• 178.096 movies
  • 12.213 shows
  • 33.984 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.961 votes
Profile

Verslavingen

yeyo

• 6351 messages
  • 4614 votes

ASman wrote:

Je moet zelf natuurlijk verantwood handelen

Allemaal makkelijker gezegd dan gedaan, ik denk dat nonchalance extreem bevorderd wordt door druggebruik. Bovendien is het niet altijd makkelijk om je eigen grenzen te kennen. Onder invloed is de drang vaak groot om wat meer te pakken. En dan gebeuren er helaas zo een ongelukken..

ASman

• 1715 messages
  • 929 votes

Feit is : je kan mensen onmogelijk tegenhouden iets te doen als ze het zelf echt willen.

yeyo

• 6351 messages
  • 4614 votes

Das ook nogal fatalistisch..

Fortune

• 4315 messages
  • 2772 votes

Het ligt er ook of je drugs gebruikt om lol te hebben of nieuwe ervaringen op te doen of dat je het gebruikt om problemen te vergeten.

Als je het gebruikt om problemen te vergeten ga je vaker gebruiken omdat het een makkelijke uitweg is en dan heb je veel meer kans om verslaafd te worden.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Alsof je het niet vaker gaat gebruiken om ''lol'' te maken...

Fortune

• 4315 messages
  • 2772 votes

Misschien wel vaker gebruiken maar je word er minder snel afhankelijk van.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Ah, we hebben het over drugs.

Waarom probeert iedereen niet gewoon een keer een jointje, dan is het mischien wat makkelijker oordelen over de effecten enzo.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Denk dat het hoe dan ook verslavende troep is, met welke reden je het doet dan ook.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Don Dijk wrote:

Waarom probeert iedereen niet gewoon een keer een jointje, dan is het mischien wat makkelijker oordelen over de effecten enzo.

Waarom zou je het in godsnaam gaan doen, als je er nooit eerder behoefte aan hebt gehad en het liefst die rotzooi weert?

Bartt88

• 1577 messages
  • 1021 votes

SelmaDuim wrote:

Was het maar waar. Er is helaas veel minder voor nodig om iemand uit het raam te laten springen. Klik en klik.

Dit is natuurlijk hardstikke erg, maar zit dit eens af tegen het aantal incidenten die gebeuren onder invloed van alcohol. Daar verbleekt het aantal ongelukken door drugs bij.

Dat dit meteen weer breed uitgemeten wordt, vergroot een incident dan ook veel meer ten opzichte van het totale aantal trips die gewoon goed gaan. Ook is het zo dat sommige mensen gewoon nooit drugs zouden moeten gebruiken, ze kunnen het gewoon niet aan. In combinatie met andere drugs of drank is natuurlijk helemaal stom.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Elineloves wrote:

Waarom zou je het in godsnaam gaan doen, als je er nooit eerder behoefte aan hebt gehad en het liefst die rotzooi weert?

Was maar een grapje.

Bartt88

• 1577 messages
  • 1021 votes

Don Dijk wrote:

Inderdaad, al was het een grapje, er zit wel waarheid in. Er wordt hier veel geroepen door mensen die er heel erg ver van af staan. Niet dat dat erg is, iedereen moet doen wat die wil, maar in feite weten die mensen niet waar ze over praten.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Het is natuurlijk wel hartstikke stoer als je veel gebruikt hebt en er alles over weet ja. Pas dan heb je recht van spreken natuurlijk.

Fortune

• 4315 messages
  • 2772 votes

Elineloves wrote:

Denk dat het hoe dan ook verslavende troep is, met welke reden je het doet dan ook.

Niks mis mee om zo te denken alleen maar goed maar als je iemand een joint ziet roken of iets anders ziet doen hoeft hij niet meteen verslaafd te zijn.

ASman

• 1715 messages
  • 929 votes

yeyo wrote:

Das ook nogal fatalistisch..

Fatalistisch ? De ene is de andere niet en iedereen verschilt in de drang naar experimenteren met deze ( of andere ) zaken. Als iemand wat wil, kan hij eraan komen. En hoe kan je daar iemand tegen beschermen ? Door hem/haar het hele leven op te sluiten als een kluizenaar ? Zo verneuk je ze weer op een andere manier... Je kan niemand beschermen tegen dit soort dingen. De enige bescherming die ze hebben is zichzelf, maar hoever komen ze daarmee ?

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Meestal begint het om ''de leukigheid'' maar als je bijvoorbeeld op jezelf komt te wonen en je maakt er een gewoonte van, kun je best verslaafd raken.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

@ Bart88: Helemaal mee eens. Alcohol is de slechtste drugs die je kunt gebruiken, wat mij betreft. Helaas denkt de massa daar anders over. Alcohol valt wat betreft risico op verslaving en schadelijkheid onder harddrugs en zou eigenlijk ook hetzelfde behandeld moeten worden. Maar als je dergelijke feiten mededeelt krijg je doorgaans veel gezeik over je heen, weet ik uit ervaring. De waarheid is nu eenmaal hard.

