• 178.457 movies
  • 12.237 shows
  • 34.024 seasons
  • 647.758 actors
  • 9.379.158 votes
Profile

De Oscars

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

Pieter Montana wrote:

(quote)

Op welke manier leken ze de voorbije jaren racistisch?

Viola Davis' verloor van streep, geen nominaties voor Mcqueen. Ook tegen vrouwen zijn ze niet altijd even vriendelijk.

mjk87 (moderator films)

• 14537 messages
  • 4522 votes

Dat zijn wij op MoMe dan ook, als ik zo even snel het aantal zwarte regisseurs tel in de top 250.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

cordiacovens wrote:

(quote)

Viola Davis' verloor van streep, geen nominaties voor Mcqueen. Ook tegen vrouwen zijn ze niet altijd even vriendelijk.

Je slaat door, word er een beetje eng van als je hierdoor al als racistisch betiteld wordt.

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

Het kan inderdaad als overdreven worden aangeduid, ik bedoel meer dat blanken worden voorgetrokken, wat uiteindelijk toch een vorm van racisme is

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Vind dat nogal een verwijt, vooral de laatste jaren genoeg zwarte mensen genomineerd en zelfs gewonnen. Ze zijn wel een minderheid, maar dat is logisch.

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

Hmm, ik denk dat het gewoon voornamelijk komt doordat het voornamelijk oudere blanke mannen zijn, die kennen meer blanke dan zwarte mensen en het kan heel goed zijn dat we meer over vriendjespolitiek kunnen spreken dan over racisme, maar ik vind het persoonlijk niet helemaal kloppen. Maar goed, het voorspellen blijf ik 1 van de leukste dingen vinden. Maar zulk soort dingen hou ik daarom juist in mijn achterhoofd wanneer ik bepaalde zalen voorspel

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ja, ze zijn inderdaad wel beperkt in hun gedachtegang. Vrij voorspelbare keuzes altijd.

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

Om er maar een oud Nederlands spreekwoord tegen aan te gooien. "Wat de boer niet kent, eet hij niet". Dat past vrij aardig bij the academy

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

Naomi Watts wrote:

(Spring Breakers zal ook wel volledig genegeerd worden).

Voor welke categorie zou Spring Breakers genomineerd moeten worden volgens jou?

Sowieso veel te controversieel en slecht ontvangen om een kans te maken die film. Verre van een Oscarfilm zelfs.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

rokkenjager wrote:

(quote)

Voor welke categorie zou Spring Breakers genomineerd moeten worden volgens jou?

Sowieso veel te controversieel en slecht ontvangen om een kans te maken die film. Verre van een Oscarfilm zelfs.

Mee eens. Wat mij betreft zou de film zeker een nominatie moeten krijgen voor Best Cinematography en Best Film Editing. Al mag de score ook wel genomineerd worden maar snap wel als die negeert wordt.

Het acteerwerk wordt ook nog wel onderschat maar heb er alle begrip voor dat dit geen nominatie opleverd. Al hoop ik dat de oscarnominatie voor Hudgens nog volgt met Gimme Shelter. Wel een rol wat de academy ligt, nu nog afwachten of haar prestatie echt goed is en de academy voorbij haar verleden kan kijken.

NYSe

• 1749 messages
  • 1611 votes

The One Ring wrote:

(quote)

(quote)

Hoewel dat tot nu toe waarschijnlijk de best ontvangen Engelstalige film van het jaar is (let wel, op basis van festivals, wat niet altijd hetzelfde valt als wanneer de film regulier vertoond wordt) en een soort van frontrunner voor de Oscars zie ik hem eigenlijk niet winnen. Kennelijk behoudt McQueen hier de stijl van zijn vorige films en die is al niet Academy-vriendelijk, maar kennelijk is het ook een niets-ontziende, harde film geworden en dat is ook niet meteen Oscarmateriaal.

