- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Imagine Film Festival
Imagine Film Festival
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
mijn 'perskaarttijd' is helaas alweer een paar jaar voorbij, maar ik heb het dit jaar toch te druk op mijn werk om veel vrij te nemen 
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Festival leader is inmiddels ook online. Mét muziek van Lucid Reflections wederom
. Leader is hier rechtstreeks te bekijken. Maar via de LR website kom je er ook wel
.
Aan de mensen die komen: tot volgende week!
JoeHallenbeck
-
- 3413 messages
- 0 votes
Ik ga in ieder geval zaterdag 21 april naar de Night of Terror, maar hoop daarnaast nog een paar filmpjes mee te pakken.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Zondag 22 april ga ik even heen en weer naar Amsterdam voor:
16:00 The Fountain
18.10 Black Sheep
20.00 Paprika
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Half MM zit op zondag bij de Fountain begrijp ik?
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Iedereen in het geel! 
Retro-bruin/groen 
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Het was meer om de oorspronkelijke traditionele kleur te promoten
.
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Onder voorbehoud:
Donderdag 19 april
20:00 | 1 | Jade Warrior
22.10 | 7 | How to Get Rid of the Others
00:00 | 2 | Mad Cowgirl
Vrijdag 20 april
15:00 | 2 | Scandinavië symposium
18:10 | 1 | Angel-A
20:00 | 1 | The Fountain
Zaterdag 21 april
14:10 | 2 | Xxxholic + Elephants Dream
15:50 | 2 | The 4th Dimension
17:40 | 2 | Brazil
20:20 | 7 | Special
22:30 | 1 | Crank
00:30 | 1 | Black Sheep, The Hills Have Eyes II, Feast, Poultrygeist:Night of the Chicken Dead
Maandag 23 april
20:10 | 1 | Verrassingsfilm
22:00 | 2 | Grimm Love
Woensdag 25 april
20:00 | 1 | Disturbia
21:50 | 2 | Broken
salvatore
-
- 1937 messages
- 3236 votes
2 kaarten gewonnen voor het afff.
Ik zit te twijvelen tussen:
- The Tripper
- Behind the Mask
Allebei op zaterdag.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Had gereserveerd voor 3 films waarvan ik de eerste twee al niet heb kunnen ophalen door tijdgebrek. De derde (Black Sheep, 18.10) ga ik ook al niet kunnen zien waarschijnlijk
... Maja, als ik naar een festival ga wil ik eigenlijk ook gewoon hele dagen kunnen. En niet maar een paar films pakken...
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Hoezo, je kunt je kaarten toch tot een uur van te voren ophalen? Anders heb ik een probleem
.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Voor de liefhebbers; NoT meuk:
Erg lollig:
Twee nog van 2006
MARTIN GAUS!!:
http://www.youtube.com/watch?v=dQlwZcRUiLA
En de gastoeters, hehe:
http://www.youtube.com/watch?v=7IL-iMBTWls
En de screamqueen competitie van dit jaar, met de geweldige Tessa die won:
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
mijn AFFF review staat weer online bij Twitch
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
PERSBERICHT
Niet alleen griezelen maar ook ruim baan voor
Fantasy met een romantisch tintje op het AFFF
The Fall, Across the Universe en Wristcutters: a Love Story
24th AMSTERDAM FANTASTIC FILM FESTIVAL
9 t/m 20 april 2008 - Pathe Tuschinski, Amsterdam
Tijdens de 24ste editie van het Amsterdam Fantastic Film Festival wordt niet alleen gegriezeld, je kunt er ook terecht voor fantasy met een romantisch tintje. In de verbeelding van een klein meisje komt een sprookjeswereld tot leven, twee geliefden beleven de roerige jaren zestig in liedjes van de Beatles, en zelfs in het hiernamaals krijgt liefde een kans. Het AFFF presenteert drie films die tegelijk romantisch, grappig en ontroerend zijn. Én fantastisch, in beide betekenissen.
De vijfjarige Alexandria herstelt in het ziekenhuis van een gebroken arm. Best wel saai als je van nature zo druk en nieuwsgierig bent. Dan sluit ze vriendschap met Roy, een stuntman die na een ongelukkige val aan beide benen verlamd is geraakt. Het liefst zou Roy er een einde aan maken, maar hij vindt troost in de fantasiewereld die hij voor Alexandria creëert. Een spannende sprookjeswereld met echte helden, waarin het goede overwint.
In The Fall lossen persoonlijke tragedies op in een visuele tour de force, waarvoor regisseur Tarsem Singh de halve aarde over reisde. Indiana Jones meets 1001 Nacht, met een ontroerende vriendschap als kloppend hart van het verhaal.
