- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- International Film Festival Rotterdam - IFFR
International Film Festival Rotterdam - IFFR
MFEO
-
- 682 messages
- 38 votes
Ja was een super interview. Jammer dat die niet vaker in programma's gevraagd is.
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Gisteren 'A Tender Place' van Nagasaki Shunichi gezien. De regisseur die erg gehypt wordt op het festival. De Pim de la Parra van Japan. Erg low budget, erg amateuristisch camerawerk, erg slechte montage en verder emotieloos ongeïnspireerd acteerwerk. Een simpel verhaaltje dat in 210 minuten en 54 seconden wordt verteld.
Kortom de ideale gast voor het festival.
Ik heb mijn agenda aangepast en besloten wat films van mijn Japanse vriend te schrappen. Daarvoor zojuist 'Outside In' gezien van Stephen Dwoskin die zich in ieder geval braaf aan de regel houdt dat experimenteel egocentrisch geouwehoer niet langer dan 90 minuten hoeft te duren.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Ga naar Hear Beating in the Dark vanavond 
Slecht he? Kon hem op de site niet vinden, trouwens.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Niet best inderdaad.
Vanochtend de ingekorte versie van Tsukamoto's Haze gezien. Man! Wat een film. 28 minuten claustrofobische horror. Werd ook wel even tijd, want er wordt dit jaar voorlopig net iets teveel avantgardistisch geneuzeld - wat Redlop zegt dus.
Enne.. hoe was ik op TV Rijnmond vandaag ? 
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11913 messages
- 5313 votes
Vanmorgen 'mijn' film gezien in het programma See Me Feel Me Touch Me Heal Me. Apart.
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Ook bij de tweede film van Stephen Dwoskin voortijdig de zaal verlaten. 'Oblivion': wat zoiets als vergetelheid betekent. Wat dat betreft een treffende titel aangezien ik nu al bijna vergeten ben waar ik naar heb zitten kijken. Bijna...want ik weet nog wel dat ik voornamelijk naar al dan niet geschoren kutten in close-up heb moeten kijken. Regisseur/'hoofdrolspeler' Dwoskin liet ook eigen pik in beeld komen. Niet het meest historisch hoogtepunt uit de filmgeschiedenis. Weliswaar was een pik tussen alle kutten een verrassende plotwending maar kon desondanks niet door Ingrid en mij met luid gejuich worden begroet.
LaCaméraStylo
-
- 266 messages
- 368 votes
Ik ben gister naar 'Les Amants réguliers' van Philippe Garrel geweest, ik vond het een zeer goede film. Prachtige fotografie, goede acteurs (Louis Garrel, Philippe's zoon), de sfeer van '68 en een duidelijke boodschap. Ik kreeg bij het begin van de film het gevoel alsof het een reactie was op Bertolucci's 'The Dreamers' (ook met Louis Garrel) en alsof de actrice in de film mij kon horen denken, draaide zij zich naar de kijker en zei 'Ber-nar-do Ber-to-luci'. Een mooie bevestiging. Aardig wat mensen liepen weg tijdens de voorstelling omdat ze de film waarschijnlijk te lang vonden. Ik moet toegeven dat hij vrij traag en lang is, maar voor mij was dit zeker niet storend. Voor mensen die weer een beetje de nouvelle vague sfeer willen proeven (jump-cuts, lange shots etc) is deze film zeker de moeite waard.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
http://www.moviemeter.nl/film/32241
[dat kan dus bij de film zelf lijkt me]
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Net naar Dogs geweest van Nagasaki Shunichi, aardig plotje maar verder weinig aan. Wel met een rolltje van Tsukamoto, maar helaas niet een beetje van zijn stijl. Krappe 2*
(Ik post het hier maar, want er is geen plaatje van te vinden en kan hem dus ook niet toevoegen)
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Ik hoorde dat vandaag Takeshis niet doorgaat weet iemand of dit ook voor dinsdag geldt?
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Maak nu uw eigen Nagasaki Shunichi-film met de handige Hitachi DZ-GX3 camcorder !!!
Stap 1) Haal de camera uit de doos, schuif uw hand onder de leren riem en merk hoe soepel de Hitachi DZ-GX3 in uw handplam ligt. Houd de handleiding in uw andere hand paraat, zodat u deze kunt raadplegen tijdens het filmen.
Stap 2) Door de zoeker kunt u zien wat u op gaat nemen.
Stap 3) Druk op REC (dit is de rode knop naast de accu). U begint nu met opnemen.
Tip: Vergeet niet opnieuw op REC te drukken om de opname te beëindigen. Het gebeurt nogal eens dat een Nagasaki Shunichi-opname nog minutenlang doorloopt, simpelweg omdat men vergeten is opnieuw even op REC drukken.
