• 178.061 movies
  • 12.206 shows
  • 33.976 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.759 votes
Profile

International Film Festival Rotterdam - IFFR

D-ark

• 1755 messages
  • 420 votes

McSavah wrote:

(quote)

Wat stom, de naam Joost deed bij Stop the Pounding Heart even geen belletje rinkelen. Ik zat dus naast jou bij die film Niels en jij waren ook wel meteen foetsie, anders was ik er bij een praatje vast wel achtergekomen.

Ja erg jammer, bij mij ook niet trouwens. Pas toen niels het na de film tegen mij zag ging er een bel rinkelen, maar de volgende keer komt er wel aan denk.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

@Ik Doe Moeilijk. Heb al zoveel over Diaz laatste film gezegd tijdens het IFFR dat ik het voor nu even laat tot deze recensie. Kan me hier wel in vinden: Norte – A Verdict | The Art(s) of Slow Cinema - theartsofslowcinema.com

@Mr Thee. Bedoel het niet verkeerd maar in verband met je 'conventionele' Top 10 en Ruin omschrijven als ''arty farty'' vind ik het opmerkelijk dat je Neposlusni / The Disobedient wel kunt waarderen. Ook niet de meest makkelijke film.

Mr Thee

• 1588 messages
  • 1197 votes

@verhoeven, geen probleem ik kies mijn iffr lijst bewust zo uit. Ik heb al met al goede films gezien. Een deel ervan stond op je eerder genoemde aangekochte-filmlijst of is een safe bet na een google actie. Een paar vast goede films en een paar gokjes. In de rest van het jaar is mijn filmkijkdichtheid veel minder groot. Feit blijft: de bezoekers van dit forumtopic gaan verder dan menig iffrbezoeker qua filmkijkdichtheid, kans op een miskleun etc. Artyfarty of kunstig (etc) daar schrik ik niet persee van terug (herh) tenzij...(mss later een uitgebreider discussie bij bv ruin).

zombie

• 987 messages
  • 6099 votes

Wat betreft genre ben ik inmiddels beter op mijn plek bij het Imagine filmfestival of Camera Japan. Ik ga al ruim 15 jaar naar het IFFR en vind de programmering ieder jaar minder spannend worden. Tien jaar geleden kwam ik makkelijk tot 25 films...dit jaar met moeite tot de 10 films. In 2011 hadden ze nog een mooi programma met klassieke kung fu films, daarvoor een retrospectief van Johnnie To. Nu moest ik het doen met de zoveelste Takashi Miike, die ik uiteindelijk na matige reacties van vrienden heb laten schieten. Gelukkig was er nog de Nacht van de Wansmaak...lekker plat vermaak tussen al het Arthouse gebeuren. Ik heb overigens niets tegen Arthouse films, maar het voelt voor mij alsof het festival ieder jaar meer op 'safe' speelt. Blijkbaar zijn er ook genoeg tevreden festivalgangers...dus het is niet alleen kommer en kwel

Mijn hoogtepunt was Tian Zhu Ding (a Touch of Sin), die ik vreemd genoeg bij niemand in de lijstjes terug zie. Verder heb ik me goed vermaakt bij Rigor Mortis, R100 en Jo Nan-ja_deul (Intruders). Tegenvallers waren Gare du Nord, How to Disappear Completely en La Distancia.

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

Een jaar met heel veel heel goede films. Echt verpletterende toppers ontbraken en ik kom voor het eerst niet boven de vier, maar daar heb ik er dan ook wel heel wat van. Relatief weinig in de 2.5-3.0 hoek en duidelijk wat meer lagere scores dan vorig jaar. Ik heb er 8 van de 44 lager dan 3 gescoord.

De trend van Beavis had ik ook gespot. Sowieso veel reflectie op het leven zelf. Veel jongeren ook, maar dat is wel Rotterdam eigen. En komt ook doordat Rotterdam veel aandacht heeft voor jonge filmmakers.