Maar hij heeft wel de grote prijs gewonnen op TIFF, wat een publieksprijs is. Niet voor niks hebben deze mensen al wel vaker de Oscarwinnaar "voorspeld". Wat me ook een beetje doet vrezen dat 12 Years meer een publieksfilm geworden is dan Hunger en Shame.

mjk87 (moderator films)

• 14537 messages
  • 4522 votes

Heeft Ridley Scott al een Oscar, neen, wel driemaal genomineerd. Wordt eens tijd. Als The Counselor een behoorlijke film wordt, dan kan die maar zo eens winnen. Net als Scorsese voor The Departed zijn Oscar eindelijk kreeg.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

narva77 wrote:

Diezelfde site Hitflix dicht de Saoedi-Arabische film Wadjda alvast grote kansen toe om de Oscar voor buitenlandse film te gaan winnen:

Is het niet een probleempje dat de film in het land van herkomst in de bioscoop moet hebben gedraaid? Dit aangezien er in S-A geen bioscopen zijn.

In het interview met Vincent Maraval over La Vie D'Adele vind ik dan weer grappig dat hij het blijkbaar volledig onzinnig vindt dat de Oscars een cut-off datum hebben.

Vorig jaar waren mensen verbaasd dat Jagten niet was ingezonden door Denemarken (Cannes 2012, maar Deense release begin 2013), maar niemand dicht die film nu minder kansen toe in de race van dit jaar.

narva77 (crew films)

• 12736 messages
  • 6540 votes

skinny_tie wrote:

(quote)
Is het niet een probleempje dat de film in het land van herkomst in de bioscoop moet hebben gedraaid? Dit aangezien er in S-A geen bioscopen zijn.
Ik weet niet of het zo werkt. Ik weet wél dat een film is New York én in Los Angeles moet hebben gedraaid, voordat ie in aanmerking komt voor de Oscar voor Beste Buitenlandse Film. Of ze moeten deze regels inmiddels hebben gewijzigd...

Vorig jaar waren mensen verbaasd dat Jagten niet was ingezonden door Denemarken (Cannes 2012, maar Deense release begin 2013), maar niemand dicht die film nu minder kansen toe in de race van dit jaar.
Dat zou er ook mee te maken kunnen hebben hoor. Vorig jaar hebben ze dan "En Kongelig Affære" ingestuurd en die kreeg een nominatie.

Ik ging er al langer vanuit dat Jagten gewoon alsnog dit jaar wordt ingestuurd. Dat gebeurt zeer regelmatig hoor.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

Ik weet niet of het zo werkt. Ik weet wél dat een film is New York én in Los Angeles moet hebben gedraaid, voordat ie in aanmerking komt voor de Oscar voor Beste Buitenlandse Film. Of ze moeten deze regels inmiddels hebben gewijzigd...
Het is nooit de regel geweest dat een film in Amerika moet hebben gedraaid.

Ik quote even de relevante regels:

B. The picture must be advertised and exploited during its eligibility run in a manner considered normal and customary to the industry. The picture need not have been released in the United States.

C. No type of television or Internet transmission may occur at any time prior to the motion picture’s theatrical release.

Ik ging er al langer vanuit dat Jagten gewoon alsnog dit jaar wordt ingestuurd. Dat gebeurt zeer regelmatig hoor.
Wat gebeurt regelmatig? Dat films worden ingezonden in het jaar waarin ze eligible zijn? Lijkt me logisch. In ieder geval zijn zowel in dit topic als in de discussie bij Jagten eind vorig/begin dit jaar verbaasde berichten geplaatst.

DonPeliculón

• 775 messages
  • 980 votes

The One Ring wrote:

Kennelijk behoudt McQueen hier de stijl van zijn vorige films en die is al niet Academy-vriendelijk.

Heb nog niets van 'm gezien, maar wat is er Academy-onvriendelijk aan zijn stijl?

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

z'n films hebben niet echt het opbeurende gevoel waar de meeste "oscar" films op bekend staan.

Happy endings is niet iets waar McQueen om bekend staat. En dat is nou juist wat de academy gezien de historie, fijn/goed vind.

NYSe

• 1749 messages
  • 1611 votes

Nou ja, recente winnaars als No Country for Old Men en The Departed zijn ook niet echt opbeurend. Gaat er denk ik meer om dat McQueen eenvoudigweg te normafwijkend is.