Stap 4) Spreek op straat wat mensen aan die in uw Nagasaki Shunichi-film willen spelen.
Stap 5) Maakt u zich niet druk om een verhaal. De praktijk wijst uit dat er altijd wel bij iemand iets leuks te binnen schiet.
Stap 6) Het geheugen van de Hitachi DZ-GX3 heeft een capaciteit van 200 minuten. Als het geheugen vol is, is uw film af.
Stap 7) U kunt eventueel uw film uploaden naar uw pc om de Nagasaki Shunichi-film te monteren (Windows Movie Maker bv), maar in de praktijk zult u dit maar zelden hoeven doen.
Handige filmtips:
* Maak close-ups. Dit doet u door tijdens de opname de close-up schuif (zie handleiding) naar links te duwen. Schrik niet als het beeld ineens onscherp wordt. De handige Hitachi DZ-GX3 stelt het beeld automatisch weer voor u scherp.
* Gaat U een Nagasaki Shunichi film-noir maken, zet dan de kleurenschakelaar (zie handleiding) op Black/White.
Denk aan close-ups van aanstekers!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5982 votes

Welke programmeur is hiervoor verantwoordelijk?
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Ofwel: hoe boor je een filmmaker effectief de grond in. 
Briljant verhaal Redlop!
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Welke programmeur is hiervoor verantwoordelijk?
Dit figuur.
gotti
-
- 14075 messages
- 5887 votes
Tussenstandje:
1. Me and You and Everyone We Know 4,5*
2. 9 Naga 4*
3. The Great Yokai War 3,5*
4. Three Burials of Melquiades Estrada, The 3,5*
5. Old Joy 3*
6. Dein Herz in Meinem Hirn 3*
7. Yaji and Kita, The Midnight Pilgrims 2*
8. Sangre 2*
9. Ode to Joy 2*
2 dagen & 9 films gehad.
Nog 2 dagen & 8 films te gaan.
Linda
-
- 1336 messages
- 0 votes
Mijn lijstje:
1. Me And You And Everyone We Know 3,5*
2. 9 Naga 3,5*
3. The Three Burials Of Melquiades Estrada 3,5*
4. Sangre 3*
5. Dein Herz In Meinem Hirn 3*
6. Yaji and Kita, The Midnight Pilgrims 2*
7. Old Joy 2*
8. Ode To Joy 1,5*
The Great Yokai War stond ook op het programma en had ik heel graag willen zien maar die heb ik op het laatste moment maar overgeslagen. Ik MOEST een dutje doen 
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Niet eens naar Linda Linda Linda geweest, Linda? 
Linda
-
- 1336 messages
- 0 votes
Dat was wel de bedoeling maar die hebben we helaas niet kunnen redden. Dus het is een film van een kwartier later geworden 
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Pff met wat renwerk had je het vast wel gered 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
1. Takeshis' 4,5*
2. Batalla en El Cielo 4*
3. The Great Yokai War 4*
4. 9 Naga 3,5*
5. Dogs 2*
6. Linda, Linda, Linda 1,5*
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Tot nu toe:
1. 9 Naga (4 sterren)
2. Dein Herz In Meinem Hirn (3 sterren)
3. Brokeback Mountain (3 sterren)
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Heb toch gister ook 9 Naga nog gered met renwerk 
Gorro
-
- 701 messages
- 11654 votes
Mijn eerste weekend zit er op. Volgende week zaterdag ga ik nog naar 3 films (Linda, Linda, Linda; Writing on the Earth en Mughal-e-Azam).
1. Yaji and Kita - The Midnight Pilgrims ****
2. Solntse (The Sun) ****
3. Cinema, aspirinas e urubus ****
4. Black Brush ***½
5. Old Joy ***½
6. India ***
7. Dogs **½
8. Seven Invisible Men **½
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
mijn lijstje tot nu toe is misschien ook leuk / interessant
heart beating in the dark (original) 5 (uit 10)
tale of cinema 5
seven invisible men 8
j'entends plus le guitare 5
les amants reguliers 6
old joy 7
me and you and everyone we know 7
tideland 8
the great yokai war 7
lunacy 9
yaji x kita 8
digital short films 7 (voor Haze, de andere 2 minder)
drawing restraint 9 9
Onderhond
-
- 87595 messages
- 12846 votes
Als alles een beetje goed verloop breng ook ik nog een blitzbezoek aan het IFFR:
Geplande films:
Analife (niemand zin in deze, klinkt toch echt erg leuk).
The Great Yokai War
It's Only Talk
Jammer genoeg speelt Princess Raccoon iets te laat