Juist in een jaar dat ik weer eens meer Tigers zag was er weer eens een minder jaar. Op basis van wat ik hoorde en zag. Heb de indruk dat ik alleen de winnende Koreaanse film had moeten zien en waarschijnlijk ook The Hope Factory, maar over de andere ongeziene films weinig enthousiasme gehoord, van degelijk tot matig of slecht. Dat was vooral vorig jaar en in 2010 wel anders. Alle zes tigers die ik zag belanden in het rechterrijtje en drie ervan bungelen in de onderste regionen.

Altijd leuk is het om een regisseur terug te zien nadat een debuut opviel. Een mooi drietal waarvan ik van twee tussenliggende films miste overtroffen wat mij betreft hun debuten dik en zijn definitief regisseurs die er toe doen: Edwin, Heng Yang en Nawapol Thamrongrattanarit.

De grote namen in mijn programma waren ook op niveau. Kurosawa is wellicht over zijn top. En dat Jon Jost al jaren niks goeds meer maakt zou weleens kunnen kloppen. De nieuwe films van Reichardt en Porombuiu halen het wat mij betreft niet bij eerder werk, maar dat is wellicht bij de volgende films weer heel anders. Maar verder genoten van onder meer Jia, Eimbcke, Diaz en de betreurde German.

Zes leuke oude films gezien, maar een stak er echt bovenuit. Ik zat, ondanks de onrustige zaal, behoorlijk in de film en was blij met een van de betere kopieën van de oude films die ik zag. Fijne buitenkans.

Het zit bovenin heel dicht op elkaar (zeker de top 10), maar dit is mijn gevoel na een beetje bezinking:

1. Concrete Night 4.0*

2. Stop the Pounding Heart

3. Few of Us

4. Mary is Happy, Mary is Happy

5. A Spell to Ward off the Darkness

6. Norte, The End of History

7. Someone's Wife in the Boat of Someone Else's Husband

8. A Touch of Sin

9. How to Disappear Completely

10. Manakamana

11. Lake August

12. Hard to Be a God

13. Cherry Pie

14. Club Sandwich

15. D'ou Je Viens

16. L'inconnu de Lac

17. R100

18. Tamako in Moratorium

19. P3ND3JO5 3.5*

20. A Vida Invisel

21. Chronicle of a Disappearance

22. The Forsaken Land

23. Lars Ole 5 C.

24. Another Year

25. Something Must Break

26. Heli

27. Ruin

28. Viktoria

29. Her

30. Ping Pong Summer

31. Night Moves

32. When Evening Falls on Bucharest or Metabolism 3.0*

33. Rapado

34. Blue Eyes of Yonta

35. Edèn

36. Mein Blindes Herz

37. Concrete Clouds 2.5*

38. The Seventh Code

39. Anatomy of a Paper Clip

40. Les Apaches 2.0*

41. Mejima

42. Coming to Terms 1.5*

43. Riocorrente

44. L For Leisure 1.0* (de op een na slechtste film die ik ooit in Rotterdam zag)

Buiten mededinging: Nacht van de Wansmaak! Heerlijk dat het weer terug is.

Ik kom bij de individuele films nog er nog op terug.

Bedankt voor al het gezelschap door de dagen heen aan alle MM'ers. Ik heb weer genoten. Zoals ik al tegen Verhoeven zei: Het was op een goed moment voorbij (ik begon mij energie wat te verliezen) maar jammer dat het weer een jaar duurt (misschien toch eens Gent in de gaten houden...).

• 22403 messages
  • 5070 votes

En oh ja, nog even kijken waar mijn 5 favoriete nieuwe films staan in de publieksstand:

136, 153, 169, 161 en 24

Door nota bene Lav Diaz (combinatie toegankelijker werk, waarschijnlijk niet zoveel bezoekers en naast Diaz geintesserden ook Dostojewski adepten in de zaal denk ik) is het dit jaar nog net niet zo dramatisch als vorig jaar. Maar weer staat het lekkerste niet in de top 100.