De Academy nomineert zelden slechte films, maar evengoed weinig écht bijzonders: onconventionele, experimentele of controversiële titels ontbreken meer dan dat ze aanwezig zijn. Spielberg, Coens, Tarantino en Scorsese leveren allemaal kwalitatief hoogstaand werk op, maar wel binnen de conventies en mainstream. En McQueen heeft met Hunger en Shame laten zien daar vrij ver buiten te staan.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

cordiacovens wrote:

Hmm, ik denk dat het gewoon voornamelijk komt doordat het voornamelijk oudere blanke mannen zijn, die kennen meer blanke dan zwarte mensen en het kan heel goed zijn dat we meer over vriendjespolitiek kunnen spreken dan over racisme, maar ik vind het persoonlijk niet helemaal kloppen. Maar goed, het voorspellen blijf ik 1 van de leukste dingen vinden. Maar zulk soort dingen hou ik daarom juist in mijn achterhoofd wanneer ik bepaalde zalen voorspel

Heb je je ook verdiept in de voorspellingen die doorgaans voor de Oscars lopen. Ik volg het proces nu al jaren nauwkeurig en veel van je aannames stroken hier totaal niet mee. Dat van dat racistische hoor ik wel vaker over de Oscars gezegd worden, evenals vergelijkbare beschuldigingen rond seksisme, maar ik durf vrij zeker te zeggen dat dit gewoon klinkklare onzin is. Er zal vast hier en daar een racist tussen de stemmers zitten, maar tussen de duizenden stemgerechtigden zul je daar in de einduitslag waarschijnlijk weinig van merken. De winnaars zijn inderdaad zeer voorspelbaar, maar niet door ras of geslacht, maar door de buzz die vooraf ontstaat. Ieder jaar weten een aantal films een enorme aandacht naar zich toe te trekken. Die aandacht ontstaat door recensies en publieksreacties. De studio's achter de films houden dit goed in de gaten en investeren in Oscarcampagnes om de betreffende films/ acteurs/ regisseurs in de picture te houden. Uiteindelijk gaan de nominaties en prijzen naar de films die het beste buzz weten te krijgen en te behouden, waarbij een goed achtergrondverhaal vaak wel helpt (denk bij acteurs aan een comebackrol), maar waar het belangrijkste is dat een grote groep mensen de film/ acteerprestatie/ regie/ etc. erg goed vindt. Dat de Oscars zo voorspelbaar zijn heeft er mee te maken dat dit de films zijn waarover iedereen de afgelopen maanden steeds gesproken heeft. Als de aanloop naar de Oscars niet zo lang was zou het wellicht allemaal veel verrassender zijn.

De overwinning van bijvoorbeeld een Streep over Davis heeft dan ook veel met buzz te maken. Streeps performance werd rond die tijd gewoon veel meer geprezen dan die van Davis, het was een meer besproken acteerprestatie. Het achtergrondverhaal dat Streep al zo vaak achter elkaar langs de prijs heeft gegrepen droeg wellicht sterk bij aan de overwinning. Toen het gebeurde lag de overwinning van Streep allang voor de hand. Dat Davis alsnog stevige competitie bood lijkt me eerder bewijs van weinig racisme in de Academy. Waarom zou anders een zwarte vrouw zo'n lange adem hebben in de race? Waarom zou een racistische organisatie überhaupt Davis nomineren, laat staan de antiracistische film The Help? De laatste jaren, zo ongeveer vanaf 2000, zijn vrij goed geweest voor zwarte acteurs: Halle Berry, Mo'Nique, Jennifer Hudson, Octavia Spencer, Morgan Freeman, Denzel Washington, Jamie Foxx en Forest Whitaker wonnen allemaal en er zijn nog veel meer nominaties. Nee, het is geen meerderheid, maar als ik Wikipedia mag geloven is 13,6% van de Amerikanen zwart, wat ook niet bepaald een meerderheid is.

