• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.950 actors
  • 9.370.968 votes
Profile

Het grote "smakelijk eten" topic

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Minotaurus, als ik dat zo lees wat je allemaal eet en drinkt vraag ik me wel af of je geen problemen met je gewicht hebt?

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Laatst toen ik keek (enkele maanden geleden), woog ik nog 71kg. Mijn gewicht blijft altijd tussen de 68 en de 72kg hangen. Maar erg lang en oud ben ik ook weer niet. Zulk soort factoren spelen ook een grote rol met je gewicht.

Voor de rest doe ik niet veel dingen die erg gezond zijn, eerlijk gezegd. Ik fiets, jog, sport niet. Ja, elke avond even oefenen met halters en gewichten en that's it. Fruit eet ik ook zelden, want na een appeltje zijn mijn tanden kwetsbaar.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Sommigen kunnen eten wat ze willen en worden er niet dikker van, dat is een feit.

Bij mij begint het pas de laatste jaren een beetje uitwerking te hebben als ik er echt een potje van maak.

Door gewrichtsproblemen kan ik ook de oefeningen helaas niet meer doen die mij vroeger fit hielden.

Geliukkig kan fietsen wel nog.

Vroeger was mijn constante gewicht nooit meer dan 72 á 73 kilo (bij een lengte van 1,82 m.)

Nu zit het wel tegen de 80 kilo, of ietsje minder.

Dus toch wel (een beetje) opletten met wat ik eet en drink.

Maar op mijn leeftijd mag ik nog niet klagen.

Maar jij voor jou geen probleem dus

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Minotaures wrote:

Wat is het toch heerlijk om na een lange tijd een bepaald soort zelf-gemaakte broodje (dat kan ik dan weer wel) te eten. In dit geval: broodje pindakaas! Niet zozeer van Calvé, al blijft het een heerlijke pindakaasmerk, maar een wat minder bekende merk kan ook best lekker zijn.

Naast dat, heb ik net een bak met Curry-noodles op. Niet geweldig lekker, maar vult wel. En nog een 1,5L Lipton Ice Tea Green Tea...

Die kant en klare noodles is echt het goorste wat ik ooit in mijn leven gegeten heb. Blegh.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Nee die kant en klaar noodles van Unox zijn echt lekker

Melanie, heb je nu al eens wit tijgerbrood met zalm en whiskeysaus geprobeerd?!

ibendb

• 5036 messages
  • 3213 votes

Papsaus met eieren:

Benodigdheden voor 4 personen

- Vloeibare boter/Margarine - ½ ui (versnipperd) - 50 g bloem - 7 ½ dl karnemelk - 1 eetlepel PH Groentebouillon - Peper en zout - Nootmuskaat - ½ citroen - 8 gekookte eieren - 16 gekookte aardappelen

Bereiding

- Kook de aardappelen en de eieren.

- Smelt de boter in een kookpot tot ze bruinkleurig is (beurre noisette).

- Stoof de ui lichtbruin aan.

- Voeg de bloem eraan toe en roer goed met een garde.

- Haal de pot van het vuur en laat even afkoelen.

- Voeg de karnemelk er beetje bij beetje al roerend aan toe.

- Voeg vervolgens de Groentebouillon eraan toe en kruid met peper, zout en muskaatnoot.

- Laat dit alles even opkoken.

- Pers het citroensap eroverheen en roer alles goed door mekaar.

- Leg de eieren op een bord.

- Neem een portie van alles en plet alles.

- Meng alles.

Tip: je moet het niet mengen.

Mijn mama maakte dit altijd klaar. Maar dan zonder bouillon en bloem.

Is wel lekker.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

FillumGek wrote:

Nee die kant en klaar noodles van Unox zijn echt lekker

Melanie, heb je nu al eens wit tijgerbrood met zalm en whiskeysaus geprobeerd?!

Ja, maar met mayonaise ipv whiskeysaus is het veeel lekkerder!

