- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote "smakelijk eten" topic
Het grote "smakelijk eten" topic
Gonzo8000
-
- 484 messages
- 10 votes
Ik ben aan een whisky-dieet. Ben nu 2 weken bezig en al 3 dagen kwijt

Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Wat kun jij vreten zeg. Ik ben juist flink aan het fietsen geslagen en eet gezond. In 3 maanden tijd 10 kilo kwijt.
Top Frank! Same here, goede voeding, veel bewegen en je ziet snel resultaat! 
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
In 3 maanden tijd 10 kilo kwijt.
Da's niet gezond. 
Ik deed er een half jaar over en nu moet ik 4 kilo aankomen.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Da's niet gezond.
Heb het liever andersom.......... Ik moet dagelijks vechten om aan te komen, of om zelfs op gewicht te blijven. Kan eten voor drie, maar aankomen hó maar.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Dan heb je waarschijnlijk een 3 koppige lintworm.
Ik heb een beetje hetzelfde. Ik beweeg regelmatig, ik snoep niet, geen zoete drankjes, ik eet 3 uur voor ik ga slapen niets meer en ma t/m do eet ik gezond. In het weekend daarentegen eet ik eigenlijk alleen maar pizza, patat, shoarma en andere ongezonde zooi. Ik blijf nu al maanden lang rond hetzelfde gewicht hangen wat eigenlijk 4 a 5 kilo te licht is.
Moet dan toch maar meer m'n spieren gaan trainen, want die wegen zwaarder dan vet. Binnenkort ga ik mij (misschien) aanmelden voor klimsport. Schijnt erg goed voor je te zijn. Ook voor je libido, maar dat terzijde.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Jezus. Als ik drie dagen in de week dat soort voedsel zou eten, zou je me kunnen rollen. Het is niet eerlijk.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Het is ook niet eerlijk. Ook vanwege o.a. de stofwisseling die p.p. erg verschillend kan zijn.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Jezus. Als ik drie dagen in de week dat soort voedsel zou eten, zou je me kunnen rollen. Het is niet eerlijk.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Veel groene thee drinken?
Let ook op wat je drinkt tijdens het eten. Je kan beter vooraf een glas water drinken. En wanneer je dan toch ongezond eet, kun je beter vooral geen bier, cola, 7up, sinas, ijsthee etc. erbij drinken. Dat scheelt echt enorm. Dus beter is eigenlijk zelfs helemaal niet drinken tijdens de maaltijd en gewoon water vooraf.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Dan heb je waarschijnlijk een 3 koppige lintworm.
Ik heb een beetje hetzelfde. Ik beweeg regelmatig, ik snoep niet, geen zoete drankjes, ik eet 3 uur voor ik ga slapen niets meer en ma t/m do eet ik gezond. In het weekend daarentegen eet ik eigenlijk alleen maar pizza, patat, shoarma en andere ongezonde zooi. Ik blijf nu al maanden lang rond hetzelfde gewicht hangen wat eigenlijk 4 a 5 kilo te licht is.
Moet dan toch maar meer m'n spieren gaan trainen, want die wegen zwaarder dan vet. Binnenkort ga ik mij (misschien) aanmelden voor klimsport. Schijnt erg goed voor je te zijn. Ook voor je libido, maar dat terzijde.
Ik zit ook net onder een goed BMI. Heb vorig jaar een shake gekocht. Flink afzien, vaak misselijk van het vele eten + shakes, maar uiteindelijk 5kg mee gewonnen. Lijkt niet veel, maar destijds had ik serieus ondergewicht dus ik was maar wat blij.
VHS1975
-
- 348 messages
- 70 votes
Ik woog altijd 75 kg, kon eten wat ik wilde, daarna leerde ik mijn vriendin in Belgie kennen en kwam 15kg aan. Dat was mijn perfecte gewicht.
Toen gestopt met fitness en gestopt met roken. En das geen goede combinatie en kwam 30 kg aan en woog opeens 120 kg. 
Gestopt met pintjes drinken en viel weer 10 kg af. Toen begonnen met bokstraining, puur voor de conditie. En dat hielp, nu schommel ik tussen de 100-102 kg.
Begonnen met cardio om wat droger te worden en dan komt het wel weer in orde. 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Top Frank! Same here, goede voeding, veel bewegen en je ziet snel resultaat!
Je voelt je ook meteen zelfverzekerder he? 1e 2 keer fietsen was een ramp, kwam amper de heuvels op hier, maar nu denk ik er zelfs aan om 2 keer hetzelfde tochtje op 1 dag te maken. Gaat echt heel erg snel en is nog leuk ook, helemaal met dit weer natuurlijk. Alleen al die dagjesmensen die je uit je snelheid halen en doof lijken te zijn irriteer ik me nog wel eens aan.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Dat zal ook wederzijds zijn.
Vandaag hele middag gewerkt, dus tijdens een pauze naar de Jumbo... Een flesje AA-drink, 2 saucijzenbroodjes (helaas koud) en zo'n paar driehoeksbroodjes die je bij de snelweg kan kopen (boerengezond) gekocht. Net thuisgekomen en wat van pap's eten gegeten.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Voetgangers op een fietspad moeten zich niet aan mij ergeren toch?
