- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Weertopic
Weertopic
Splinters
-
- 2630 messages
- 1391 votes
En hoe moet ik dan naar de bioscoop?
Splinters
-
- 2630 messages
- 1391 votes
Wat een Walgelijk slechte zomermaand beleven we toch. Dit is by far de slechtste zomermaand in jaren tijd. Bah. Actueel weer die kutregen. Het houdt niet op.
Graaf Machine
-
- 9909 messages
- 1438 votes
Ik heb het hele jaar alleen nog maar heerlijk weer beleefd. Tot en met vandaag aan toe, en dan schrijven we al 29 juli.
Zullen we ooit weer zo'n prachtig weerjaar meemaken als 2020?
Heerlijk !!
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Is de klimaatcrisis dit jaar in quarantaine ivm corona? 
Splinters
-
- 2630 messages
- 1391 votes
#TeamSplinters
Nou die kan ik in m'n zak steken. Net als de beste pluim in zeker een maand tijd. ☀️☀️☀️
Graaf Machine
-
- 9909 messages
- 1438 votes
Nou die kan ik in m'n zak steken. Net als de beste pluim in zeker een maand tijd. ☀️☀️☀️
Splinters
-
- 2630 messages
- 1391 votes
Ik denk dat je jezelf goed moet realiseren dat je op persoonlijke titel spreekt en niet namens de hele wereld.
AGE-411
-
- 10343 messages
- 750 votes
36,9°C gemeten in het meetstation van Chièvres. (Zo'n 20km van hier).
Bakken en braden 
Splinters
-
- 2630 messages
- 1391 votes
Na een vooral in de eerste helft zwaar ondermaatse juli (de eerste 10 dagen smerig herfstachtig, later gelukkig een stuk zonniger en rustiger) gaat de zomer even flink knallen. Sla de zonnebrand, en strandballen maar vast in. Stof je badkleding af. Want de zomer schakelt op korte termijn een tandje bij. Of tandje, zeg maar gerust tand, aangezien er serieuze kansen zijn op een landelijke hittegolf. Heerlijk.
Splinters
-
- 2630 messages
- 1391 votes
Het wordt zo inderdaad een teamsplinters-topic maar de nieuwste pluim is dermate bijzonder dat ie wel wat extra aandacht verdient. Het is kort gezegd de warmste pluim die ik ooit heb gezien. Warmer en zeker ook stabieler dan de pluim van vorig jaar toen het effectief tot een landelijk hitterecord kwam. Of het hitterecord daadwerkelijk wordt gebroken valt nog te bezien. Persoonlijk denk ik dat de kans klein is, ondanks dat de pluim gemiddeld genomen warmer is dan vorig jaar. Het zal allemaal precies goed moeten vallen (warmste bovenluchten op de juiste plaats, op het juiste tijdstip, en die ene wolk of dat briesje op hoogte mag ook niet in de weg zitten. enz. enz.), dat geluk heb je niet ieder jaar. Neemt verder niet weg dat een bijzondere periode aanstaande is, want we kunnen een hele reeks aan tropische dagen verwachten. Heerlijk. Heerlijk. Heerlijk. Ik ga vanaf as woensdag met volle teugen genieten, al doe ik het uiteindelijk ook voor 25C icm veel zon. Maar ik kan niet anders zeggen dan dat dit de krenten in de zomerpap zijn.☀️☀️☀️
Splinters
-
- 2630 messages
- 1391 votes
Vandaag zijn we dan vertrokken voor wat een fantastische periode met zomerweer moet gaan worden. Enkel degenen die in het uitsterste noorden/noordwesten wonen lopen een beperkt risico op wat minder warm zomerweer zondag en maandag. De rest van het land heeft niet van doen met een mogelijk koeler intermezzo en mag zich opmaken voor heerlijk zomerweer tot tenminste half augustus. Hittegolf? Waarschijnlijk. Datumrecords? Zeker niet uitgesloten. Nederland in de vakantiestand? Jazeker. Genieten, mensen.☀️☀️☀️
Splinters
-
- 2630 messages
- 1391 votes
Genieten?
Ik in ieder geval wel. Lekker mediterraans. Mensen klagen bij dit weerype voornamelijk over gebroken nachten omdat hun woning slecht afkoelt. In dat geval is je woning slecht geïsoleerd en heb je een airco nodig.
de grunt
-
- 4338 messages
- 1577 votes
24 graden is voor mij genoeg. Maar ieder zn ding
AGE-411
-
- 10343 messages
- 750 votes
Van mij mogen de weergoden ons 2 maanden lang op mediterraanse temperaturen trakteren. Zomer in eigen tuin!
Er worden voor de komende 7 dagen temperaturen voorspelt tussen 30 en 35°C. Het is echter weinig waarschijnlijk dat we beter zullen doen dan vorige week vrijdag. (Zie enkele posts geleden).
Splinters
-
- 2630 messages
- 1391 votes
Ik denk dat het de aankomende week op meerdere dagen en meerdere plekken in de Benelux warmer wordt dan 36,9C. Ik verwacht niet dat het hitterecord sneuvelt. Ik zou zeggen 38 of 39C op de warmste plekken. Maar we gaan het zien.
AGE-411
-
- 10343 messages
- 750 votes
Ik denk dat het de aankomende week op meerdere dagen en meerdere plekken in de Benelux warmer wordt dan 36,9C. Ik verwacht niet dat het hitterecord sneuvelt. Ik zou zeggen 38 of 39C op de warmste plekken. Maar we gaan het zien.
