- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- International Film Festival Rotterdam - IFFR
International Film Festival Rotterdam - IFFR
titan
-
- 1609 messages
- 4415 votes
Ah, een mededeling dat je maximaal maar 80 euro per keer van je creditcard af kunt laten schrijven via internet. Dat hadden ze ook wel eerder even mogen vertellen.
Daar komen ze ook lekker laat mee. Vannacht rond 02:30 (toen mijn half uur bijna afgelopen was) heb ik bij een tussenstand van ongeveer 250 euro geprobeerd af te rekenen. Dit mislukte, maar ik had geen flauw idee waarom. Ik wist zeker dat ik alles goed had ingevuld. Weer zo'n voorbeeld van het amateurisme van het IFFR.
titan
-
- 1609 messages
- 4415 votes
Programma van MFEO
Woensdag 26-01
Sideways - USA
Donderdag 27-01
Detour - USA
Vrijdag 28-01
Les Revenants - Frankrijk
Zaterdag 29-01
Dead Man's Shoes - UK
Wilde Side - Frankrijk
Primer - USA
The Edukators - Duitsland
Zondag 30-01
Temporada De Patos - Mexico
You, I Love - Rusland
Kammerflimmen - Duitsland
Maandag 31-01
Goddess - Rusland
Szezon - Hongarije
Egoshooter - Duitsland
Absolut - Zwitserland
Dinsdag 01-02
Czech Dream - Tsjechië
Woensdag 02-02
Parapalos - Argentinië
Bluebird - Nederland
06/05 - Nederland
The Steel Helmet - USA
The Big Red One - USA
Donderdag 03-02
Nemmeno Il Destino - Italië
Calvaire - Belgie/Frankrijk
Undertow - USA
Vrijdag 04-02
How Arnold Won The West - UK/Frankrijk
Agnes Und Seine Bruder - Duitsland
Gezocht: Man - Nederland
Mysterious Skin - USA
Zaterdag 05-02
Vaterland-A Hunting Logbook - Tsjechië
Cronicas - Mexico/Ecuador
In My Father's Den - Nieuw Zeeland/UK
Allein - Duitsland
------
Sorry Robertje. Had telaat in de gaten dat ik nog onder jou account erop zit.
Mik
-
- 1504 messages
- 1094 votes
Gister van 0.00u tot 4.00u. vanochtend van 9.00u tot nu 18.37u.
En nog altijd heb ik geen bevestiging dat het gelukt is. Via internet gister ging het redelijk, maar na alle verhalen gelezen te hebben concludeer ik dat je enkel zekerheid krijgt door te bellen.. dat is ons (mij en Tovenaar) vandaag dus de hele dag nie gelukt!!!! ABSURD.
IFFR, het spijt ons . . .

kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Hier een foto van het dreamteam:

feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Na een pauze van een paar uur weer begonnen met bellen! En heb het vermoeden dat de site even gelukt is maar daarna is vastgelopen aangezien er een: "de pagina is helaas niet weer te geven" schermpje stond.
kos
-
- 46692 messages
- 8850 votes
.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Moeten daar inmiddels geen balkjes voor?
PatrickL
-
- 1586 messages
- 2398 votes
Lijkt me wel bevordelijk voor hun veiligheid. Waarschijnlijk zullen ze al menig bedreiging van woeste filmliefhebbers hebben ontvangen. 
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
HaHa.
Sinds wanneer staat wanprestatie in het strafrecht ? 
Basz
-
- 26 messages
- 919 votes
Vond het kaartjes kopen wel goed gaan eigenlijk. Om 7:00 stond ik in de rij, vier uur later was ik aan de beurt en zonder problemen heb ik mijn 40 kaartjes voor dit festival kunnen kopen. 
Da Jando
-
- 1383 messages
- 1063 votes
Hoe zit dat nou precies met de 'niet gelukt' Die zijn als je belt toch gelukt? Maarja, dat bellen...ik kom er nog steeds niet door. Gelukkig heeft een maat van me in ieder geval al drie kaartjes voor volgende week zondag gereserveerd, namelijk:
Nobody Knows
Tropical Malady
Les revenants
Als die 6 overige 'niet gelukt' ook daadwerkelijk niet gelukt blijken te zijn, stop ik met reserveren en koop ik terplekke wel wat kaartjes. Krijgen we misschien nog leuke verrassingen te zien.
petey
-
- 1901 messages
- 3828 votes
Dat de site de hele nacht plat lag vonden wij die vanaf 6 uur in de rij stonden eigenlijk niet zo erg, nu was er geen risico dat er iets uitverkocht was. En wat ben ik blij dat ik in Rotterdam woon (op fietsafstand van het centrum) en dus niet supervroeg of hoefde om om 6 uur in de rij te staan (naast me stond iemand die al om 2.30 onderweg was)
Ik stond om 9.20 buiten met mijn 45 kaartjes (en nog een flink aantal voor anderen), dus uiteindelijk heeft het mij maar 4 uur gekost.
