• 178.536 movies
  • 12.249 shows
  • 34.035 seasons
  • 648.279 actors
  • 9.381.111 votes
Profile

Weertopic

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Ja toen ik het berichtje poste kwam dat gelijk met die van jou aan, dus had het niet meteen gelezen. iig beter binnen blijven met die sneeuw heeft toch geen zin om energie te gaan steken in iets wat meestal op ongelukken uitloopt.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Ik hoop in ieder geval dat de grootste troep z.s.m. weg is, maar waarschijnlijk zitten we straks nog een volle week met bruine, plakkerige smurrie.

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Ja die smurrie zal inderdaad ook voor de nodige problemen gaan zorgen. Als we maar goed de feestdagen doorkomen vind ik het allang goed.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Hier sneeuwt het al dagen niet meer, maar die troep blijft liggen. Kan nu niet fietsen...

En lopen naar het dorp is me net iets te ver.

Anderzijds zal het toch wel moeten als het zo doorgaat, want ik wil wel blijven sporten.

Brix

• 19685 messages
  • 5121 votes

Heerlen (Zuid Limburg)

(afbeelding)

(afbeelding)

Walkure

• 1690 messages
  • 0 votes

Wauw, dat is wel erg veel sneeuw!

Brix

• 19685 messages
  • 5121 votes

Ligt het in München niet zo hoog dan Walkure?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Nog even en je zit tot aan je knietjes in de sneeuw hier zeg. Morgen zou er weer een pak vallen, geloof ik.

606

• 23879 messages
  • 12278 votes

Hier nu ook een flinke sneeuwbui.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Ik heb het nu echt gehad met de sneeuw, om er in te lopen en er in te rijden. Ik heb vandaag nog een oud vrouwtje geholpen die gevallen was, zo zielig. Haar hele gezicht en haar haartjes (ze had net een permanentje laten zetten vertelde ze) zat onder de sneeuw. Ze was alleen vandaag, maar ging toch even naar haar zoon toe, die maar een paar straten verderop woonde. Het blijft ook allemaal een tijdje liggen, die rot sneeuw, zeker mensen die slecht ter been zijn hebben het nu lastig.

Het schandalige is ook nog dat andere omstanders gewoon doorliepen en dat vrouwtje lieten liggen, niet normaal. Witte kerst is mooi, maar verder verre van praktisch.

MNV2

• 6932 messages
  • 1901 votes

Hier is het nu ook flink aan het sneeuwen, maar volgens buienradar zullen het maar korte buien zijn.

Brix

• 19685 messages
  • 5121 votes

@Eline:

Wat triest zeg dat de mensen die vrouw niet hielpen.

Daar kan ik met mijn verstand niet bij.

Mooi dat jij het wel deed.

606

• 23879 messages
  • 12278 votes

Mooi gedaan Eline, gelukkig zijn er nog mensen zoals jij en ik ect die mensen wel helpen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Allemaal te druk met zelf rechtop te blijven / niet te vallen of uit te glijden denk ik.

Walkure

• 1690 messages
  • 0 votes

Brix wrote:

Ligt het in München niet zo hoog dan Walkure?

Nee, wel veel, maar niet zoveel als in Zuid Limburg.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Waarschuwing voor gladheid

(Novum) - De weinige automobilisten die maandagochtend de weg op gaan worden gewaarschuwd voor gladheid. Wegen zijn door opvriezing van regen en smeltwater vooral lokaal spiegelglad. De snelwegen liggen er beter bij, meldt de ANWB. Vanwege de kerstvakantie is er echter nauwelijks sprake van een ochtendspits.

De relatieve stilte op de weg is tussen kerst en de jaarwisseling gebruikelijk. Wel was het op tweede kerstdag zondag een stuk rustiger dan gebruikelijk. De traditionele drukte richting onder meer meubelboulevards viel mee. Er stond op het hoogtepunt zo'n 115 kilometer file. Een jaar eerder stond er op tweede kerstdag 150 kilometer file.

Zondag werd de A1 bij Bussum wel deels gesloten voor spoedreparaties. De reparaties worden maandagavond hervat. Er kan worden omgereden via de A6 en de A27, wat een vertraging van een kwartier oplevert.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

In Noord-Holland is het al een dag of vier flink aan het dooien. Er ligt nog wel sneeuw, maar de hoeveelheid slinkt zienderogen. Juist nu is het dus glad op straat, als die natte troep 's avonds weer opvriest.

606

• 23879 messages
  • 12278 votes

maandag 27 december 2010 16:40 uur, door Onweer online

Vanavond neemt de bewolking in het gehele land toe, het lijkt overal droog te gaan verlopen. De temperaturen voor vanavond zijn ongeveer -1 a -2 graden op de Wadden tot zo'n -4 a -5 graden in het zuiden van het land. Vannacht neemt vanuit het zuidwesten uit de kans op sneeuw toe, het sneeuwfront breidt zich in de ochtenduren verder uit over het land, lokaal kan er veel sneeuw vallen. Ook de kans op ijzel is aanwezig, echter dit is nog niet helemaal duidelijk. De temperaturen voor vannacht zijn ongeveer -8 graden in het noordoosten tot zo'n -2 graden in het zuidwesten van het land. De wind is zwak tot matig en komt vanuit het zuiden. Morgen breidt de sneeuw verder uit over het land, lokaal kan er veel sneeuw vallen, dit met name in het westelijk deel van het land. Ook is er een kleine kans op ijzel. De temperaturen voor morgen zijn ongeveer rond de -1 a -2 graden in het oosten tot zo'n 1 a 2 graden in het westen van het land.

