- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- De Oscars
De Oscars
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
inderdaad, die mensen zaten er allang in.
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Want hoeveel zitten er nu al in? Ik begreep uit het bericht dat er gewoon maar 100 bijkwamen en dat het aantal op 276 moet uitkomen.
starbright boy (moderator films)
-
- 22413 messages
- 5077 votes
Volgens wiikipedia 5783 leden.
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
En dat zijn dan voornamelijk oudere mannen, dus vers bloed is altijd goed.
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Volgens wiikipedia 5783 leden.
Wauw, zoveel wist ik ook weer niet 
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
En dat zijn dan voornamelijk oudere mannen, dus vers bloed is altijd goed.
Ja, maar Tucker en Lopez lijken mij totaal overbodig. Tucker heeft bijvoorbeeld maar in 6 films gespeeld...
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
Klopt, bijvoorbeeld bizar dat Michael Fassbender er niet bijzit. Het is een goede stap, maar had beter gekund
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
En dan wel een Tucker? Waar zie je trouwens wie er wel of niet bij zit?
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
De vorige keer was in 2007 en kennelijk mag ze het nogmaals doen
Seth vind ik te gemaakt, Ellen is top (en dat zeg ik als man
) 
jarno1975 (moderator series)
-
- 10972 messages
- 2794 votes
De eerste 4 inzendingen voor de Oscars 2014 zijn bekend:
Soongava (2012) - IMDb (Nepal)
To Agori Troi to Fagito tou Pouliou (2012) (Griekenland)
A Nagy Füzet (2013) (Hongarije)
Pozitia Copilului (2013) (Roemenië)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
-
- 10972 messages
- 2794 votes
Ik zie nog wel een aantal andere grote kanshebbers hoor:
Saving Mr. Banks
American Hustle
The Wolf of Wall Street
The Monuments Men
Inside Llewyn Davis
Rush
Captain Phillips
The Butler
Nebraska
Foxcatcher
The Secret Life of Walter Mitty
Her
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
Denk dat het tussen 12 years a slave en American Hustle zal gaan, misschien wolf of wall street
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
12 years a slave of Gravity. De rest zal voor de leukigheid meedingen.
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
Gravity lijkt me meer technische awards binnen te slepen. Is niet echt een film voor de academy, mij lijkt die wel fantastisch.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik denk het wel, en technisch lijkt het me de topfavoriet.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Oscars ook weer vrij voorspelbaar qua contenders. Zal me wel gaan focussen op Best Foreign Language Film. Daar geloof ik wel op een winnaar waar ik content mee zal zijn.
narva77 (crew films)
-
- 12736 messages
- 6540 votes
Renoir is de Franse inzending voor de Oscar voor Beste Buitenlandse Film, dus niet La Vie d'Adèle.
Ik geloof dat dat met de releases in de USA te maken heeft...
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Oh, echt waar joh? Dat is even ontluisterend. Kut oscars (Spring Breakers zal ook wel volledig genegeerd worden). Dan maar hopen op Bolivia.
narva77 (crew films)
-
- 12736 messages
- 6540 votes
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ah, bedankt. Valt ook wat voor te zeggen, vooral als het Franse filmlandschap de prioriteit heeft. Bovendien heeft de Academy La Vie d'Adele harder nodig, dan La Vie d'Adele de Academy.
Montorsi
-
- 9717 messages
- 2378 votes
Apart, die film was juist zo controversieel in eigen land omdat ie door een vrouw was geregisseerd en zelfs zonder toestemming van de autoriteiten is gemaakt. En die zou dan nu zelfs ingestuurd worden?
narva77 (crew films)
-
- 12736 messages
- 6540 votes
Misschien heeft het met politiek te maken? Zou kunnen hoor.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
12 years a slave
12 years a slave
Hoewel dat tot nu toe waarschijnlijk de best ontvangen Engelstalige film van het jaar is (let wel, op basis van festivals, wat niet altijd hetzelfde valt als wanneer de film regulier vertoond wordt) en een soort van frontrunner voor de Oscars zie ik hem eigenlijk niet winnen. Kennelijk behoudt McQueen hier de stijl van zijn vorige films en die is al niet Academy-vriendelijk, maar kennelijk is het ook een niets-ontziende, harde film geworden en dat is ook niet meteen Oscarmateriaal. Ik vermoed een andere grote winnaar (niet Gravity, sinds wanneer geven de Oscars iets om sciencefiction?), maar het is nog te vroeg en te veel is nog niet gezien om er een uitspraak over te kunnen doen.
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
Het heeft ook altijd politieke redenen, Mcqueen is de eerste donkere man die een film over deze zwarte bladzijde uit de Amerikaanse geschiedenis maakt. Daarnaast heeft nog nooit een film van een donkere man best picture gewonnen en is het dus een goede kans om als academy eens te laten zien dat ze niet zo racistisch zijn als de afgelopen jaren zo leek
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2287 votes
Het heeft ook altijd politieke redenen, Mcqueen is de eerste donkere man die een film over deze zwarte bladzijde uit de Amerikaanse geschiedenis maakt. Daarnaast heeft nog nooit een film van een donkere man best picture gewonnen en is het dus een goede kans om als academy eens te laten zien dat ze niet zo racistisch zijn als de afgelopen jaren zo leek
Op welke manier leken ze de voorbije jaren racistisch?
-
- 10972 messages
- 2794 votes
Mexico stuurt de film Heli (2013) naar de Oscars.