• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.364 votes
Profile

Imagine Film Festival

pjotr

• 2672 messages
  • 2781 votes

Geen idee, ik moet nog even overleggen met de 'rest'.

We slapen sowieso al in Amsterdam vanwege de 'slopende' nacht dus zondag zijn we er ook nog.

Maar er draaien (voor mij) geen andere interessante films op die dag en met de Butterfly Effect weet ik het ook nog niet helemaal.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Voor de duidelijkheid hier ook nog maar even herhalen:

20th Amsterdam Fantastic Film Festival

Winnaar Gouden Méliès Awards 2004

Beste Lange Europese Fantastische Film

DE GRØNNE SLAGTERE / THE GREEN BUTCHERS

van Anders Thomas Jensen (Denemarken, 2003)

Beste Korte Europese Fantastische Film

EL TREN DE LA BRUJA / THE SPOOK HOUSE

van Koldo Serra (Spanje, 2003)

Zaterdagavond 17 april zijn in Filmmuseum Cinerama tijdens het Gouden Méliès Gala de Méliès Awards uitgereikt voor de beste Europese Fantastische Films van het jaar.

De internationale jury onder voorzitterschap van de Nederlandse filmmaker Rudolf van den Berg kende de Gouden Méliès Awards 2004 toe aan een Deense en een Spaanse film.

Tot Beste Lange Europese Fantastische Film werd uitgeroepen Anders Thomas Jensen’s DE GRØNNE SLAGTERE / THE GREEN BUTCHERS, eerder winnaar van de Zilveren Méliès op het Brussels International Festival of Fantastic Film 2004.

Tot Beste Korte Europese Fantastische Film werd uitgeroepen Koldo Serra’s EL TREN DE LA BRUJA / THE SPOOK HOUSE, eerder genomineerd voor de Gouden Méliès op het Sitges Festival Internacional de Cinema de Catalunya 2003.

Beide films hebben (nog) geen Nederlandse distributeur.

DE GRØNNE SLAGTERE / THE GREEN BUTCHERS is nog te zien op het 20th Amsterdam Fantastic Film Festival, en wel op dinsdag 20 april om 22.15 uur in de Melkweg Cinema.

EL TREN DE LA BRUJA / THE SPOOK HOUSE is ook nog te zien op het 20th AFFF, en wel op maandag 19 april om 20.00 uur in de Melkweg Cinema als onderdeel van het verzamelprograma European Fantastic Shorts #1.

De jury die de Gouden Méliès Awards 2004 toekende bestond uit vertegenwoordigers van de acht festivals van de EFFFF die in het afgelopen jaar een Zilveren Méliès in de categorie lange speelfilm uitreikten:

Lamberto Bava (Italië; filmmaker)

Rudolf van den Berg (Nederland; filmmaker; voorzitter)

Thierry Faber (Luxemburg)

Pau Freixas (Spanje; filmmaker)

Cesar Nobrega (Portugal; radio en televidie presentator)

Martin Persson (Zweden)

Johanna Sinisalo (Finland; schrijfster)

Marc-Henri Wajnberg (België; regisseur/producent)

bron: MVSP

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Ik vond de organisatie van het festival slecht dit jaar. Ik ben maar naar vijf films geweest (en vanavond komt er nog eentje bij), maar elke keer was er wel wat, leek het. Sowieso waren de films veel te dicht op elkaar gepland, soms maar 5 minuten tussen twee films in dezelfde zaal. Een hele zaal die leegloopt en vervolgens weer volloopt, dat kan natuurlijk niet in 5 minuten, dus heel wat films begonnen te laat.

The Uninvited duurde 20 minuten langer dan op het schema stond, tijdens Love Object ging het zaallicht aan en pas na een minuut of tien weer uit, in de grote zaal lopen de hele tijd vrijwilligers heen en weer door de zaal, tijdens de voorstellingen...

Ik vind het een leuk festival en ik vind Cinerama een leuke bioscoop, maar dit vind ik toch wel net iets teveel gezeik.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

..en de Night of Terror begon anderhalf (!) uur te laat omdat ze de bezoekers één voor één binnen lieten. 't is wat dat betreft inderdaad niet best nee..

