• 178.264 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.376.124 votes
Profile

International Film Festival Rotterdam - IFFR

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

De grap van de dag:

NIEUW IN 2007: ONLINE TICKETVERKOOP

Een paar dagen voor het festival losbreekt, gaat de ticketverkoop weer van start. Wie er echt snel bij wil zijn kan dit jaar ook online tickets bestellen. De online kaartverkoop begint in de nacht van vrijdag 19 januari op zaterdag 20 januari om 0.00. De reguliere kaartverkoop start op zaterdag 20 januari 09.00. Hier staat alle informatie op een rijtje.

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

Ben benieuwd. Ik ga het wel weer 's proberen.

Verder ook 5 nieuwe Tigers:

Naast de drie eerder geselecteerde films voor de VPRO Tiger Awards Competitie How Is Your Fish Today?, Love Conquers All en Ex Drummer, dingen nu ook mee La Marea van Diego Martinez Vignatti (België), een film over rouwverwerking, gefilmd in een spectaculair Argentijns kustgebied; Fourteen van Hirosue Hiromasa (Japan), tweede speelfilm na The Lost Hum (selectie IFFR 2006); Die Unerzogenen van Pia Marais (Duitsland), een subtiel speelfilmdebuut over een tienerdochter en haar verslaafde ouders; Does It Hurt? The First Balkan Dogma van Aneta Lesnikovska (Macedonië), waarin de in Nederland wonende filmmaakster tracht een Dogma-film in haar vaderland te maken; en Bog of the Beasts van Claudio Assis (Brazilië), een rauw en confronterend portret van een dochter die in achterbuurten gedwongen wordt zich te prostitueren.

Vooralsnog geen Blind dus.

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

Goodfella wrote:

[NIEUW IN 2007: ONLINE TICKETVERKOOP

Een paar dagen voor het festival losbreekt, gaat de ticketverkoop weer van start. Wie er echt snel bij wil zijn kan dit jaar ook online tickets bestellen. De online kaartverkoop begint in de nacht van vrijdag 19 januari op zaterdag 20 januari om 0.00. De reguliere kaartverkoop start op zaterdag 20 januari 09.00. Hier staat alle informatie op een rijtje.

Erg dat ze het weer gaan proberen. Moet ik weer om 24.00 uur online proberen de toppers te reserveren, anders zijn die weer weg als de kassa om 9.00 uur opengaat. Staat trouwens niet in wat de extra kosten voor reserveren zijn. Was altijd 1 euro en dat vind ik bij 35 kaarten toch wat teveel geld.

Wordt dus niet slapen die nacht.

gotti

• 14075 messages
  • 5888 votes

Same here. Heb geen zin om weer een halve dag aan de telefoon te hangen...

(en dan ook nog iemand aan de telefoon te krijgen, die zowel gebrekkig Nederlands als Engels spreekt...)

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5077 votes

Ik vond de onlineverkoop van 2 jaar terug wel gezellig eigenlijk.

tessav1

• 79 messages
  • 0 votes

Vorige keer was het toch helemaal foutgegaan met online kaartverkoop? Ik was toen nog niet erg into het IFFR, dus ik heb het alleen van horen zeggen.

Maar als het online kaartverkoop is, is het dan echt verkoop of is het reserveren?

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

Een impressie van de puinhoop en frustratie van twee jaar geleden is nog wel ergens in dit draadje terug te vinden

Destijds was het zowel verkoop als reserveren, maar voor komend jaar is dat (nog) niet vermeld.

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

Vanaf http://www.moviemeter.nl/forum/17/596/690 en nog vele pagina's daarna

• 22407 messages
  • 5077 votes

... en het jaar daarvoor.... http://www.moviemeter.nl/forum/17/596/240 en verder. Was een stuk minder ernstig mis dan 2005, maar ook toen ging het verre van goed.

