- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Weertopic
Weertopic
Graaf Machine
-
- 9909 messages
- 1438 votes
Het 'oude klimaat' is de officieuze term die gehanteerd wordt voor het klimaat van voor de klimaatsprong van 1988.
Bron: weerwoord.nl.
Maar dat weet jij best, Splinters.
Splinters
-
- 2630 messages
- 1391 votes
Het 'oude klimaat' is de officieuze term die gehanteerd wordt voor het klimaat van voor de klimaatsprong van 1988.
Bron: weerwoord.nl.
Maar dat weet jij best, Splinters.
Klimaatsprong 1988? Bron? En kom aub niet aanzetten met populistische bullshit van het internet. Officieus kletsen kunnen we immers allemaal.
Het is trouwens .be.
Graaf Machine
-
- 9909 messages
- 1438 votes
"het is trouwens .be."
Mooi, je kent het dus. Dat had ik goed.
De rest van je wanhoop glijdt langs me. Jouw wijze van vragen stellen bevalt me niet. Dan is het me ok dat mijn wijze van antwoorden jou niet bevalt
Splinters
-
- 2630 messages
- 1391 votes
"het is trouwens .be."
Mooi, je kent het dus. Dat had ik goed.
De rest van je wanhoop glijdt langs me. Jouw wijze van vragen stellen bevalt me niet. Dan is het me ok dat mijn wijze van antwoorden jou niet bevalt
Ok. Dus als iemand vragen stelt die jou toevallig niet bevallen is het ok om nonsens te verkondigen?
Goede mentaliteit.
Graaf Machine
-
- 9909 messages
- 1438 votes
Ok. Dus als iemand vragen stelt die jou toevallig niet bevallen is het ok om nonsens te verkondigen?
Goede mentaliteit.
Verkeerde conclusie, en verkeerde smiley. Ik heb je de bron gegeven. Dat jij die niet accepteert, en met termen als "populistisch" en "bullshit" aan komt janken, dat is jouw zaak.
Splinters
-
- 2630 messages
- 1391 votes
Verkeerde conclusie, en verkeerde smiley. Ik heb je de bron gegeven. Dat jij die niet accepteert, en met termen als "populistisch" en "bullshit" aan komt janken, dat is jouw zaak.
Ok. Heb je nog meer officieuze onzin die je wil delen of was dit het voor vandaag?
Dan zal ik maar even vertellen hoe het er formeel gezien voor staat: er is vandaag de dag geen sprake van een nieuw klimaat en er is geen klimaatsprong van 1988. Bron: De Rijksoverheid en het KNMI.
Graaf Machine
-
- 9909 messages
- 1438 votes
Ik heb werkelijk geen idee waarom ik me druk zou maken over wat officiële instanties te melden hebben als ik het heb over subjectieve zaken als weerbeleving.
Wat zeggen de overheid, het KNMI en de ANWB over termen als 'nutteloze kou' en 'snertweer' ?
Iets minder selectief feitenjagen aub.
Graaf Machine
-
- 9909 messages
- 1438 votes
En er is wel degelijk sprake klimaatverandering, dus ook van een nieuw klimaat. Want als iets veranderd, komt er iets nieuws.
Splinters
-
- 2630 messages
- 1391 votes
Ik heb werkelijk geen idee waarom ik me druk zou maken over wat officiële instanties te melden hebben als ik het heb over subjectieve zaken als weerbeleving.
Wat zeggen de overheid, het KNMI en de ANWB over termen als 'nutteloze kou' en 'snertweer' ?
Iets minder selectief feitenjagen aub.
Er is, kortom, sprake van een nieuw klimaat en een klimaatsprong van1988 in jouw weerbeleving.
Weten we dat ook weer.
Graaf Machine
-
- 9909 messages
- 1438 votes
Er is een nieuw klimaat. Zij die meer waarde hechten aan data dan aan defenities onderkennen dat.
Al lange tijd.
En jij, Splinters, weet dat.
Splinters
-
- 2630 messages
- 1391 votes
Er is een nieuw klimaat. Zij die meer waarde hechten aan data dan aan defenities onderkennen dat.
Al lange tijd.
En jij, Splinters, weet dat.