Er stond vandaag weer een stuk in de krant en dat ging in op waarom de site niet werkt. Schijnt te liggen aan het feit dat ze een te kleine server hebben. Goed nieuws dan voor iedereen die het volgend jaar weer online wil proberen: de hoofdsponser in 2006 is Microsoft.
puck
-
- 399 messages
- 931 votes
Goed nieuws dan voor iedereen die het volgend jaar weer online wil proberen: de hoofdsponser in 2006 is Microsoft.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
de hoofdsponser in 2006 is Microsoft.
Niet Linux? 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Schijnt te liggen aan het feit dat ze een te kleine server hebben.
Dat weten ze dan toch al jaren?
PatrickL
-
- 1586 messages
- 2398 votes
Ik ben er net doorgekomen met bellen en dat viel niet tegen. Een paar films die als "niet gelukt" te boek stonden heb ik gewoon nog kunnen krijgen en uiteindelijk heb ik alle kaarten kunnen reserveren die ik wilde hebben. Alleen alle films stonden 3 of zelfs 6 keer geboekt vanwege haperingen op de site. Al mijn nachtelijke inspanningen tot een uur of 4:30 hebben gelukkig toch nog tot een bevredigend resultaat geleid. Dit wordt mijn programma:
Woensdag 26 januari 2005
21:00 |Pa 4| Sideways
Vrijdag 28 januari 2005
10:00 |Pa7| Illumination
Dinsdag 1 februari 2005
20:15 |Pa 3| Survive Style 5+
23:00 |Lux| Vital
Woensdag 2 februari 2005
10:15 |Pa4| Samaritan Girl
12:30 |Pa 3| Green Hat
19:30 |DJZ| Hana and Alice
22:30 |Ven 2| Crónicas
Donderdag 3 februari 2005
10:15 |Cin 5| Innocence
17:30 |Ven 2| Calvaire
20:15 |Lux| In My Father's den
23:00 |Lux| Izo
Vrijdag 4 februari 2005
10:15 |Ven 3| Bloody Spear at Mt Fuji
12:45 |Ven 3| Mad Fox
15:15 |Cin 3| Buffalo boy
17:30 |SGZ| Parapalos
20:45 |Ven 3| Fugitive from the Past
Zaterdag 5 februari 2005
10:15 |Pa 5| Onde
13:00 |Pa 3| Yugotrip
15:00 |SGZ| Vento di terra
17:30 |Cin 1| Hawaii, Oslo
20:45 |Lan 1| Spying Cam
23:15 |Pa 4| Palindromes
Bad_Religion
-
- 624 messages
- 628 votes
De tickets zijn binnen na een paar uur wachten op nummertje 614 
Donderdag 27 januari
20:00 Bin-Jip
22:45 Les Revenants
Zaterdag 29 januari
19:45 Primer
20:15 We Don't Live Here Anymore
23:00 Survive Style 5+
Zondag 30 januari
15:00 Pusher II
23:00 The Neighbor No. 13
Dinsdag 1 februari
14:45 2046
22:30 Casshern
Woensdag 2 februari
19:30 Hana and Alice
22:45 Ab-normal Beauty
Donderdag 3 februari
23:30 Vital
Vrijdag 4 februari
22:30 Izo
Zaterdag 5 februari
23:00 Howl's Moving Castle
Patvs
-
- 24 messages
- 129 votes
Zeg eens eerlijk hoelaat je #614 kreeg, en hoelaat je precies geholpen werd??
*update*
Voor Surprise 3, Howl's Moving Castle (20:00) en alle voorstellingen van Killer is het nooit mogelijk geweest om kaarten te kopen.
Surprise 3 + twee voorstellingen van Killer worden nu--> Team America: World Police
En ik kreeg zonet mailje van de organisatie:
De 20:00 Howl's Moving Castle voorstelling is inderdaad bedoeld voor onze genodigden. De 23:00 uur voorstelling is geheel voor het publiek. Aangezien we op dit moment nog niet exact weten hoeveel genodigden we kunnen verwachten is deze voorstelling voor het publiek (tijdelijk) geblokkeerd. Net als in voorgaande jaren zullen de kaarten die over zijn tijdens het festival worden vrijgegeven!
Ik was #0 in de rij. (de eerste 15 mensen, kregen geen nummer maar allemaal hun eigen kassa)
Bad_Religion
-
- 624 messages
- 628 votes
Om ongeveer 10:15 kreeg ik #614 en ik had de kaarten ongeveer 18:30
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Dan toch liever vijf uur internetten met de chat open. Het was een leuke nacht eigenlijk.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Heb uiteindelijk toch bijna m'n hele bedoelde schema bij elkaar gereserveerd. Bijkomend probleem bij mij was dat pers en gasten niet via internet konden reserveren (niet gelezen) en m'n kaartjes dus telefonisch moesten worden veranderd. Al die "niet gelukt" shit was gewoon goed gereserveerd, sommigen zelfs twee- drie- vierdubbel, maar ipv de kaartjes omzetten moest éérst alles worden gecancceled en dáána kon ik m'n films één voor één opnoemen, terwijl ondertussen m'n gecanccelede tickets even in de vrije verkoop zaten. Dit heeft me de laatste voorstellingen van Izo en Howl's gekost, maar da's gelukkig geen ramp
. De kerel die ik 1 minuut voor 9 aan de telefoon kreeg had zich trouwens vast een andere laatste beller gewenst.. kwart voor tien was ik klaar.
