• 178.536 movies
  • 12.249 shows
  • 34.035 seasons
  • 648.279 actors
  • 9.381.102 votes
Profile

Weertopic

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Heb echt angst gehad in de auto, was niet te doen, nergens gestrooid.. Potverdorie zeg. Je komt amper van je plek af, zo hoog staat het overal.

(afbeelding)

Dit was vanochtend al, wil het op het einde van de dag niet zien..

606

• 23879 messages
  • 12278 votes

Hier heeft het ruim 12 uur gesneeuwd en 10 cm gevallen.

Het is sinds 7,30 droog.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Ik begin het onderhand wel kotsbeu te worden, al die sneew. Kan elke ochtend m'n auto letterlijk uitgraven, begin er maar aan met zo'n onnozele kleine ijskrabber

Op het werk ook maar amper mensen omdat die er niet doorraken, leuk joh. Maar ach, we hebben een witte kerst...hoezee.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ik ben blij dat ik niet naar mn werk hoef vandaag. Te voet al moeilijk om door te komen hier, laat staan met m'n fietsje. Toch wel dikke 20 centimeter hier, misschien wel 30.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Zal rond de avond wel een ramp worden, om mijn auto weg te krijgen, uit al die sneeuw. Had vanochtend al een aardige man die mee duwde, zat compleet vast.

En nu al geen strooizout meer hebben, sjongejonge.. Niet geleerd van vorig jaar?

kos

• 46702 messages
  • 8857 votes

Moet straks alleen effe snel richting Arnhem en terug en dan heb ik het autorijden wel weer gehad.

Hoop alleen dat het maandag voor mn wintersport wat beter is allemaal.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Jee mensen, wat een drama allemaal.

Hier (in Noord-Holland) is sinds woensdag niks meer gevallen (gelukkig!).

Ik leef met jullie mee hoor! Moet morgen op familiebezoek naar het oosten des lands, ik hou mijn hart al vast.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

In de Achterhoek is er tot het middaguur nauwelijks openbaar vervoer vanwege het extreme weer.

ace leader

• 3343 messages
  • 0 votes

Hier in Brabant is het echt gruwelijkkk. We liggen plat hier

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

ace leader wrote:

idd. Ik heb nog nooit zoveel sneeuw gezien hier volgens mij. We krijgen overduidelijk een witter kerst!

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

speranza wrote:

In de Achterhoek is er tot het middaguur nauwelijks openbaar vervoer vanwege het extreme weer.

Zuiden heeft helemaal geen bussen meer. Mijn pa belde, dat hij naar de bushalte was gegaan vanochtend vroeg om daar te horen dat niks reed, daarna terug naar huis, 4 taxicentrales gebeld maar die reden ook allemaal niet.

Wie vroeg ook alweer om een witte kerst? Grmbl.. Ze hebben alles van voorgaande jaren opgespaard ofzo.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

D'r ligt hier nu al zo'n 35cm, en als we de weerberichten mogen geloven komt er nog 20cm bij! Als je niet met de auto op pad moet, heeft het wel wat. Sneeuwt hier ook al non-stop sinds gistermiddag, af en toe - zoals nu - even een periode waarin er vrijwel niks valt (zeer dunne vlokjes).

606

• 23879 messages
  • 12278 votes

rose wrote:

(quote)
idd. Ik heb nog nooit zoveel sneeuw gezien hier volgens mij. We krijgen overduidelijk een witter kerst!

Morgen middag weer kans op pittige buien, die kunnen zwaar van karakter zijn.

ook is het mogelijk dat ze gaan clusteren.

Deze situatie moeten we in de gaten houden aldus Onweer Online.

MNV2

• 6932 messages
  • 1901 votes

ace leader wrote:

Same here, het verkeer staat meer stil dan wat anders, op binnenwegen is het verschil tussen voetpad en weg niet meer zichtbaar. Er ligt toch wel een 30 cm nu, nog nooit zoiets gezien hier..

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Inderdaad, net op tijd uit Brabant ontsnapt. Leuven is ondergesneeuwd.

Hier in Merelbeke ligt het redelijk deftig.