Ik had het over het landelijk referentiepunt (Ukkel). Daar werd op 31 Juli jongstleden een 36,5°C gemeten. Dat is de 3de warmste temperatuur ooit!
Het is nog niet zeker of we daar nu over gaan. Maar in de kempen kan dit weekend zeker een 37 of 38°C gemeten worden.
In Nederland zal dit weekend de hoogste temperatuur van 2020 gemeten worden, want op 31 Juli was het in Nederland niet heel warm. (32,0° in De Bilt).
AGE-411
-
- 10343 messages
- 750 votes
Om 16u was het in Ukkel 35,4°C. Nog steeds meer dan een graad onder dat van vorige week.
In Diepenbeek is intussen wel 36,7°C gemeten.
In Nederland staat er voor De Bilt een 33,9°C op de tabellen. In Nederland is het nu dus warmer dan vorige week.
AGE-411
-
- 10343 messages
- 750 votes
Terwijl het in Bierset (provincie Luik) om 11u al 31,5°C was, is de temperatuur in Ukkel teruggezakt naar 21,6°C. Dit ten gevolge van een warmteonweer!
Splinters
-
- 2630 messages
- 1391 votes
Fantastisch weer de afgelopen dagen. Op termijn veel neerslasignalen in de pluim. Dat gaat slecht weer opleveren. Verdomme.
robertinho
-
- 1514 messages
- 2962 votes
Woon je in een goed geïsoleerd en koel huis Splinters?
Graaf Machine
-
- 9909 messages
- 1438 votes
Zoals het er nu naar uit ziet blijft het datumrecord van 10 augustus in De Bilt, dat staat op 33 graden, onaangetast.
Is dit belangrijk: Nee.
Is dit leuk: jazeker.
Het datumrecord van 10 augustus in De Bilt stamt al uit 1911. Honderdnegen jaar oud dus. Een datumrecord uit de prehistorie, toen er nog thermometers gemaakt werden van uitgeholde mammoetbotten.
En dat in een rap opwarmend klimaat. Laat dat record alsjeblieft onaangetast blijven zolang het nog mogelijk is. Het is als het dorpje van Asterix, dat moedig stand houdt.
Splinters
-
- 2630 messages
- 1391 votes
Woon je in een goed geïsoleerd en koel huis Splinters?
Energielabel B om precies te zijn. Maar warmte houdt mij niet wakker.
D pluim is ondertussen verbeterd. Waarschijnlijk blijft het voorlopig zomers warm. Neerslagsignalen zijn afgenomen. Dat betekent denk ik zwoel weer met kans op onweersbuien. Nou hoef ik persoonlijk geen onweersbuien, zeker niet als ze de zomer verdrijven of zomerse dagen verpesten. Echter af en toe warmte onweer aan het eind van de dag is de minst vervelende variant en juist dat lijkt te gaan gebeuren.
Graaf Machine
-
- 9909 messages
- 1438 votes
Worstcasescenario voor klimaat komt beste overeen met werkelijkheid
5 tot 6 graden opwarming aan eind van de eeuw, en daar blijft het niet bij.
Maar volgens sommigen moeten we ons niet aanstellen, en gewoon andere bomen planten, en andere insecten importeren. Maakt niet uit joh, gewoon kop in het zand en doen of het leuk is, dat ontstellend rap opwarmen van het klimaat. Lekker.
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Het was bijna heel juli schitterend weer, met een temperatuur zo tussen de 18 en 25 graden en af en toe een lekkere bui. Alles boven de 25 is mij teveel, te warm om overdag veel inspanningen te doen en veel slapen is er 's nachts ook niet bij. Vorig jaar was het ook extreem heet natuurlijk, maar toen was ik op vakantie waar het net iets minder erg was of zat ik op een kantoor met airconditioning. Nu geen van beide helaas... Deze hittegolf kan me dan ook niet snel genoeg voorbij zijn. Hopelijk krijgen we morgen een paar flinke onweersbuien.
Graaf Machine
-
- 9909 messages
- 1438 votes
In juli lekker op vakantie in Diever, met de tent en de vriendin. Heerlijk weer. Eén avondje een heel klein beetje regen, maar dat kan altijd, in Nederland, maar ook elders, en alleen de laatste nacht een enorme stortbui. Dat was dan weer jammer want daardoor moest de tent thuis nog even een paar uur te drogen worden gelegd.
Maar oh man, wat een heerlijk weer, met temperaturen overdag zo rond de 22 graden en in de nacht dalend tot 10-12 graden. Dat is top hoor. Lekker wandelen, lekker relaxen, lekker rustig aan maaltijdjes voorbereiden en koken. Wat ben ik blij dat ik niet op vakantie ben nu dit helleweer aanwezig is.
Splinters
-
- 2630 messages
- 1391 votes
Er lijkt zo langzamerhand geen ontkomen meer aan. De laatste decade van augustus gaat smerig herfstachtig verlopen volgens de jongste pluimen. Neerslagsignalen op korte termijn ook toegenomen. Niet best allemaal. Kort gezegd bah.
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Wel goed tegen de droogte. Hierachter is weer een grote wilgentak afgebroken helaas. Levensgevaarlijk.
Ik ga er volgende week een paar dagen op uit en ben blij dat de temperatuur dan weer wat draaglijker is. Ik probeer elke dag minimaal 2 uur buiten actief te bewegen (fietsen, lopen), maar dat is nu niet te doen. Stil zitten is het beste met dit weer, maar als ik ergens moeite mee heb...