- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Imagine Film Festival
Imagine Film Festival
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Weet iemand iets over On Evil Grounds te melden? Verhaal klinkt meesterlijk!
Ga maar eens een lijstje maken.
Edit: deze Teaser ziet er alvast pretty sweet uit! Die gaat dus op de lijst 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Persbericht
TIM BURTON EREGAST OP AFFF
Uitreiking Career Achievement Award woensdagavond 9 april
Publieksinterview donderdagmiddag 10 april
24th AMSTERDAM FANTASTIC FILM FESTIVAL
9 t/m 20 april 2008 - Pathe Tuschinski, Amsterdam
De jaarlijkse carrière-onderscheiding van het Amsterdam Fantastic Film Festival gaat dit jaar naar Tim Burton. En dat niet alleen, de regisseur van BATMAN, EDWARD SCISSORHANDS, SLEEPY HOLLOW, BIG FISH en SWEENEY TODD: THE DEMON BARBER OF FLEET STREET komt zijn prijs op 9 april a.s. persoonlijk in ontvangst nemen.
Een sprookjesachtige premièrefilm, The Fall, in het barokke decor van bioscooppaleis Tuschinski, en dan ook nog de meester van de gothic fantasy in huis, veel beter kun je het als liefhebber van de fantastische film niet treffen. En wie er op woensdagavond 9 april niet bij kan zijn, wanneer Tim Burton op het podium van Tuschinski zijn Career Achievement Award krijgt uitgereikt, houdt in elk geval donderdagmiddag 10 april vrij. Dan zal de regisseur in een publiek interview aan de tand worden gevoeld over de wapenfeiten uit zijn carrière. Van de reanimatie van Batman (1989) tot de zesvoudige samenwerking met Johnny Depp, en nog veel, veel meer.
Daarnaast kijkt het AFFF in een beknopt retrospectief terug op het oeuvre van een regisseur die zich nooit herhaalt, maar wiens handtekening door alles heen herkenbaar blijft. In de melancholie van EDWARD SCISSORHANDS (o.v.), in de liefdevolle hommage ED WOOD en in de horror van SLEEPY HOLLOW.
Met het ontvangen van de Career Achievement Award van het AFFF voegt Tim Burton zich bij een illustere reeks voorgangers, waaronder Wes Craven, Roger Corman en Terry Gilliam.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Ja, The Fall past heel goed bij de entourage die Tuschinski te bieden heeft inderdaad. Ik ben benieuwd wat 'men' van deze film denkt nadat men deze film in Tuschinski hebben gezien.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Hmm, misschien toch wel leuk om daarvoor de 10 euro voor de openingsfilm neer te tellen in plaats van 6 euro voor de voorstelling van 15 april.
Ik ga er vanuit dat Burton de award vooraf aan de vertoning van The Fall krijgt?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
't Wordt vrees ik weinig met mij op het AFF dit jaar. Ben nog een deel met vakantie (9 apr), heb een bruiloft (11 én 12 april), ga een weekend weg met vrienden (18-20 april) en moet werken op de dagen tussendoor. Maandagavond (laat in de middag) 14 april of woensdagavond (laat in de middag) 16 april geef ik de meeste kans, maar wellicht moet ik overslaan
(Zal mijn a.s. zwager vragen voortaan niet tijdens het AFFF zijn bruiloft te plannen).
salvatore
-
- 1937 messages
- 3236 votes
Twee vrijkaarten gewonnen voor AFFF. Er zitten heel wat leuke films tussen dit jaar, ook de Night of Terror is goed vertegenwoordigt met [Rec] en À l'Intérieur (Inside) maar mijn keuze is denk ik gevallen op The Signal. Misschien pak ik Diary of the Dead ook nog even mee.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
IVM budgetredenen m'n lijst toch maar iets ingekrompen. Kaartjes voor de volgende voorstellingen zijn aangeschaft:
- The Fall
15-04 16:00 | Tuschinsky Arthouse 4
- Timecrimes
16-04 18:00 | Tuschinski Arthouse 4
- 5 Centimeters Per Second / Voices Of A Distant Star
16-04 20:10 | Tuschinski Arthouse 5
- Film Noir
19-04 12:00 | Tuschinski Arthouse 5
- One Day Like Rain
19-04 14:00 | Tuschinski Arthouse 5
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Ik ga naar:
- Inside
- REC
- Gore
- Hatchet
- Ruins
- Diary of the Dead
- Doomsday
- On Evil Grounds/Machine Girl Dubbel fucking bill! Super Nice!
Heb er een lekker horror festijn van gemaakt. Helaas geen plaats voor Miike maar die heb ik inmiddels toch al.
