• 178.426 movies
  • 12.237 shows
  • 34.020 seasons
  • 647.758 actors
  • 9.379.088 votes
Profile

De Oscars

Malick wrote:

2014 Oscar Predictions: Best Foreign Language Film:

(quote)

Heb er al stuk of tien van gezien. Van mij mag Jagten / The Hunt winnen.

Volgens mij zijn ze Iran vergeten, op zijn minst een serieuze kanshebber op een nominatie.

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

Voorspelling voor Best Picture

Best Picture | Filmtakers

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Ben benieuwd of er dit jaar weer verrassingen komen, zo dacht ik dat Lincoln minstens 5 oscars zou winnen maar die won er slechts 2...

insaniyet

• 29 messages
  • 5 votes

Een acteur als Fassbender maakt altijd kans. Hij heeft die mediastunt niet nodig.

NYSe

• 1749 messages
  • 1611 votes

Des te meer respect voor die vent. Ik dacht altijd dat de winst van een Oscar afhing van het talent, niet van de beste campagne. Wat een politiek weer.

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

van mij ook

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Hoe kan je nou al een voorspelling maken?! Er moeten nog wel wat films uitkomen voor februari.

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

vrij simpel. veel films zijn al gezien. en films die nog niet zijn gezien kan je wel enigzins inschatten hoe die gaan vallen, dat is ook het leuke aan voorspellingen, het is een soort spel van inschattingsvermogen. en ik denk dat 70% van wat ik nu heb voorspeld ook gewoon uitkomt, tuurlijk komen er nog wat verrassingen en misschien zijn de films die nog niet gezien zijn wel niet goed genoeg zijn. Maar voor het grootste gedeelte ben k er vrij zeker van

mjk87 (moderator films)

• 14537 messages
  • 4522 votes

Ik me wel redelijk vinden in je voorspellingen cordiacovens. Voor O'Russel wordt het eens tijd om iets te winnen, en McQueen met dat onderwerp gaat natuurlijk nooit winnen, hoe goed de film ook wezen moge. Een Scorsese en de broertjes Coen hebben al eens gewonnen de afgelopen jaren. Special Effects en Cinematography voor Gravity lijken ook wel zekerheidjes. Alleen de acteercategorieën zullen een open race kunnen worden. Mag DiCaprio hem eens winnen bijvoorbeeld (die je redelijk laag hebt staan)? Overigens mag Geoffrey Rush hem winnen voor The Best Offer, nu al, maar dat even terzijde.

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

DiCaprio gun ik het ook, het is echter maar de vraag of ze een zwarte komedie zo willen belonen. Ejiofor speelt dan een veel meer academy rol, om 12 years a slave toch wat telaten winen is hij voor mij de favoriet. Het is dit jaar sowieso erg druk in de acteer categorieen

mjk87 (moderator films)

• 14537 messages
  • 4522 votes

En Whitaker in The Butler? Ook zwart, maar lekker veilig. Zou die keuze niet eerder die kant uitgaan dan, als een kleurtje al een rol zou spelen? Jij hebt beide gezien in elk geval. Het is natuulijk wel bijna dezelfde club die drie jaar terug Colin Firth nog beloonde met zo een beeldje boven Eisenberg, al was het toen geen heel sterk veld.

schram101

• 16684 messages
  • 2293 votes

Ik zie Barkhad Abdi één zin zeggen in de trailer van Captain Philips , iets als ''I am the captain now'' en dat is nou juist de reden die m een beetje doet huiveren voor de film. Dramatisch geacteerd..

Voor de rest zie ik wel aardige voorspellingen. Al verwacht ik voor The Butler ook wel een paar nominaties zoals mjk87 al zegt. En Mandela: Long Walt to Freedom mis ik eigenlijk ook. Afgaande op de trailer gaat Elba een uitstekende rol neerzetten.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2287 votes

De Belgische Oscarinzending, The Broken Circle Breakdown, opent dit weekend in de VS. Rottentomatoes geeft voorlopig toch een erg positieve balans aan (79%).

Saving Mr Banks, die getipt wordt als oscarwinnaar, krijgt ondertussen ook ontzettend goede reviews. Zou het kunnen dat Hanks zowel in de hoofd-als bijrolcategorie genomineerd wordt (Captain Phillips)? Is dat überhaupt toegestaan of ooit al eens gebeurd (Yes, I'm counting on you Oscartrivia-people)

mjk87 (moderator films)

• 14537 messages
  • 4522 votes

Pieter Montana wrote:

Is dat überhaupt toegestaan of ooit al eens gebeurd (Yes, I'm counting on you Oscartrivia-people)

List of actors nominated for two Academy Awards in the same year - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Voilá

En Beauty and the Beast was zelfs driemaal genomineerd in de categorie 'Best Song' (en uiteraard best score daarbij).

