• 178.073 movies
  • 12.209 shows
  • 33.979 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.830 votes
Profile

Weertopic

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Ja wat is sneeuwen? Je hebt verschillende vormen he , natte sneeuw, mot sneeuw blabla. De vorige keer met die voorspelling van een sneeuw-chaos scheen hier de zon .

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

decicco wrote:

Ja wat is sneeuwen? Je hebt verschillende vormen he , natte sneeuw, mot sneeuw blabla. De vorige keer met die voorspelling van een sneeuw-chaos scheen hier de zon .

Er is niks moeilijker dan het weer voorspellen.

Vorige keer was het ook regen overgegaan in sneeuw en, die kans bestaat nu zeker.

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Ja achja het is altijd maar afwachten wat de natuur in petto heeft. Deze keer dus ook weer.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

decicco wrote:

Ja achja het is altijd maar afwachten wat de natuur in petto heeft. Deze keer dus ook weer.

Zeker weten.

Maar deze storing beweegt zich uiterst langzaam naar het noorden /oosten.

Nou wordt het uiteraard kouder vanwege de avond en nacht.

Vandaar dat de kans op sneeuw ook toeneemt.

Walkure

• 1690 messages
  • 0 votes

Ligt weer een (flinke) laag sneeuw in A'dam.

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Hier ligt weer helemaal niks van sneeuw. Niet eens geregend of wat dan ook alleen een beetje koud verder nergens last van.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Hier is het ook beetje wit geworden.

En het sneeuwt nu weer wat licht

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Nog steeds geen enkel spoor van sneeuw regen of wat dan ook. Wel een beetje bewolking maar dat zal wel weer weg trekken.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Vanavond is het helder en daardoor gaat er gemakkelijk mist ontstaan. Lokaal kan er dichte mist voorkomen. De temperaturen voor vanavond zijn ongeveer -10 a -12 graden in het noorden tot zo'n -5 a -6 graden in het westen van het land. Vannacht blijft de mist aanwezig en lokaal kan het glad worden door aanvriezende mist. De temperaturen voor vannacht zijn ongeveer -13 graden in het noordoosten tot zo'n -8 graden in het zuidwesten van het land. De wind is zwak tot matig boven land 2-3 bft en aan de kust staat een matige wind 3 bft en komt vanuit het oosten. Morgenvroeg is het in het gehele land bewolkt met uitzondering van het zuidoosten, daar wisselen wolkenvelden en opklaringen elkaar af. Morgenmiddag neemt de neerslag vanuit het noorden toe. Eerst zal de neerslag gepaard gaan met regen en later overgaand in sneeuw of natte sneeuw. Hoe meer de neerslag het binnenland in trekt des te meer kans op sneeuw. De temperaturen voor morgen zijn ongeveer 2 a 3 graden in het noorden tot zo'n 0 a 1 graad elders in het land.

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Mijn god, net even gaan fitnissen het was ijs en ijskoud buiten niet normaal.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Waarschuwing voor zware sneeuwbuien

Winterweer houdt aan

29 januari 2010 -

Komende nacht trekt een venijnige sneeuwstoring over ons land die mogelijk zorgt voor zware sneeuwbuien en veel wind. De buien kunnen actief zijn en vergezeld gaan van onweer. Lokaal kan in korte tijd een flinke hoeveelheid sneeuw vallen. Langs de Zeeuwse en Zuid-Hollandse kust, waar de meeste neerslag waarschijnlijk in de vorm van regen valt, neemt de wind bovendien korte tijd flink toe. Zaterdagochtend ligt waarschijnlijk in een groot deel van het land weer een vers sneeuwdek. Het KNMI raadt iedereen die vannacht de weg opgaat aan de weerberichten en waarschuwingen goed te blijven volgen.

In het noordoosten viel vrijdagochtend geruime tijd sneeuw (foto: Jannes Wiersema)

Ook zaterdag, zondag en maandag blijven sneeuwbuien het weerbeeld bepalen. De kans op gladheid is groot. Niet alleen door de sneeuw maar ook door bevriezing kan het verraderlijk glad worden.

Komende week weer kouder

De winter houdt stand waarbij de vorst weer toeneemt. De komende dagen kan het plaatselijk weer streng vriezen en volgende week is er weer kans op ijsdagen, dat zijn dagen waarop de temperatuur gedurende het hele etmaal onder nul blijft. Ook de sneeuwbuien blijven volgende week doorgaan al zijn er ook momenten met minder buien. Nu ook februari met dit weertype doorgaat kunnen we al spreken van een echte witte winter.

