- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- International Film Festival Rotterdam - IFFR
International Film Festival Rotterdam - IFFR
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Zelfs die internetnacht van vorig jaar vond ik vooral gezellig. Ik ben niet zo snel te frustreren. 
Maar uiteindelijk heb ik van half 8 tot iets na 9 uur in de rij gestaan. Toen had ik mijn nummertje en dan kun je gezellig iets voor jezelf gaan doen. Ben lekker een broodje gaan eten enzo en nog wat gesleuteld aan mijn programma.
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Eindelijk!!!
Donderdag 26-01-2006
A Tender Place
I Silenzio dell'Allodola
Vrijdag 27-01-2006
Stranger
The Enchanment
Oblivion (met MM Ingrid)
Mary (met MM Ingrid)
Zaterdag 28-01-2006
Dogs
The Drive
La Parrerra
Zondag 29-01-2006
Trying to kiss the moon
Woensdag 01-02-2006
Faith's Corner
Viva Zapatero
Donderdag 02-02-2006
Ca m'est egal si demain n'arrive pas
Gie
13 (Tzameti)
Vrijdag 03-02-2006
J'entends plus la guitare
Land of the blind
Monobloc
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Zit er dik in dat ik volgend jaar ook pas later op de dag begin met bestellen. Zo te zien kom je bij bijna alle films toch nog wel binnen.
Bas17
-
- 986 messages
- 1010 votes
gelukt met een lamme duim, Cache was helaas al vol 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Net weer drie keer geprobeerd en hup er door en zelf Takeshis' op vrijdag avond in Luxer was er nog.
markboon
-
- 15 messages
- 1 votes
mijn complimenten voor de organisatie van de kaartverkoop, ging deze ochtend vrijwel vlekkeloos en soepel. T zijn ook treuzelende bezoekers met hun last-minute door elkaar gekraste/in elkaar geflansde schema's die voor onnodig oponthoud en frustratie zorgen.
Ik stond vanochtend om half tien voor de kassa's in de wachtrij, staat iemand tijdens het bestellen aan de balie druk door de Volkskrant Filmspecial heen en weer te bladeren, terwijl die het in de drie uur wachttijd er voor ook best op een A4-tje had kunnen schrijven. Hoeft de medewerker ook niet per film een minuut te wachten om iets in te voeren.
T was trouwens hartstikke gezellig voor de Doelen in de rij, dus die moeite zal ik er volgend jaar zeker voor doen. Succes aan diegenen die nog moeten bestellen, zal wel lukken!
as
-
- 3548 messages
- 5932 votes
Fuck hoop!
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes

Geen hoop meer resulteerde uiteindelijk wel in kaartjes
. Ik heb alles kunnen reserveren (was rond een uur of 4 aan de beurt 's middags..) behalve Caché. Achja, ben er niet ultra-treurig om. M'n programma:
Donderdag 26 januari
19:30 The Lost Hum (Hanauta-dorobou) - Pathé 2
21:00 God is my DJ - Luxor
Vrijdag 27 januari
19:30 Cocaine Angel - Pathé 2
22:30 Wet Gate - Lantaren 1
Zaterdag 28 janurari
09:45 Play - Cinerama 1
12:00 In Just the Wink of an Eye - Cinerama 6
16:15 Klimt - Doelen Jurriaanse zaal
19:15 Bubble - Pathé 5
21:30 Tideland - Pathé 1
Zondag 29 januari
21:45 Frozen Land (Paha maa) - Schouwburg grote zaal
Maandag 30 januari
21:30 Three Times - Pathé 1
Dinsdag 31 januari
09:30 Princess Raccoon - Cinerama 1
13:30 The Great Yokoi War - Pathé 3
16:30 Takeshis' - Pathé 3
19:30 Frankie - Cinerama 1
22:00 Lonesome Jim - Luxor
Woensdag 1 februari
20:15 Drawing Restraint 9 - Cinerama 6
Donderdag 2 februari
20:15 The Piano Tuner of Earthquakes - Venster 1
22:30 Surprise Film 3 - Schouwburg grote zaal
Vrijdag 3 februari
19:00 Surprise Film 1 Pathé 1
22:00 Surprise Film 2 Pathé 1
Zaterdag 4 februari
10:30 The Enchantment (Yûwakusha) - Doelen Jurriaanse zaal
13:30 Every Other Week (Varannan vecka) - Pathé 2
15:45 A Little Trip to Heaven - Pathé 4
19:15 Heart, Beating in the Dark (new) - Luxor
gotti
-
- 14075 messages
- 5887 votes
Net weer even gebeld om een wijziging door te geven. Had meteen iemand aan de telefoon.