(Zonder Diaz was het erger geweest zelfs, toen was het 131, 166, 120, 103 en 105. En het gaat nog even door want naast Diaz is halen alleen L'inconnu de Lac (87), Tamako (88), R100 (99) en het last minute nog geklommen Hard to be a God (100) net aan de top 100 van mijn vier sterren (de midlength films mochten blijkbaar niet meedoen). Van de films die ik zag vond het publiek Her, Norte en Ping Pong Summer het beste).

• 22403 messages
  • 5070 votes

In het kader van zinloze lijstjes. Wat was mijn beste IFFR ooit op basis van gemiddelde waarderingen? Ik heb me gebaseerd op de sterrenaantallen die ik nu heb staan en die wijken soms iets af van de posts in dit topic.

1. 2013 3,427

2. 2008 3,389

3. 2014 3,386

4. 2006 3,281

5. 2012 3,267

6. 2007 3,250

7. 2004 3,233

8. 2009 3,162

9. 2010 3,106

10. 2011 3,000

11. 2005 2,980

Na een dalletje een paar jaar terug ('09-'11) gaat het de laaste jaren dus uitstekend. Vorig jaar was gevoelsmatig ook mijn favoriete jaar en dat blijkt dus ook uit de cijfers.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

De publieksscores in EYE gisteren waren nog lager dan op het IFFR... Er zat bij la distancia ook een groep constant pratende mensen achter me die zo te horen de instelling hadden gezellig een cultureel verantwoorde "dag van de wansmaak" te doen met zijn allen....

Vind het echt een hEEl goed idee van EYE... Maar ik blijf mijn dwarse films wel op het festival zelf zoeken denk ik...

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

7 films mee kunnen pikken (nou ja, 6 en 3 kwart). Volgend jaar toch maar weer compleet meedraaien (indien mogelijk).

Opvallend dat het oudere werk het beste scoort, waarbij 2 films van Malmros het beste scoren. Verkeerde keuzes gemaakt blijkbaar w.b. de modernere cinema (komt ook door tijdsplanning)

1. Tree of Knowledge - 4,5*

2. Arhus by Night - 3,5*

3. La Nuit / Al-Lail - 3,5*

4. Profezia - L'Africa di Pasolini - 3*

5. Kamera Obskura - 2,5*

6. Periscopio - 2*

7. Oilfileds Mines Hurricanes - 1* (en dan ben ik nog aardig, pretentieus gedrocht, weggelopen na anderhalf uur)

mvhemmen

• 81 messages
  • 1382 votes

Heel goed festival gehad, elke dag geweest en hoop goeie films gezien. Idd jammer dat we weer een jaar moeten wachten maar negen volle dagen was ook wel echt genoeg...

Zombie staat bij mij op 1 maar heel objectief ben ik bij deze niet (net als de meeste stemmers in zaal) al was het ook wel echt een hele goede documentaire. Toch heel cool dat ie op 2 is geëindigd en een hoop media-aandacht heeft gekregen.

Heb ook niet echt uitschieters naar boven maar toch een hoop fijne films gezien en negen dagen niks anders gedaan dan films gekeken...

