangrijk.

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3086 votes

Hierbij nogmaals de link naar een top100 van 1000+ voters die Jordy ooit in dit topic plaatste. (kappeuter had mijn link per ongeluk verwijderd.)

Film >> Toplijsten en favorieten >> Toplijsten (centraal topic)

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Kiros wrote:

(quote)

Na hoeveel jaar is een film dan voor een groot gedeelte uit jouw geheugen gewist? 5? 3? 1?

Het is niet alleen dat ie uit mijn geheugen gewist is. Mijn filmsmaak is al alle kanten opgevlogen en ik ga steeds meer genre's waarderen. Films die ik vijf jaar geleden nog super vond vind ik nu helemaal niets meer en omgekeerd.

Wazowski

• 52 messages
  • 4220 votes

Dick2008 wrote:

(quote)

Ik denk niet dat het met smaak te maken heeft. Waarschijnlijk gaat het Wazowski om die users die maar tijdelijk op deze site zijn en met maar een klein aantal stemmen en die de lijst natuurlijk wel wat beïnvloeden.

De gemiddelde leeftijd op deze site speelt wel een grote rol. Of het nou mensen zijn met veel of weinig stemmen dat maakt toch niet uit en blijft zo'n lijst toch grotendeels hetzelfde. Dus ben het wel eens met Knisper.

Ah, hier is mijn vraag gebleven (excuus, wist niet dat ik het beter hier had moeten posten).

Inderdaad, wat Dick beschrijft, daar ging het mij om. Dus NIET dat zo'n toplijst adhv de top 250 users bedoeld zou zijn als elitefilmlijst, maar meer om te zien hoe een filmlijst er uit ziet van mensen die dusdanig veel gezien hebben dat het verder gaat dan 2011-1995 (om maar een voorbeeld te noemen). Soms lees ik wel eens "Wat, zit díe film in toplijst X?!" en dan gaat het om iets uit 2007 oid. Het zou kunnen -maar kan dit niet onderbouwen- dat dit mede komt omdat veel nieuwe users vooral op nieuwe films stemmen (en misschien ook hoger stemmen) waardoor oudere films nauwelijks aan bod komen*.

Waar uiteraard niets mis mee is, alleen vroeg ik me af of zo'n top 250 user lijst er anders uit zou zien.

Dat was het enige .

Dank voor de reacties tot zo ver.

*nu snap ik wel dat een gemiddelde niet tot stand komt aan de hand van een hoeveelheid stemmen maar het aantal sterren dat eenieder geeft, wellicht dat mijn voorstel daarom mede ook niet zo veel zou toevoegen aan wat er al is. Aan de andere kant, als je van lijstjes houdt, is het tuurlijk wel interessant

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Het is wel wat Elineloves schrijft, je hebt al genoeg toplijsten. Waarschijnlijk dat je het al weet maar je hebt ook overige lijsten op genre, jaartal, decennium en land, die geven al een wat andere kijk

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Maar het aantal stemmen van een user zegt natuurlijk niets over de stemmer of een lijst zelf. Als ik wil heb ik over 10 minuten ook 2000+ stemmen op mijn profiel staan. Ik denk vooral dat veel users die weinig actief zijn ook veel stemmen hebben geplaatst. Als ik bij de gebruikerstoplijsten rondneuzel zie ik toch een groot verschil in de lijsten met mensen die veel toevoegingen/meningen/berichten hebben geplaatst en de toplijst van het aantal stemmen dat users hebben geplaatst.

Denzz

• 533 messages
  • 590 votes

Bij Kill Bill: Vol. 2 (2004):

uit de top 250!

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Denzz wrote:

uit de top 250!

Dankzij mij

%%%%%%

• 2543 messages
  • 1234 votes

Kill Bill 2 is een prima film !.Haalt niet het uitstekende niveau van Kill Bill 1,maar staat absoluut niet misplaats in de top 250.

Dankewel AGE-411...

Ceeda7

• 3544 messages
  • 1381 votes

Niet echt een film voor de top 250 vind ik.

De 2-luik wel natuurlijk, maar daarvan is Kill Bill 1 de beste dus.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Ik kan Kill Bill 1 en 2 nog steeds niet als aparte films zien. Voor mij blijft dat gewoon één film. Als ik ze kijk, kijk ik ze ook altijd meteen na elkaar.

hannes64

• 1926 messages
  • 5243 votes

Bij Taken (2008):

Psyché et Amor wrote:

Wat doet deze film in de top 250!?

Ik ben in shock.

Dat heb ik dus met A clockwork orange.

De film heeft er geen ene moer mee te maken, alleen ...ja....hoort ie daar in thuis?

Nee.

Taken? Jazeker.

Het is maar een mening, kom op.

Ton Paulusse

• 94 messages
  • 77 votes

Kill Bill hoort absoluut in de top 250. Verder vind ik deel 2 beter dan deel 1.

Het zij nog maar eens gezegd.

donkied

• 334 messages
  • 618 votes

melvddonk wrote:

Ik kan Kill Bill 1 en 2 nog steeds niet als aparte films zien. Voor mij blijft dat gewoon één film. Als ik ze kijk, kijk ik ze ook altijd meteen na elkaar.

Dat heb ik nou ook. En dat heb ik met veel meer films zo. Zeker bij Kill Bill is het niveau van beide films ongeveer gelijk

jwpriemis

• 33 messages
  • 887 votes

kan iemand mij uitleggen, waarom The dark knight zo ontzettend hoog in de top 250 lijst staat? ok het is een vrij goede film, maar beter dan Braveheart, of in to the wild?

of ligt het gewoon aan mij?

Kiros

• 607 messages
  • 1327 votes

Nee, dat blijft voor mij ook een raadsel.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Stel dat er helemaal geen filmlijsten meer zijn op de site. Je kan stemmen, je hebt een gemiddelde en that's all, wat dan?

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Dk2008 wrote:

Stel dat er helemaal geen filmlijsten meer zijn op de site. Je kan stemmen, je hebt een gemiddelde en that's all, wat dan?

De eindeloze discussie natuurlijk.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Zolang er gemiddeldes zijn, zullen er toplijsten zijn.

Fikret8

• 6170 messages
  • 4233 votes

En zolang er toplijsten zijn, zal er altijd iemand zijn die beweert dat behalve hij of zij iedereen knettergek is omdat er een film tussen staat die haast iedereen kan waarderen behalve hij of zij. (wat eigelijk lachwekkend is, maar wel op 9 van de 10 discussies slaat)

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Al zou die natuurlijk wel een tiende lager moeten krijgen Nummer 22 vind ik wel asociaal hoog voor deze Batman film.

wihu61

• 1003 messages
  • 535 votes

Ik mis Jurassic park...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.