- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- International Film Festival Rotterdam - IFFR
International Film Festival Rotterdam - IFFR
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Vrijdag 24-1
15.15 Big Bad Wolves – Pathe 5
19.30 Starred Up – Oude Luxor
Zondag 26-1
14.45 Ping Pong Summer – Pathe 3
Even een indicatie voor het eerste weekend, benieuwd of ik nog wat mensen tegen het lijf loop. Naast bovenstaande titels ga ik vermoedelijk last-minutes pakken voor:
Donderdagavond, wellicht skip ik deze eerste dag nog, anders:
19.15 Tamako in Moratorium - Pathe 6
21.45 Canibal - LV1 / 22.00 The Mole Song: Undercover Agent Reiji - Schouwburg
Vrijdag: vermoedelijk niks extra's, eventueel nog iets in de ochtend/vroege middag.
Zaterdag:
10.00 d'Où je Viens - LV3 / 10.00 Heli - Pathe 1
12.15 Intruders - Pathe 5 / 11.45 When Evening Falls on Bucharest or Metabolism - LV1
15.15 Mary is Happy, Mary is Happy - Pathe 5 / 15.45 Anatomy of a Paper Clip - Pathe 4
Zondag:
09.45 How to Disappear Completely - Pathe 4
12.15 Mein Blindes Herz - Pathe 6 / 11.45 d'Où je Viens - LV5 / 12.30 Anatomy of a Paper Clip - Pathe 3
16.45 R100 - Schouwburg
18.30 Edén - Pathe 6 / 19.00 Mejima - Pathe 3
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
De 'meeting' rond de openingsfilm is vooralsnog met zijn drieën. Wie biedt er meer?
- Starbright Boy
- Timbo
- Verhoeven
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ik zie op donderdag nog meer overlap:
Verhoeven (zelfs 3x)
Starbright Boy (2x)
McSavah
Montorsi
MR
in wisselende samenstellingen bij Raya Martin, KK en Yamashita
(Willie)
-
- 425 messages
- 85 votes
Voer voor discussie
'Er zijn te veel filmfestivals belangrijker dan het IFFR' - AD.nl
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
weinig voer, deze discussie is al jaren oud en de argumenten laten de doelstellingen van het IFFR volledig achterwege, zodat een onbekende met het festival lekker makkelijk de conclusie zal trekken dat deze journalist pijnlijke maar juiste constateringen trekt. Het festival zelf en de trouwe bezoeker zullen er niet echt van wakker liggen (wel van het toenemende aantal films en festivals in het algemeen, wat aan de ene kant een goed ding is, maar ook voor veel meer concurrentie zorgt waar meer festivals dan alleen het IFFR last van hebben... dan zijn festivals die juist beginnende filmmakers ondersteunen zoals het IFFR in het nadeel tegenover festivals met een meer toonaangevende competitie). Valt me nog mee dat hij niet iets zegt in de trant van "is het ook niet vreemd dat iemand als Steven Spielberg het IFFR nooit op zijn agenda zet?"...
(Willie)
-
- 425 messages
- 85 votes
Dat was de discussie waar ik naar zocht; snapt de stukjesschrijver uberhaupt het IFFR wel.
Edit: ah, ik zie nu pas het Ab Zagt is, dacht dat die kerel dood was of in ieder geval weg bij AD.nl.
Dan is het per definitie onzin en neem ik mijn bericht terug.
narva77 (crew films)
-
- 12725 messages
- 6540 votes
Gaat er nog iemand van de IFFR-gangers naar The Quiet Roar? Leek mij wel interessant voor sommigen. Straks heb ik em voor niks ingestuurd...
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
@Querelle: Jij nog een planning gemaakt of zie je wel wat wanneer uitkomt. Ik zag dat je Seventh Code hebt toegveogd, dus dan ga je daar wellicht morgen ook naar toe?
@'de discussie': lijkt me niet nodig om daar enig woord aan vuil te maken, maar leuk om deze Zwitserse journalist nu te kennen - ik dacht dat bronnen altijd anoniem belven, maar deze is té zwaarwichtig om inderdaad niet te noemen. 
misterwhite
-
- 4726 messages
- 656 votes
Gaat er nog iemand van de IFFR-gangers naar The Quiet Roar? Leek mij wel interessant voor sommigen. Straks heb ik em voor niks ingestuurd...
Niethie en ik gaan hem zaterdag kijken. Leek mij wel een interessante film 
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
@MR
Ik weet nu nog niet of ik naar Seventh Code ga. Omdat ik over één deadline ben heen gegaan en het ook druk heb met andere dingen, heb ik maar weinig tijd om veel te gaan zien op het IFFR. En op het eerste gezicht was er ook niet veel wat me heel erg trok.
Ik ga naar een Georgische film (Dzma) omdat ik op vakantie wil naar Georgië en ik pik er een paar van het Hubert Bals fonds. Verder bekijk ik het per dag.
