• 178.080 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.354 votes
Profile

Verslavingen

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

decicco wrote:

(quote)

Inderdaad een avondje theater is erg vermakelijk.

Ik woon in Maastricht en daar heb je echt een mooi theater, maar riesma naar wat voor een soort voorstelling ga je dan?

'Ons' theater is inderdaad erg mooi. Daarna lekker nog ergens een hapje en een drankje doen in een van de gezellige kroegjes/restaurantjes en je hebt een topavond!

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Ik ben 2 weken geleden nog naar een concert geweest van het Limburgs Symfonie Orkest. Erg mooi om een keertje mee te maken, ook leuk om een keer te bezoeken zijn opera voorstellingen erg aangrijpend meestal!

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Elineloves wrote:

'Ons' theater is inderdaad erg mooi.

Helemaal mee eens, erg sfeervol je kunt het een beetje vergelijken met het theater dat te zien is in TGF 3, buiten die goude versieringen na dan.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ok, dat heb ik dus met pokeren op het i-net.

Dan begin ik zeg om 20.00 en er is voor mij niks op aarde waarbij de tijd sneller gaat dan online pokeren. Maar als ik lekker bezig ben of juist wat geld moet terugwinnen is het op dat moment wel verslavend te noemen, want dan is het net als bij jou zo 6 uur 's ochtends. En dan nog is het resultaat misschien een tientje meer of minder als waar ik mee begon lol.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Opera, die was ik nog vergeten. Vooral de grote Italiaanse (Siciliaanse) stukken. Ik denk dat ik eens een lijstje ga maken met 'kijken voordat ik de wereld tabee zeg' om af te strepen.

Ben je als Limburger ook Rieu-fan? Of is dat een Belg vragen of hij frietjes lust, een Duitser of hij bier drinkt, een Brit of hij zonnemelk meeneemt op vakantie?

TGF3 = The Godfather 3 neem ik aan?

@moviemafketel lol 2

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Even over verslavingen dan, films kijken is toch wel een van mijn grote verslavingen, ben ook een tijdje verslaafd geweest aan online-poker. Daar ben ik nu langzaam mee aan het afbouwen niet dat ik er een economische crisis aan overgehouden heb. Maar ben gaan inzien dat een avondje stappen met oude vrienden ook weer heel leuk kan zijn dan de hele avond voor je pc-scherm wat naar kaartjes zit te kijken .

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Of wat dacht je van met je vrienden pokeren? En daarna stappen. Twee vliegen in één klap.

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

riesma wrote:

Opera, die was ik nog vergeten. Vooral de grote Italiaanse (Siciliaanse) stukken.

Ben je als Limburger ook Rieu-fan?

TGF3 = The Godfather 3 neem ik aan?

Italiaanse stukken zijn inderdaad erg mooi!

Ik ben oorspronkelijk geen Limburger maargoed ik ben niet echt een Rieu-fan, ik ben vorig jaar zomer wel naar zijn voorstelling op het Vrijthof geweest wat erg leuk was om mee te maken.

En inderdaad TGF3 = The Godfather 3.

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Haha ja dat heb ik ook al vaker gedaan, maarja soms heb je van die dagen dat als je gaat pokeren met vrienden dat het al snel half 6 in de ochtend is. Dan heb je niet veel zin meer om opstap te gaan en zal er ook niet meer veel open zijn.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Klassieke muziek is bij mij een verslaving als ik even heerlijk rust wil hebben. Focussen voor een nieuwe klus of gewoon tussendoor lekker ontspannen. Een Mozartje, Satie of Tchaikovski doet dan wonderen.

Om het contrast even te versterken, op het moment heb ik de oude albums van Placebo op staan .

Of je moet met pokeren verliezen, kunnen je vrienden jou rondjes geven .

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Klassieke muziek is inderdaad heerlijk wanneer je een zware dag hebt gehad. Als ik helemaal alleen ben zet ik me dan in een grote stoel voor de openhaard met keihard klassiek op of gewoon standaard Frank Sinatra, + een lekker glas Johnny Walker Black Label .