Rekenen vanaf 88, de drie steenkoude winters ervoor wegmoffelen. Feb 12, dec 10, mrt 13, feb 18, het zou onmogelijk zijn in een nieuw klimaat.
Jij misbruikt data. En niet zo'n beetje ook. En jij beseft kennelijk niet dat ik jouw onzin, want dat is het, (zie je wel, verborgen agenda) recht mag praten in mijn omgeving.
Graaf Machine
-
- 9909 messages
- 1438 votes
"de drie steenkoude"
Dag, tot de volgende keer.
Tegen geleuter is geen kruid gewassen.
Splinters
-
- 2630 messages
- 1391 votes
"de drie steenkoude"
Dag, tot de volgende keer.
Tegen geleuter is geen kruid gewassen.
Oke bert. En tot volgende week ernie. Voor de goede orde; volgens mijn forumbeleving ben jij vandaag bert, en later deze week ernie. Dat is nu eenmaal mijn forumbeleving, en derhalve de waarheid en niets dan dat.
Graaf Machine
-
- 9909 messages
- 1438 votes
?? Maar kan er mee leven. Hoop dat Basto en Onderhond dat ook kunnen, denk het wel.
Maar dat is hun zaak.
Splinters
-
- 2630 messages
- 1391 votes
?? Maar kan er mee leven. Hoop dat Basto en Onderhond dat ook kunnen, denk het wel.
Maar dat is hun zaak.
Ik nam op mijn beurt even een loopje met de werkelijkheid. Had niet verwacht dat letterlijk uit te moeten leggen.
Edit.
Ik verander de namen wel in bert en ernie. Is beter dan users als voorbeeld gebruiken.
Graaf Machine
-
- 9909 messages
- 1438 votes
Ha Bert, als je even die banaan uit je oor haalt wordt de discussie er wel duidelijker op!
.
Splinters
-
- 2630 messages
- 1391 votes
De pluim blijft onveranderd ranzig koud. Helaas komen daar begin volgende week winterse ongemakken bij in de nacht en ochtend. Lichtpuntje is dat het rustig en overwegend droog blijft.
Splinters
-
- 2630 messages
- 1391 votes
Afgelopen nacht de eerste vorst van het seizoen gemeten. Nooit eerder lag de temperatuur zo laag tijdens de eerste vorstnacht van het jaar. De nacht was bovendien zo koud dat de vorstsom in een klap voorbij winter 13/14 is geschoten. Tevens lag de temperatuur vannacht lager dan de gehele voorgaande winter. Kortom, officieus kunnen we wel spreken van een klimatologische mini-ijstijd.
Goed. De pluim. Aanhoudend ranzig koud, maar de gevreesde winterse ongemakken in de nacht en ochtend komen er voorlopig niet omdat er meer zuidcomponent in de wind zit dan eerder berekend. Tevens zijn er helaas meer neerslagsignalen te zien dan eerder deze week.
Aangezien de meteorologische winter morgen begint, en het hoe dan ook ranzig koud en slecht weer zal zijn, ga ik mijn door velen gewaardeerde weerpraatjes beperken tot 1 keer per week. Tenzij een vorstperiode op de kaarten verschijnt; dan kom ik uit mijn weerwinterslaap.
Graaf Machine
-
- 9909 messages
- 1438 votes
Kutweer. Ben het een keer eens met Splinters.
Splinters
-
- 2630 messages
- 1391 votes
Vandaag smerig koud maar wel flinke mazzel dat het regengebied dat nl momenteel teistert ten noordoosten van mijn locatie blijft. De puim is van begin tot eind ranzig koud. Aankomende week overwegend droog, mogelijk winterse ongemakken in de vroege ochtend. Na deze werkweek verdwijnen de nutteloze winterse ongemakken maar aanhoudende nutteloze kou en daarbij ook nog eens wisselvallig. Bah.
Graaf Machine
-
- 9909 messages
- 1438 votes
Vandaag een lekkere gure najaarsdag, waarbij de neerslag gelukkig precies boven mijn woongebied neerkomt. De pluim is in tijden niet zo vroegwinters geweest, en laat een temperatuurverloop zien waarbij het water al flink kan afkoelen voor de echte winter begint. Aankomende week helaas weinig winterse neerslag, maar wel die heerlijke frisse vriesochtenden. Helaas duurt dat maar tot het einde van deze werkweek, maar de nuttige kou die belangrijk kan zijn voor de rest van de winter blijft. Beetje regen komt dan ook weer terug. Goed begin van de winter. Top.