1. Zombie 4,5*

2. Han Gong-Ju 4*

3. R100 4*

4. Cherry Pie 4*

5. Heli 4*

6. Of Horses and Men 4*

7. Stop the Pounding Heart 3,5*

8. Concrete Nights 3,5*

9. How to Disappear Completely 3,5*

10. Vergiss Mein Ich 3,5*

11. Starred Up 3,5*

12. Mole Song 3,5*

13. La Cueva 3,5*

14. Few of Us 3,5*

15. Mary is Happy, Mary is Happy 3,5*

16. Tamako in Moratorium 3,5*

17. Facing the Truth 3*

18. Spies & Glistrup 3*

19. The Sacrament 3*

20. Mein Blindes Herz 3*

21. L'escale 3*

22. The Amazing Catfish 3*

23. See No Evil 3*

24. Afscheid van de Maan 3*

26. Ping Pong Summer 2,5*

25. Seventh Code 2,5*

27. Concrete Clouds 2*

28. Canopy 2*

29. Darkness by Day 2*

30. The Disobedient 2*

31. Creator of the Jungle 2* (niet op MM)

32. Remote Control 2*

33. Im not Home 1,5* (niet op MM)

34. Intruders 1,5*

35. A House in Berlin 1*

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Mooi festival achter de rug. 29 films. Een persoonlijk record. Moet zeggen dat ik de laatste dag toch met enige moeite ben doorgekomen.

Hier de lijst:

Oktober November 3*

Big Bad Wolves 3,5*

Obvious Child 4*

Heli 4*

Intruders 3,5*

Supernatural 1*

From Tehran to Heaven 3*

La Distancia 3*

Até ver a luz 3,5*

Mein blindes Herz 3,5*

Ping Pong Summer 3*

R100 4*

Mejima 1,5*

Finsterworld 3*

Eastern Boys 4,5*

On the Edge 3*

Pelo malo 4*

The Great Passage 4*

Vergiss mein Ich 3,5*

Exhibition 2,5*

Cherry Pie 4*

A House in Berlin 1*

Mancanza-Inferno 1*

Sorrow and Joy 4*

Love Steaks 4*

Fantail 3,5*

Afscheid van de maan 3*

Nebraska 3,5*

Helium 3*

Heel veel mooie films gezien, met maar een heel klein aantal echte missers. Een paar van deze films staan nog niet op de site, dus kan ik helaas nog niet op stemmen.

Had nog een 30e ingepland, maar dat was de laatste dag om 21.45, en heb ik doordat ik toch wel wat ziek was geworden aan mij voorbij laten gaan.

Tonke

• 134 messages
  • 1982 votes

Ondanks dat het programma geen absolute must-sees bevatte (zoals potentially bijv. Under the Skin) was dit voor mij als geheel het beste IFFR tot nu toe. Ik heb me erbij neergelegd dat ik een iets minder avontuurlijke smaak heb dan andere users, wat erin heeft geresulteerd dat ik geen complete disasters zoals White Epilepsy en Taboor meer heb hoeven meemaken dit jaar. Leukste filmervaring vond ik Of Horses and Men; tegenvallers waren On the Edge (de jaren hiervoor waren Scandinavische misdaadfilms altijd wel een succes met Black's Game en Nordvest), Spies & Glistrup en Big Bad Wolves. Ik weet nu al dat ik volgend jaar WEER "toevallig" vrij ben tijdens het IFFR dus dat is mooi. Ik heb ook nog drie films meegepikt in Groningen, maar dat mist echt compleet de Rotterdamse festival sfeer vond ik. Maar dat had ik eigenlijk ook wel verwacht.

Ik had graag nog How To Disappear Completely en Enemy gezien, maar dat is helaas niet gelukt.

4*

1. Starred Up

2. Her

3. Of Horses and Men

3,5*

4. Only Lovers Left Alive

5. Love Steaks

6. Vi Är Bäst

3*

7. Ping Pong Summer

8. Obvious Child

2,5*

9. Blutgletscher

10. Big Bad Wolves

11. Rhymes For Young Ghouls

2*

12. Trespassing Bergman

13. On the Edge

14. Jalousie, la

15. Spies & Glistrup

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Ik zal het wel niet snappen hoor, maar wat is er leuk aan meerdere dagen achter elkaar zes films per dag kijken? Na twee films (of eentje zelfs) zit je toch al aan je maximum lijkt me? Ik vind het zelfs redelijk ziek als ik eerlijk ben.

