• 178.061 movies
  • 12.207 shows
  • 33.978 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.784 votes
Profile

Verslavingen

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Sommige mensen vinden de film grotere troep dan dat wat Don bedoelde, denk ik.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Don Dijk wrote:

@ Rianneke: das waar. Why?

Vroeg het me gewoon af

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Wicked.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Don heeft een nieuw stopwoordje zo te horen.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Die heb ik al jaren, maar gebruik ik vooral als ik me wicked voel.

En dat is niet zo vaak.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Oke, in dat geval: Wicked voor je.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Wicked gezegd.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Maar Dijkje dat is dan best wel een serieuze verslaving geweest, ben je daar wel weer makkelijk vanaf gekomen? (als ik vragen mag)

clockwork72

• 2780 messages
  • 1738 votes

Elineloves wrote:

Waarom drink je dan 24 blikjes.

Weet ik al niet eens meer. Vast omdat het te gezellig was. (ookal was het die dag daarna een stuk minder gezellig) Toen was ik ook echt ziek bezig want ben er achter gekomen dat energy drink je niet wakker houdt maar je wordt er juist sneller moe door.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Rianneke_Dan wrote:

Maar Dijkje dat is dan best wel een serieuze verslaving geweest, ben je daar wel weer makkelijk vanaf gekomen? (als ik vragen mag)

Jij mag dat. Ben er immers ook zelf over begonnen, ben er vrij open in.

Ja, dat was best moeilijk, heb het 7 jaar gebruikt. Het is een soort vicieuze cirkel, waarbij je -als je er eenmaal inzit- erg moeilijk uit kan.

Het spul geeft je namelijk een enorme boost, zelfvertrouwen en energie. En niet alleen is dat gevoel verslavend, ook dankzij het feit dat je soms nachten niet slaapt (maar wel moet werken) is de lok van een lijntje erg groot. Om weer energie te krijgen. Een vicieuze cirkel dus.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Volgens mij is dat meestal wel met drugs. Lijkt me heel moeilijk om er weer vanaf te komen, omdat wat je ook zegt het je zo'n boost en zelfvertrouwen geeft. Dat is natuurlijk wel iets wat je soms kan gebruiken in het leven. En hoe sta je er nu tegenover? Mis je het nog wel eens?

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Niet zo erg als toen ik net was gekapt. Maar dat is logisch. Maar ik heb nu meer dingen waar ik energie uit haal, zoals mijn dochter.

En bovendien weet ik ook, en dat maakte me eerder niet zoveel uit, dat het voor mij erg gevaarlijk is om het te doen aangezien ik epilepsie heb en zware medicijnen slik. Maar ja, dat is weer die vicieuze cirkel, door mn epilepsie en die medicijnen werd ik vaak neerslachtig en had ik behoefte aan.. juist.

Een vriend van mij met wie ik het toen was begonnen eigenlijk, zit er nog wel steeds aan en kan er maar niet van af komen. En helaas gaat dat ten koste van onze vriendschap omdat ik het moeilijk vind om bij hem te zijn. Hij is anders geworden, harder, minder gevoel. En ik kan de verleiding niet weerstaan als hij een lijntje legt, dat weet ik nu wel.

Het is ook gewoon heel moeilijk om te kappen als er een stuk of 5 mensen uit je omgeving het allemaal doen en er pillen bij slikken, bier bij drinken, joints bij roken enz. Maar goed, het is me gelukt!

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik kan me niet voorstellen hoe het zou zijn, om zoiets je eigen lichaam in te jagen. Ik heb nog nooit een joint gerookt omdat ik al ''bang'' ben voor de gevolgen daarvan, terwijl dat nog softdrugs is. Laat staan als ik zoiets zou doen.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

De eerste keer was inderdaad erg raar. Maar het gevoel is heerlijk.

OMG, ik moet nu ophouden want ik krijg zin!

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Don Dijk wrote:

Maar goed, het is me gelukt!