9 Dragons in de plaats van Lunacy.
Ghola
-
- 427 messages
- 938 votes
Ja, vond het dit jaar ook prettiger dan vorig jaar. Ik was nog wel zo naief om te denken dat ik om half 10 "vroeg" aanwezig was bij de kassa, maar zoals starbright boy zei, je weet in ieder geval zeker dat je geholpen gaat worden en tot op zekere hoogte ook hoe laat. Om half vijf was ik aan de beurt. Helaas waren sommige films (Me and You and Everyone We Know en Tideland op zondag) al uitverkocht (natuurlijk ook de reden dat sommigen bij de kassa nog in het programma staan te bladeren, markboon) maar ik heb kaartjes voor genoeg leuke films. Hoewel ik met 8 films nog lang niet zo'n diehard ben als de meeste MM'ers. 
vrijdag 27 januari
22:15 uur, Takeshi's
zondag 28 januari
13:15 uur, Mutual Appreciations
16:15 uur, The Great Yokai War
19:00 uur, Lunacy
22:15 uur, Princess Raccoon
maandag 29 januari
16:15 uur, The Sun
19:00 uur, Drawing Restraint 9
21:45 uur, Langer Licht
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Zomereditie IFFR in Amsterdam
Samenwerking met het Holland Festival
Het Internationaal Film Festival Rotterdam (IFFR) krijgt een zomereditie in Amsterdam. De festivalorganisatie liet vrijdag weten hiertoe samen te werken met het Holland Festival, dat plaatsvindt van 2 tot en met 25 juni.
Het IFFR organiseert tijdens het internationaal podiumkunstenfestival vertoningen van de nieuwste films van het komende voorjaar. Daarnaast wordt een film- en tentoonstellingsprogramma gewijd aan het oeuvre van de Engelse filmmakers Stephen en Timothy Quay. Openbare interviews en discussies maken deel uit van het programma en de organisatie verwacht de komst van diverse filmmakers. De beknopte zomereditie vindt plaats in onder meer de Westergasfabriek en het Muziekgebouw aan 't IJ.
bron: cinema.nl
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Wow goed nieuws. Dat van de zomereditie wist ik al wel, maar een special van de Quay-broertjes vind ik echt GOED nieuws!
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Vrijdag 27 januari, 22:15
Takeshis'
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Gelukkig wel. Het was even zweten, het is toch op een vrijdag en het is toch een Kitano maar voor niks lopen zweten.

Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
Tsja, er zijn zat bedrijven die een op maat gemaakt bestelsysteem voor ze in elkaar zetten. Zo'n ontzettend dom argument dit. Niet zo gek dat het afgelopen jaar niet werkte als ze toen geen op maat gesneden programma gebruikten.
Ik heb de afgelopen jaren serieus overwogen om eens naar het Festival te gaan, maar al dat gezeur er omheen schrikt mij echt teveel af. Ik heb helemaal niet de behoefte om een groot gedeelte van het programma te zien, slechts een paar titels wil ik eventueel wel zien.
De uren die je kennelijk moet uittrekken om überhaupt aan je kaarten te komen, zijn mij al veel te veel. Een hele dag spenderen in Rotterdam om alleen maar je kaarten op te halen? Die is gek. Uren aan de telefoon hangen, ík heb er echt geen tijd voor. En als het later en rustiger is, hoef je het ook niet meer te proberen, dan is er al te veel uitverkocht. Van mij hoeft het dan al niet meer, ik heb geen zin om andere films die ik eigenlijk niet zo per se hoef te zien daarvoor in de plaats te plempen. Zo goedkoop zijn die kaarten nou ook weer niet.
Dit jaar heb ik het programma niet eens bekeken.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Je hoeft toch niet per se op zaterdag of zondag te bellen. Ik heb het Maandag geprobeerd en kon het meeste nog wel krijgen (13, Citizen dog, Ode to Joy, Digital Short Films by Three Filmmakers) en verder kun je op de dag zelf ook nog even langs gaan om te vragen of er nog kaarten zijn, er worden toch altijd een hoop niet opgehaald. (Alleen bij de “grotere” films heb je vaak pech, maar Brokeback Mountain, Good Night, and Good Luck., Tideland komen toch binnenkort allemaal in de bios.)
Heb eigenlijk weinig klachten, nooit gehad overigens. Enige is dat het programma er op het eerste gezicht iets minder interessant uitziet als voorgaande jaren, maar dat is ook nog even afwachten aangezien ik meer dan de helft ook totaal niet ken.