Afgelopen september ben ik naar het Filmfestival in Oostende geweest en daar pikte ik één film per dag mee. (Als ik alleen was heengegaan had ik er misschien twee per dag gekeken.)

Mr Thee

• 1588 messages
  • 1197 votes

Haha "redelijk ziek"...

Mijn ervaring is dat 1, 2 of 3 goed te doen is een paar dagen achter elkaar.

4 of 5 is erg zwaar, dus ga ik in twee weken 2 dagen naar 4 films per dag.

Nb. Welhaast nutteloos... edoch... aanvulling van eerdere lijstje, ik was twee vergeten: casa grande 3,5 en a touch of sin 4 (dec tijgerfriend preview)....dat maakt 25.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

4 per dag is makkelijk te doen en mijn gemiddelde dit festival. Ook had ik drie dagen met 5 films per dag. Als het goede mooie films zijn is het allemaal prima toch? In de tussen pauze even de stad in wandelen en dan naar de volgende.

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

tJa.. 3/4 films op een dag die pak 'm beet van 9.45 tot 23.30uur duurt.. en gezellig.

Vanwege werk konden we dat helaas alleen zaterdag doen dus ikzelf heb maar 11 films gezien. Maar ze voldeden aan m'n verwachtingen vooraf dus allemaal (ruim) voldoende en één uitblinker, heb een erg relaxte film(avond)week achter de rug, .

1 How to Disappear Completely 4*

2 Matar a un Hombre 3,5*

3 Caníbal 3,5*

4 La Cueva 3,5*

5 Big Bad Wolves 3,5*

6 The Other Side of the Heart Is White 3,5*

7 The Sacrament 3,5*

8 Feel My Love 3,5*

9 Jo Nan-ja-deul 3,0*

10 Rigor Mortis 3,0*:

11 Die Frau hinter der Wand 2,5*

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

The One Ring wrote:

Tres D moet nog toegevoegd worden op MovieMeter; is dat überhaupt mogelijk als er nog geen IMDb-link is? Bij de andere twee films inmiddels een recensie geplaatst.

Tres D is inmiddels aan Moviemeter toegevoegd: Tres D

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Hadden jullie dit behoorlijk negatieve stuk al gelezen?

How Many Bad Movies Does It Take to Ruin a Film Festival? This Year's Rotterdam Has the Answer | Filmmakers, Film Industry, Film Festivals, Awards & Movie Reviews | Indiewire

Het is deels een combinatie van teveel Filmfestivals en programmeurs die met (pre)pensioen moeten gaan. En die constante druk om nieuw talent te vinden ...

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

gelezen inderdaad. Ik weet niet precies wat hij allemaal gezien heeft op het IFFR en wat zijn smaak precies is, maar ik kreeg de indruk dat zijn focus ligt op de wereldpremières en dus ook de tijgercompetitie.... en ja, als je alle films die al in Locarno en Rome in première gingen overslaat op het IFFR, dan valt het festival in vergelijking wel tegen. Dat het IFFR zich dan teveel op 'plot loze' films zou focussen is opzich weer een rare kritiek. Het kan je smaak niet zijn, maar het IFFR bouwt hiermee dus juist wél een eigen gezicht en niché op... Was het verder wel eens dat de eerste twee jaar Wolfson de meest matige in mijn herinnering waren... voor mij was het dit jaar verder gewoon meer dan geslaagd!

Heb gisteren de laatste hand gelegd aan mijn eigen verslagje (vier Word-pagina's, dus laten we het een verslag noemen)... hoop het nog ergens te kunnen plaatsen, maar als dat niet lukt dan zorg ik dat de info uiteindelijk nog wel hier bij de juiste films terecht komt...

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

ben overigens wel benieuwd hoe het IFFR programma eruit zou zien als Zuilhof daar een keertje weg gaat... een welkom experiment welicht?