Ik heb na heel veel geprobeerd te hebben nooit echt veel alcohol gedronken. Ik vind het nu eenmaal niet lekker en heb dronken worden nooit echt interessant gevonden. Ik drink nu zo'n 12 jaar geen druppel meer. Blowen heb ik wel veel gedaan en het is best leuk.... als je 16 bent. Maar om als volwassene te blijven blowen is een beetje sneu.

AchmedATM

• 1507 messages
  • 0 votes

Ze moeten wat strenger zijn met wiet, qua illegale drugs moeten ze ook veel strenger zijn. Al is die dealer/gebruiker 16 verdubbel de huidige straf of geef hem wat cel tijd. Leeftijd verhogen naar 21 en iedereen moet een kaart aanvragen waarbij criminele achtergrond en werk omstandigheden onder de loep worden genomen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Bij alcohol hebben mensen helaas vaak helemaal geen rem. Ik wil ze zondag de kost niet geven...

Bartt88

• 1577 messages
  • 1021 votes

Don Dijk wrote:

Meestal begint het om ''de leukigheid'' maar als je bijvoorbeeld op jezelf komt te wonen en je maakt er een gewoonte van, kun je best verslaafd raken.

Ja, dat gevaar is er wel, maar ik heb het meer over het ''een keer gedaan hebben'', wat ook veel door touristen in Amsterdam gebeurt. Sommige mensen denken dat je na een keer een joint of een paddotrip verslaafd bent.

Dat die mensen zo denken is op zich niet erg, maar roep dan niet dat het de grootste troep is en erg verslavend.

Fortune

• 4315 messages
  • 2772 votes

Als alcohol nu uitgevonden zou worden zou het nooit goedgekeurd worden en meteen op de lijst van verboden middelen gezet worden.

Daarnaast dat het puur vergif is komt er nog genoeg zinloos geweld en auto ongelukken van.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Bartt88 wrote:

Dat die mensen zo denken is op zich niet erg, maar roep dan niet dat het de grootste troep is en erg verslavend.

Na één keer, komt er vaak een tweede, een derde, dan maandelijks, wekelijks...

Zo is het nou eenmaal vaak.

Bartt88

• 1577 messages
  • 1021 votes

SelmaDuim wrote:

@ Bart88: Helemaal mee eens. Alcohol is de slechtste drugs die je kunt gebruiken, wat mij betreft. Helaas denkt de massa daar anders over. Alcohol valt wat betreft risico op verslaving en schadelijkheid onder harddrugs en zou eigenlijk ook hetzelfde behandeld moeten worden. Maar als je dergelijke feiten mededeelt krijg je doorgaans veel gezeik over je heen, weet ik uit ervaring. De waarheid is nu eenmaal hard.

Het is inderdaad erg krom dat er zo gedacht wordt. Ik denk dat ik me er nog een keer in ga verdiepen, want het is eigenlijk erg vreemd.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Elineloves wrote:

Klopt, dat denk ik ook inderdaad.

AchmedATM

• 1507 messages
  • 0 votes

Mensen geven zich graag over aan een verslaving, dat is de "Easy Way"...

Bartt88

• 1577 messages
  • 1021 votes

Elineloves wrote:

Met een stofje die erg verslavend is inderdaad. Heroine is een goed voorbeeld, want het is erg sterk. Als je dit een keer zou gebruiken neemt je lichaam een bepaalde dosis in zich op en maakt je lichaam dit stofje, wat je normaal gesproken zelf op lagere basis aanmaakt, een tijd niet meer aan. Als de heroine is uitgewerkt, en het verslavende stofje dus ook, gaat je lichaam roepen om dat stofje. Daarmee begint de verslaving. Je lichaam schreeuwt er om. Dien je je jezelf niet dit stofje toe, dan begint je lichaam er van af te kicken, wat heel erg zwaar is. Uiteindelijk maakt je lichaam wel vanzelf weer het stofje aan en schreeuwt je lichaam er niet meer om.

Met paddo's of weed kan je dit na één keer niet gebeuren.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

@ Don Dijk: Een verslaving is vaak sowieso schadelijk, dus dan merkt ie 't vanzelf wel he.

Edit: Ah, weg post.

@ Bart: Ik bedoelde ook meer dat je het uit nieuwsgierigheid of ''gezelligheid'' blijft doen, niet omdat je het ook daadwerkelijk nodig hebt.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Had hem al weggehaald.

Overigens vind ik dit wel vrij simpel gesteld door jou.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Hoezo? Ga jij me vertellen dat als jij langere tijd drugs gebruikt, het niet schadelijk voor je lichaam én geest is? Wat is daar simpel aan?

Bartt88

• 1577 messages
  • 1021 votes

Elineloves wrote:

@ Bart: Ik bedoelde ook meer dat je het uit nieuwsgierigheid of ''gezelligheid'' blijft doen, niet omdat je het ook daadwerkelijk nodig hebt.

Aha, maar dan is het dus hetzelfde principe als roken. Eigenlijk werk je dan dus je verslaving in de hand.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.