Sneeuwbuien hinderen verkeer

Sneeuw- en hagelbuien kunnen het verkeer flink parten spelen. De neerslag kan heftig zijn waardoor het wegdek in een mum van tijd spiegelglad kan worden. De intensiteit van de neerslag kan plotseling veranderen en over korte afstanden sterk verschillen. Voor het verkeer is dat verraderlijk omdat dan ook de toestand van het wegdek van plaats tot plaats sterk kan verschillen. Niet alleen tijdens een bui maar ook kort nadat de bui is gepasseerd. Vooral na een flinke bui bij temperaturen rond het vriespunt en lage wegdektemperaturen kan de weg nog een hele tijd glad blijven. De buien gaan vaak vergezeld met windstoten waardoor de omstandigheden voor het verkeer nog slechter worden.

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Het heeft hier de hele dag al hevig gesneeuwd en geregent!

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Druilerig takkenweer hier!

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Verdorie, wéér alles wit buiten, en nu ook de grote straten inbegrepen. Het strooizout is op hoorde ik.

En geen verbetering in zicht voor komende week hoor ik zojuist op de radio.

Het lijkt alsof het weer bezig is met een inhaalslag voor al die winters die zo goed als sneeuwvrij zijn geweest.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Brix wrote:

Het lijkt alsof het weer bezig is met een inhaalslag voor al die winters die zo goed als sneeuwvrij zijn geweest.

Dit is zeker een sneeuwrijke winter.

Ik heb het nog nooit zo meegemaakt.

Er komt vanavond en vannacht nog meer en ook morgen.

Tenminste als ik het goed heb zal straks wat plaatsen.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Ik heb het wel een beetje gehad met die sneeuw...

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

@606:

Jij bent werkelijk 'onze eigen' MM weerman 606.

Wel zo handig

Ik moet wel altijd even glimlachen wanneer ik je nickname zie.

Dan denk ik steeds aan een oude (Duitse) film, waarin iemand zich uitgeeft voor een detective, met codenaam AH 606

DieGo

• 5808 messages
  • 2365 votes

IcU wrote:

Ik heb het wel een beetje gehad met die sneeuw...

Ik ben er echt helemaal klaar mee.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Ik ook.

M'n auto zit zo dik ingeijseld dat ik het er niet eens afkrijg. 10x met antivries op de ruit spuiten, 100x krabben, maar 't blijft gewoon zitten.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Brix wrote:

@606:

Jij bent werkelijk 'onze eigen' MM weerman 606.

Wel zo handig

Ik moet wel altijd even glimlachen wanneer ik je nickname zie.

Dan denk ik steeds aan een oude (Duitse) film, waarin iemand zich uitgeeft voor een detective, met codenaam AH 606

Bedankt Brix erg leuk dat bericht van je.

Kan je een link geven van de film

Zal daarna even een stukje plaatsen voor de verwachte flinke (zware) sneeuwbuien.

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Dit is die film :

Conny und Peter Machen Musik (1960)

(DVD in mijn eigen collectie, maar om die leuk te vinden moet je denkelijk net zo oud als ik zijn )

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Brix wrote:

Dit is die film :

Conny und Peter Machen Musik (1960)

(DVD in mijn eigen collectie, maar om die leuk te vinden moet je denkelijk net zo oud als ik zijn )

Moet ik nog lang wachten

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Het is hier weer lekker wit in het Zuiden maar het is ook weer aan het dooien, vanavond weer een sneeuwstorm hoorde ik.

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

606 wrote:

(quote)

Moet ik nog lang wachten

Gelukszak

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

decicco wrote:

vanavond weer een sneeuwstorm hoorde ik.

Dan ga ik er nu maar bijtijds op uit om mijn boodschappen te doen.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

decicco wrote:

Het is hier weer lekker wit in het Zuiden maar het is ook weer aan het dooien, vanavond weer een sneeuwstorm hoorde ik.

Waar heb je dat gehoord link ?

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Tsja, ik zou vanavond opstap gaan maar ik denk dat daar niks meer van gaat komen..

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Ik heb het van mijn pa gehoord: Radio

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

decicco wrote:

Ik heb het van mijn pa gehoord: Radio

Oke welke zender

Alvast bedankt

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Falcon Radio.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.