Bij regisseurs ligt het al helemaal anders. Hoeveel zwarte regisseurs zijn er überhaupt? Steve McQueen (overigens een Brit) had hier geloof ik nog iets over te zeggen rond de tijd dat hij Shame promootte. Er werd hem gevraagd of hij veel last had van racisme in zijn vak. Hij ontkende dit en toen hem daarop gevraagd werd waarom er dan zo weinig zwarten regisseerden zei McQueen dat weinig van zijn zwarte vrienden echt geïnteresseerd waren in regie en filmmaken, omdat muziek vaak meer hun verkozen kunstvorm was (wat ook wel te zien valt).

Hoe dan ook, ik denk dat de rassenkwesties rond awards en de filmindustrie niet zo simpel liggen als ze worden voorgesteld. Wat McQueen betreft, die heeft een zeer steriele, afstandelijke en kille stijl die het tegenovergestelde is van waar de Academy voor valt. Die houden toch meer van publieksfilms. Het is dus ook niet zozeer het pessimisme; als zoiets sensationeel of entertainend aangepakt wordt zoals in The Departed of No Country for Old Men is zoiets niet meteen een probleem. Het is meer een gebrek aan een handvat en de moeilijkheid van zo'n film. Dat heeft weinig met McQueens huidskleur te maken.

NYSe wrote:

Wat me ook een beetje doet vrezen dat 12 Years meer een publieksfilm geworden is dan Hunger en Shame.

Niet als ik de recensies mag geloven. Wel is het een onderwerp dat misschien meer mensen tot de verbeelding spreekt en al snel op de onderbuik inspeelt, wat wellicht de film ten goede kan komen bij het publiek en eventueel de Awards.

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

The One Ring wrote:

(quote)

Heb je je ook verdiept in de voorspellingen die doorgaans voor de Oscars lopen. Ik volg het proces nu al jaren nauwkeurig en veel van je aannames stroken hier totaal niet mee. Dat van dat racistische hoor ik wel vaker over de Oscars gezegd worden, evenals vergelijkbare beschuldigingen rond seksisme, maar ik durf vrij zeker te zeggen dat dit gewoon klinkklare onzin is. Er zal vast hier en daar een racist tussen de stemmers zitten, maar tussen de duizenden stemgerechtigden zul je daar in de einduitslag waarschijnlijk weinig van merken. De winnaars zijn inderdaad zeer voorspelbaar, maar niet door ras of geslacht, maar door de buzz die vooraf ontstaat. Ieder jaar weten een aantal films een enorme aandacht naar zich toe te trekken. Die aandacht ontstaat door recensies en publieksreacties. De studio's achter de films houden dit goed in de gaten en investeren in Oscarcampagnes om de betreffende films/ acteurs/ regisseurs in de picture te houden. Uiteindelijk gaan de nominaties en prijzen naar de films die het beste buzz weten te krijgen en te behouden, waarbij een goed achtergrondverhaal vaak wel helpt (denk bij acteurs aan een comebackrol), maar waar het belangrijkste is dat een grote groep mensen de film/ acteerprestatie/ regie/ etc. erg goed vindt. Dat de Oscars zo voorspelbaar zijn heeft er mee te maken dat dit de films zijn waarover iedereen de afgelopen maanden steeds gesproken heeft. Als de aanloop naar de Oscars niet zo lang was zou het wellicht allemaal veel verrassender zijn.

De overwinning van bijvoorbeeld een Streep over Davis heeft dan ook veel met buzz te maken. Streeps performance werd rond die tijd gewoon veel meer geprezen dan die van Davis, het was een meer besproken acteerprestatie. Het achtergrondverhaal dat Streep al zo vaak achter elkaar langs de prijs heeft gegrepen droeg wellicht sterk bij aan de overwinning. Toen het gebeurde lag de overwinning van Streep allang voor de hand. Dat Davis alsnog stevige competitie bood lijkt me eerder bewijs van weinig racisme in de Academy. Waarom zou anders een zwarte vrouw zo'n lange adem hebben in de race? Waarom zou een racistische organisatie überhaupt Davis nomineren, laat staan de antiracistische film The Help? De laatste jaren, zo ongeveer vanaf 2000, zijn vrij goed geweest voor zwarte acteurs: Halle Berry, Mo'Nique, Jennifer Hudson, Octavia Spencer, Morgan Freeman, Denzel Washington, Jamie Foxx en Forest Whitaker wonnen allemaal en er zijn nog veel meer nominaties. Nee, het is geen meerderheid, maar als ik Wikipedia mag geloven is 13,6% van de Amerikanen zwart, wat ook niet bepaald een meerderheid is.

