• 178.038 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.633 votes
Profile

International Film Festival Rotterdam - IFFR

Fikret8

• 6170 messages
  • 4233 votes

starbright boy wrote:

maar L for Leisure is nog erger. Een van de slechtste films die ik in 11 jaar filmfestival zag.

Slechter dan Ayashiki Bungô Kaidan (2010) ? Dat was een paar jaar terug nog eens een dieptepunt.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Hehe, dat was ook niet veel inderdaad, en ik had toen ook nog eens last van een lens die niet meer goed zat. Zitten altijd wel ook een hoop slechte films tussen natuurlijk.

Mr Thee

• 1588 messages
  • 1197 votes

Ik vond Rigor Mortis erg tegenvallen. Staat momenteel enkele plaatsjes hoger dan A Touch of Skin in de publieksscore. Zo zie je hoe vertekend een gemiddelde kan zijn. Tameka's Moratorium was slaapverwekkend saai en niet echt komisch. Riocorrente heb ik maar omgeboekt: ga nu naar Ruin. Riocorrente zou een verhaal zijn waarin de clou wordt aangekondigd maar niet komt.

Gelukkig ook genoeg goeds gezien

- A Touch of Skin

- Suzanne

- Finsterworld

- Die Frau hinter der Wand

- Big Bad Wolves

- Ping Pong Summer

Redelijk

- Canibal

- Viktoria

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

L for Leisure ook bijna onderdaan in de publieksprijs. Ik maak me alvast op voor een heerlijk middagje non-cinema.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ben op 2/3 van mijn festival. Nu 4 dagen werken en dan vrijdag en zaterdag nog twee dagen film kijken. Zeer veel MoMe users tegengekomen in die vier dagen. Vandaag The One Ring nog gesproken en Soom in het voorbijgaan gezien (en blijkbaar ook tweemaal in de zaal) en samenscholingen tot acht users aan toe waren de afgelopen dagen geen uitzondering.

De 5 hoogtepunten:

- Mary Is Happy, Mary Is Happy.

- Ben O Degilim / I'm Not Him

- PEND3JO5

- Moratorium Tamako

- Kombinat Nadezhda / Hope Factory (nog in de toevoegrij)

Dieptepunten:

- Riocorrente

- Sebunsu Kodo / Seventh Code

R100 tot op zeker hoogte ook.

De potentiële toppers komen nog.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Ik heb ook bij enkelen in de zaal gezeten, maar ik herken de users hier niet. Of is er een MovieMeter-button in omloop?

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

Glow in the dark

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Usernametags. Geen slecht idee .

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

Vandaag D'ou Je Viens gezien (prachtig), daarna nog Ping Pong Summer (leuk, maar erg binnen de lijntjes), R100 (erg gelachen), Mejima (vrij knullig waardoor enkele interessante thema's ondersneeuwden) en Something Must Break (knap gedetailleerd en heel eerlijk). Fijne dag.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Tot nu toe 8 gezien, nog niet echt overtuigend.

1. Mein Blindes Herz (4.0*)

2. Starred Up (3.5*)

3. Ping Pong Summer (3.0*)

Dan heb ik er vanavond en morgenavond nog 1, en dan woensdag, vrijdag en zaterdag nog e.e.a. lastminute mee pikken. En zo kom je toch aan een stuk meer films dan vooraf verwacht. Ook al 5 lastminutes kunnen kopen, dus dat gaat prima tot nu toe.

Tot nu toe alleen Mr. Thee de hand geschud en Koenr tegengekomen. Eigenlijk met niemand in de zaal gezeten. Verhoeven's schema heb ik niet in mijn hoofd, daar moet ik toch vooraf eens op letten voor ik ergens naar toe ga. Zelfs McSavah heb ik nog helemaal niet gezien.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Helaas gister een verplicht rustdagje moeten nemen en mijn line-up gister was dan ook wel collateral damage, maar dat kan ik deze week niet veroorloven. Ik ben weer helemaal hersteld.

Voorlopig een redelijk festival. Zeer solide voldoendes en wat matigs en slechts gezien, risico van 't vak. Ik hoop zelf nog op wat 4* deze dagen, dan is het voor mij iig een geslaagd festival.

Mr Thee

• 1588 messages
  • 1197 votes

Rhymes of Young Ghouls en Frau hinter der Wand zijn best toegankelijk en goed, zeker als debuutfilm: gisteren gezien! Viktoria gisteren gezien: weinig woorden, ook niet veel daden, wel origineel qua opzet en uiteindelijk toch ook aangrijpend: volop depri.

Ben erg benieuwd naar Casa Grande (heb kaart moeten cancellen, geen oppas), War Story en Stop the Pounding Heart (evt wo). Southcliff maakt benieuwd maar is mss meer iets voor later thuis. Verwacht wel wat van Ruin en Love Steaks (zie ik zaterdag) en Mole's Song (wo) en Cherry Pie (di).