Bedankt voor je uitleg Kan wel begrijpen dat het moeilijk is om er vanaf te blijven vooral als je steeds in verleiding word gebracht door vrienden. Maar ik vind het erg knap dat het je is gelukt. En je hebt nu een goede motivatie om het nooit meer te doen, zo'n voorbeeld wil je natuurlijk niet zijn voor je dochter

Maar goed dat het is gelukt

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik ben wel eens nieuwsgierig wat Don doet als Lorena over 12 jaar met een joint aan komt gelopen.

clockwork72

• 2780 messages
  • 1738 votes

Ik vind drugs voor watjes. (sorry hoor) maar er zijn genoeg andere dingen om helemaal uit je plaat te gaan zonder dat je kapot vanbinnen gaat.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Drugs voor watjes, maar..

clockwork72 wrote:

Rotzooi ken je het inderdaad wel noemen ja. Ik heb 2 jaar geleden op een LAN-party 24 blikjes bullit op. Ik was bijna anderhalve week kapot. Als ik nog meer ervan had gedronken was ik waarschijnlijk in coma geraakt door alle caffeine.

...dat is natuurlijk wel vet stoer.

clockwork72

• 2780 messages
  • 1738 votes

Dat is wat anders. Is geen vergelijksmateriaal. Drugs en bullit.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Het blijft allebei troep voor je lichaam, en ik doelde meer op de benaming ''watjes''.

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

Bullit is veel grotere troep voor je lichaam dan een jointje of een paddo.

clockwork72

• 2780 messages
  • 1738 votes

en ik doelde meer op de benaming ''watjes''.

Ja dus? Waarom zou je uberhaubt drugs gaan gebruiken?

clockwork72

• 2780 messages
  • 1738 votes

Cosoco wrote:

Bullit is veel grotere troep voor je lichaam dan een jointje of een paddo.

ja tuurlijk.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Waarom zou je überhaupt zoveel van die energy troep drinken? Zelfde vraag toch? Je doet het ''voor de gezelligheid''.

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

Nee, je doet het vooral voor het gevoel dat het je geeft. Lijkt me logisch.

clockwork72 wrote:

(quote)

ja tuurlijk.

Ja.

clockwork72

• 2780 messages
  • 1738 votes

Elineloves wrote:

Waarom zou je überhaupt zoveel van die energy troep drinken? Zelfde vraag toch? Je doet het ''voor de gezelligheid''.

Omdat het zoet en lekker is? Kan me niet voorstellen wat er lekker moet zijn aan drugs.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Nee, als je dat nooit hebt gedaan, net als ik, kun je dat niet weten. Maar ik geloof wel dat het een heerlijk gevoel kán geven.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Als je goed spul hebt (het kan ook anders) geeft dat uiteraard een heerlijk gevoel, anders zou het niet gebruikt worden. Probleem soms is dat je steeds meer nodig hebt om dat gevoel te krijgen. En als je jezelf dan niet in de hand hebt, ga je naar de klote.

clockwork72 wrote:

Omdat het zoet en lekker is? Kan me niet voorstellen wat er lekker moet zijn aan drugs.

Het is dan ook niet met een drankje, eten, o.i.d. te vergelijken wat op een andere manier ''lekker'' is natuurlijk.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Ik snap de opmerkingen van clockwork op zich wel, het zijn duidelijk opmerkingen van iemand die het gewoon niet snapt. Waarom iemand het doet enzo. En die vragen snap ik.

Waarom zou je uberhaupt drugs gebruiken, vraagt hij. Een terechte vraag, maar heb ik al uitgelegd. Omdat ik me soms zo down en moe voelde door mn epilepsie en medicijnen.

En dat je je niet voor kan stellen wat er lekker is aan drugs.. het ís gewoon lekker, de kick van het snuiven en helemaal de kick van het ontzettend lekker voelen. Het is niet echt te omschrijven, vooral niet aan iemand die er geen ervaring mee heeft.

Nogmaals, ik begrijp je vragen. En ze zullen ook terecht zijn maar het is nou eenmaal zo gelopen en ik heb zware lessen gehad.

planet_of_death

• 3962 messages
  • 178 votes

Het lekker voelen is vooral het geval met hard drugs. Met soft drugs heb je dat iets minder, maar dat is dan ook niet verslavend.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.