• 22403 messages
  • 5070 votes

Ach ja Zuilhof. Ik had het er al met Verhoeven over dat wij 'm wel een baan gunden als directeur van het nog op te richten Siberisch Film Festival. Dit jaar zag ik 'm bij Jon Josts Coming To Terms. Hij zat een zaal van een man of 12 te vertellen dat ondanks dat het zo leeg was wij degenen waren die gelijk hadden. Vervolgens kregen we een slap stuk huisvlijt van een regisseur op zijn retour.

Heb de indruk dat de Tigers beter zijn onder Wolfson dan onder Den Hamer trouwens. Vooral ook veel gevarieerder.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

het blijft ook wel wisselend...

de betere films lijken vaak niet te winnen

en waarom zat bijvoorbeeld Cherry Pie niét in de competitie?

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

... misschien omdat die al op Locarno draaide... mmmh, heb denk ik mijn eigen vraag beantwoord...

• 22403 messages
  • 5070 votes

Ik ga nog eens een tigerlijstje maken en de gemiddelden uitrekenen. Van alles wat ik zag en van de winnaars die ik zag. Maar er heeft inderdaad genoeg matigs gewonnen in de loop der jaren.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Die vraag stelde ik bij Cherry Pie ook. Locarno is Zwitserland dus een premiere daar is niet gek. Maar er draaien ook vaak genoeg Tigers die in Pusan te zien zijn en daar soms ook iets winnen. Dus dan moet het komen omdat Locarno ook in Europa ligt en niet in Azië...

Verder zijn Zuilhof en Tamsma wel remmen op de kwaliteit denk ik. Zo lang zij hun helden programmeren en er elk jaar een verwaarloosbare nieuwe Khavn te zien zal zijn komen er dus niet die andere Filippijnse films. In hoeverre Rada Sesic ook zo prominent is, weet ik niet. Zij lijkt nog wel redelijk scherp te zijn in haar keuze. De andere programmeurs heb ik niet zo'n beeld van.

De directeur programmeert de competitie volgens mij. Daarin heeft Woolfsson een sterkere keuze dan Den Hamer - denk ik ook. Maar ik denk dat met filmkennis Field en Den Hamer de rest van het festival ook beter in hun grip hadden en nu de Zuilhofs, Tamsma's etc te veel hun gang kunnen gaan.

Mr Thee

• 1588 messages
  • 1197 votes

De auter van het stuk op indiewire ken ik verder niet. Ik kan me voorstellen dat Verhoeven, Beavis (etc) er meer zicht op heeft.

Een samenvatting/ vertaling/ enkele frasen.

De auteur spreekt moemt het IFFR een "overstuffed behemoth": een zwaarbelaste nijlpaard. Een over "It's a vast feast, to be sure, but one where it’s all too easy to end up with a plate full of unpalatable or inedible fare"; vrij vertaald: een groot aanbod (een groot vol bord) maar de meeste films zijn niet te doen. Verder noemt hij in één van stukken Wolfsen meer een zakenman dan een filmfanaat en Dominicus een aardige vent, maar (vrij vertaald) "met onsympathieke mensen kom je vaak tot een beter programma".

Mijn indruk is dat hij de variatie en de experimenten van het IFFR maar niks vindt. Leest iemand ergens of hij wel een uitweg ziet, verbeteringen aandraagt?

• 22403 messages
  • 5070 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Die vraag stelde ik bij Cherry Pie ook. Locarno is Zwitserland dus een premiere daar is niet gek. Maar er draaien ook vaak genoeg Tigers die in Pusan te zien zijn en daar soms ook iets winnen. Dus dan moet het komen omdat Locarno ook in Europa ligt en niet in Azië...

Maar Something Must Break was een paar dagen voor het IFFR op een filmfestival in Göteborg te zien geweest. Da's wel geen Locarno qua naam, maar toch. Daar zijn ze dus ook niet consequent in.

