• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.166 votes
Profile

Het grote "smakelijk eten" topic

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Ik heb het nooit over zelf-bewustzijn gehad. Dat heeft wel een instrumentele waarde (het stelt ons, in combinatie met enkele andere eigenschappen, in staat om waardevolle ervaringen en gedachten te hebben die andere diersoorten niet kunnen hebben), maar het is naar mijn visie niet waardevol in zichzelf.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ah ok, vind het wel in conflict staan met de rest van je visie. Al heb je wel erg bewonderenswaardige normen en waarden. We kunnen wat veel betreft elkaar een hand geven.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Naomi Watts wrote:

Al heb je wel erg bewonderenswaardige normen en waarden. We kunnen wat veel betreft elkaar een hand geven.

Jullie twee zijn toch eigenlijk wel ontzettend goed bezig.

Animosh wrote:

De vegetariërs die ik ken zijn juist vaak ontzettend tolerant, op het relativistische af. Of je anderen van jouw vegetarisme wil overtuigen is een keuze die je maakt, niet iets wat inherent is aan die leefstijl.

Ik kom dan altijd de verkeerden tegen zeker. Toch een beetje de Jehova's van de 21e eeuw.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

otherfool wrote:

Jullie twee zijn toch eigenlijk wel ontzettend goed bezig.

Je mag zelf wel lopen prediken over bepaalde neerbuigende toontjes maar wat zelfreflectie in deze lijkt mij wel vereist.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Tja, van jezelf zeggen dat je bewonderenswaardige normen en waarden hebt verdient een neerbuigend toontje. Wees blij dat ik de kotssmiley achterwege heb gelaten.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

In Overigen > Algemeen > R.I.P.:

otherfool wrote:

(quote)

Toch is het zo. Vegetariërs zijn toch wel opvallend vaak bijzonder naargeestig. Of dat nou komt juist omdat ze vegetariër zijn geworden of andersom is het kip/ei idee, maar ik neem liever geen risico.

Vegetariërs zijn over het algemeen intelligenter en hebben een realistischer en dus minder naïef wereldbeeld. Ik kan me zo voorstellen dat mensen meer naargeestig maakt.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Dat zal best kloppen, maar dat maakt het niet minder vervelend om naar hun preken te luisteren.

En dan gaat het me niet om het vegetarisme zelf, maar het evangelie dat er bij schijnt te horen.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

De bio-industrie is mijns inziens met afstand de grootste morele ramp uit de geschiedenis van de mensheid, dus dat vegetariërs en veganisten anderen proberen te overtuigen is niet minder dan logisch imo. Al probeer ik dat zelf eigenlijk vrijwel nooit meer. Als mensen er niet open voor staan lukt dat toch niet.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

otherfool wrote:

Tja, van jezelf zeggen dat je bewonderenswaardige normen en waarden hebt verdient een neerbuigend toontje. Wees blij dat ik de kotssmiley achterwege heb gelaten.

Ik vind het ook bewonderenswaardig, wat niets wil zeggen dat het tegenovergestelde van toepassing is op degene die dat niet hebben. Je hebt wel last van een minderwaardigheidscomplex tov vegetariërs heb ik het idee.

De enige die een evangelie predikt ben jij toch. Maar goed, wees niet bang, je hoeft als vleeseter niet naargeestig te worden.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Haha vegetariërs intelligenter. Ben al heel wat vegetariërs tegengekomen, maar kan nou niet zeggen dat ze intelligent waren. Maar goed, blijf lekker in die droom hangen.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

De vegetariërs hier, zijn die ook echt principieel en eten ze geen ijs (met gelatine) of dat dan weer wel?

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Ik eet geen gelatine. En geen melk. En geen eieren. En geen E-nummers (de dierlijke dan). Geen enkel dierlijk product eigenlijk. Maar laten we het vooral niet over mijn persoonlijke leven gaan hebben.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

mjk87 wrote:

De vegetariërs hier, zijn die ook echt principieel en eten ze geen ijs (met gelatine) of dat dan weer wel?

Daar hoef ik niet eens over na te denken, ijs is een enorme dikmaker dus een no go .

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

Zolang er maar mooie films gemaakt worden met dieren in de hoofdrol, vind ik alles best. Denk trouwens dat Mandiba ook best wel eens een paar gazellen heeft omgelegd en daarna tijdens de braai heeft verorberd. Weet zeker dat zo'n springbokje hem goed gesmaakt moet hebben.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Daar hoef ik niet eens over na te denken, ijs is een enorme dikmaker dus een no go .

Bier ook, maar toch lukt dat me niet voor altijd te laten staan

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

moviemafketel wrote:

Haha vegetariërs intelligenter.

Volgens mij klopt dat nochtans wel (gemiddeld dan). Vegetarisme is toch vooral iets van hoogopgeleiden.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

mjk87 wrote:

(quote)

Bier ook, maar toch lukt dat me niet voor altijd te laten staan

Sterk punt. Uitzonderingen daargelaten wil ik er nog aan toevoegen .

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Ik vind het ook bewonderenswaardig, wat niets wil zeggen dat het tegenovergestelde van toepassing is op degene die dat niet hebben.

Tja, als mensen zichzelf schouderklopjes gaan geven haak ik af. Ik ben bewonderenswaardig, bah.

Je hebt wel last van een minderwaardigheidscomplex tov vegetariërs heb ik het idee.

En terecht natuurlijk.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

otherfool wrote:

Ik ben bewonderenswaardig, bah.