Splinters
-
- 2630 messages
- 1391 votes
Je jaarlijkse kutweerdag viel dit jaar op 30 nov?
Graaf Machine
-
- 9909 messages
- 1438 votes
Yep. November is altijd een tandje kutter dan december. In december lonkt de winter, in november jankt de herfst. Beide mooi, maar echt kut is in november kutter dan in december. Nu gaat er dus weer hoop gloren, net als dat over een weekje de zon al weer later onder gaat dan nu. Dat is het begin van de zomer. Zo simpel is dat.
Splinters
-
- 2630 messages
- 1391 votes
Vandaag gelukkig overwegend droog. Morgen de slechtste dag van de week; ultiem baggerweer, nagenoeg de hele dag regen. Later deze week droger maar het blijft helaas licht wisselvallig. Uiteraard de gehele periode ranzig koud.
Graaf Machine
-
- 9909 messages
- 1438 votes
Helaas is de Nuttige Kou van afgelopen week weer verdwenen.
Hoe kouder de voorwinter, hoe harder de watermassa's afkoelen, en hoe minder vorst er straks nodig is om lekker de glij-ijzers onder te kunnen binden.
Splinters
-
- 2630 messages
- 1391 votes
Deze week zeer, zeer slecht weer. Aanhoudend regenachtig tot maarliefst donderdagavond. Vrijdag even een adempauze maar in het weekend gaat het wederom volledig mis. Bovendien van begin tot eind smerig koud. Veel walgelijker weer dan dit kan niet. Na deze week dan eindelijk afnemende neerslagkansen. Ook dan blijvend nutteloos koud, en mogelijk winterse ongemakken in de nacht en ochtend. Bah.
Graaf Machine
-
- 9909 messages
- 1438 votes
Deze week zeer, zeer slecht weer. Aanhoudend regenachtig tot maarliefst donderdagavond. Vrijdag even een adempauze maar in het weekend gaat het wederom volledig mis. Bovendien van begin tot eind smerig koud. Veel walgelijker weer dan dit kan niet. Na deze week dan eindelijk afnemende neerslagkansen. Ook dan blijvend nutteloos koud, en mogelijk winterse ongemakken in de nacht en ochtend. Bah.
Prima weer dus om binnen te blijven. Dat is precies wat we kunnen gebruiken in deze nare tijden. Het weer is onze bondgenoot !
Splinters
-
- 2630 messages
- 1391 votes
Prima weer dus om binnen te blijven. Dat is precies wat we kunnen gebruiken in deze nare tijden. Het weer is onze bondgenoot !
Daar lijkt het nou niet bepaald op. Ondanks uitbraken in warme landen durf ik inmiddels wel te stellen dat covid beter gedijt in het griepseizoen dan daarbuiten.
Maart/april bij gunstige kaarten, pas dan is het weer onze bondgenoot.
Splinters
-
- 2630 messages
- 1391 votes
Deze week gelukkig droger dan vorige week - slechter dan afgelopen week kon ook niet - maar helaas geen droge dagen. Uiteraard onveranderd nutteloos koud, maar waarschijnlijk geen winterse ongemakken in de nacht en ochtend. Na deze werkweek eindeljk toenemende kansen op droge dagen. Ook dan ranzig koud, tegen die tijd mogelijk wel last van winterse ongemakken in de nachht en ochtend. Blergh. Maar dat nemen we dan maar op de koop toe.
Graaf Machine
-
- 9909 messages
- 1438 votes
Uiteraard onveranderd nutteloos koud,
Koude in deze tijd van het jaar is altijd nuttig. Het zorgt voor afkoeling van de wateren, zodat in het holst van de winter minder koude nodig is om een ijslaag te vormen.
Dan kan er eerder geschaatst worden.
Dus: des te meer koude nu, des te nuttiger besteed.
Koude in maart is een ander verhaal, want in april zit niemand meer te wachten op schaatsijs.