Planningen maken doe ik überhaupt nauwelijks als ik naar het IFFR ga 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
I know
Als je niet schrikbarend van uiterlijk veranderd bent lukt het vast wel om je ergens te spotten als er ergens bent. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
De kop is eraf.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
narva77 (crew films)
-
- 12725 messages
- 6540 votes
Niethie en ik gaan hem zaterdag kijken. Leek mij wel een interessante film
Yasmin0
-
- 87 messages
- 2711 votes
Voorlopig is dit de planning:
24 januari
15.30 The Militant
18.30 Obvious Child
Zaterdag 25 januari
11.00 It's Us
13.00 Rhymes for Young Ghouls
15.15 See no Evil
16.45 Mother Europe
19.15 La Distancia
Zondag 26 januari
16.45 R100
dinsdag 28 januari
12.15 Reimon
15.15 To Kill a Man
18.45 Another Year
woensdag 29 januari
11.15 Only Lovers Left Alive
13.45 Blue Ruin
15.45 Jacky au royaume des filles
Donderdag 30 januari
15.15 Nebraska
18.30 Ida
Vrijdag 31 januari
12.30 Selfish Giant
15.00 Cherry Pie
17.00 Amazing catfish
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Morgen begint eindelijk het iffr voor mij. Ik heb 30 films in de planning staan verspreid over 7 dagen.
Valt me wel op dat meer dan de helft van de films op mijn lijst niet op Moviemeter of IMDB staat. 
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
en Les Silences du palais (Moufida Tlatli) eruit. Die laatste is gewoon uitgegeven op DVD in Nederland!
Maar het is wel 1 van de weinige titels die nog op 35 mm zal worden vertoond. Ik twijfel nog.
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Een matig begin, maar daarna twee uitstekende films. Vooral Manakamana was erg fijn. Maar niet ieders kopje thee, vast wel weer onderste regionen publieksstand.
Mr Thee
-
- 1588 messages
- 1197 votes
Na de eerste dag zijn de bioszekerheidjes finsterworld en suzanne me uitermate goed bevallen. Canibal viel wat tegen: traag.
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Jia Zhang Ke flikt het weer. Begin is even schrikken, Jia goes Tarantino ofzo, maar als geheel is het een heel bijzondere en gelaagde film. Een film die, net als 24 city, speelt met het medium en genrefilms citeert, maar vooral het vierde deel is groots. Ik gaf net een 4, maar da's een hele ruime.
Sowieso een prima dag gehad. Gokje P3ND3JO5 pakte goed uit, Night Moves is prima (hoewel niet zo sterk als de vorige drie films van Reichardt), Lake August laat een veel rijpere Heng Yang zien. En ik ben dol op minimalisme met kleine beetjes humor.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Geen beste dag gehad vandaag. D'Où je Viens viel tegen, Intruders was matig en Mary is Happy, Mary is Happy zelfs slecht. Sowieso nog maar 1 voldoende op 5 films binnengehaald.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Perfect geëindigd vandaag met het hoogtepunt tot nu toe: Mary Is Happy, Mary Is Happy.
Ben nu halverwege mijn festival.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Hehe hoe belevingen kunnen verschillen.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
En ik heb vier sterren over voor D'ou je viens. 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Hehe hoe belevingen kunnen verschillen.
Dan heb ik voor jou als 'Geheimtipp': Riocorrente (2013) 
Over D'ou je viens waren misterwhite en niethie ook zeer te spreken.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Blij dat ik vandaag uiteindelijk OOK nog gegaan ben. Eerste meesterwerk gezien: invisible life
Moet geloof ik ook nog worden toegevoegd... 
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Dan heb ik voor jou als 'Geheimtipp': Riocorrente (2013) 
Over D'ou je viens waren misterwhite en niethie ook zeer te spreken.
McSavah vond Riocorrente dan weer niks, en had het al over ' erder ook alleen maar negatieve verhalen', en die leek mij net zeer fraai. Twijfel er nog sterk over of ik die er ergens tussen gooi.
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Riocorrente is een stevige afrader (trailer en omschrijving bij het IFFR zijn ook niet erg representatief), maar L for Leisure is nog erger. Een van de slechtste films die ik in 11 jaar filmfestival zag.
Maar dat werd gecompenseerd door een Roemeen die interessant, maar niet echt geslaagd was, maar vooral een Thai die bevestigd met zijn tweede film en een door de halve zaal verkeerd begrepen Franse film.
Al is het een tijdje geleden dat ik twee diepe onvoldoendes op een dag gaf.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
maar L for Leisure is nog erger. Een van de slechtste films die ik in 11 jaar filmfestival zag.
Oei, slecht nieuws. Al ben ik soms nog wel een rare vogel qua filmsmaak.
Baal nu wel een klein beetje dat ik Riocorrente in plaats van D’où je viens vrijdag heb gezien. Verder ook geen kans meer om die te zien dit festival. En nu wil ik 'meesterwerk' A vida invisível natuurlijk ook zien, maar de enige kans daarvoor is om 09:00, en daar bedank ik toch echt voor helaas.
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Ik zou 'm op die ochtend kunnen inplannen. Maar daar zit ook de eventueel nog in te plannen Alberto Serra en de plek waar ik een andere film heen kan schuiven als ik Viktoria nog doe.....