- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- De Oscars
De Oscars
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik vond helemaal niets bijzonder aan Wallis (95% van die performance is te danken aan de regie) en Riva zou indrukwekkender zijn geweest als ze niet in de schaduw had gestaan van Trintignant.
Dat een kind wat meer regieaanwijzingen nodig had, doet toch niets af aan haar algehele uiteindelijke prestatie? Riva doet niet onder voor Trintignant verder en dat een romantisch komedietje als SLP uiteindelijk 4 nominaties voor acteerwerk wist binnen te slepen gaat al helemaal nergens over!
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ik vond de ceremonie wel OK. Die musical nummers waren een beetje veel maar tenminste wel een leuke onderbreking van McFarlane die er echt niet thuis hoort. Hij is hilarisch in zijn eigen humor maar dat past gewoon niet bij de Oscars. Zijn bits duurde ook veel te lang en ik kan er nog steeds niet bij dat Oscar winnaars worden afgekapt bij hun speech zodat McFarlane weer grappen kan maken. Weinig spannende winnaars. Maar Jennifer Lawrence is een gift voor de wereld. Heldin van de avond.
NYSe
-
- 1749 messages
- 1611 votes
Staat het zover met de wereld dat de Academy mag worden uitgelegd dat Beste Cinematografie niet gelijk staat aan indrukwekkende CGI?
mjk87 (moderator films)
-
- 14537 messages
- 4522 votes
Of ze vallen op die felle soms kitschachtige kleuren. Dat kan ook, maar die Oscar is zeker onverdiend, helemaal als je de andere kanshebbers ziet. En The Master is dan niet eens genomineerd.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Echte knowhow wat betreft cinematografie valt er dan niet te bespeuren idd. Dramatisch. Misschien wel de meest lachwekkende oscar winst ooit.
laundromat
-
- 2434 messages
- 0 votes
Een niet zo best filmjaar inderdaad. Gelukkig is de line-up van 2013 echt killing, en heeft het de potentie het beste filmjaar sinds 1999 te worden.
En bedoel je dan vervolgens de Oscars van februari 2000?
Koen87
-
- 437 messages
- 1244 votes
Zal niet zo heel gek zijn toch? Aangezien de leden geselecteerd worden door een comité, dus dat die niet representatief (in welke zin dan ook) is niet opvallend te noemen. Wellicht niet gelang de beroepsgroep, maar daar kan ik geen uitspraak over doen.
"Tegenwoordig kent de organisatie meer dan zesduizend leden, bestaande uit professionele filmmakers. De meeste leden komen uit de Verenigde Staten, maar filmmakers van over de gehele wereld mogen lid worden. Een persoon kan enkel lid worden op uitnodiging van de Board of Governors, en moet voldoen aan enkele criteria. Zo worden personen uitgenodigd die een volgens de Board belangrijke bijdrage leveren aan de filmwereld of kwalitatief hoogstaand werk maken. Ook krijgen Oscargenomineerden meestal een uitnodiging" Bron Wikipedia
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Dit blijf ik toch een heerlijk moment vinden tijdens de afterparty:
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=WJmhsJ5T5L0[/embed]
Jack Nicholson blijft een held 
DonPeliculón
-
- 775 messages
- 980 votes
Wie had wat jullie betreft Best Cinematography moeten winnen dan? Persoonlijk heb ik ook wel genoten van Dark Shadows, maar dat was verder niet heel bijzonder dus op zich wel logisch dat die niet vaak genoemd wordt. The Master had inderdaad ook een erg sterke fotografie, alleen dat openingsshot al met die puurblauwe zee. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Mijn favoriet was toch Deakins voor Skyfall. Met McGarvey en Kaminski had ik ook wel kunnen leven. Richardson ook wel overigens. maar Miranda?
. De nominatie zelf was al bespottelijk.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Straalverbinding met Washington... Dat kan dus maar één iemand zijn he... Michelle Obama
Oké, logisch natuurlijk. Ik dacht bij Washington aan Denzel Washington 
Ter verdediging van de Oscar voor cinematografie van Life Pi, ik vind dat die film best een prestatie heeft geleverd op dat gebied. Dat je het kitsch noemt kan ik me nog voorstellen, hoewel ik dit dan onder mooie kitsch zou scharen. Je kunt er niet van houden, maar de film toont echt wel unieke beelden. De manier waarop het diepte van het water, de spiegelingen op de oppervlakte en de lucht om de boot heen gebruikt worden is vrij creatief. Op die manier wordt nog eens extra benadrukt hoe oneindig Pi's situatie is. Er wordt erg veel gebruik gemaakt van het licht van magic hour, maar dat past hier wel wat mij betreft. Het knappe is dat Life of Pi zich voor het grootste deel afspeelt op een boot en dat Lee en Miranda niettemin zelden dezelfde soort shots maken en er voor zorgen dat het fris blijft. Misschien is het te dik aangezet allemaal, maar omdat toch ook weer uniek is kan ik het goed hebben. Denk The Night of the Hunter (hoewel niet zó goed): ook zwaar overdreven belicht en gefilmd, maar daardoor juist zo bijzonder.
