- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Weertopic
Weertopic
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
WAARSCHUWING: In het gehele land is het door sneeuwbuien, reeds gevallen sneeuw of bevriezing plaatselijk glad. Vandaag wisselen wolkenvelden en opklaringen elkaar af. Ook kunnen er in het gehele land met uitzondering van het oosten enkele sneeuwbuien voorkomen. De temperaturen voor vandaag zijn ongeveer 0 graden in het binnenland tot zo'n 2 a 3 graden in het westen van het land. De wind is matig boven land 3-4 bft en aan de kust staat een vrij krachtig wind 5 bft en komt vanuit het noordwesten. Vanavond krijgen we wederom vanuit het westen te maken met zware sneeuwbuien. Bij die zware sneeuwbuien is er aan de kust ook onweer mogelijk. De temperaturen voor vanavond zijn ongeveer -2 graden in het oosten tot zo'n 1 graad in het westen van het land. Vannacht blijven we nog enige tijd hinder ondervinden van zware sneeuwbuien maar in de tweede helft van de nacht zal dat ons land gaan verlaten. De temperaturen voor vannacht zijn ongeveer -4 graden in het oosten tot zo'n 0 graden in het westen van het land.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Een noordwestelijke stroming voert polaire lucht aan waarin winterse buien voorkomen. In de koude lucht zijn langs de Noorse kust buienstoringen ontstaan. Een actieve trog ligt actueel boven de centrale Noordzee en komt snel op ons land af. De trog bereikt aan het begin van de avond het noordwesten en verlaat rond middernacht het zuidoosten van het land. Op nadering van deze trog krimpt vanavond de wind naar zuidwest, achter de storing herstelt de noordweststroming zich zondagnacht. Ver in het noorden ligt zelfs een Polar Low, de barokliene zone hiervan bereikt in de loop van de zondag het noorden van het land.
Trogpassage is nu redelijk hetzelfde beschreven in de div modellen. De uiteindelijke neerslagverdeling is springerig en verschilt van run tot run. Dit komt door de mesoschaal structuur van de fenomenen. Het lijkt er nu sterk op dat het zwaartepunt van de winterse neerslag van NW naar ZO over het land trekt. Behorende bij de barokliene zone krijgt vooral morgen overdag het noorden te maken met winterse neerslag, door de wat sterkere westelijke component kan dit ook meer een menproduct worden.
Kans op onweer vooral bij de trog. Nabij de trog in namiddag en avond behoorlijke kans op tamelijk intensieve neerslag. In de orde van 2-5 cm per uur kan gehaald worden. De neerslag bereikt tegen de avond het westnoordwesten en verlaat rond middernacht het (zuid)oosten. Qua progtemps lijkt het vooral sneeuw te zijn, in een smalle kuststrook wellicht een mengvorm. Erachter meest geisoleerde buien. Behorende bij de barokliene zone krijgt vooral morgen overdag het noorden te maken met winterse neerslag, door de wat sterkere westelijke component kan dit ook meer een menproduct worden.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
KNMI: vanavond weer zware sneeuwbuien
Het gaat vanavond op veel plekken in het land weer behoorlijk hard sneeuwen, meldt het KNMI. Ook kan het op sommige plaatsen gaan onweren.
Het KNMI raadt iedereen die de weg opgaat aan om de weerberichten en waarschuwingen te volgen
U-96
-
- 11875 messages
- 2064 votes
www.dumpert.nl - Het was glad in Lelystad....
Vervelend om zelf mee te maken, maar stiekem zo leuk om te zien!
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Vervelend om zelf mee te maken, maar stiekem zo leuk om te zien!
Die geluidjes 
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
@AH
606
Je weerbericht is werkelijkheid geworden..
Het sneeuwt hier nu zo hard als nog niet eerder deze winter!
Ik ga maar eens een beker warme chocolademelk maken, en de verwarming wat hoger zetten.

606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
@AH
606
Je weerbericht is werkelijkheid geworden..
Het sneeuwt hier nu zo hard als nog niet eerder deze winter!
(afbeelding)
Haha nou heb jij even geluk ik heb dat niet.
Wel sneeuw maar niet hard.
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Mijn god kom net van mijn stamkroeg af. De sneeuw licht hier erg hoog heb me nog even ouderwets geammuzeerd in die sneeuw!
Een sneeuwbal die bijna even groot als mij is niet normaal haha!