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Vind het nu niet meer leuk die sneeuw. Ik werd vannacht wakker gebeld door mijn vader om 5 uur die zat vast met de auto toen die terug van zijn werk kwam heb ik hem nog kunnen uitgraven. Nu staat die auto dus ergens op een plein waar we bijna nooit komen maar goed, gelukkig veilig thuis gekomen maar kerst zal ook wel niet doorgaan aangezien je hier echt niet door kunt gaan!

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

606 wrote:

(quote)

Morgen middag weer kans op pittige buien, die kunnen zwaar van karakter zijn.

ook is het mogelijk dat ze gaan clusteren.

Deze situatie moeten we in de gaten houden aldus Onweer Online.

Wat houdt 'clusteren' in?

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3282 votes

Van onze trap buiten kon je de treden niet eens meer zien, was gewoon een helling geworden .

606

• 23879 messages
  • 12278 votes

rose wrote:

Wat houdt 'clusteren' in?

Het samen komen van buien tot een front (groot buiengebied)

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Voor het tweede jaar op rij een Witte Kerst. Een unicum op weergebied in ons land.

Walkure

• 1690 messages
  • 0 votes

Hopelijk een voorteken dat Nederland weer winters krijgt zoals het hoort, koud en met (veel) sneeuw.

Hier op het moment in München ook weer eens een wonderschone witte kerst, de laatste witte kerst hier was alweer van een flink aantal jaren terug heb ik me laten vertellen.

Quentin

• 10202 messages
  • 8557 votes

Gister na een rampzalige reis met de NMBS en de NS (6 uur vertraging in totaal) bij mijn ouders aangekomen voor kerst, hier ligt op sommige plekken - door de wind - meer dan een meter sneeuw! Vannacht gewoon een iglo kunnen graven zonder veel moeite.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Gisteren een uur er over gedaan om de auto van de plek te krijgen, zat tot 35 cm vast in de sneeuw, echt vreselijk. Had alles geprobeerd, niets hielp. Na een half uur ploeteren kwam een man helpen met zijn schep, maar dat hielp ook niet. Matje onder de banden, duwen... allemaal geen succes. Uiteindelijk, na dik een uur in de kou te hebben gestaan, hebben 4 mannen hem 'er uit kunnen duwen'. Je kunt je niet voorstellen hoe erg je in paniek raakt wanneer je er alleen voor staat en je weet niet meer wat je moet doen. Ben die man die kwam helpen met de schep, ook van ellende huilend in de armen gevallen, zo overstuur was ik er van. Vreselijke, rotte, irritante TROEP dat het is.

En NEE, ik heb inderdaad nog geen winterbanden, ik weet het.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Maar wie gaat er dan ook met de auto weg als er 35 cm sneeuw ligt?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Tsja, ik moest werken, de bussen reden niet, de trein ook niet.. En ik ben niet het type dat een half uur van tevoren afbelt dat ze niet komt en dat ze het zich maar moeten uitzoeken.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Mensen die moeten gaan werken, boodschappen doen etc... Lijkt me nogal evident.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Boodschappen doen kan ook wel lopend.

Elineloves wrote:

En ik ben niet het type dat een half uur van tevoren afbelt dat ze niet komt en dat ze het zich maar moeten uitzoeken.

Als je er ruim een uur over doet om überhaupt de auto vrij te krijgen, denk ik dat ze daar best begrip voor zouden hebben. Wel goed van je hoor.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Het was na het werk, dus 's avonds in het donker. Ik had mijn baas gebeld of hij kon komen helpen, omdat ik ten einde raad was, maar dat ging niet van harte. Dus zoveel begrip heeft hij niet.

Uiteindelijk is het zonder zijn hulp gelukt. Ik zou eigenlijk morgen ook moeten werken, maar heb me ziekgemeld. Enerzijds omdat ik niet nog eens in die situatie wil komen, en anderzijds omdat het voor mij ook kerstmis is.

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Wat is daar nou beroert aan als je afbelt en niet kunt komen omdat je auto helemaal vast zit? Dat is toch overmacht is mij al zovaak gebeurd als de treinen niet reden en ik niet naar school kon gaan gewoon bellen en zeggen dat je niet kunt komen net als 1000 anderen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Zoals ik net zei, gebeurde het na mijn werk. Toen ik 's ochtends vertrok wist ik niet dit ging gebeuren, en ik ben iemand die het liever 'probeert' dan meteen zegt: lukt/kan niet.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.