- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- International Film Festival Rotterdam - IFFR
International Film Festival Rotterdam - IFFR
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Snap wat je bedoelt. Schrijf ze aan, zou ik zeggen. Lijkt me dat er voor het festival zelfs wel een leuke buzz te creëren valt met binnendruppelende titels.
Basz
-
- 26 messages
- 919 votes
In die brief die bij de Tijgerpas zat stond trouwens ook dat kaartjes kopen via internet EUR 0,70 per kaartje kost. Ik zie dat allleen nergens op de site van het festival staan.
neo
-
- 15435 messages
- 10038 votes
Volgens mij was er trouwens zelfs een tijd dat het programma pas helemaal bekend werd op de dag dat je kon gaan kopen.
tessav1
-
- 79 messages
- 0 votes
Ik heb net gehoord dat ik ivm het MovieSquad naar de officiële openingsfilm mag! Ik had al een kaartje voor de publieke opening (dit wordt trouwens Rescue Dawn van Werner Herzog), maar die geef ik nou maar aan m'n broer.
Ik krijg ook een gastenpas, geen kaartjes kopen voor mij dus. Ik voel me echt een VIP 
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5077 votes

Te koop in de festivalshop. Voor de liefhebber.
neo
-
- 15435 messages
- 10038 votes
Heb alvast weer 4 mooie vrijkaarten binnen, plus een gratis plaats voor een vertoning van Gus van Sant's Mala Noche.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Ik heb net gehoord dat ik ivm het MovieSquad naar de officiële openingsfilm mag! Ik had al een kaartje voor de publieke opening (dit wordt trouwens Rescue Dawn van Werner Herzog), maar die geef ik nou maar aan m'n broer.
Ik krijg ook een gastenpas, geen kaartjes kopen voor mij dus. Ik voel me echt een VIP 
Er komen hier allemaal mooie herrineringen boven. Als je de Moviesquad hebt gehad wil je niks anders meer 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Heroic Trio draait! 
http://www.moviemeter.nl/film/9432
Ben sowiso wel blij met het To retrospectief. Veel leuks.
-
- 22407 messages
- 5077 votes
't is dat ik op mijn werk zit...
Maar wie zit al te puzzelen?
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Helaas staat de alfabetische lijst nog niet op de site, dus het is vrij lastig zo. Het liefst kijk ik namelijk eerst welke films ik wil zien en dan pas op welke dagen ze draaien.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik ben nu bij de M en er begint zich al een programma af te tekenen. 
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Overigens, is het aanstaande zaterdag dat er een speciale bijlage omtrent het IFFR zit bij de Volkskrant, of een andere datum?
edit: eerst zoeken, dan pas vragen Mug... vandaag dus, *gaat krant halen*
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Ik ben nu bij de M en er begint zich al een programma af te tekenen. 
Heb de lijst inmiddels helemaal doorgewerkt. Nu nog alleen een programma proberen te maken uit de als interessant bestempelde films.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Grrrrrrrrr. Daft Punk's Electroma (veruit bovenaan m'n lijstje) draait niet in de weekenden.... [boe!!!]
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Vindt programma van dit jaar op papier wel een stuk minder dan vorig jaar. Vorig jaar moest ik echt kiezen tussen films nu heb ik er bij wijze van spreken moeite mee een leuk programma samen te stellen.
tessav1
-
- 79 messages
- 0 votes
Weet iemand of je straks online kaartjes met korting (tijgerpas) kan kopen als je de tijgerpas zelf nog niet heb?
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Weet iemand of je straks online kaartjes met korting (tijgerpas) kan kopen als je de tijgerpas zelf nog niet heb?
Ja, dat kan. Dan moet je bij het afhalen gewoon een tijgerpas kopen.
Het blijft zwaar werk, zo'n programma maken. Maar wel leuk. Ik heb nu twee dagen min of meer rond. De andere dagen (ik ga er zes of zeven) is het nog schaven.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Erg lastig dit jaar, veel overlap van films die ik wil zien. Ik ga denk ik 3 dagen dit jaar.
neo
-
- 15435 messages
- 10038 votes
Een beperkt aantal filmhuizen draait in het kader van Meet the Maestro de film To Die For. Zie hier. Wie naar deze film gaat kan zijn adres bij het filmhuis naar keuze achter laten en op het Iffr gratis een kaart ophalen voor een speciale voorstelling van zijn debuutfilm Mala Noche. Schiedam doet uiteraard ook mee 
Shit, het was toch niet gratis. Je had enkel de kans om er voor te reserveremn, wat voor andere films niet kan. Jammer.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Hier mijn first draft programma. (Zitten nog wat dubbele boekingen tussen)
Bij het gebrek aan grote titels hoef ik niet heel veel te reserveren lijkt me. Wil het programma graag flexibel houden, want op basis van die korte stukjes films kiezen blijft een grote gok. En als je een titel veranderd, verandert er meestal een hele hoop.
Op en aanmerkingen op mijn lijst zijn van hrte welkom.