Verrassingsfilm wou ik eigenlijk ook nog doen maar valt net tussen Ruins en Diary of the Dead, en eten moet natuurlijk ook nog. En betwijfel dat het Frontière(s) gaat worden.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Ik ben blij dat ik geen fan van horror ben
. Anders was de keuze nog moeilijker geweest.
JoeHallenbeck
-
- 3413 messages
- 0 votes
Na 2 jaar afwezigheid ga ik dit keer weer naar de NoT ([Rec], Hatchet, Inside, The Rage).
Weer gezellig op het balkon in Tuschinski 
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Ziet er een mooie selectie uit Macmanus
.
Hoop het. Precies zoals het hoort, paar dagjes van bad ass horror! En dat ook nog lekker in mijn stad!
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Na 2 jaar afwezigheid ga ik dit keer weer naar de NoT ([Rec], Hatchet, Inside, The Rage).
Weer gezellig op het balkon in Tuschinski 
Niet op het balkon helaas.
Tayama
-
- 1102 messages
- 522 votes
Ik ga naar:
- Inside
- REC
- Gore
- Hatchet
- Ruins
- Diary of the Dead
- Doomsday
- On Evil Grounds/Machine Girl Dubbel fucking bill! Super Nice!
He, wanneer draaien die laatste in je lijstje. Kan 'm maar niet vinden in het programma.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Zaterdag 19 april draaien de laatste drie.
Ruins en Diary ga ik zien op maandag 14 april.
Als je de titels opzoekt bij van a tot z. Staan bovenaan de tijden en data btw.
Tayama
-
- 1102 messages
- 522 votes
Ah in het weekend. Had automatisch niet naar het weekend gekeken. Stom, maar dan is me OV-kaart niet geldig. En omdat ik niet in Amsterdam woon voor mij geen weekend dus.
14 april ga ik naar Inside en Diary of the Dead.
17 april, Sukiyaki Western Django.
Wil eigenlijk Ruins ook wel zien. Nog geen kaartje voor.
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Ik ga in ieder geval naar de volgende films:
One day like rain
El Orfanato
Sun Taam
Los Cronocrímenes
Rage
Hatchet
A l'Interieur
[REC]
Misschien pak ik tussendoor nog wel een filmpje. Toch wel weer zin in, blijft een leuk festival. En ik heb gehoord dat de leadermuziek weer grandioos vet is
!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Kan ik die leidermuziek ergens online beluisteren? 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik heb ook nog tijd gevonden om 3 keer te gaan. Voor de volgende voorstellingen heb ik kaartjes:
10 april - 18:10: 5 Centimeters Per Second / Voices Of A Distant Star
16 april - 20:20: Wristcutters: A Love Story
17 april - 15:50: Sukiyaki Western Django
Geen idee of het ook echt mijn soort films zijn, maar dat is dan ook de charme van zoiets 
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
Zijn voorstellingen op een doordeweekse dag ook wel eens uitverkocht? Of is het altijd handig om vooraf de kaartjes te bemachtigen?
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Gisteren waren volgens mij alleen de kaartjes voor de voorstellingen waar Tim Burton aanwezig was uitverkocht. Volgens mij valt het allemaal wel mee, al doe ik dit ook pas voor de eerste keer. Ik denk dat je wel ergens terecht kunt.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Volgens mij valt het wel mee indd, stond geen rij toen ik gister me via internet bestelde kaartjes ophaalde. Misschien films met een redelijk buzz zoals REC loop je een risico.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Hoe zit dat eigenlijk, kan ik alle kaartjes ook op de dag van de eerste voorstelling ophalen?
John Doe
-
- 916 messages
- 2122 votes
Ja. Hou trouwens rekening met lange rijen vlak voordat meerdere films beginnen. Zeker aan het begin van het festival als veel mensen al hun kaartjes in één keer gaan afhalen heb je dit. Als je komt wanneer meerdere films al begonnen zijn heb je een stuk kortere rijen (of zelfs geen als het festival al een dag of twee van start is).
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Mijn eerste voorstelling is pas de 15e dus dat zou dan geen probleem moeten zijn.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5306 votes
Zaterdagnacht naar de Terror Night! 
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes

Ik heb een grijns van hier tot het plafond. Voornamelijk omdat hij bij de andere mensen met wie ik naar Amsterdam was gegaan geen Jack erbij tekende (deed hij nadat ik het hem vroeg
)
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Woaw, dat is wel heel gaaf. Wist niet dat je zo dichtbij hem kon komen
. Dacht dat het eventjes award ophalen en weer foetsie zou zijn.