Tommeh

• 7317 messages
  • 3296 votes

Resultaat van een weekendje IFFR:

Ping Pong Summer 4,5*

R100 4*

Heli 3,5*

Cueva, La 3,5*

Mole Song: Undercover Agent Reiji, The 3*

Once Upon a Time in Shanghai 3*

Anatomy of a Paper Clip 2,5*

Prima score moet ik zeggen. De traditionele Complete Misser is dit jaar uitgebleven, al ben ik er bij de paper clip film nog niet helemaal over uit.

Het wordt zo te zien tijd dat ik het user pics forum even door ga spitten. Geen idee of ik MMers gezien heb..

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Zit het programma een beetje in elkaar te knutselen, en het moet gezegd worden, volgend jaar gewoon weer full-time meedraaien.

Het worden gewoon last-minutes. Vanavond maar een Afrikaans avondje met B for Boy en The Blue Eyes of Yonta.

Helaas ook nog een schoonfamiliale Sara-verplichting dit weekend, godsamme, blech...

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

Heb er pas vier gezien en allemaal voldoende dus tot nu toe erg naar m'n zin gehad, vooral How to Disappear Completely (4*) vond ik goed en in mindere mate La Cueva en Canibal (die meer in z'n mars had).

Maar we hebben er nog zeven te gaan : )

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Voor mij zit het IFFR er alweer op. Slechts acht films (in plaats van negen) dit jaar omdat Trespassing Bergman in Lantaren Venster draaide en dat niet haalbaar bleek binnen tien minuten. Verder minder films gezien omdat programma me niet echt aansprak en ik simpelweg niet voldoende films kon vinden waar ik vooraf vertrouwen in had. Het neemt niet weg dat wat ik wel gezien heb, uitstekend is bevallen. Twee keer een 4,5. Ik kan het me niet heugen. Kortom vier prima dagen en volgend jaar gewoon weer.

Voor een uitgebreide terugblik zie: Filmmad.nl | IFFR 2014: Een twijfelende kannibaal, Quentin Tarantino?s favoriet, de comeback van Christoffer Boe en Scarlett's sexy stem

En mijn festival in cijfers.

1. Her: 4.5 *

2. The Selfish Giant: 4,5 *

3. Alan Partridge: Alpha Papa 4 *

4. Big Bad Wolves: 3,5 *

5. Caníbal: 3,5 *

6. Night Moves: 3,5 *

7. Spies & Glistrup: 3,5 *

8. Canopy: 1,5 *

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

vandaag een relatief kort dagje IFFR gehad wat om twee redenen goed uitpakte: als soort van rust momentje in een best wel pittig schema en omdat ik na twee zéér goede films vandaag toch niet veel ruimte meer in mijn hoofd had voor, goed of slecht, "toetjes".

Vooral blij dat de nieuwe Albert Serra goed uitpakte. Je hoopt het na die hoofdprijs in Locarno, maar na het zien van eerder werk had ik niet verwacht dat dit zó in mijn straatje zou liggen. Ook als je hem hoort praten in de Critics Talk (die zal vandaag of morgen wel verschijnen op het IFFR Youtube kanaal) waarbij hij films en filmmakers als banaal, saai of gewoon ronduit vreselijk typeert, net als mensen in het algemeen geloof ik; en hij claimt dat hij heel bewust heeft gewerkt om zijn film nergens op te laten lijken / volledig uniek te laten zijn... lijkt hij maar weinig écht te zeggen te hebben en is het bijna toevallig dat de film zo geslaagd is. Maar gelukkig laat hij toch wel een aantal keer de naam Sokurov vallen. Heel veel van de beelden liggen namelijk toch geheel in de stijl van die Rus. Ook door de vele scenes bij zeer lage licht volumes ligt de connectie met Grandrieux voor het oprapen (en Grandrieux lijkt zelf ook soms wel iets richting Sokurov te graviteren)

Dus alleen de stijl was al helemaal mijn ding. Maar de maniakale libertijn Casanova (af en toe meer een de Sade? ... of een Dracula... uiteindelijk zijn het dezelfde soort personages (goede keuze dus van Serra om deze twee aspecten van 'Eros en Thanatos', verbeeld door literaire personages, samen te laten komen)... ook Voltaire wordt nog even genoemd) met zijn constante monologen, eten, lachen en af en toe een zielig gejammer is een enorm fascinerende figuur. Een cinematisch mysterie dat wat mij betreft op alle juiste knopjes drukt dus.

Omdat ik nog op een aantal films niet heb kunnen stemmen doe ik maar eens een tussenstand:

"mijn films"

A vida invisível 9,5

Story of My Death 9

a Spell to Ward off the Darkness 8,5

erg goed

Lake August 8

When Evening Falls on Bucharest or Metabolism 8

Au revoir L'ete 8

How to Dissapear Completely 8

gemankeerd maar ambitieus

P3nd3jo5 7,5

klein maar fijn

Reimon 7,5

The Seventh Walk 7,5

sympathiek maar mislukt

The Pinkie 6

Mejima 6

Anatomy of a Paperclip 5,5

Manakamana 5,5

Als er van deze titels nog enkele niet in de toevoeging zitten dan hoop ik weer dat de toevoeg helden te hulp kunnen schieten

op naar morgen en weer een lekker vol programma!