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

@ Brix

Ja, ik denk ik maak er gebruik van zolang ik maar kan.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Gelijk heb je Minotaures

sweinsteiger

• 2278 messages
  • 0 votes

MMH, straks vidé eten

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Vidé? Dat zijn pasteitjes,toch? Of hoe noemen de hollanders dat... koninginnehapjes?

sweinsteiger

• 2278 messages
  • 0 votes

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Elineloves wrote:

Vidé? Dat zijn pasteitjes,toch? Of hoe noemen de hollanders dat... koninginnehapjes?

Je bent zelf toch ook een Hollander? (al snap ik dat Limburgers zichzelf daar niet toerekenen hoor )

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ja, ik zie mezelf ook niet echt als een 'hollander', Limburgers worden sowieso gediscrimineerd dus dan doe ik zelf maar even mee..

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Gisteren dit recept gemaakt, was goed gelukt! Deel samen met de kiddies gegeten, ander deel in de vriezer gedaan. Was best trots op mezelf, koken is leuk!

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Vanavond ga ik proberen m'n eigen Quarter Pounder in mekaar te zetten. Een Big Mac is toch iets te lastig voor iemand die nog nooit gekookt heeft in z'n hele leven.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Ai, net m'n eerste broodje bapao kip uit de magnetron gevist. De komende 10 dagen zullen er nog véél volgen Heerlijk alleen thuis zijn, geen slaap en ongezond eten. Daarna weer eens beginnen met sporten

Een week vol frituur en bokworsten, vol met corona en desperados, vol met buikpijn en katers. Hmm, vakantie!

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Je brengt mij op een idee (maar het zullen wel bapao's zonder vlees worden, er bestaat ook een pittige vega-versie)

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Bapao zonder vlees ? Grappig, wist niet dat dat bestond.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Ja hoor, bij Appie Heijn (o.a.)

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Zal er eens naar kijken! Moet m'n voorraad toch meer dan eens aanvullen. Wie weet doe ik nog eens ruig en ga ik gezond eten

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

[quote]jeroentjuhhhhh wrote:

. De komende 10 dagen zullen er nog véél volgen Heerlijk alleen thuis zijn, geen slaap en ongezond eten. Daarna weer eens beginnen met sporten quote]

Same here, behalve dat gedeelte over sporten

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

@jeroentjuhhhhh:

Nog bedankt voor de inspiratie man.

Ik kon bij Appie H nog net de twee laatste vegetarische (Falafel) bapao's uit het rek vissen vanmiddag.

Scheutje sweet chili saus erbij, en een glaasje witte wijn om te blussen.

Meer moet dat niet zijn voor mij (nou ja, afgezien van een paar donutjes straks:)P

Makkelijker en sneller kan ook niet.

40 Seconden in de magnetron en klaar, ideaal voor de zaterdag, geen gerammel met potten en pannen.

Vanaf nu maar weer eens wat vaker in huis halen.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

falafel, altijd goed

Vandaag rijst met malse lamsvlees en witte bonen in tomatensaus gegeten. Gister en eergister wel wat bij de McDonald's gehaald (1x Big Mac menu, 2x kipnuggets 6 en 1x hamburger; wel in 2 dagen).

En zo nu en dan verse fruitmix... grof tot fijngesneden wat we thuis hebben.

sweinsteiger

• 2278 messages
  • 0 votes

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Minotaures wrote:

En zo nu en dan verse fruitmix.

Ik zie verbetering

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Tegen 4 uur s'middag's 2 broodjes hotdogs en 1 broodje feta kaas... Tegen 6 uur een broodje kebab en nog iets wat oma altijd klaarmaakt. En dan weer rond een uur of 10 naar de Burger King geweest; Grilled Chicken Wrap en een 2 euro menu (cheesburger)....

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Wat kun jij vreten zeg. Ik ben juist flink aan het fietsen geslagen en eet gezond. In 3 maanden tijd 10 kilo kwijt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.