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
Ik kwam ook laat in de nacht pas thuis. En waar ik normaal binnen een half uur thuis zou zijn met de auto, deed ik er nu een uur over. Zoveel sneeuw was hier nog niet gevallen. Wel weer mooi om te zien. Maar god, wat verlang ik naar de lente!
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Mijn god, het is weer aan het dooien hoor. Krijgen we weer van dat gel-effect op de weg.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Ik heb zojuist vernomen dat het vanavond weer gaat sneeuwen dat belooft dus niet veel goeds voor morgen als ik op pad moet met het openbaar vervoer..
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ik heb zojuist vernomen dat het vanavond weer gaat sneeuwen dat belooft dus niet veel goeds voor morgen als ik op pad moet met het openbaar vervoer..
Vooral van het Noorden naar het zuiden van Nederland.
De kust blijft het bij Natte sneeuw.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
WAARSCHUWING:
In het noorden van het land kan het glad zijn door winterse buien. Vooral landinwaarts is het lokaal glad door sneeuwresten. Vanavond lijkt de kans op sneeuw toe te nemen. Er kan in het noorden en in het westen (natte) sneeuw gaan vallen en in het binnenland en in het zuidoosten lijkt het nog even droog te gaan blijven. De temperaturen voor vanavond zijn ongeveer 0 graden in het oosten tot zo'n 2 graden in het westen van het land. Vannacht krijgt heel het land te maken met sneeuw alleen in het noordwesten en in het zuidwesten zal het natte sneeuw zijn. De temperaturen voor vannacht zijn ongeveer -2 a -3 graden in het oosten tot zo'n 0 a 2 graden in het westen. De wind is zwak tot matig boven land 2-3 bft en aan de kust staat een matige wind 4 bft en komt vanuit het (noord)westen. Morgenvroeg krijgen we te maken met een storing die van west naar oost over ons land trekt. In het westen zal het regen zijn en elders kunnen er pittige sneeuwbuien voor gaan komen. Morgenmiddag krijgen we nog met wat winterse buien te maken maar ook is er plaats voor enkele opklaringen. De temperaturen voor morgen zijn ongeveer 2 graden in het oosten tot zo'n 3 a 4 graden in het westen van het land.
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
WAARSCHUWING:
In het noorden van het land kan het glad zijn door winterse buien. Vooral landinwaarts is het lokaal glad door sneeuwresten. Vanavond lijkt de kans op sneeuw toe te nemen. Er kan in het noorden en in het westen (natte) sneeuw gaan vallen en in het binnenland en in het zuidoosten lijkt het nog even droog te gaan blijven. De temperaturen voor vanavond zijn ongeveer 0 graden in het oosten tot zo'n 2 graden in het westen van het land. Vannacht krijgt heel het land te maken met sneeuw alleen in het noordwesten en in het zuidwesten zal het natte sneeuw zijn. De temperaturen voor vannacht zijn ongeveer -2 a -3 graden in het oosten tot zo'n 0 a 2 graden in het westen. De wind is zwak tot matig boven land 2-3 bft en aan de kust staat een matige wind 4 bft en komt vanuit het (noord)westen. Morgenvroeg krijgen we te maken met een storing die van west naar oost over ons land trekt. In het westen zal het regen zijn en elders kunnen er pittige sneeuwbuien voor gaan komen. Morgenmiddag krijgen we nog met wat winterse buien te maken maar ook is er plaats voor enkele opklaringen. De temperaturen voor morgen zijn ongeveer 2 graden in het oosten tot zo'n 3 a 4 graden in het westen van het land.
Ik haal altijd wel handige informatie uit jouw berichten in dit toppic. Heb het ook hard nodig want ik ben laats toen het glad op de weg was gevallen op weg naar school. Vreselijk om met gladheid,regen,of sneeuw op fiets naar school te moeten.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ik dacht gister met een slakkengangetje in de auto even rustig een bochtje te nemen en toen ging mijn auto opeens rechtuit en er was niks meer aan te sturen. Ik trapte op de rem en door een engeltje op mijn schouders kwam die echt 5 cm voor de omheining tot stilstand.
Echt verraderlijk inderdaad dus kijk uit mensen!
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
[Ik haal altijd wel handige informatie uit jouw berichten in dit toppic. Heb het ook hard nodig want ik ben laats toen het glad op de weg was gevallen op weg naar school. Vreselijk om met gladheid,regen,of sneeuw op fiets naar school te moeten.