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Eerder andersom. Tenzij je ook een voetganger bent 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Voetgangers? Met 'dagjesmensen' dacht ik dat je het over de wat oudere mensen die heel rustig fietsen had.
Voetgangers of mensen die aan beide kanten joggen zijn erg irritant. Vooral in bochten heb ik dat. Zo'n onoverzichtelijke bocht, loopt er zo'n onbenul op z'n gemakkie door.
OT: gister hadden we zo'n diepvries kebab gekocht. Het leek meer op shoarma-reepjes en smaakte best lekker, maar totaal anders dan de kebab die wij hier zelf voorbereiden.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ik eet elke dag nasi. Zie er al bijna Indonesisch uit.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Eergister (de 7de) terug van werk, even wat broodjes knakworst en fetakaas met tomaat en komkommer gegeten. Een uurtje of 2 later met nog iemand naar de Burger King gegaan. Dit keer hield ik het bij 1 broodje, maar ik nam meteen een double Whopper. Al een tijdje niet gehad, want als ik naar de BK ga, haal ik altijd mijn standaardmaaltijd wat ik zo'n 9 van de 10x daar eet.
Gister hadden m'n ouders de 'normale' eten al op toen ik van werk kwam, dus even 2 broodjes kipkorn en 1 broodje knakworst gegeten.
ibendb
-
- 5036 messages
- 3213 votes
Amai! Ik zou al genoeg hebben met een belegd broodje kaas en als avondeten een Croque Monsieur zonder boter.
Mijn ouders baten een restaurant uit, dus ik lig aan de basis van alles wat met eten te maken heeft. Soms proberen zij ook eens iets nieuws in de keuken en ik ben (meestal) degene die mag proeven. Als ik iets kook, mislukt het radicaal. Ik heb zo ooit eens een spiegeleitje proberen te maken. Oftewel loopt de dooier altijd uit, of brandt de boter aan... Maar het smaakt mij altijd. Ik vind dat als je iets zelf klaarmaakt, het bijna altijd wat meer smaakt. Ik heb van mijn ouders altijd alles leren eten en dit doe ik nu nog. Alles wat ik voorgeschoteld krijg, eet ik op. Uit beleefdheid. Dit is een gewoonte geworden. Maar als er één iets is dat ik niet graag eet, is het wel Ganzenlever. 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ganzenlever vind ik ook wel te doen. Gewoon van die levertjes (van kippen geloof ik) die je in de winkel kan kopen vind ik niets. Ganzenlever bij een tournedos ofzo is zelfs heerlijk. 
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Ganzenlever is natuurlijk met name een erg zielig, dieronvriendelijk product.
Maar buiten dat is het ook 1 van de weinig dingen die ik echt niet te vreten vind.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Waarom is het zielig en dieronvriendelijk dan? Daar had ik geen idee van. Niet dat ik het verder vaak eet, maar in een restaurant waar we vaak gaan eten zit het bij de tournedos.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Waarom is het zielig en dieronvriendelijk dan? Daar had ik geen idee van. Niet dat ik het verder vaak eet, maar in een restaurant waar we vaak gaan eten zit het bij de tournedos.
Nou eh...
Ganzenlever - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Ik vind dit een walgelijke manier van voedsel bereiden. Zal dit ook nooit eten.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Bah. Dat wist ik helemaal niet. Volgende keer ook geen ganzenlever meer voor mij.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Gister weer ff naar de McD tijdens mijn pauze. Ik neem nooit eigen eten mee, dus meestal ga ik of naar de McD of de bakker.
VHS1975
-
- 348 messages
- 70 votes
Bah. Dat wist ik helemaal niet. Volgende keer ook geen ganzenlever meer voor mij.
Ik denk dat als jij alles wist hoe ons eten (vlees industrie) werd voorbereid, je per direct vegetariër zou worden.

JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
De witte prijzenslager is heel goed, netjes en hygienisch.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ik ben geen vegetariër en zal dat denk ik ook nooit worden. We hebben hier wel 1 keer in de week een vegetarische dag. Dus 1 dag in de week wordt hier geen vlees en geen vis gebakken/gekookt en eten we een vegetarisch gerecht. Er zitten dan nog wel dierlijke producten in het eten (room in de saus, manlief drinkt gewoon melk, we eten gewoon eieren, etc).
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Vandaag ben ik eventjes de voorraadkast/vriezer/koelkast aan het schoonmaken en uitzoeken. Dingen over de datum weggooien (is gelukkig niet veel, alleen 2 pakken Knorr Wereldgerechten waren over de datum). Ik ben meteen een lijstje aan het maken met wat we allemaal in huis hebben. Van sommige dingen hebben we gewoon zo enorm veel dat ik denk dat we het beter eerst op kunnen maken.
Ik ben bij de groenten begonnen (dus koelkast, vriezer, blik en pot) en kwam erachter dat we maarliefst 25 verschillende soorten groenten in huis hebben. Beetje overdreven vond ikzelf. We gaan dus maar eens beginnen met de voorraadkast opmaken. 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Die wereldgerechten gaan wel wat langer mee dan de houdbaarheidsdatum hoor.