- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- De Oscars
De Oscars
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3703 votes
Argo..toch wel vreemd dat Ben Aflleck dan niet is genomineerd voor beste regisseur. 2 redelijke verassingen (beste actrice, beste film) maar verder voorspelbaar as always.
Number23
-
- 8638 messages
- 5685 votes
Ik vond Tarantino verrassend, dacht dat de Academy gewoon ging haten.
Tja Argo, ik gun het Ben en zijn crew, maar Django was de beste film.
Daniel Day-Lewis, toch een beetje een rare vent volgens mij, I like him
Number23
-
- 8638 messages
- 5685 votes
Elke keer als ik een fragment zag van The Master, baalde ik dat ik hem nog niet heb gezien. Volgens een masterlijke film!!
Zelfde geldt voor Zero Dark Thirty
SaintOfKillers
-
- 382 messages
- 339 votes
Argo..toch wel vreemd dat Ben Aflleck dan niet is genomineerd voor beste regisseur. 2 redelijke verassingen (beste actrice, beste film) maar verder voorspelbaar as always.
Wat was er verrassend aan actrice en film? Dat waren gewoon de favorieten.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3703 votes
Qua wat de academy meestal leuk vindt, vond ik het wel opvallende keuzes. Chastain en Watts leken me ook meer hoofdrol spelers eigenlijk. En Lincoln of gezien de beste regie Life of Pi leken mij grotere kanshebbers. Maar echt wereldschokkend is het niet nee.
Onderhond
-
- 87599 messages
- 12855 votes
Brave ipv Frankenweenie
Ben ik blij dat ik elk jaar dit circus gewoon aan me voorbij laat gaan.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Weer een 3D film die de Oscar voor cinematografie wint...
Onderhond
-
- 87599 messages
- 12855 votes
Had hem ook wel zonder 3D gewonnen.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Inderdaad schandalig dat Frankenweenie niet gewonnen heeft.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Een niet verassend slot van een bijzonder matig filmjaar.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Een niet zo best filmjaar inderdaad. Gelukkig is de line-up van 2013 echt killing, en heeft het de potentie het beste filmjaar sinds 1999 te worden.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8169 votes
Wat maakt 1999 voor jou zo goed dan? Je hebt maar 5 films 4,5* of meer gegeven.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wat maakt 1999 voor jou zo goed dan? Je hebt maar 5 films 4,5* of meer gegeven.
Dat vind ik zelf behoorlijke resultaten. En nog een hoop dikke 4*. Van de 25 films toch ook twee films de volle mep uit 1999.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8169 votes
Dat snap ik, maar dan scoort een 2009 bijvoorbeeld toch veel beter bij jou? Ook 2 keer 5*, veel meer 4,5* en ook genoeg 4*.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10973 messages
- 2794 votes
@Naomi: Het is wel opvallend dat je bijna alle films in de 4, 4,5 en 5 sterren range de stem gewijzigd hebt. Ben je zo wispelturig of zijn dat allemaal aangepaste stemmen na herziening?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Nu je het zegt. Jaren heeft 1999 bekend gestaan als het meest recente beste filmjaar maar 2009 helemaal over het hoofd gezien. Dat was nu ik de films allemaal zie een geweldig jaar inderdaad (bij veel films had ik ook niet het idee dat ze uit 2009 kwamen). Bedankt voor de terechtwijzing
.
2013 heeft de potentie het beste filmjaar sinds 2009 te worden
.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8169 votes
Was niet echt een terechtwijzing, maar heb je die opmerking over 1999 al een paar keer zien plaatsen de laatste tijd, vandaar dat ik het nu maar eens aanhaalde. 
Dat 2013 maar een erg goed filmjaar mag worden inderdaad. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
@Naomi: Het is wel opvallend dat je bijna alle films in de 4, 4,5 en 5 sterren range de stem gewijzigd hebt. Ben je zo wispelturig of zijn dat allemaal aangepaste stemmen na herziening?
Beiden
. Ik herzie stemmen wel bij herziening omdat ik niet meer stemmen herzie als ik ze niet herkeken heb, geeft een niet al te representatief beeld.
Herzieningen stammen vooral voort door het aanpassen van de waarde van mijn beoordelingsschaal. Films dus wel herzien maar bij een deel was een herbeoordeling dus onvermijdelijk. Al ben ik wel erg zoekende geweest naar mijn cinema identiteit, al is die zoektocht in ieder geval met succes verlopen
.
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Neeeeeeeee!!!!!!! Weer geen John Williams! Zo ontzettend jammer 
DonPeliculón
-
- 775 messages
- 980 votes
Een niet zo best filmjaar inderdaad. Gelukkig is de line-up van 2013 echt killing, en heeft het de potentie het beste filmjaar sinds 1999 te worden.
Wat staat ons dit jaar te wachten dan qua toppers?
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
ik ben bang dat je er niet erg veel goed zal hebben John Williams
Ik heb er gewoon 11 goed!!
!!
DonPeliculón
-
- 775 messages
- 980 votes
Mooi staaltje letterlijk vertalen van Nu.nl:
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Moet op zich ook wel pijnlijk voor Williams zijn om altijd maar te moeten verliezen 
(Op 5 x na dan).
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
19 uit 24, redelijk. Had die liefde voor Django niet echt verwacht.
Verder bewijst dit dat 2012 goede films heeft afgeleverd, erg veel films winnen iets en de film die het meeste in het midden lag wint, Argo
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wat staat ons dit jaar te wachten dan qua toppers?
Spring Breakers, Post Tenebras Lux, Only God Forgives, Nymphomaniac, At Any Price, To the Wonder, Like Someone in Love (al gereleased maar nog niet gezien), Lemale Et Ha’chalal, Leones, Noche, È Stato Il Figlio, Bella Addormentata, Colt 45. Om er maar een paar te noemen. Heer-lijk!
lucdecoster
-
- 1644 messages
- 6323 votes
Brave ipv Frankenweenie
Ben ik blij dat ik elk jaar dit circus gewoon aan me voorbij laat gaan.
Ik heb Frankenweenie nog niet gezien maar Brave vond ik niet slecht maar daarvoor een oscar begrijp ik ook niet goed. De beste films krijgen blijkbaar geen oscar.
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
@naomiwatts je snapt zelf ook wel dat geen enkele titel die je noemt volgend jaar een Oscar zal winnen toch? 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Haha, nee dat gaat 'm vast niet worden. Ik denk niet dat ze opeens verstand van zaken krijgen daar
.