Brings back memories....

neo

• 15435 messages
  • 10038 votes

Hopen dat deze figuren inmiddels ontslagen zijn

(afbeelding)

• 22407 messages
  • 5077 votes

Ik zou het bijna een anti-climax vinden als ik straks om 0:05 mijn kaarten binnen heb eigenlijk. De cola en de chips klaargezet, een fijn muziekje op, de chat aan en je instellen op een paar uur proberen en dan lukt het gewoon....

tessav1

• 79 messages
  • 0 votes

Dankjewel voor de links, ik wordt er helemaal nerveus van als ik dat zo allemaal lees.

Mijn eerste idee was om gewoon om te zorgen dat ik om 7.00 uur in de rij zou staan bij de Doelen, maar ja, als het internetsysteem nu wel zou werken dan kan je natuurlijk beter al om 0.00 uur gaan kopen. Maar als dat niet lukt en ik moet alsnog de rij voor de Doelen in wordt het een vermoeiend gebeuren.

Ach ja, we zien wel. Misschien hoef ik wel helemaal geen kaartjes zelf te kopen; ik heb me opgegeven voor de MovieSquad. En de volkskrantdagkaarten zijn inmiddels al succesvol besteld natuurlijk

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Kan dat bestellen alleen met creditcard of kun je ook automatische incasso of internet bankieren?

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

starbright boy wrote:

Ik zou het bijna een anti-climax vinden als ik straks om 0:05 mijn kaarten binnen heb eigenlijk.

Same here! Ik ga er weer lekker een nacht voor uittrekken, net al B&B geregeld, hartstikke zin in.

beavis

• 6627 messages
  • 14803 votes

Johnny To director in focus, the Host... Aziatische genre cinema is weer goed vertegenwoordigd komend jaar op het IFFR!!

gotti

• 14075 messages
  • 5888 votes

Alvast een overzichtje voor de liefhebbers:

IFFR 2007:

No Place Like Home (Perry Henzell)

Belle Toujours (Manoel de Oliveira)

Les Anges Exterminateurs (Jean-Claude Brisseau)

Ten Canoes (Rolf de Heer & Peter Djigirr)

Rain Dogs (Ho Yuhang)

Zidane, un portrait du 21e siècle (Douglas Gordon & Phillipe Parreno)

No Mercy for the Rude (Park Chul-Hee)

The Host (Bong Joon-Ho)

Reprise (Joachim Tier)

Das Leben der Anderen (Florian Henckel von Dommersmarck)

The Way I Spent the End of the World (Catalin Mitulescu)

Red Road (Andrea Arnold)

Opera Jawa (Garin Nugroho)

Daft Punk's Electroma (Thomas Bangalter & uy-Manuel de Homem-Christo)

Antonia (Tata Amaral)

Summer Palace (Lou Ye)

Princess (Anders Morgenthaler)

Nacido y Criado (Pablo Trapero)

Day Night Day Night (Julia Loktev)

VPRO TIGER AWARD:

Ex Drummer (Koen Mortier)

Love Conquers All (Tan Chui Mui)

La Marea (Diego Martinez Vignatti)

Fourteen (Hirosue Hiromasa)

Die Unerzogenen (Pia Marais )

Does It Hurt? The First Balkan Dogma (Aneta Lesnikovska)

Bog of the Beasts (Claudio Assis)

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Cool Gotti, iemand toevallig al wat gehoord over deze titels?

Zit een beetje te denken wat we nog meer kunnen verwachten. The Fountain denk ik maar die komt niet lang daarna in de bioscoop. Verder zou de nieuwe Ming-liang Tsai. leuk zijn. Kitano heeft niks nieuws helaas. En zouden ze met 46-okunen no koi van Miike komen? Zou ik wel fijn vinden, maar weet niet hoe moeilijk ze doen over het feit dat die al op een ander festival in nederland is geweest.

• 22407 messages
  • 5077 votes

Macmanus wrote:

Verder zou de nieuwe Ming-liang Tsai. leuk zijn.