JoeHallenbeck

• 3413 messages
  • 0 votes

Goodfella wrote:

..en de Night of Terror begon anderhalf (!) uur te laat omdat ze de bezoekers één voor één binnen lieten. 't is wat dat betreft inderdaad niet best nee..

De beeldkwaliteit was ook niet al te best. Tijdens Haute Tension viel de film helemaal uit (tijdens een spannend moment). Verder zaten er een paar irritante zwarte stippen op het scherm.

Heb me overigens verder uitstekend vermaakt tijdens de NoT.

Leukste uitspraak uit het publiek: (tijdens DoD als Ving Rhames met een shotgun rondloopt) "Step aside Butch, this one's mine"

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Ik vond de "Kindersuprise!" tijdens de geboorte van dat zombiekind ook wel leuk

JoeHallenbeck

• 3413 messages
  • 0 votes

Er staat trouwens een leuk artikel over de NoT in Het Parool van vandaag (met foto's).

LauraPalmer

• 276 messages
  • 617 votes

Tja het was inderdaad slecht geregeld. Door de Uninvited kwamen we een kwartier te laat voor Tokyo godfathers. En tijdens the Uninvited liepen er continu mensen voor ons langs met spoelen. Raar dat ze de deur naar de projectieruimte IN de zaal hebben, en ze niet buitenom kunnen lopen. Ook was er overal maar erg weinig beenruimte...

Toch vond ik het erg leuk om een aantal films mee te pikken!

pjotr

• 2672 messages
  • 2781 votes

Goodfella wrote:

Ik vond de "Kindersuprise!" tijdens de geboorte van dat zombiekind ook wel leuk

Dank U

Tijdens de Uninvited was het inderdaad prut geregeld zeg, tjongejonge.

Wat ik allemaal wel niet voor mijn beeld heb zien passeren : de volgende film op twee spoelen, een paar maaltijden, stapels met trailers en ongeveer 21 medewerkers (maar dat kunnen ook drie dezelfde besluiteloze pipo's zijn geweest - het was iig wel personeel).

En om nou 10 minuten voor de afloop van de film de deuren wagenwijd open te gooien.....beuh.

Het geluid stond de eerste helft ook zo hard dat ik er bijna koppijn van kreeg.

Maar verder heb ik een erg leuk weekend gehad hoor...:)

Volgend jaar iets meer ruimte tussen de films, geen films meer cancelen en wat beter naar de Brusselse tegenhanger kijken qua programmering.

JoeHallenbeck

• 3413 messages
  • 0 votes

Wat ze ook eens moeten leren is om alle films van een ondertiteling te voorzien. Ik begrijp dat dat soms moeilijk is te realiseren (omdat sommige films dan pas voor het eerst in Nederland draaien), maar met al die herrie is het zonder ondertiteling vaak erg lastig te volgen.

pjotr

• 2672 messages
  • 2781 votes

Op the Night of terror is dat inderdaad een probleem....maar meestal gaat het bij die films niet om het verhaal....;)...ik was reuzeblij dat er bij The Toolbox Murders geen subtitles waren - het was al erg genoeg zo...:)

Van de andere kant stel ik het zeer op prijs dat de organisatie films importeert die waarschijnlijk nooit meer in Nederland te zien zullen zijn op 35 mm.....en die zijn niet ondertiteld natuurlijk...

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

voor die kerel met die toeter de hele tijd.

pjotr

• 2672 messages
  • 2781 votes

Ik had trouwens wel wat moeite met de eerste filmvoorstelling die ik na The Night of Terror zag...."hoerrrr" roepen was er niet meer bij...wàt een stilte....:)

puck

• 399 messages
  • 931 votes

tovenaar wrote:

voor die kerel met die toeter de hele tijd.

Die had wel een goeie timing inderdaad... Maarre, hoe weet je dat eigenlijk, je was er toch helemaal niet?

Mijn eerste NoT is in ieder geval goed bevallen! Moest wel even wennen in het begin... ik wist natuurlijk wel wat er komen ging, maar dat het zó extreem zou zijn dat je tijdens de eerste film het geluid van de film zelf niet meer horen kon had ik niet verwacht! Erg grappig, dat wel.