Maar dit junkie heeft z'n dope. Busje komt zo.
Ghola
-
- 427 messages
- 938 votes
Ik zie op dit moment alleen nog maar vraagtekens. Dit zou m'n eerste IFFR moeten worden, maar of het daadwerkelijk gaat lukken is me nog geheel niet duidelijk. Gisternacht bleek bestellen via internet onmogelijk, en ik was ook te laat voor de rijen bij de kassa. Heb besloten om vanavond een laatste poging te wagen, via de link die Gorro twee pagina's terug plaatste. Daar kon ik schijnbaar reserveren; op www.filmfestivalrotterdam.com stond echter dat het onmogelijk was.
Heb vervolgens kaarten gereserveerd voor voorstellingen waarvan ik bang was dat ze allang uitverkocht zouden zijn. Nobody Knows op zondag 30 januari en 2046 op dinsdag 1 februari bijvoorbeeld. Maar goed, ik kreeg geen foutmeldingen... behalve een e-mail waarin stond dat al mijn reserveringen mislukt waren. Hier las ik al dat iedereen die kreeg. Betekent dit dat ik gewoon kaarten heb kunnen reserveren? Of valt dat morgen bij de kassa nog maar te bezien? Ik heb overigens alle kaarten besteld met korting, maar een Tijgerpas moet ik nog kopen. Is dat een probleem?
MFEO
-
- 682 messages
- 38 votes
Op Belbios site van IFFR zie ik ook Team America: World Police erbij staan. Alleen staat die niet op IFFR site en krant.
Heb deze zo net gereserveerd. Volgens mij staat deze er net op.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Las ergens anders dat Team America in plaats van Killer komt.
Ik denk overigens dat iedereen die in de nacht van vrijdag op zaterdag heeft gereserveerd én een bevestigingsmail heeft gekregen z'n kaarten echt wel heeft hoor, ook al staat er schijnbaar volkomen willekeurig 'niet gelukt' achter.
Geen idee of het ook zo is als je vandaag nog hebt gereserveerd, maar de eerste groep heeft gewoon goede vooruitzichten. Dus (oa) Mik en tovenaar... het zijn idd idiote lamballen, maar als je gewoon maandag ofzo even belt dan kunnen zij alle tiendubbele reserveringen wissen, hebben jullie gewoon je kaarten en zijn anderen ook weer blij.
MFEO
-
- 682 messages
- 38 votes
Las ergens anders dat Team America in plaats van Killer komt.
Ik denk overigens dat iedereen die in de nacht van vrijdag op zaterdag heeft gereserveerd én een bevestigingsmail heeft gekregen z'n kaarten echt wel heeft hoor, ook al staat er schijnbaar volkomen willekeurig 'niet gelukt' achter.
Geen idee of het ook zo is als je vandaag nog hebt gereserveerd, maar de eerste groep heeft gewoon goede vooruitzichten. Dus (oa) Mik en tovenaar... het zijn idd idiote lamballen, maar als je gewoon maandag ofzo even belt dan kunnen zij alle tiendubbele reserveringen wissen, hebben jullie gewoon je kaarten en zijn anderen ook weer blij.
Als dat zo is dan heb ik vele dubbele kaarten!!! Later telefonische nog eens gereserveerd.
We gaan morgen middag kaarten ophalen.
PatrickL
-
- 1586 messages
- 2398 votes
Volgens mij heeft iedereen die vanochtend zijn kaarten via internet heeft besteld gewoon zijn reserveringen inderdaad. Ik heb bijvoorbeeld 3 pogingen gedaan om Bloody Spear at Mt Fuji te reserveren en ik kreeg 3 keer een mailtje dat het mislukt was. Toen ik een telefoniste aan de lijn kreeg bleek dat ik 5 keer een geldige reservering had staan voor de betreffende film. Dit bleek bij een aantal films het geval te zijn, zelfs bij Sideways. En ook al bleek de reservering mislukt dan kon ze na enig zoekwerk toch nog een geldige reservering vinden omdat andere mensen die ook via internet hadden besteld hun 5 en 6 dubbele bestellingen omzetten in bijvoorbeeld 1 of 2 kaarten. Kortom ik denk dat mensen als tovenaar en Mik inderdaad nog gewoon een goede kans maken om hun gereserveerde kaarten te bemachtigen.
PatrickL
-
- 1586 messages
- 2398 votes
En mensen als Ghola? 
Alle mensen die op idiote tijden al vloekend en tierend met moordneigingen jegens de ICT-staf van IFFR achter PC hebben gezeten om een aantal kaartjes te reserveren. Ik weet niet of jij ook tot die categorie behoort?