Mijn favoriet was Life of Pi ook niet, ik had liever Anna Karenina of Skyfall daar zien winnen, maar een echt schandaal vond ik het allerminst. Heb ik bijvoorbeeld al gezegd dat de Oscar voor het script van Argo echt niet kan? Maar goed, ik ben volgens mij één van de weinige, zo niet de enige hier die Life of Pi één van de betere films van deze Oscarcompetitie vond.
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
Er zaten echt mooie shots in Life of pi..zeker niet onverdiend die winst, ja er waren er een paar beter maar Life of pi had goed geschoten beelden was niet alleen cgi
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Probleem blijft bij een film als Life of Pi, die erg beladen is met effects, het gewoon erg twijfelachtig is om de scheidingslijn te trekken tussen cinematografie en visual effects. Veel green screen werk en 90% van de film is gedaan op de computer en niet volledig of grotendeels 'through the lens' en de award best cinematography gewoon niet waard. Maarja, je had het kunnen verwachten. Hugo won ook van Tree of Life bvb (en zo zijn er legio voorbeelden). Hoe verzin je het.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Het is natuurlijk de vraag in hoeverre CGI geen rol mag spelen in die categorie, want ook met CGI moeten er nog camerastandpunten en zo gekozen worden. Maar ik geloof niet dat de Academy daar regels over heeft.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Uiteraard. Ik spreek dan ook vooral vanuit mijn eigen definitie, al zou ik het nog wel begrijpen als de Academy CGI meeneemt, al strookt dat alleen niet met mijn visie. Wil ook niet Miranda wegzetten als een kneus die er niks van kan want dat is niet waar natuurlijk, al staat ie wel het verst af van mijn cinematografische "eisen".
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
Ik vond de 3D ook goed bij Life of Pi. Normaal erger ik me er dood aan, maar bij life op pi werkte het.
DonPeliculón
-
- 775 messages
- 980 votes
Haha, misschien wordt het volgend jaar Leo's jaar met The Great Gatsby of The Wolf of Wall Street. Al zullen ze bij de Academy ook wel smullen van Tom Hanks als Walt Disney vermoed ik zo..
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
acteercategorie voor volgend jaar zit al aardig vol,
Leo Dicaprio, Gosling, Fassbender, Hanks, Bale. zijn al 5 namen die je kunt opschrijven, en dan komen er altijd nog anderen bij.
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
hier 25 films om volgend prijzenseizoen naar uit te kijken.
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
Volgend jaar de Oscars op zondag 2 Maart
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Vrouwen, minderheden in Osc...
Quote 1 :
Quote 2 :
Welke bijdragen hebben Lopez en Tucker in vredesnaam ooit geleverd aan de filmindustrie wat rechtvaardigt dat deze mensen gaan beslissen welke film de Oscar voor beste visuele effecten of korte documentaire krijgt ? 
starbright boy (moderator films)
-
- 22413 messages
- 5077 votes
Er staat niet bij dat ze een zinnige bijdrage aan de filmindustrie moeten hebben geleverd. Alleen een bijdrage. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14537 messages
- 4522 votes
Nee, een aantoonbare bijdrage. Wat met 'aantoonbaar' wordt bedoeld, is weer een tweede.
Buiten dat, sekse en kleur tellen soms meer dan inhoudelijke kwaliteit. Tja.
-
- 22413 messages
- 5077 votes
Aantoonbare bijdragen hebben ze geleverd. Ze hebben namelijk in films geacteerd. Feitelijk heeft de catering op de set van Problem Child 3: Junior in Love ook een aantoonbare bijdrage aan de filmindustrie geleverd.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10972 messages
- 2794 votes
Aantoonbare bijdragen hebben ze geleverd. Ze hebben namelijk in films geacteerd. Feitelijk heeft de catering op de set van Problem Child 3: Junior in Love ook een aantoonbare bijdrage aan de filmindustrie geleverd.
Die hadden ze eerste gevraagd maar die konden niet. Toen hebben ze maar Lopez, Tucker en Liu gevraagd.
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Er staat niet bij dat ze een zinnige bijdrage aan de filmindustrie moeten hebben geleverd. Alleen een bijdrage.
Ik vond het al raar waarom Chris Tucker gevraagd werd, nu snap ik waarom...
Erg vreemd dat zulke acteurs bij die 276 zitten, ronduit belachelijk.
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Mensen zoals Steven Spielberg, Peter Jackson, Tom Hanks, Jack Nicholson, Clint Eastwood, Frank Darabont, Judi Dench, Michael Caine, Quentin Tarantino, Paul Verhoeven, Martin Scorcese, George Lucas, Francis Ford Coppola, James Camaron, David Fincher, Meryl Streep, Morgan Freeman en Gene Hackman zijn eerder mensen die ik bij die 276 verwacht.
Wanneer ik naar deze bovenstaande lijst kijk staan Lopez en Tucker nog geeneens in de schaduw van één van deze personen. Wat een belachelijkheid.
-
- 22413 messages
- 5077 votes
Die lui zitten er natuurlijk allemaal al lang in. Het gaat om 276 nieuwe leden.