Bij regisseurs ligt het al helemaal anders. Hoeveel zwarte regisseurs zijn er überhaupt? Steve McQueen (overigens een Brit) had hier geloof ik nog iets over te zeggen rond de tijd dat hij Shame promootte. Er werd hem gevraagd of hij veel last had van racisme in zijn vak. Hij ontkende dit en toen hem daarop gevraagd werd waarom er dan zo weinig zwarten regisseerden zei McQueen dat weinig van zijn zwarte vrienden echt geïnteresseerd waren in regie en filmmaken, omdat muziek vaak meer hun verkozen kunstvorm was (wat ook wel te zien valt).

Hoe dan ook, ik denk dat de rassenkwesties rond awards en de filmindustrie niet zo simpel liggen als ze worden voorgesteld. Wat McQueen betreft, die heeft een zeer steriele, afstandelijke en kille stijl die het tegenovergestelde is van waar de Academy voor valt. Die houden toch meer van publieksfilms. Het is dus ook niet zozeer het pessimisme; als zoiets sensationeel of entertainend aangepakt wordt zoals in The Departed of No Country for Old Men is zoiets niet meteen een probleem. Het is meer een gebrek aan een handvat en de moeilijkheid van zo'n film. Dat heeft weinig met McQueens huidskleur te maken.

(quote)

Niet als ik de recensies mag geloven. Wel is het een onderwerp dat misschien meer mensen tot de verbeelding spreekt en al snel op de onderbuik inspeelt, wat wellicht de film ten goede kan komen bij het publiek en eventueel de Awards.

Voor een groot deel heb je ook wel gelijk, maar ook ik volg de Oscars al geruime tijd en moet toch concluderen dat het vooral films zijn met een thema dat oude blanke mannen aanspreekt die prijzen winnen. En dat 'vriendjespolitiek' gewoon een rol speelt, en kanjer grootste deel van the academy is blank,man en oud dus ja logisch ook dat die mensen dan winnen. Maar ik beschouw dat dus niet als eerlijk en dus als een 'lichte' vorm van discriminatie om niet objectief genoeg ergens naar te kijken..maar er is hoop, kijk maar naar de lijst mensen die onlangs zijn toegelaten.

Het verhaal van BuZz creëren heeft zeker te maken met kwaliteit van een film, maar voor een erg groot deel is het allemaal gewoon een politiek spel. Kijk maar naar Harvey Weinsten die gewoon regelt dat mensen een award winnen. Het ligt natuurlijk wel wat genuanceerder maar daar komt het op neer. Dat is ook de reden dat Streep won, om daar maar op terug te komen. 90% van alle oscarbloggers had Viola Davis' als winnaar, maar streep won voor een performance die niet goed genoeg was. Maar ja zei is Meryl Streep en Harvey Weinsten is gewoon de oscarman. Ik besef me dit goed en accepteer het ook, maar zou het toch graag anders zien.

Film Pegasus (moderator films)

• 31154 messages
  • 5451 votes

The Broken Circle Breakdown wordt de officiële inzending van België voor de Academy Awards. Op 1 november komt de film uit in de VS. In januari zal bekend gemaakt worden welke films uiteindelijk in aanmerking komen voor de nominatie van Beste Niet-Engelstalige Film.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2287 votes

Geen idee of we hier eigenlijk kans mee maken. Ik heb zelf de film nog niet gezien, maar ik kan me wel inbeelden dat het country-element een gevoelige snaar kan raken bij de Amerikanen.