Ja dat komt ook vaak voor dat vrienden je rondjes gaan geven alleen dan voel je je zoals een ''profiteur'' en dat is ook weer niet leuk dus beter dan naar bed gaan en kijken of je de dag erna nog wat extra centen op je bankpasje hebt staan haha.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Ik ga even inloggen op jouw naam, als ik er op kom ben ik het wel dus: heerlijk klassiek of Sinatra luisteren met een whiskeytje.

Dat is misschien een andere verslaving van mij: genieten van een whiskeytje. Geen alcoholisme, voor diegene die dat misschien denkt.

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Haha ik ben absoluut geen ''alcoholist'' als je dat soms denkt.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Dat begreep ik al en dat bedoelde ik ook niet. Even m'n tekst aangepast, dan is het lijkende 'verwijt' weg.

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Haha oké dan.Btw nu we het zonet even hadden over opera wat vind je van Paul Potts?

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Voor wat ik van hem gehoord heb, enkel van die 'Popstar UK' show uiteraard, klonk hij zeer goed. Verder weet ik niet wat hij gepresteerd heeft.

Offtopic gaan is ook wel verslavend merk ik . Is er niet een uitgaanstopic in de buurt?

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Ik heb geen idee zou wel leuk zijn ja een muziek topic.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5071 votes

Graag weer on topic mensen.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Nu je er toch bent, is Tjolk jouw verslaving starbright? En waarom aardbei-k'nijn en niet choco-beer of bananen-aap? Die melk-koei vond niemand lekker, dus dat vraag ik niet eens.

lordsnoopy

• 2949 messages
  • 2244 votes

riesma wrote:

Mijn verslaving is wellicht een beetje obsessief te noemen (pleonasme?): series in een zo kort mogelijk tijdbestek kijken. Niet vanwege de tijd, maar omdat ik niet kan stoppen met kijken als er eenmaal de rode draad te voorschijn komt. Dan is het wel eens gauw 6 uur 's ochtends voordat ik het doorheb.

Ook een erg bekend probleem bij mij, daarom probeer ik het kijken van series altijd uit te stellen tot een vakantie; dan kan ik ongestoord kijken

En, tussen de series door, game ik ook graag een paar uurtjes in de vakantie

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Slapen kan ik dat ook als een verslaving benoemen?

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2631 votes

decicco wrote:

Slapen kan ik dat ook als een verslaving benoemen?

Nee, slapen is een noodzakelijk iets. Tenzij je de hele dag in je bed ligt te stinken .

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Sinds ik op vakantie naar Griekenland ben geweest, en daar menthol sigaretten kocht, kan ik eenvoudig niet meer stoppen met menthol. Ik weet dat roken echt helemaal niet goed is, en dat ik in een ander topic aangaf dat ik wilde stoppen (wil ik ook), ik kan het nog even niet. Nieuwe poging staat in elk geval gepland voor 1 januari, de datum dat zoveel mensen willen stoppen. (Edit: Ja, ik rook wel degelijk, ja...)

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Ik ga 1 januari juist weer beginnen met roken.

Maar mijn grote verslaving is denk toch het Ei.

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

@ soom, menthol sigaretten zijn inderdaad erg lekker vooral wanneer je uitgaat!

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Uuuh menthol bah, alsof je een lekker sjaggie tegelijk inhaleert met een kauwgompje in je mond.

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Shaq dat valt bij mij zo niet in de verslavings-factor van roken ben tevens ook niet verslaafd eraan kan het gewoon beperk houden voor wanneer ik uitga of een ''speciale'' gelegenheid heb haha.

U-96

• 11875 messages
  • 2064 votes

JacoBaco wrote:

Ik ga 1 januari juist weer beginnen met roken.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2313 votes

Zo positief vind ik dat toch niet hoor.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.