Jammer trouwens dat de laatste 2 films zo prut waren... nou ja, je kan niet alles hebben, heb gelukkig erg genoten van High Tension en Dawn of the Dead (met name die laatste ). Ze brachten de stemming er ook goed in.

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

puck wrote:

Maarre, hoe weet je dat eigenlijk, je was er toch helemaal niet?

Wie zegt dat hij er alleen bij de NoT was? Ik heb hem bij de Sneak Preview ook mee mogen maken .

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

pjotr wrote:

Ik had trouwens wel wat moeite met de eerste filmvoorstelling die ik na The Night of Terror zag...."hoerrrr" roepen was er niet meer bij...wàt een stilte....:)

Nou..

De volgende avond (zondag) legde Jan Doense voor The Butterfly Effect even uit waarom Immortal was gecancelled. Geschil met de Belgische distributeur bleek 't geval.. Reactie uit de zaal: "Belgische hoer!!"

En inderdaad dinsdag de toeter bij Shaun of the Dead. De NoT kende wel wat naweeën hoor

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Spannend was het zeker, maar uiteindelijk wist Enric Folch met zijn TEMPUS FUGIT (4.56) de Silver Scream Award weg te kapen. Quentin Tarantino (KILL BILL VOL. 2) en Zack Snyder (DAWN OF THE DEAD) hadden het nakijken en kwamen op vrijwel gelijke hoogte op 2de en 3de plaats (resp. 4.461 en 4.460). Helemaal onder aan, oftewel 'scraping the bottom of the barrel': Dario Argento's THE CARD PLAYER (2.68). Voor alle duidelijkheid: de waardering voor de Silver Scream Award loopt van 1 tot 5. Op de schaal van 0 tot 10 zou TEMPUS FUGIT een 9 scoren en de nummers twee en drie een 8,5. Argento wordt met een 4 bestraft.

--

afff.nl

JoeHallenbeck

• 3413 messages
  • 0 votes

Leuk verslag, Goodfella.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Goodfella wrote:

Spannend was het zeker, maar uiteindelijk wist Enric Folch met zijn TEMPUS FUGIT (4.56) de Silver Scream Award weg te kapen.

Een telefilm nota bene!

Syt

• 75 messages
  • 176 votes

Maar wel een hele goede (tele)film!!

Mijn enige zeer goed op dit festival.

pjotr

• 2672 messages
  • 2781 votes

Prima en leuk verslag.

Volgend jaar ook weer van de partij dus....;)

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Dit jaar zal het festival in juni gehouden worden. Ik weet niet wat de reden van de verschuiving is, maar het lijkt me niet slim. Het lijkt me dat er in de zomer minder mensen op zo'n festival afkomen.

pjotr

• 2672 messages
  • 2781 votes

Er is nog niet zoveel bekend maar de site is inmiddels online dus een topic is wel op zijn plaats dacht ik zo....;)

Dit jaar zal het festival wat later in het jaar gehouden worden en wel van 9 t/m 15 juni.

Begin mei zal het volledige festivalprogramma met dagschema's en filmbeschrijvingen op de site verschijnen.

Ik vind de poster van dit jaar trouwens een wat flauwe variant van de ijzersterke poster van vorig jaar.

JoeHallenbeck

• 3413 messages
  • 0 votes

Ik verheug me in ieder geval al weer op de Night of Terror. Geweldige sfeer vorig jaar, al was het programma wat minder (met Toolbox Murders als tragisch dieptepunt).

Webby

• 861 messages
  • 846 votes

Ga dit jaar zeker ook weer. Nu hopen op een goed programma.

pjotr

• 2672 messages
  • 2781 votes

Ja, graag wat meer aziatisch spul dit jaar en minder films die toch wel in premiere gaan.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Hum

pjotr

• 2672 messages
  • 2781 votes

Oh ja, en geen films die toch al op het Dejima Japanese Film Festival gedraaid hebben....;)

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Wat een spam zeg, mag dit verwijderd worden door de mods aub.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.