Jude en Lucy vertolken hun gevoelens over de chaotische wereld om hen heen én voor elkaar in de mooiste Beatles-liedjes. Ondertussen vechten leeftijdgenoten in Vietnam of beramen protestmarsen en zelfs bomaanslagen aan het thuisfront. Gelukkig zijn er de liefde en de drugs om de pijn van het zijn te verzachten. En de muziek natuurlijk. All you Need is Love.
Nieuw gearrangeerde Beatles-songs, een hartverscheurende liefdesgeschiedenis tegen de achtergrond van de roerige jaren zestig, een psychedelische busreis onder leiding van Bono van U2... Het komt allemaal voorbij in Across the Universe; niet zomaar een film, niet zomaar een musical, maar een regelrechte muzikale happening.
Is er liefde na de dood? In de wereld van de fantasie is niets onmogelijk. Zo gaat zelfmoordenaar Zia, na aankomst in het hiernamaals, op zoek naar zijn vriendin die er ook al een einde aan heeft gemaakt. Overigens ziet het leven ná de dood er min of meer uit als het leven vóór de dood. Je hebt er pizzatentjes, morsige cafés, en je rijdt er gewoon auto. Dankzij dat laatste wordt de film ook nog een road movie die zijn personages een belangrijke les leert: de reis is belangrijker dan het doel.
Humoristisch, melancholiek, romantisch – Wristcutters: A Love Story maakt de gedachte aan de dood een stuk draaglijker.
Met ruim 40 Nederlandse premières, themaprogramma ‘American Independents’
European Fantastic Shorts, The Night of Terror,
symposium, jeugdprogramma ‘Superhelden’ en
Q&A-sessies met binnen- en buitenlandse festivalgasten.
Het 24ste Amsterdam Fantastic Film Festival (AFFF) vindt plaats in Pathé Tuschinski, Amsterdam van 9 tot en met 20 april 2008. Het jeugdprogramma AFFF/Kids heeft weer onderdak gevonden in het Filmmuseum.
9 t/m 20 april 2008 - Amsterdam
Thriller * Fantasy * Anime * Cult * Horror * Science-fiction
Van arthouse tot mainstream
JoeHallenbeck
-
- 3413 messages
- 0 votes
Zal de NoT dan ook weer terugkeren naar Tuschinski?
Dat zou wel erg tof zijn 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Persbericht
Winnaars AFFF bij Film1 op televisie
9 t/m 20 april 2008 – Pathé Tuschinski, Amsterdam
Het Amsterdam Fantastic Film Festival en het digitale televisiekanaal Film1 presenteren van 9 tot en met 20 april ‘De Fantastische Film bij Film1’. Twaalf toptitels uit het recente verleden van het AFFF bewijzen ook op televisie hun klasse.
Naast recente winnaars Adam’s Apples, Ordinary Man en Ils, zijn moderne klassiekers als Pan’s Labyrinth en The Machinist exclusief bij Film1 te zien.
ADAMS’S APPLES ORDINARY MAN ILS
Het AFFF en Film1 hebben twaalf spraakmakende titels uit de AFFF-jaargangen 2006 en 2007 geselecteerd, die van 9 tot en met 20 april elke avond om 21.00 uur te zien zijn op Film1-3. Van Aziatische visuele hoogstandjes tot beukende horror en alles daar tussenin.
Het Amsterdam Fantastic Film Festival vindt plaats van 9 tot en met 20 april in Pathé Tuschinski en het Filmmuseum.
Film1 is het digitale film platform van Nederland. Zo biedt Film1 abonnees de nieuwste films het eerst op TV in de hoogste kwaliteit en geheel zonder reclameonderbrekingen. Op Film1.nl is alles over films in Nederland te vinden.
Het volledig Programma:
Woensdag 9 april: Ils
Donderdag 10 april: Adam's Apples
Vrijdag 11 april: Ordinary Man
Zaterdag 12 april: The Hills Have Eyes
Zondag 13 april: The King
Maandag 14 april: Storm
Dinsdag 15 april: Sympathy for Lady Vengeance
Woensdag 16 april: Reeker
Donderdag 17 april: Pan's Labyrinth
Vrijdag 18 april: Wolf Creek
Zaterdag 19 april: The Machinist
Zondag 20 april: Dragon Tiger Gate
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Across the Universe lijkt me wel wat. Verder leert een snelle blik dat Miike's Sukiyaki film ook hier zal draaien... Heeft nog iemand DÉ tip?
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
AFFF programma online!
Zitten een paar goede titels tussen.