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Dus nee, het is nog nooit gebeurd dat iemand zowel Best Actor als Best Supporting Actor won

schram101

• 16684 messages
  • 2293 votes

Speelt Hanks niet in allebei de hoofdrol dan?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Is het niet al erg genoeg dat Hanks al twee oscars gewonnen heeft .

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2287 votes

Nou, zijn laatste oscar dateert alweer van 19 jaar geleden. Tijd voor een nieuw feestje dus.

Ik veronderstel dat de producers van Saving Mr Banks toch bij de Academy zullen lobbyen om Hanks als bijrol te nomineren, om eventuele overlapping met Captain Phillips te omzeilen.

schram101

• 16684 messages
  • 2293 votes

Mwoah, die voor Forrest Gump was toch wel redelijk op zijn plaats?

Maar goed, jij bent niet echt van de Oscar films denk ik, Watts

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

schram101 wrote:

Mwoah, die voor Forrest Gump was toch wel redelijk op zijn plaats?

Toegegeven, die had je inderdaad kunnen geven maar die van Philadelphia? Ik ben dan ook niet zo'n Hanks fan, dat telt ook mee.

Maar goed, jij bent niet echt van de Oscar films denk ik, Watts

Daar zit de kern van het probleem denk ik ja .

schram101

• 16684 messages
  • 2293 votes

Daar zou ik Philadelphia weer eens voor moeten zien, is net wat te lang geleden om iets over te vinden.

En tja, daar is niets mis mee toch? Maar de best performance Oscars zijn denk ik niet per se voor de typische Oscar films, al zal iemand als Franco hem bijvoorbeeld nooit winnen voor een rol in een film als in Spring Breakers.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dat wel maar zou graag wel wat meer diversiteit in de nominaties zien, je weet nu op voorhand al zo'n beetje welke (politieke) correcte rollen genomineerd gaan worden, zonder ook maar enige outside the box nominaties.

Eens wat betreftFranco, is dan ook niet zo'n acterende rol, dus het niet nomineren daarvan begrijp ik wel maar een film als SB zou niet zo snel erkenning krijgen. Vind het ontbreken voor een nominatie van Benoit Debie voor SB dan wel weer erg schrijnend, of montage (Douglas Crise).

Al heb ik mijn twijfels niet omdat SB geen nominaties krijgt maar zou toch graag een wat ruimdenkender beleid zien.

schram101

• 16684 messages
  • 2293 votes

Heb SB zelf niet gezien maar het was in jouw geval even een makkelijk voorbeeld. Anyway, wel eens wat betreft de ontbrekende diversiteit qua nominaties. Je zal hier als niet- kenner of mainstreamliefebber nooit eens een tip uit kunnen halen ofzo. Van films als bijvoorbeeld The Butler, War Horse, The Kings Speech en Lincoln weet je van te voren al dat ze genomineerd gaan worden. Waarbij ik overigens niets wil zeggen over de kwaliteit van de betreffende films.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Naomi Watts wrote:

Is het niet al erg genoeg dat Hanks al twee oscars gewonnen heeft .

Nee, het is een top acteur. Zeker die van Forrest Gump was gewoon verdiend!

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Geen Adèle in je voorspellingen? Ze maakt toch zeker meer kans dan die draak film van Watts. Momenteel gok ik haar op de 6e plaats maar ik hoop ik hoop ik hoop zo hard dat ze als bij wonder in dat laatste slot kan geraken. De (voorspelbare saaie) top 5 lijkt vast te liggen (waar er ongetwijfeld zeker 4 ervan het zullen halen) en ben ik mee eens (behalve de volgorde) maar laat ons hopen dat er daar wat verassingen gebeuren. (Brie Larson?)

1. Cate Blanchett

2. Sandra Bullock

3. Judi Dench

4. Meryl Streep

5. Emma Thompson

6. Adèle Exarchopoulos

Het lijkt onwaarschijnlijk maar ik denk dat je haar kansen wat onderschat maar het zou zo zonde zijn als ze mist. Een nominatie voor haar zou zo inspirerend en verdomd verdiend zijn. Vooral omdat de andere kanshebbers niet eens in de buurt van haar performance komen imo, maar iedereen die de film gezien heeft weet dat .

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

Voor mij heb je helemaal gelijk, lees mijn review ook maar. Maar we hebben het over de academy hier, die gaan niet snel voor buitenlandse performances. voor mij is Adele verreweg het best. ik wil haar er ook best in plaatsen, maar hoger dan plek 8 of 9 komt ze denk ik niet.

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

Misschien als ze wat criticsprijzen wint dat ze kans maakt, geldt ook voor brie larson

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.