606

• 23879 messages
  • 12278 votes

Killerfog kan jaarwisseling bedreigen

Laaghangende bewolking, hoge luchtvochtigheid, dalende temperatuur, vuurwerk en windstil weer veroorzaken vannacht mogelijk killerfog. Dat is een zeer dichte en giftige mist, die ontstaat omdat in onderste honderd meter van de atmosfeer de roetdeeltjes van het vuurwerk zich ophopen.

Tijdens de jaarwisseling van 1992 naar 1993 vielen door killerfog zeven doden en meer dan honderd gewonden. Plaatselijk was het zicht in Nederland niet meer dan een halve meter. De huidige atmosferische omstandigheden zijn niet gelijk aan die van toen, maar er moet zeker rekening gehouden worden met erg slecht zicht.

Tijdens de jaarwisseling van 2007/2008 hadden we ook te maken met killerfog, in het oosten van het land werden de hulpdiensten fors belemmerd bij het uitoefenen van hun werk tijdens oud en nieuw. Het zicht bedroeg op vele plaatsen maar 10 meter. Dit jaar lijkt het er op dat het midden en het zuiden van het land wederom te maken gaat krijgen met de killerfog. Hou de situatie goed in de gaten en als u de deur niet uit hoeft blijf dan thuis!!!!

©onweer-online

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Veel meldingen wateroverlast Zuid-Limburg

De brandweer in Zuid-Limburg heeft het donderdagavond druk gehad met meldingen over wateroverlast door smeltende sneeuw. Straten en kelders lopen onder.

(Novum) - De brandweer in Zuid-Limburg heeft het donderdagavond druk gehad met meldingen over wateroverlast door smeltende sneeuw. Veel beken en riolen kunnen de grote hoeveelheid water als gevolg van de dooi niet aan. Kelders en straten zijn ondergelopen, meldt regionale omroep L1.

Bij de brandweer kwamen ongeveer veertig telefoontjes binnen over smeltwater, met name uit Nuth, Valkenburg en Vaals. Volgens de brandweer waren veel telefoontjes echter aan het verkeerde adres. Wateroverlast op de openbare weg is een taak voor de gemeentes.

Door smeltwater uit Frankrijk stijgt de waterstand van de Maas ook snel. Als de stijging doorzet kan dat voor overstromingen zorgen.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Vochtig weer.

==> Snotvallingen

606

• 23879 messages
  • 12278 votes

AGE-411 wrote:

Vochtig weer.

==> Snotvallingen

Verklaar je nader,

Ik ben flink verkouden + Luchtweg infectie dus dit weer is om ziek te worden.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Jesus, wat was het glad in het bos zeg. Je kon er gewoon schaatsen. De hond had er minder moeite mee. Ik ging een paar keer bijna onderuit.

Brix

• 19685 messages
  • 5121 votes

Neem je wel een GSM mee tijdens dergelijke boswandelingen?

Voor geval je een rotsmak maakt en niet meer kan lopen bedoel ik (al hoop ik natuurlijk dat het nooit zal gebeuren)

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

AGE-411 wrote:

Vochtig weer.

==> Snotvallingen

HIER kun je lezen hoe en vooral waar je je neus het best kan snuiten...

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Brix wrote:

Neem je wel een GSM mee tijdens dergelijke boswandelingen?

Voor geval je een rotsmak maakt en niet meer kan lopen bedoel ik (al hoop ik natuurlijk dat het nooit zal gebeuren)

Die raad gaf ik toevallig een andere vrouw in het bos, maar had hem zelf ook niet bij me.

Ga er in het vervolg met dat soort toestanden zeker 1 meenemen, want dacht wel eens als ik hier val vindt niemand de de komende dagen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Ondanks dat het hier toch 12 graden is buiten, vind ik het verrektes koud aanvoelen. Smerige wind. Van de wateroverlast zelf nog niet echt iets gemerkt.

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Nou ik toch wel hier in Borgharen staat alles blank ik kan geen kant meer op, en om nu iedere keer op en neer te gaan met die legertrucs is ook niet zo'n pretje.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Ik hoorde het van Merijn ja, kut zeg. Mijn baas vertelde me dat niemand meer in of uit Borgharen mag? Alleen met vrachtwagens/legertrucks ofzo, die de mensen dan vervoeren naar een plek waar taxi's en auto's staan? En dat je, wanneer je naar Borgharen gaat om te kijken, een proces aan je broek hebt hangen omdat dat absoluut verboden is, ofzo.

Alsof de oorlog is uitgebroken hier..

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Nouja er wordt altijd een enorme heisa gemaakt rondom het hoogwater.

Maar meestal valt het allemaal reuze mee.

Het klopt dat je Borgharen niet in/uit mag op eigen vervoer. Toeristen mogen idd niet komen kijken die worden buiten het dorp gehouden maar een proces? Dat gaat wel erg ver. Maar hoogwater is altijd wel gezellig alle mensen komen samen om wat te auwhoeren en een biertje te drinken dus zo gigantisch vervelend vind ik het niet aangezien het reuze meevalt allemaal.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.