Die zal volgens wolfmanrene eerder in het topic draaien en gaat later bovendien de filmhuizen in, want Filmmuseum heeft de film aangekocht.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Zie nu pas die berichten, dacht dat er alleen nog maar was gezeurd over de poster Mooi, die nieuwe van Tsukamoto hoop ik ook heel graag. Heb elk jaar tot nu toe 1 van de beste man op het festival gezien, lijkt me wel een leuke traditie

tessav1

• 79 messages
  • 0 votes

Ik las in de filmkrant dat ze voor de online kaartverkoop in zee zijn gegaan met een bedrijf dat ook de online kaartverkoop regelt voor dingen als Endemol muscials en zelfs de olympische spelen. Dat geeft mij er in ieder geval iets meer vertrouwen in.

En ik weet niet of dat vorige keer ook zo was, maar er is een bepaald percentage van de kaartjes dat alleen beschikbaar is voor de mensen die 's ochtends in de rij gaan staan.

Je kan ook dit festival niet meer reserveren (teveel mensen kwamen hun kaartjes nooit ophalen).

Onderhond

• 87597 messages
  • 12848 votes

Ehm, hoe werkt de online kaartenverkoop dan, als je niet meer kan reserveren

De dag zelf bestellen en afprinten ?

gotti

• 14075 messages
  • 5888 votes

Macmanus wrote:

Cool Gotti, iemand toevallig al wat gehoord over deze titels?

Bij Godzilla (videotheek in Utrecht) lag een krantje, waar wat info over deze titels in stond. Denk dat op de site van het iffr ook diezelfde info wel staat, als je de titels even opzoekt...

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Ja dat had ik zelf ook wel bedacht . Maar misschien wist iemand over bepaalde titels hele wilde verhalen te vertellen ofzo.

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

Onderhond wrote:

Ehm, hoe werkt de online kaartenverkoop dan, als je niet meer kan reserveren

Ze bedoelen dat je alleen nog meteen kan betalen via credit card. (en misschien ideal of varianten?)

tessav1

• 79 messages
  • 0 votes

Volgens mij alleen via credit card. Wel erg beperkt trouwens.

gotti

• 14075 messages
  • 5888 votes

Een behoorlijk sloeberzooitje, hoor ik wel weer. Ik ga mooi met de nachtrein naar R'dam en aldaar een paar uurtjes koukleumen... (anyone wanna join me? )

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Dus online verkoop gaat alleen met creditcard mogelijk zijn?

Onderhond

• 87597 messages
  • 12848 votes

Koekebakker wrote:

(quote)

Ze bedoelen dat je alleen nog meteen kan betalen via credit card. (en misschien ideal of varianten?)

Oké, no problem dan

tessav1

• 79 messages
  • 0 votes

Ik heb het stukje over de kaartverkoop even opgezocht op de website van de Film Krant, hier is het:

Boter bij de vis

Twee dingen zullen dit jaar anders gaan bij de kaartverkoop voor het Filmfestival Rotterdam, belooft directeur Sandra den Hamer: "De verkoop via internet gaat werken" en "reserveren kan niet meer." Omdat er naar de smaak van de organisatoren voorheen teveel gereserveerde kaartjes bij de kassa bleven liggen, eist het van de festivalbezoeker nu boter bij de vis. Op 19 januari om middernacht start de online verkoop; wie geen creditcard bezit, kan de volgende ochtend als vanouds in de rij bij de Doelen. Dat de populairste films dan al zijn uitverkocht, hoeft de wachtende in de rij volgens een woordvoerder niet te vrezen. "Er blijft een percentage beschikbaar voor de mensen in de rij." Welk percentage is nog niet bekend. De kans dat de ticketverkoop online vastloopt, verwacht het festival te verkleinen door dit jaar in zee te gaan met een internationaal bedrijf dat ervaring heeft met kaartverkoop voor Van den Ende-musicals, de Berlinale en de Olympische Spelen. "Mocht er onverhoopt nog iets mis gaan, dan hebben ze direct een telefoonteam klaar staan als back-up."

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Macmanus wrote:

Zit een beetje te denken wat we nog meer kunnen verwachten. The Fountain denk ik maar die komt niet lang daarna in de bioscoop.

Zou goed kunnen hoor, dat gebeurt toch wel vaker?

Inland Empire zou natuurlijk een meesterzet zijn, als sneak ofzo.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.