Dankjewel jordan en doe voorzichtig.
Iedereen uitkijken wie de weg op gaat.
U-96
-
- 11875 messages
- 2064 votes
Ik dacht gister met een slakkengangetje in de auto even rustig een bochtje te nemen en toen ging mijn auto opeens rechtuit en er was niks meer aan te sturen. Ik trapte op de rem en door een engeltje op mijn schouders kwam die echt 5 cm voor de omheining tot stilstand.
Echt verraderlijk inderdaad dus kijk uit mensen!
Remmen deed ik de eerste keer in zo'n situatie ook (puur uit impulsiviteit natuurlijk), maar dat is juist heel onverstandig! Beste is op gewoon hard te sturen naar de richting waar je heen wilt.
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
De NS zou voorbereid zijn op het weer, nou ik ben eens benieuwd! Evenals de bussen. Is daar misschien iets over bekend over het openbaar vervoer?
Amity
-
- 1786 messages
- 147 votes
Sinds mijn aanrijding na de eerste sneeuwbui deze winter is mijn autootje niet meer dezelfde. Ik heb em nu al een aantal keren terug naar de garage moeten brengen. En ik ben ook niet meer dezelfde, want ik zit helemaal strak in de auto als er ook maar een beetje sneeuw ligt!
Ik baal er zo erg van, de helft van de tijd moet ik met openbaar vervoer omdat mijn auto bij de garage staat, en als ik dan weer een auto heb, begint het te sneeuwen en durf ik niet te rijden!! 
Morgen moet ik de auto weer naar de garage brengen, maar als er nog meer sneeuw valt durf ik niet eens naar de garage! 
Amity
-
- 1786 messages
- 147 votes
En normaal gesproken ben ik helemaal niet zo'n schijtlaars!
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Is inderdaad vervelend Amity, en als je dan met het openbaar vervoer moet ben je daar ook weer afhankelijk van. Want met die sneeuw ben je er nooit zeker van of er nu wel of niet een bus/trein erop uit trekt.
Amity
-
- 1786 messages
- 147 votes
Inderdaad! Ik doe er 2 keer zo lang over, moet veel eerder weg. En dan moet je nog hopen dat er dus een trein rijdt. Sta je te wachten op zo'n tochtig station, als de trein eindelijk komt beslaat mn bril meteen als ik binnen stap. Zul je altijd zien dat je in een coupe stapt waar net iemand stevig heeft zitten bouten, elke dag koop je trouw een kaartje en nooit komen ze eens controleren.
IK HAAT SNEEUW!!! (en treinen)
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Haha, ik moet iedere dag met de bus en de trein ik zal je zeggen dat ik met de bus reizen veel fijner vind dan met de trein. Treinen hebben vrijwel altijd vertragingen, en inderdaad je koopt een kaartje of zoals ik een OV-pas. En nooit komt iemand controleren. Ook altijd van die vieze junkies en alcoholisten op het station die dan naar je toe komen voor geld, nee niets voor mij ben blij als ik niet meer met die trein hoef te reizen!
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Haha ja de trein is ook niks voor mij. Naar school altijd dag in dag uit propvolle treinen destijds. Veel mensen die zich niet hebben gedoucht, liepen te telefoneren, hutje mutje op elkaar, oninteressante gesprekken die zo nodig keihard gevoerd moesten worden, Turken en Marokkanen die in hun eigen taal liepen te tetteren. Enige wat leuk was is mooie meiden spotten. Was echt dolblij toen ik alles met de auto kon gaan doen.
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Het is volgensmij ook overal hetzelfde in die treinen maargoed. Even over het weer hier nog een kort berichtje: Vanavond en vannacht vallen vooral in het noorden en in het uiterste zuiden enkele winterse buien. In de strook daartussen komen opklaringen voor, maar raakt het later bewolkt. Het koelt af naar +1 tot -3 graden.
Morgen is er ruimte voor zon, maar vooral in de ochtend vallen ook enkele winterse buien. Het wordt 1 graad in Groningen tot lokaal 5 graden in Zuid-Holland en er waait een matige wind uit richtingen tussen west en noordwest. Dinsdag regen en sneeuw.
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Sneeuw komt alweer met bakken uit de hemel.
.