Donderdag 25 - 1
13.00 Hana PA4
16.30 Opera Jawa Lux
19.30 Election LUX
22.00 Election 2 LUX
Vrijdag 26-1
13.15 L'antenna PA5
16.00 Murch PA7
19.00 Exiled Pa1
21.30 Hana PA1
Zaterdag 27-1
9.30 Body Rice Ci1
12.00 A Hero never Dies Ci6
22.00 A Dirty Carneval PA1
Zondag 28-1
09.30 Heroic trio Ci6
09.45 You Am I Ci4
16.45 A Dirty Carneval Ci5
22.oo The Last Winter lux
Maandag 29-1
13.00 The Host PA 4
16.00 Princess GSC
19.30 Daft Punk Lux
22.00 Freesia Lux
Dinsdag 30-1
21.30 Transe Pa1
Woensdag 31-1
19.15 Bog of Beasts Pa5
22.30 The Host Ci5
23.00 Nightmare detective Do J
donderdag 1-2
12.00 Nightmare detective Ci6
14.30 Heroic trio Ci6
17.30 East of Boekarest Ci4
19.00 Paprika PA1
23.00 Aachi & Ssipak DoJ
Vrijdag 2-2
21.30 Verrassingsfilm PA1
22.00 Retribution Ci1
Zaterdag 3-2
10.30 D.O.A.P. Pa1
12.15 You Am I Ci6
19.15 Viva GSc
titan
-
- 1609 messages
- 4415 votes
Vindt programma van dit jaar op papier wel een stuk minder dan vorig jaar. Vorig jaar moest ik echt kiezen tussen films nu heb ik er bij wijze van spreken moeite mee een leuk programma samen te stellen.
Vind ik ook. Het aanbod is verder verschraald en sommige films draaien zelfs 5 of 6 keer. Dit is vooral ten koste gegaan van de "grote" films (geen titels als the good german en Inland empire). Ik heb uiteindelijk een programma van 26 films in elkaar gedraaid. Het was i.v.m. vorige jaren wat meer gepuzzel om er een mooi schema van te maken.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12851 votes
Vind het wel goed dat ze films ala Inland Empire links laten liggen. Komt toch een maandje later uit in de bios, dus is er weinig "festivalfilm" aan vind ik.
Ga toch vooral naar zulke festivals om films te zien die anders niet op groot scherm te vatten zijn.
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Inland Empire mocht niet van A-film. Die wilden die film alleen afstaan als het IFFR Lynch naar Nederland zou halen. Al heb ik het vermoeden dat het weleens de verrassingsfilm zou kunnen zijn, angezien die zo'n drie uur schijnt te duren.
Heb zelfs trouwens het liefst een mix tussen groot en klein en dat gaat dit jaar prima lukken. Maar mijn perceptie van groot is wellicht anders.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5983 votes
Ik voel me echt een filmleek, als ik het programma van IFFR bekijk.

Behalve enkele mij bekende NL regisseurs, zegt het programma me helemaal niets.
Iemand tips met voorbeelden van eerdere films die ik misschien al van de betreffende regisseur gezien heb?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Inland Empire mocht niet van A-film. Die wilden die film alleen afstaan als het IFFR Lynch naar Nederland zou halen. Al heb ik het vermoeden dat het weleens de verrassingsfilm zou kunnen zijn, angezien die zo'n drie uur schijnt te duren.
Exact 172 minuten!, moet wel de verrassingsfilm zijn, die duurt ook zo lang....
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Hm, lijkt er wel op dan. Of willen ze op deze manier iedereen in de maling nemen? 
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Exact 172 minuten!, moet wel de verrassingsfilm zijn, die duurt ook zo lang....
Wanneer draait deze verassingsfilm dan?
tessav1
-
- 79 messages
- 0 votes
De verassingsfilm is op vrijdag 2 februari om 21.30 uur in Pathé 1.
Ik las net op de website van het IFFR dat The Prestige de slotfilm is. Die draait 8 februari al gewoon in de bios.
Het berichtje over de slotfilm is nu trouwens weer van de website verdwenen...
Ik heb net twee vrijkaartjes in de bus ontvangen, maar die kan je dus alleen inleveren bij de centrale kassa. De kaartjes die ik via internet ga kopen kan er dus niet mee betalen. Dus die vrijkaartjes bewaar ik maar voor films die ik niet per se hoef te zien.
Maar sowieso wel leuk natuurlijk, die vrijkaartjes!
neo
-
- 15435 messages
- 10038 votes
Ik dacht dat jij schreef dat je overal gratis heen kon gaan?
tessav1
-
- 79 messages
- 0 votes
Ja, ik heb een gastenpas. Alleen ben ik er achter gekomen dat je met die gastenpas alleen kaartjes kan krijgen voor publieke voorstellingen vanaf een dag vantevoren. Oftewel, de films die ik echt wil zien, daar moet ik wel kaartjes voor kopen, anders loop ik het risico dat ze al uitverkocht zijn.