Was Cherry Pie een internationale premiere eigenlijk? Of is Locarno te belangrijk?

En Pusan is bijna hofleverancier voor de Tigercompetitie. Volgens mij gaat er geen jaar voorbij zonder Pusanwinnaar tussen de Tigers.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Films / Documentaires die al (veel) eerder in Europa in première zijn gegaan maken geen kans tot Tiger Competitie. Maar alles daarbuiten wel. Dus titels die gezien zijn op Aziatische of Latijns-Amerikaanse Filmfestivals maken nog volop kans. En uiteraard ieder jaar minimaal één HBF-titel. Dit jaar dus het Thaise Concrete Clouds. Dus geen Cherry Pie. En ook geen Leones een jaar eerder.

En veel van de wereldpremières zijn niet gezien. Of slechts een paar minuten. Dat wordt nog wel eens vergeten hier. Dat is ook de reden dat een adviseur of de programmeur zelf aanwezig blijft bij de film. Hij ziet de film dan ook pas. Lees ook even het stuk van Adrian Martin door uit de Filmkrant. Filmfestivals kennen veel geheimen: De Filmkrant :: World Wide Angle (NL)

Wat betreft Zuilhof zijn we er met zijn allen wel uit. De grootste onzin wat ik dit jaar vernam was dat hij Drift van Belgisch debutant Benny Vandendriessche heel slecht vond. Nou, als je dat zegt dan is voor mij gewoon definitief over ...

Want to know more about the people behind the festival programme? What are their backgrounds, special interests and expertises? Find out below:

Programmers - International Film Festival Rotterdam - filmfestivalrotterdam.com

Vind Inge de Leeuw wel altijd fijn programmeren. Onder andere dit jaar verantwoordelijk voor Joanna Hogg. Dan heb je wel 'ballen' hoor. En Janneke Langelaan die bij het Hubert Bals Fonds zit heeft een voortreffelijke smaak. Die weet als geen ander talenten te spotten. Vorig jaar was het de ene rake titel na de andere. En stelt ook erg fijne, intelligente vragen naderhand.

Het is trouwens een illusie dat de Tiger Competitie door alleen maar de directeur wordt samengesteld. Denk dat Zuilhof en Tamsma daar ook een hele belangrijke soeplepel in hebben. Met Tamsma heb ik trouwens minder problemen dan Mochizuki Rokuro omdat ik me geregeld kan vinden in zijn keuzes. Bijvoorbeeld dit jaar Na Pian Hu Shui / Lake August (Heng Yang) en het jaar ervoor Carne de perro / Dog Flesh (Fernando Guzzoni). Die laatste heeft die toen in zijn eentje staan te verdedigen bij een Q&A omdat de regisseur niet kwam opdagen. Hij heeft voor mij nog genoeg credits. En ik hou wel van zijn stuntelige gedrag tijdens Q&A's. Altijd in de knoei met de microfoon en komt vrijwel nooit uit zijn Engels woorden.

Voor de rest wel eens met de auteur van het artikel dat 2010 een rampzalig jaar was. Ben toen ook een aantal keer uit een film / documentaire gelopen. Wat ik vrijwel nooit doe. Slaap er nog steeds slecht van.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

starbright boy wrote:

Was Cherry Pie een internationale premiere eigenlijk? Of is Locarno te belangrijk?

Volgens de site wel: Cherry Pie - International Film Festival Rotterdam - filmfestivalrotterdam.com

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Malick wrote:

Het is trouwens een illusie dat de Tiger Competitie door alleen maar de directeur wordt samengesteld. Denk dat Zuilhof en Tamsma daar ook een hele belangrijke soeplepel in hebben.

Tamsma was verantwoordelijk voor Riocorrente

Ik zeg ook niet dat ALLEEN de directeur verantwoordelijk is, maar hij bepaalt wel de keuze - dat de programmeurs voordragen à la.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.