- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Verslavingen
Verslavingen
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Soft drugs NIET verslavend? Haha, grapjas.
planet_of_death
-
- 3962 messages
- 178 votes
Als je het niet te vaak gebruikt niet hoor. Hard drugs zorgt voor een acute verslaving. Soft drugs niet.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Doordat het THC gehalte in nederwiet vertienvoudigd is in de laatste jaren, kun je tegenwoordig bijna spreken over harddrugs. En het is inderdaad behoorlijk verslavend.
AchmedATM
-
- 1507 messages
- 0 votes
Ik heb nooit een chemische afhankelijkheid gezien bij wiet... bij mij of bij mensen om mij heen
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Erg verslavend om je werkdag mee op te vrolijken.
Tha-Joker
-
- 1048 messages
- 950 votes
Zo we zijn weer over drugs begonnen.
@p_o_d: had jij laatst niet je eerste jointje gerookt? Ik ken niemand die verslaafd is aan wiet. De oom van een vriend van mij is al wel 13 jaar verslaafd aan hasj. Dus verslaafd aan soft drugs kun je wel worden. Ik heb gelukkig geen ervaring met hard drugs en zal dat hopelijk ook nooit krijgen. @selma: lijkt me vrij ongeloofwaardig, dan zouden we nu pure thc roken, dus ik weet niet waar dat onderzoek is gedaan? Wat wel blijkt is dat af en toe blowen je hersenprestaties nauwelijks beïnvloeden. Veelvoudig alcoholgebruik overigens wel (duh). Het schijnt zelfs beter te zijn om bv elk weekend stoned te zijn dan elk weekend dronken (niet dat dit iets goed praat). Effecten zijn natuurlijk wel heel anders.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Op zich kan ik die 2 3-hoekige pompstation sandwiches wel als een verslaving noemen. Sodeju wat zijn ze lekker zeg! 
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Vind ze soms wat te dik belegd.
heel dun plakje brood met een enorme laag tonijn(iets teveel) 
Maar ze zijn meestal wel lekker.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Als je het niet te vaak gebruikt niet hoor. Hard drugs zorgt voor een acute verslaving.
Lulkoek.
MoFeDu
-
- 2946 messages
- 0 votes
Volgens mij is het bij softdrugs vooral de effecten waaraan je verslaafd raakt. Niet dat je lichamelijk afhankelijk wordt van wiet en gaat trillen oid als je het een tijdje niet gebruikt hebt. Je raakt volgens mij verslaafd in de zin dat je elke keer maar weer wilt blowen om even uit de problemen te zijn.
planet_of_death
-
- 3962 messages
- 178 votes
Dat verschilt van persoon tot persoon. Sommige doen het enkel voor het ontspannende effect, andere om, zoals je zegt, zijn/haar problemen te vergeten. Ik doe het zins kort 2 à 3 keer in de maand, enkel voor het effect. Als ik er echt afhankelijk van wordt stop ik direct.
MoFeDu
-
- 2946 messages
- 0 votes
Dat is ook helemaal niet slecht. dat softdrugs zo verschrikkelijk slecht voor je zijn is vooral een beeld dat de overheid e.d je aan willen praten. 2 á 3 keer per maand is zelfs goed voor je bloedsomloop meen ik me te herinneren. Alcohol is volgens mij een veel groter probleem voor de bevolking, met name jongeren. Ik las laatst in de krant hoeveel mensen onder de 16 in het ziekenhuis belanden door alcoholvergiftiging, dat zijn er behoorlijk wat kan ik je vertellen.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Klopt inderdaad, alcohol is een veel groter gevaar dan wiet ofzo is..
Ik drink zelf ieder weekend wel wat, en gebruik wiet 1 keer in de zoveel weken, het is natuurlijk allemaal verslavend maar ik denk dat alcohol de kroon spant 
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Dat verschilt van persoon tot persoon. Sommige doen het enkel voor het ontspannende effect, andere om, zoals je zegt, zijn/haar problemen te vergeten. Ik doe het zins kort 2 à 3 keer in de maand, enkel voor het effect. Als ik er echt afhankelijk van wordt stop ik direct.
2 tot 3 keer in de maand is best veel, blijft het dan bij 1 jointje? of ga je dan meestal wel naar een stuk of 4/5 ?
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Alcohol is de grootste troep die uitkomt. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Als ik er echt afhankelijk van wordt stop ik direct.
Je snapt dat het dan vaak al te laat is, en dat je dan niet meer kunt stoppen?
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Zolang hij het niet meer gaat doen als nu, al is 2 of 3 keer in de maand best al wel wat, ik zit gemiddeld op 2 keer per maand maar voel helemaal niet de behoefte (zelfs na 2 jaar niet) om het nog meer te moeten doen.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Ik drink nooit, dat scheelt een hoop natuurlijk. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Denk het wel, vooral die combinatie is slecht natuurlijk. Maarja, tegenwoordig is wel vrijwel alles slecht..
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
De combinatie is heel erg slecht ja, je pakt ook snel teveel alcohol(te veel wiet iets minder snel) maar vooral op passen met alcohol in de combi zelf, niet dingen overdrijven en dan is het prima te doen.
AchmedATM
-
- 1507 messages
- 0 votes
Ik drink na werk met collegas, meer niet. Hoe iemand op drugs reageert verschilt per persoon (zoals eerder gezegd). Ik ken wel een jongetje die was 13 toen hij begon met blowen en bij z'n 16de was hij verslaafd aan harddrugs en moest de locale afkick kliniek in. Maar dat ligt grotendeels aan het feit dat hij zelf zwak was (fysiek en mentaal) waardoor mensen gewoon over hem heen liepen, hij was dan ook makkelijk beinvloed door anderen. Het laatste wat ik heb gehoord is dat hij wel afgekicked is, ik hoop voor hem dat het ook zo blijft.
Het komt heel erg door de mensen die je om je heen hebt. En daar moet je altijd mee op passen. Ik heb ook heel wat domme dingen gedaan vroeger alleen om een imago te vormen en daar heb ik erg spijt van nu.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik ben er maar één keer mee in aanraking gekomen toen een meisje op school me een joint aan wou bieden, heb ik afgewezen en toen wist iedereen meteen dat ik er niks mee van doen wou hebben. Wat zij doen moeten ze zelf weten, zolang ze mij er niet mee lastig vallen.
planet_of_death
-
- 3962 messages
- 178 votes
2 tot 3 keer in de maand is best veel, blijft het dan bij 1 jointje? of ga je dan meestal wel naar een stuk of 4/5 ?
Ik hou het op eentje. Meer dan genoeg.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
aah ok, dan heb je niks om je zorgen over te maken, heel verstandig om het bij 1 te laten per keer 
Trouwens, we zijn op de zelfde datum jarig, haha
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Naast Red Bull en Dr. Foots: Sprite
Dat 7Up is toch stukken minder wat ik vaak met tegenzin drink.
MoFeDu
-
- 2946 messages
- 0 votes
Tjonge Minotaures, jij bent wel aan veel dingen verslaafd zeg
. Elke keer kom je weer met iets nieuws
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Zijn verslaving is verslaafd aan dingen zijn.