Film Pegasus (moderator films)

• 31154 messages
  • 5451 votes

De film is alvast een groot succes in Europa, maar dat is geen referentie voor Amerikaanse filmprijzen. Het zou al leuk zijn moest hij tot de genomineerden geraken.

narva77 (crew films)

• 12736 messages
  • 6540 votes

Zou leuk zijn als zowel The Broken Circle Breakdown als Borgman genomineerd zouden worden. Al dicht ik persoonlijk The Broken Circle Breakdown meer kansen toe om een nominatie te krijgen. Goede keuze van België.

narva77 (crew films)

• 12736 messages
  • 6540 votes

skinny_tie wrote:

Het is nooit de regel geweest dat een film in Amerika moet hebben gedraaid.

Oh, dat dacht ik altijd. Dan geldt dat zeker alleen voor de andere (grote) categorieën zoals Beste Film?

Wat gebeurt regelmatig? Dat films worden ingezonden in het jaar waarin ze eligible zijn? Lijkt me logisch. In ieder geval zijn zowel in dit topic als in de discussie bij Jagten eind vorig/begin dit jaar verbaasde berichten geplaatst.
Ja, dat is inderdaad logisch natuurlijk. Ik dacht alleen dat Jagten al in 2012 was uitgebracht in Denemarken, maar dat was dus niet zo. Ik dacht echt dat het te maken had met een US-release.

narva77 (crew films)

• 12736 messages
  • 6540 votes

Vreemd, zowel het Japanse Soshite Chichi ni Naru als het Indiase The Lunchbox zijn door respectievelijk Japan en India niet ingezonden voor de Oscar voor Beste Buitenlandse Film.

Japan stuurt de film Fune wo Amu in, en India de film The Good Road.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

narva77 wrote:

(quote)
Oh, dat dacht ik altijd. Dan geldt dat zeker alleen voor de andere (grote) categorieën zoals Beste Film?

Ja, de categorieën Buitenlandse Film, Documentaire en alle korte film-categorieën zijn uitzondering van die regel. De rest van de nominaties wordt wel bepaald aan de hand van films die tussen 1 januari en 31 december van een jaar in L.A. gedraaid hebben.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

2014 Oscar Predictions: Best Foreign Language Film:

Predicting This Category Is Next To Impossible, But Here's Out Best Guess For The Final 5:

1. Denmark - The Hunt, directed by Thomas Vinterberg (Danish)

2. Saudi Arabia - Wadjda, directed by Haifaa al-Mansour (Arabic)

3. Chile - Gloria, directed by Sebastian Lelio (Spanish)

4. Italy - The Great Beauty, directed by Paolo Sorrentino (Italian)

5. Canada - Gabrielle, directed by Louise Archambault (French)

Other Potential Contenders:

6. Australia - The Rocket, directed by Kim Mordaunt (Lao)

7. Belgium - The Broken Circle Breakdown, directed by Felix van Groeningen (Flemish)

8. Romania - Child's Pose, directed by Calin Peter Netzer (Romanian)

9. Hong Kong - The Grandmaster, directed by Wong Kar-wai (Cantonese, Mandarin)

10. France - Renoir, directed by Gilles Bourdos (French)

11. Brazil - Neighbouring Sounds, directed by Kleber Mendonça Filho (Portuguese, Mandarin)

12. Germany - Two Lives, directed by Georg Maas (German)

13. Czech Republic - Burning Bush, directed by Agnieszka Holland (Czech)

14. Hungary - The Notebook, directed by Janosz Szasz (Hungarian)

15. Singapore - Ilo Ilo, directed by Anthony Chen (Mandarin, Hokkien, English, Tagalog)

Heb er al stuk of tien van gezien. Van mij mag Jagten / The Hunt winnen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik hoop op Sorrentino's La Grande Bellezza. Al mag ik wel een Oscar run in gaan zetten.

mjk87 (moderator films)

• 14537 messages
  • 4522 votes

11. Brazil - Neighbouring Sounds, directed by Kleber Mendonça Filho (Portuguese, Mandarin)

Die mag van mij dan wel winnen. Maar ik heb zowaar al drie films gezien uit deze 15 gokjes. Al zal Jagten van mij mogen winnen, vooral omdat het zo haarfijn een stukje samenleving ontleedt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.