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Mijn ene festivaldag zit er al op, sinds gisteren al. Leuk om ook in zo'n korte tijd nog wat mensen van MovieMeter tegen te komen. Geen enkele filmfestival lijkt zo gelinkt te zijn aan deze site. De films waarin iets minder. Anatomy of a Paper Clip was nog vermakelijk, maar Tres D en Edén waren matig. Tres D moet nog toegevoegd worden op MovieMeter; is dat überhaupt mogelijk als er nog geen IMDb-link is? Bij de andere twee films inmiddels een recensie geplaatst.

• 22403 messages
  • 5070 votes

Vandaag een dag met een uitschieter naar boven: A Spell to Ward of Darkness, schitterende film, alledrie de stukken.

Eden was niet onaardig, prettig kabbelend en met Will Oldham, die ik graag zie. Maar ook wat forgettable, een beetje been there done that-IFFR-spul. Niks mis mee, maar volgend jaar moet ik waarschijnlijk diep nadenken waar de film ook weer over ging.

De eerste oude Hubert Bals-film van mijn programma was Chronicle of a Dissapearance, aparte film. En geeindigd met Concrete Clouds. Thaise films op het IFFR zijn vaak de uitschieters (dit jaar was dat het geval voor Mary is Happy), dit debuut van de editor van Weerasethakul is onder dat niet. Stillistisch richtingloos en een matig plot.

Van Mein Blindes Herz weet ik amper wat ik moet vinden. Enerzijds heb ik dit festival geen film gezien die zo weet te irriteren, anderzijds moest ik ervan bijkomen, want hij raakte wel. Staat op een 3 maar verdient eigenlijk een 4 en een 1 ofzo, niet zomaar af te ronden ook.

• 22403 messages
  • 5070 votes

Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)

Toch besloten dat alle posts over IFFR-toevoegingen (ook van mijzelf) naar het centrale topic gaan.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

The One Ring wrote:

Tres D moet nog toegevoegd worden op MovieMeter; is dat überhaupt mogelijk als er nog geen IMDb-link is?

Jawel. D'où Je Viens (2014) staat bijvoorbeeld ook nog niet op imdb.

• 22403 messages
  • 5070 votes

Kleine wijziging in mijn programma: Beavis hoogtepunt A Vida Invisivel erbij genomen en op zaterdag Viktoria geboekt. Ik laat Kurosawa's Real ervoor lopen. Ik hoor veel positiefs over die film itt tot Real. Is de tiger waar wat buzz omheen lijkt te hangen.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik kom morgenochtend niet. Niet naar Serra, niet naar Viktoria, niet naar een onzichtbaar leven en niet naar Rotterdam. Als jullie me missen dan kun je me komen opzoeken op kantoor Misschien kunnen we samen lunchen...

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

Of wachten tot de middag?

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Vandaag afgesloten met een echt grote flop, nog niet op de site, Macanza-Inferno

Meer een performance piece dan een film, maar met erg amateuristische performances en zeer lelijk camerawerk. Ook de backdrop van de door een aardbeving verwoestte stad wordt maar matig gebruikt, en inhoudelijk had er met het thema veel meer gedaan kunnen worden. Aan alle kanten mislukt dus.

Reinoir

• 682 messages
  • 449 votes

Iemand La Distancia gezien?

Mr Thee

• 1588 messages
  • 1197 votes

Last minute gisteren:

The amazing catfish- positieve vibe in een drama over zware onderwerpen

Vandaag:

Casa Grande- fully booked al voor de eerste screening...zal het echt zo'n topper zijn?!

The Disobedient- licht filmpje...hoe charming ...of juist heel saai?

The Mole's Song (etc)- tja garant voor spectakel

...de komende dagen:

Morgen:

To Kill a Man- ook zo'n film van de 2e week IFFR...top of flop...?

Vrijdag:

Spies and Glistrup

Heli- al erg benieuwd sinds Cannes nieuws...

Enemy- erg benieuwd

Zaterdag:

Love Steaks

Ruin

(....LM)

Alpha papa

The Selfish Giant

Benieuwd naar bevindingen over deze film van andere users!

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Reinoir wrote:

Iemand La Distancia gezien?

Geen van de users die ik sprak had deze in het programma, omdat ze slechte ervaringen hadden gehad met Finisterrae. Er was wel één iemand die ik sprak die er naar toe ging of net was geweest. Die was wél enthousiast geweest over Finisterrae, maar vond La Distancia minder. Maar ik weet niet waarom.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

The One Ring wrote:

Tres D moet nog toegevoegd worden op MovieMeter; is dat überhaupt mogelijk als er nog geen IMDb-link is?

Absoluut. Meestal moet je dan wel een extra verificatie doorgeven dat de film effectief toevoegbaar is.

Yasmin0

• 87 messages
  • 2711 votes

Hoogtepunten tot nu toe Amazing Catfish, Metalhead en Rhymes for Young Ghouls en daarnaast een aantal uit de Big Screen Award Competitie, waarvan we vrijdag de award mogen uitreiken, nog één daarvan te gaan vanavond, ben benieuwd!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.