Sukiyaki Western Django
Doomsday
[REC]
Inside (dit is natuurlijk de Tip Mochizuki)
The Signal (en hier verwacht ik ook heel veel van)
Diary of the Dead
Mis alleen Frontière(s)
Misschien de verrassings film.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ah, 't Zal onbedoeld zijn gezien het 'tegelijk' posten, maar vat dit op als de tips... Franse horror is niet direct mijn ding hoor 
ja, en dan stiekem je bericht editten.. ik zal je voortaan quoten 
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Ja bedoelde ze ook niet allemaal als tips
Gewoon wat ik vette titels vind. Maar daarna las ik dat je De tip wou en schreef ik even snel bij Inside DE TIP
Maar als je van Gore-Horror houdt is dat de tip in ieder geval.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
ja schrijf dan ook niet steeds wanneer ik bezig ben 
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Het hele programma staat online. Helaas correspondeert het van-dag-tot-dag-programma niet helemaal met het a-z-programma. Zo staan op de posities van de vertoningen van The Fall en Byôsoku 5 Senchimêtoru (die samen met Hoshi no Koe wordt gedraaid) nog lege vlakken
. Juist de twee films die ik het liefste wil zien dus laten we hopen dat ze nog in het van-dag-tot-dag-programma worden opgenomen.
Mijn voorlopige planning inclusief The Fall en 5 Centimeter...:
- The Fall
11-04 17:50 | Tuschinski Arthouse 4
- The Man From Earth
12-04 12:10 | Tuschinski Arthouse 5
- Sword Of A Stranger
12-04 13:50 | Tuschinski Arthouse 5
- Vexille
12-04 19:50 | Tuschinski Arthouse 5
- King Of The Hill
16-04 16:00 | Tuschinski Arthouse 4
- Timecrimes
16-04 18:00 | Tuschinski Arthouse 4
- 5 Centimeters Per Second / Voices Of A Distant Star
16-04 20:10 | Tuschinski Arthouse 5
- Dororo
16-04 21:50 | Tuschinski Arthouse 4
- Film Noir
19-04 12:00 | Tuschinski Arthouse 5
- One Day Like Rain
19-04 14:00 | Tuschinski Arthouse 5
- Appleseed Saga: Ex Machina
19-04 16:00 | Tuschinski Arthouse 5
- Waz
19-04 17:50 | Tuschinski Arthouse 6
Nogal ambitieus, het ligt even aan de prijzen hoeveel ik er ook daadwerkelijk ga bezoeken. Vast staan in ieder geval One Day Like Rain, The Fall en 5 Centimeter... Andere interessante films zijn El Orfanato en Peur(s) Du Noir, maar die krijg ik al in persvoorstellingen te zien.
Voor de horror-liefhebber is er nog veel meer leuks natuurlijk, maar daar schaar ik mezelf niet onder
. Meer fantasy/anime voor mij.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
The Fall zojuist gezien, afsluiter van het festival Doomsday ook. Recensies volgen.
Tip: The Fall, een cinematografisch klein meesterwerk.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Tof, dan wil ik die dus gewoon zien. Klaar. Vond The Cell ook erg gaaf.
Overigens duim ik ook nog voor Southland Tales als verrassingsfilm maar gezien de speelduur zit dat er met het oog op het programma niet in.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Denk niet dat dat de verrassingsfilm wordt. Even denken, wat was het vorig jaar?
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
The Invisible - schandaaalig slecht, met publiek dat pas tijdens het laatste kwartier compleet losbarstte in Night of Terror-stijl. Zelfs André Hazes werd nog luidruchtig geciteerd.
Ja, ik heb wel weer zin in dit festival 
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Heeft nog iemand DÉ tip?
One Day Like Rain pushen ze zelf in ieder geval als het nieuwe surrealistische coming-of-age Lynchiaanse highschool-wondertje (ook via festivalhuisblad Schokkend Nieuws), dus als dat je aanspreekt zou ik die zeker gaan zien 
Trailer hier (oa met schreeuwmeisjes in bikini)
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
One Day Like Rain pushen ze zelf in ieder geval als het nieuwe surrealistische coming-of-age Lynchiaanse highschool-wondertje (ook via festivalhuisblad Schokkend Nieuws), dus als dat je aanspreekt zou ik die zeker gaan zien 
Trailer hier (oa met schreeuwmeisjes in bikini)
Ja, voor liefhebbers van Kelly, Terry Zwigoff en Zach Braff blijkbaar. Helemaal mijn straatje
.
En de Byousoku.../Hoshi no Koe-combinatie staat nu ook in het van-dag-tot-dag-programma!
Zelfde voor The Fall.
En 6 euro voor een kaartje is niet bijster duur.