Dat zijn ze toch ook? Mensen die zich aan de heersende conventies en gewoontes onttrekken om, ondanks de sociale complicaties en het verlies van smakelijke producten, op een moreel juiste wijze te handelen zouden toch vrij oncontroversiële voorbeelden van bewonderenswaardige individuen moeten zijn.

Al begrijp ik dat jij het als vleeseter niet leuk vindt om dat te horen.

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Animosh wrote:

Dat zijn ze toch ook? Mensen die zich aan de heersende conventies en gewoontes onttrekken om, ondanks de sociale complicaties en het verlies van smakelijke producten, op een moreel juiste wijze te handelen zouden toch vrij oncontroversiële voorbeelden van bewonderenswaardige individuen moeten zijn.

Heb je het nu over Mandela?

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Animosh wrote:

op een moreel juiste wijze te handelen

Vind jij, maar als er al een moreel gelijk bestaat (dat betwijfel ik) dan is het nog altijd niet te bewijzen.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Asaharo wrote:

Heb je het nu over Mandela?

Ik heb nooit ontkend dat Mandela's leven zeer bewonderenswaardige elementen bevatte. Al is zijn situatie wel heel anders: hij verzette zich tegen een systeem waardoor hij zelf ook onderdrukt werd.

mjk87 wrote:

Vind jij, maar als er al een moreel gelijk bestaat (dat betwijfel ik) dan is het nog altijd niet te bewijzen.

De argumenten voor vegetarisme zijn zo ijzersterk dat het volstrekt onredelijk is om aan ze te twijfelen. Of ze voldoende sterk zijn om als "bewijs" te gelden vind ik absoluut niet interessant.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Animosh wrote:

(quote)

Zoals ik eerder al zei: ik ben zo bang dan een verzuurde wijsneus te worden die anderen op een irritant toontje de maat gaat nemen, dat ik toch maar de kiloknaller in huis haal.

Al begrijp ik dat jij het als vleeseter niet leuk vindt om dat te horen.

Niet leuk zegt me niks, als vleeseter heb ik geen gevoelens.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Animosh wrote:

(quote)

De argumenten voor vegetarisme zijn zo ijzersterk dat het volstrekt onredelijk is om aan ze te twijfelen. Of ze voldoende sterk zijn om als "bewijs" te gelden vind ik absoluut niet interessant.

Ligt eraan wat je nastreeft, de hedonist is het oneens natuurlijk als hij een sappige biefstuk kan krijgen. En geluk is ook goed voor je. Je hoeft ook niet drie kilo gehakt naar binnen te werken, maar van een stukje vlees per dag ga je echt niet dood. Sterker nog, alles is dodelijk als je er teveel van neemt, dus mate is altijd wel handig.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

De hedonist heeft geen enkele reden om vlees te blijven eten. Door consistent andere producten te eten past je smaak zich vanzelf aan, waardoor je evenzeer van die andere producten kan genieten. Verder is het morele standpunt onpartijdig. Als jij dat standpunt verwerpt is discussie nutteloos.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Wat een fantastische discussie hier zeg! Het beeld van nare, enge en pedante zieltjes dat ik van vegetariers al had wordt hier maar weer eens bevestigd. Heerlijk! Ga zo door jongens!

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Volgens mij heb ik (of een andere gebruiker die het met me eens was) op geen enkel punt neerbuigend gereageerd op andere berichten, hoe kinderachtig of kortzichtig hun toon ook was.

En om eerlijk te zijn begrijp ik jullie ook niet. Als Mandela voor goede doelen strijdt vinden jullie hem een held, maar als vegetariërs proberen om anderen te overtuigen in de hoop op die manier de wereld te verbeteren vinden jullie het opdringerige betweters. Dit onderwerp zal wel gevoelig liggen of zo.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Vraag me gewoon af of het de wereld verbeteren is wanneer iedereen vegetariër zou worden.

Zou ook een erg vol wereldje worden met miljarden dieren erbij die een beetje op straat en zo rond gaan lopen.

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Animosh wrote:

En om eerlijk te zijn begrijp ik jullie ook niet. Als Mandela voor goede doelen strijdt vinden jullie hem een held, maar als vegetariërs proberen om anderen te overtuigen in de hoop op die manier de wereld te verbeteren vinden jullie het opdringerige betweters. Dit onderwerp zal wel gevoelig liggen of zo.

Nouja, als je begint te verkondigen dat vegetariërs gemiddeld slimmer zijn en Mandela niet zo heilig is omdat hij vlees at kan dat kwaad bloed zetten. Timing is belangrijk.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

moviemafketel wrote:

Zou ook een erg vol wereldje worden met miljarden dieren erbij die een beetje op straat en zo rond gaan lopen.

Ach, kom - alsof dat er ooit van zou komen. Als de bio-industrie werkelijk verboden zou worden zou er uiteraard een overgangsperiode zijn zodat de overgang zonder problemen zou verlopen.

Asaharo wrote:

Nouja, als je begint te verkondigen dat vegetariërs gemiddeld slimmer zijn en Mandela niet zo heilig is omdat hij vlees at kan dat kwaad bloed zetten. Timing is belangrijk.

SelmaDuim zei het eerste. Ik bevestigde het alleen maar. (Zie hier trouwens voor een studie die dat bevestigt.) En wat betreft het tweede: dat was een voorbeeld, en een goed voorbeeld ook wat mij betreft. Maar dat mensen met andere normen en waarden zich daaraan storen kan ik me voorstellen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.