LauraPalmer
-
- 276 messages
- 617 votes
Ik had dit jaar ook maar besloten om niet op zaterdag te gaan bellen. Het scheelt een hoop frustraties!! Oioi dat was echt zware ellende vorig jaar.
Ik heb vanavond gebeld en heb aardig wat dingen die op mijn wenslijstje stonden gewoon nog kunnen reserveren! Alleen Pusher 3 was al volgereserveerd op zondag, die had ik ook wel graag willen zien!
Anyway, dit is wat ik heb gereserveerd.
Vrijdag 27
22.15 Takeshi’s
Zaterdag 28
10.15 Linda Linda Linda
13.15 La Leyenda del Tiempo
22.00 Yaji & Kita
Zondag 29
16.15 The Great Yokoi War
Vrijdag 3
14.45 It’s only talk
17.15 Reflections
22.30 De nacht van de wansmaak
Zaterdag 4
15.30 Into great silence
Wat ik verder nog wil zien, besluit ik wel als ik daar ben. Soms kun je een uur van te voren nog wel kaarten krijgen voor iets wat wat volgereserveerd is.
Ik heb er zin in!!
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Als iemand nog een kaartje overheeft voor de voorstelling van Three Times op donderdag 2 februari, laat het dan even weten via pm. Eeuwige dank zal uw deel zijn.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Wie gaan er trouwens vanavond allemaal naar de openingsfilm? (steekt vinger op)
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Ga naar Hear Beating in the Dark vanavond 
MFEO
-
- 682 messages
- 38 votes
Ga naar Hear Beating in the Dark vanavond 
Arme jij! 
Ik ben lekker naar die andere geweest! 
zombie
-
- 987 messages
- 6099 votes
Ben jij dit jaar de enige van de Groningen-delegatie of is de rest gewoon nog niet wakker ? 
Nog 2 Grunningers zijn van de partij
Ukky & Zombie gaan Zondag de 29ste naar :
12.30 * Mughal-e-Azam
16.15 * The Great Yokai War
19.00 * Lunacy
En Vrijdag de 3de naar :
14.30 * The City of the Sun
17.15 * Reflections
20.15 * Clear People
22.30 * Nacht v. d. Wansmaak
En Zaterdag de 4de naar :
13.00 * Vendredi ou un autre jour
16.00 * 9 Dragons
Helaas hebben we dit jaar niet zo veel tijd (&geld) om 40 films te gaan kijken...Maar ik kom je daar vast wel weer tegen Goodfella! 
(ik ben herkenbaar aan mijn zombie button
)
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Arme jij! 
Vond hem best goed, al was ik de enige geloof ik 
puck
-
- 399 messages
- 931 votes
Pjotr en ik hadden graag naar Rotjeknor willen komen, maar om financiële en logistieke redenen (én tijdsgebrek) gaan we enkel naar de Groningse IFFR afdeling...
...ook leuk, kijk maar:
Donderdag 2
22:15 Grain in ear
Vrijdag 3
14:45 The silent holy stones
17:00 Verrassingsfilm 1
21:30 Tale of cinema
24:00 Citizen dog
Zaterdag 4
14:30 Takeshis'
19:15 Tideland
21:30 Frozen land
Zondag 5
10:00 Princess Raccoon
16:30 Lunacy
19:45 Yaji & Kita

MFEO
-
- 682 messages
- 38 votes
Tot nu toe 2 films gezien.
25-1 Brokeback Mountain 10 / 5*
Must See - Movie
26-1 Dealer 7 / 3 1/2*
Trage maar goeie rauwe film over wat drugs met mensen doet.
Vanavond ga ik tussendoor nog naar Saw II en morgen de Pusher Marathon 
Nog veel films te gaan t/m volgende week zaterdag.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Vanavond ga ik tussendoor nog nar Saw II
Oftewel een Iffr onderbreking 
tessav1
-
- 79 messages
- 0 votes
Voor diegene die naar Brokeback Mountain zijn geweest:
er liep daar een cameraploeg rond met twee interviewers. Weet iemand van welke zender ze waren of wie die interviewers waren. Ik ben geïnterviewd, maar ik weet dus helemaal niet waarvoor :S Die ene interviewer kwam me wel bekend voor, maar ik weet niet meer waarvan.
Trouwens, Brokeback Mountain: brilliant!
titan
-
- 1609 messages
- 4415 votes
TV Rijnmond wellicht? Ik ben vorig jaar na afloop van de openingsfilm (Sideways) geinterviewd en dat was een dag later op TV Rijnmond te zien.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Over dat interview hebben mensen het nog jaren!